Kleine nieuwtjes

Klinkt initieel goed, maar als ik er meer over nadenk is het belachelijk. In het ene geval geef je iets aan de allerbeste atleten, in het andere geval geef je iets aan atleten die maar de beste zijn mits allerlei regels etc. Topsort is nu eenmaal niet fair.
Verdienen de paralympiers waardering en respect: uiteraard. Maar het is niet hetzelfde.
Het feit dat er al een rel is of een zwemmer die met een geblindeerde zwembril wel echt blind is, zegt eigenlijk al genoeg over het feit dat ze het niet gelijk moeten trekken...

Klinkt initieel goed, maar als ik er meer over nadenk is het belachelijk. In het ene geval geef je iets aan de allerbeste atleten, in het andere geval geef je iets aan atleten die maar de beste zijn mits allerlei regels etc. Topsort is nu eenmaal niet fair.
Verdienen de paralympiers waardering en respect: uiteraard. Maar het is niet hetzelfde.
Elke topsport is nu wel onderhevig aan soms vrij arbitraire regels.Ik snap wat je bedoelt maar een sluitend argument vind ik het niet. Ik denk dat het verschil misschien ligt in de professionaliteit/competitiviteit bij sommige takken van de paralympische spelen.
Het feit dat er al een rel is of een zwemmer die met een geblindeerde zwembril wel echt blind is, zegt eigenlijk al genoeg over het feit dat ze het niet gelijk moeten trekken...
Is dat niet evengoed de professionaliteit dan die niet hetzelfde is? Een meer prestigieus event, waar ook meer geld mee gemoeid is, zal denk ik zichzelf wel beter reguleren.

Compleet van het paadje die Somers.
Voor OS te bereiken moet je bij de 0.00001% beste zijn, voor de Paralympics bij de 75% beste

Cijfers zijn niet bindend, maar you get the point

Heeft ook allemaal met interesse te maken he.
Die van mij had ook multi-miljonair geweest als haar sport zo populair was als voetbal.

Wat brengen zo paralympische spelen qua revenue en aandacht versus de gewone?

Heeft ook allemaal met interesse te maken he.
Die van mij had ook multi-miljonair geweest als haar sport zo populair was als voetbal.

Wat brengen zo paralympische spelen qua revenue en aandacht versus de gewone?
Iedereen heeft kans om aan de gewone mee te doen, aan de Paralympics niet. Hoezo gelijke kansen :unsure:

Oplossing is toch eenvoudig: ga dichter bij die school wonen als ouder ipv dat (ook) op de kap van de maatschappij te willen :unsure:

Iedereen heeft kans om aan de gewone mee te doen, aan de Paralympics niet. Hoezo gelijke kansen :unsure:

Oplossing is toch eenvoudig: ga dichter bij die school wonen als ouder ipv dat (ook) op de kap van de maatschappij te willen :unsure:
Klopt ook niet helemaal he. Remember blade runner en wat hij moest kunnen aantonen dat hij geen extra voordeel haalde... Er zullen zeker handicaps zijn waarbij dat onmogelijk is.

Ik snap niet goed waarom dit voorstel hier op zo'n hoongelach onthaald wordt?

Ik denk dat er zeker een debat kan zijn over het nut en de zin van een overheid die topsporters geld geeft na het behalen van een medaille. Maar als je dat doet, dan lijkt het me toch maar logisch dat je dat geld gelijk trekt ongeacht of je nu een topsporter bent met een beperking of niet.

Ik denk dat er zeker een debat kan zijn over het nut en de zin van een overheid die topsporters geld geeft na het behalen van een medaille. Maar als je dat doet, dan lijkt het me toch maar logisch dat je dat geld gelijk trekt ongeacht of je nu een topsporter bent met een beperking of niet.
Omdat de prestatie die nodig is om in een sport met een beperking tot de top te horen, nu eenmaal minder is. Simpelweg omdat de "doelgroep" enorm veel kleiner is. Simpel gezegd: 7 miljard mensen op de wereld, dus 7 miljard "concurrenten" om het tegen op te nemen om bij de beste zwemmers van de wereld te horen.
In de categorie "zwemmen voor blinden" zit je met een totale populatie van 285 miljoen. Dat is 25x minder he...

