Kleine nieuwtjes

Banken kunnen toch nog steeds meer lenen dan de 'marktwaarde' van de gefinancierde woning. Een deel van de hypotheek op een andere woning zetten of een borgstelling zijn zo gebeurd.

Banken kunnen toch nog steeds meer lenen dan de 'marktwaarde' van de gefinancierde woning. Een deel van de hypotheek op een andere woning zetten of een borgstelling zijn zo gebeurd.
Tuurlijk, maar dat zal dan waarschijnlijk niet meer vallen onder de gunstige voorwaarden van het hypothecaire krediet en/of afhankelijk zijn van hoeveel centjes de mama en de papa bij de bank in kwestie staan hebben. En dan gaan we ervan uit dat de schatter zich ook niet laat beïnvloeden door wat de ouders op de rekening staan hebben.

Tuurlijk, maar dat zal dan waarschijnlijk niet meer vallen onder de gunstige voorwaarden van het hypothecaire krediet en/of afhankelijk zijn van hoeveel centjes de mama en de papa bij de bank in kwestie staan hebben. En dan gaan we ervan uit dat de schatter zich ook niet laat beïnvloeden door wat de ouders op de rekening staan hebben.

Wanneer we in het iets deftigere vastgoed komen zijn er centjes en connecties genoeg om dit allemaal zonder enig probleem te laten verlopen.

Wat heeft het medium überhaupt daar mee te maken?
Als een publiek figuur seksistische en racistische prietpraat verkoopt maakt dat dan uit waar die dat doet?

Half het land in rep en roer omdat Eddy Demarez off screen wat foute "humor" verkoopt. Maar omdat Dewever openlijk racistische en seksistische bagger verkoopt dan moet dat genegeerd worden... omdat het op Twitter is?

Het gaat hier wel over iemand die al jaar en dag hét voorbeeld moet zijn voor onze jeugd, ik vind het daarom net eens zo belangrijk dat er aan die jeugd (en sommige media) die haar idealiseren een duidelijke boodschap mag komen dat dit soort discriminerende taal niet kan.
Zeker omdat al langer duidelijk is dat in delen van de de maatschappij (en vooral bij de jeugd) een beweging bezig is tegen blanken, mannen en alles wat in hun ogen leidt tot "privilege".

Eender welk publiek figuur, zeker iemand die een voorbeeldfunctie heeft voor onze jeugd, zou ook afgerekend worden op zulke uitspraken. Ik versta niet waarom dat wel ter sprake mag komen als zoiets off screen gezegd zou worden versus als het doelbewust, doordacht én openlijk neergeschreven wordt.
Ochgottekes toch, stoute eddy heeft eens iets gezegd. Het was ten eerste op de nationale tv wat al een groot verschil is en ten tweede was ook daar de commotie volledig overdreven, net zoals er hier weer overdreven wordt over wat een of andere snotneus op twitter zet. Maar wat ga je er aan doen? Ze 6 bladzijden straf geven.op school? Ze een sanctie geven bij de vrt :sarcastic: ? Zeg het maar hoor. Kwestie van even veel commotie te moeten maken als bij eddy zeker? Om toch maar Anuna haar gezwets echt relevant te maken. Weet ge, het is niet omdat er een hoop volk overdreven reageert bij de ene zijde dat je daarom op dezelfde manier moet reageren wanneer er opeens wat discutabele uitspraken uit die hoek komen.Want dan moet ge mijn ogende ander niets verwijten als ge zelf ook zo'n korte teentjes hebt.

Ochgottekes toch, stoute eddy heeft eens iets gezegd. Het was ten eerste op de nationale tv wat al een groot verschil is en ten tweede was ook daar de commotie volledig overdreven, net zoals er hier weer overdreven wordt over wat een of andere snotneus op twitter zet. Maar wat ga je er aan doen? Ze 6 bladzijden straf geven.op school? Ze een sanctie geven bij de vrt :sarcastic: ? Zeg het maar hoor. Kwestie van even veel commotie te moeten maken als bij eddy zeker? Om toch maar Anuna haar gezwets echt relevant te maken. Weet ge, het is niet omdat er een hoop volk overdreven reageert bij de ene zijde dat je daarom op dezelfde manier moet reageren wanneer er opeens wat discutabele uitspraken uit die hoek komen.Want dan moet ge mijn ogende ander niets verwijten als ge zelf ook zo'n korte teentjes hebt.

Sorry wat is dat nu voor onzin? De "ene zijde" is wie?
Toen VB 2 weken geleden op social media stoere praat verkocht tav leerkrachten ben ik hier ook mijn beklag komen doen. Mocht dat wel of heb ik dan ook korte teentjes?

Verder ga ik niet verder in op die persoonlijke korte teentjes uitspraak vermits ze weinig toebrengt aan de discussie noch relevant is.