En als je het dan wel moet doen, dan moet je, waar mogelijk, de competitie openstellen voor mensen zonder de beperking ook. Bvb zwemmers met een geblindeerde zwembril.

Ik stel me in eerste instantie al de vraag of elke paralympiër wel een topsporter is. Er zitten er zeker tussen, maar naar mijn mening toch niet allemaal. Bijv. Florian van Acker haalt in een sport waar beweeglijkheid en snelheid essentieel is een medaille, terwijl deze persoon duidelijk overgewicht heeft (dat bij mijn weten niet door zijn handicap komt). Moet deze persoon dan evenveel prijzengeld krijgen als bijv. Matthias Casse? Er zijn zoveel verschillende categorieën dat ik soms het idee krijg dat iedereen die een beetje moeite doet wel een medaille wint. Bij de paralympische spelen zie je atleten die zowel medailles halen in loopnummer als springnummer, of bij het wielrennen zowel op de baan als op de weg. Bij de olympische spelen is dat gewoon onmogelijk.

niet honderd percent zeker dat dit hier hoort, maar 500.000euro nodig voor 1 jaar werking is dat niet veel voor een vzw die foto's trekt van doodgeboren kindjes? Me niet verkeerd begrijpen, ik wil dat ze genoeg geld ophalen, maar het lijkt me gewoon zo veel voor maar 1 jaar. Iemand die wat licht kan schijnen op het bedrag?

niet honderd percent zeker dat dit hier hoort, maar 500.000euro nodig voor 1 jaar werking is dat niet veel voor een vzw die foto's trekt van doodgeboren kindjes? Me niet verkeerd begrijpen, ik wil dat ze genoeg geld ophalen, maar het lijkt me gewoon zo veel voor maar 1 jaar. Iemand die wat licht kan schijnen op het bedrag?
Ik heb mezelf diezelfde bedenking gemaakt.
Al is het een enorm mooi initiatief dat zeker moet blijven bestaan. Er bestaat de dag van vandaag te weinig ondersteuning voor ouders van doodgeboren kinderen of die ongewenst kinderloos blijven.

Ik heb wel nergens gelezen dat de fotografen het vrijwillig doen. Misschien dat er toch een ‘fee’ wordt afgesproken? Zeker gezien de onvoorspelbare aard van de opdrachten.

Sowieso ben ik fan om bij vzw’s, en al zeker in geval van een Crowdfunding of hulpactie, om de kostenstructuren duidelijk te maken. Ik geef graag geld aan het goede doel, maar wil ook transparantie in de plaats.

Wij hebben hun die vraag ook al gesteld, het geld zou gaan naar verzekeringen voor het materiaal van de fotografen, pakeerkosten van de vrijwilligers, website en platform voor de werking, op de 1e verjaardag van je gestorven kind zenden ze ook een kaartje. Hoewel mijn vrouw en ik serieuze steun gehad hebben door wat die mensen doen stellen we ons toch nog de vraag of hun uitgavenpatroon niet exuberant hoog is. Ook begrijpen we niet dat ziekenhuizen nog altijd durven parkeerkosten aanrekenen aan de vrijwilligers van boven de wolken.

Ik heb mezelf diezelfde bedenking gemaakt.
Al is het een enorm mooi initiatief dat zeker moet blijven bestaan. Er bestaat de dag van vandaag te weinig ondersteuning voor ouders van doodgeboren kinderen of die ongewenst kinderloos blijven.

Ik heb wel nergens gelezen dat de fotografen het vrijwillig doen. Misschien dat er toch een ‘fee’ wordt afgesproken? Zeker gezien de onvoorspelbare aard van de opdrachten.

Sowieso ben ik fan om bij vzw’s, en al zeker in geval van een Crowdfunding of hulpactie, om de kostenstructuren duidelijk te maken. Ik geef graag geld aan het goede doel, maar wil ook transparantie in de plaats.
de fotografe die bij ons gekomen is heeft ons toch gezegd dat het op vrijwillige basis is.