Als je niet inziet dat iemand met zulke impact bij jongeren best geen seksistische en racistische uitspraken doet en dat dus wel relevant is, dan mag dat hoor.
Maar dan moet je niet anderen gaan liggen verwijten omdat ze dat anders zien.

Als je niet inziet dat iemand met zulke impact bij jongeren best geen seksistische en racistische uitspraken doet en dat dus wel relevant is, dan mag dat hoor.
Ik vraag mij toch wel af of die nu echt zo'n voorbeeldfiguur is voor jongeren hoor. Uiteindelijk lijkt ze meer en meer in zo'n stereotype te vervallen (met deze laatste tweet al helemaal), en denk ik dat zelfs bij jongeren dat op weinig begrip kan rekenen.

Ik vraag mij toch wel af of die nu echt zo'n voorbeeldfiguur is voor jongeren hoor. Uiteindelijk lijkt ze meer en meer in zo'n stereotype te vervallen (met deze laatste tweet al helemaal), en denk ik dat zelfs bij jongeren dat op weinig begrip kan rekenen.
Ik vermoed dat dat in praktijk allemaal veel harder meevalt dan mensen denken. Ik denk dat de meeste jongeren Greta Thunberg misschien wel als voorbeeldfiguur zien, maar Anuna heeft bij velen al wel afgedaan door dit soort misplaatste comments.
Maarja, zo'n blunders als deze tweet, dat komt keihard als een boemerang terug he. Ik vermoed dat haar volgende comment gaat zijn "ik wou gewoon eens laten voelen hoe wij ons altijd voelen" gaat zijn.

TvG is dat ook niet denk ik zo. Maar toch is de kritiek immens als hij uitspraken doet in een gelijkaardig kader

TvG is dat ook niet denk ik zo. Maar toch is de kritiek immens als hij uitspraken doet in een gelijkaardig kader
Van Grieken is leider van de grootste of 2de grootste Vlaamse partij en bedreigde praktisch het hele lerarenkorps omdat ze aan linkse propaganda deden. Hier hebben we een jong ding, dat volgens mij weinig relevant is, dat een debiele tweet lanceerde over Gert Verhulst.

Ben je dat nu echt aan het vergelijken?

Als jij met een argument afkomt van voorbeeldfiguur of niet om het gewicht van de uitspraken te minimaliseren, kan je de 2 gaan vergelijken ja

Als jij met een argument afkomt van voorbeeldfiguur of niet om het gewicht van de uitspraken te minimaliseren, kan je de 2 gaan vergelijken ja
Sorry, maar dit vind ik gewoon onzin. Vergelijk ze dan eens deftig. Ik reageer op dit statement van @kay-gell:
Het gaat hier wel over iemand die al jaar en dag hét voorbeeld moet zijn voor onze jeugd, ik vind het daarom net eens zo belangrijk dat er aan die jeugd (en sommige media) die haar idealiseren een duidelijke boodschap mag komen dat dit soort discriminerende taal niet kan.
Dat lijkt me gewoon nogal overtrokken, dat kind werd op Pukkelpop enkele jaren terug al uitgejouwd.

En jouw antwoord daarop is dan dat Van Grieken ook geen voorbeeldfiguur is voor de jeugd maar toch in de media komt.
Bestaat heel de bevolking dan uit de jeugd, of is het misschien relevant dat het over een partijleider gaat, je weet wel, zo iemand die we zien als representatief voor de koers van een partij met verkozenen die in het parlement zetelen? En dan hebben we Anuna, waarvan we het bestaan enkel nog merken omdat ze eens iets tweet.

Ik hoef helemaal niks te vergelijken. Ik vind in beide gevallen dat zo'n uitspraken niet kunnen. Jij maakt de vergelijking om te minimaliseren.
2 maten en gewichten dus. Beide zijn trouwens al op het vrt nieuwsjournaal geweest. Dus uw minimaliserende eigenschap van al dan niet voorbeeldfiguur (voor de brede bevolking) gaat imo ook al niet meer op.

Van Grieken is leider van de grootste of 2de grootste Vlaamse partij en bedreigde praktisch het hele lerarenkorps omdat ze aan linkse propaganda deden. Hier hebben we een jong ding, dat volgens mij weinig relevant is, dat een debiele tweet lanceerde over Gert Verhulst.

Ben je dat nu echt aan het vergelijken?
Voor alle duidelijkheid, dat is niet wat hij zei in zijn statement hij. Ze gingen de linkse leerkrachten terugpakken. Dat is niet hetzelfde als we gaan alle leerkrachten terugpakken omdat ze links zijn.