Uit een artikel van HLN, zit achter een paywall maar hieronder de belangrijkste passage qua kosten. Ze doen dus meer dan gewoon die foto's maken, maar het lijkt me wel dat ze serieus zouden kunnen besparen indien nodig door zich enkel te beperken tot de fotoreportages zelf.

Criticasters noemden de vzw de voorbije dagen een dure vogel, met een jaarlijks budget van 500.000 euro. Fransen weerlegt dat. “250.000 euro gaat naar onze vijf voltijdse werknemers, van wie ik er één ben. Ik hou me onder meer bezig met lezingen op scholen, voor ouders, in serviceclubs. Medeoprichtster Sharon doet marketing, sociale media en is ook bezig met met een project rond sterrenweides in samenwerking met steden en gemeenten. Er is iemand die steunacties opvolgt, workshops voor fotografen organiseert, net als sterrenouderavonden - waarop ouders elkaar ontmoeten en hun fotografen terugzien. Een vierde persoon ondersteunt vrijwilligers, stelt hun planning op, zorgt dat nieuwe aanvragen worden verwerkt en dat alle foto’s worden bewaard. Tot slot is er nog een vijfde werkneemster, die dat alles voor heel Wallonië doet, waar we nog niet zo lang actief zijn.”

Van de overige 250.000 euro gaat er 100.000 naar het verzekeren van de ruim 250 vrijwillige fotografen en hun materiaal, nog eens 100.000 euro naar hun verplaatsingskosten - voor de gereden kilometers en parkeerbonnetjes -, workshops en teambuildings, 25.000 euro naar de organisatie van een sterrenouderavond en 25.000 euro naar drukwerk en postzegels. Een jaar na een fotoshoot krijgen ouders steeds een verjaardagskaartje. Ook wie een donatie schenkt, krijgt een bedanking in de bus.

Uit een artikel van HLN, zit achter een paywall maar hieronder de belangrijkste passage qua kosten. Ze doen dus meer dan gewoon die foto's maken, maar het lijkt me wel dat ze serieus zouden kunnen besparen indien nodig door zich enkel te beperken tot de fotoreportages zelf.

Criticasters noemden de vzw de voorbije dagen een dure vogel, met een jaarlijks budget van 500.000 euro. Fransen weerlegt dat. “250.000 euro gaat naar onze vijf voltijdse werknemers, van wie ik er één ben. Ik hou me onder meer bezig met lezingen op scholen, voor ouders, in serviceclubs. Medeoprichtster Sharon doet marketing, sociale media en is ook bezig met met een project rond sterrenweides in samenwerking met steden en gemeenten. Er is iemand die steunacties opvolgt, workshops voor fotografen organiseert, net als sterrenouderavonden - waarop ouders elkaar ontmoeten en hun fotografen terugzien. Een vierde persoon ondersteunt vrijwilligers, stelt hun planning op, zorgt dat nieuwe aanvragen worden verwerkt en dat alle foto’s worden bewaard. Tot slot is er nog een vijfde werkneemster, die dat alles voor heel Wallonië doet, waar we nog niet zo lang actief zijn.”

Van de overige 250.000 euro gaat er 100.000 naar het verzekeren van de ruim 250 vrijwillige fotografen en hun materiaal, nog eens 100.000 euro naar hun verplaatsingskosten - voor de gereden kilometers en parkeerbonnetjes -, workshops en teambuildings, 25.000 euro naar de organisatie van een sterrenouderavond en 25.000 euro naar drukwerk en postzegels. Een jaar na een fotoshoot krijgen ouders steeds een verjaardagskaartje. Ook wie een donatie schenkt, krijgt een bedanking in de bus.
Maar dat is dus een verzekering van 400€/jaar/fotograaf, om hun materiaal te verzekeren tijdens de beperkte tijd dat ze er aan spenderen? Dat is gewoon een absurd dure verzekering...
Daarnaast dus ook 400€/jaar/fotograaf aan verplaatsingskosten. Dat is ook wel stevig doorgerekend.

Ik vind het een heel goed initiatief, en heb ze ook gesteund. Maar ze zouden wel eens kunnen uitzoeken hoe ze de kosten wat kunnen drukken...

Terug
Bovenaan