Voor alle duidelijkheid, dat is niet wat hij zei in zijn statement hij. Ze gingen de linkse leerkrachten terugpakken. Dat is niet hetzelfde als we gaan alle leerkrachten terugpakken omdat ze links zijn.
Mea culpa, te snel van stapel gelopen omdat ik niet echt zie hoe ze dat onderscheid maken (omdat ik het statement gewoon onzin vind).

Ik hoef helemaal niks te vergelijken. Ik vind in beide gevallen dat zo'n uitspraken niet kunnen. Jij maakt de vergelijking om te minimaliseren.
2 maten en gewichten dus. Beide zijn trouwens al op het vrt nieuwsjournaal geweest. Dus uw minimaliserende eigenschap van al dan niet voorbeeldfiguur (voor de brede bevolking) gaat imo ook al niet meer op.
Ik vind ook dat beide uitspraken niet kunnen, maar ik lig meer wakker van wat een partijleider verkondigt dan iemand zoals die Anuna hoor. Is dat minimaliseren of gewoon even stilstaan bij de situatie zonder mee te gaan in die -vaak gespeelde- verontwaardiging waar twitter en consoorten op teren? Ik denk niet dat iemand objectief kan claimen dat beide personen even belangrijk zijn, of ze nu op het nieuws komen of niet (wat een maatstaf ook).

Trouwens, opnieuw, ik reageerde op het statement dat ze zo'n voorbeeldfiguur is. Jij komt dan af met Van Grieken, alsof daarmee een of ander punt moet gemaakt worden.

Laatst bewerkt:
Dit denk en hoop ik dus ook, dat ze, oa dankzij deze kemels, gewoon haar geloofwaardigheid bij een groot deel van haat achterban gaat verliezen en enkel nog een kleine groep haar nog zal volgen. Dat kind en haar moeder hebben het zodanig hoog in hun bol gekregen, ze zagen haar al als voorzitter van de UN ofzo, ik hoop echt dat die de komende jaren heel erg stilletjes in de schaduw hun hoogmoed wat kunnen overpeinzen.

Eigenlijk bewijst Anuna hier andermaal dat haar persoonlijkheid met haar extreme reacties de klimaatpolitiek meer kwaad doet dan goed.
Klimaat- en milieubeleid zou los van zaken als de discussie rond LBGTQ...(etc.) , racisme of seksisme gevoerd moeten kunnen worden.

Als je een té 'polariserend' figuur bent, riskeer je natuurlijk het voornaamste doel waarvoor je strijdt te beschadigen.

Natuurlijk zijn er 2 maten en 2 gewichten voor 2 totaal verschillende zaken. De politieke leider van een politieke partij, die op dit moment als volksvertegenwoordiger zit, ondervoorzitter van de Kamer is en in de Europese Raad zetelt, versus iemand die "ook een beetje bekend is en Twitter heeft".

Pagina's vol staan hier van posts die zeggen dat er een andere standaard hoort te gelden voor volksvertegenwoordigers, maar blijkbaar niet altijd.

De verontwaardiging mag terug opgeborgen worden.
Anuna De Wever reageert op heisa rond Gert Verhulst: ‘Ik was boos en twitterde een ongenuanceerd bericht'

Hoort dit alles trouwens niet in het topic over sociale media? Da's makkelijker te negeren, want relevant is het totaal niet.

anders. zei:
Ik vermoed dat haar volgende comment gaat zijn "ik wou gewoon eens laten voelen hoe wij ons altijd voelen" gaat zijn.
Nee dus, wel een propere mea culpa. Lijkt me weinig op aan te merken.

Laatst bewerkt:
Dehenauw over noodweer in ons land: “Gegevens waren zeer duidelijk, ik was ervan overtuigd dat er iets ergs zou gebeuren”

die mails gelezen? Waren de kaarten bijgevoegd?”, vraagt François Desquesnes zich af. “Het Gewest zegt dat ze niet nauwkeurig waren, maar als je de kaarten bekijkt, stel je vast dat ze 48 uur voor de overstromingen extreem duidelijk waren. Waarom zijn er geen maatregelen genomen?”, wil hij weten. De vertraging bij de start heeft volgens hem tot een kettingreactie geleid.

Extreem duidelijk.
Maar toen kwamen de ambtenarij en het vastrijden in bevoegdheden.

Dienst A: stuurt mailtje naar dienst B.

Dienst B: neemt de speculaas, sopt de speculaas in de koffie. Sopt nogmaals in de koffie.

Dienst A: "voila ik heb mijn plicht gedaan. Mailtje weg. Ik hoor het wel, of niet."

Dienst B: "sop sop".

Dienst B, inmiddels 24 uur later: "Een bijlage in de mail, is het vandaag niet, is het volgende week wel."

Welke de ruwe waarheid ook is. Het zal zeker wel karikaturaal zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan