Het is geen tegenstrijdigheid, het is nuance. Hier staan wel degelijk berichten richting "OMG de moeder", zoals je dat zegt. Namelijk de persoon op wie ik reageer, die herhaalt het nog eens. Het is niet omdat jij het niet vindt en het dus niet opgaat voor jou, dat niemand het hier vindt.Kvind nogal een contradictie in uw uitspraken. Allez ik weet niet naar wie het gericht was. Ik heb precies niet zoveel uitspraken hier gezien richting "OMG DE MOEDER". Ik denk dat de meeste mensen hier wel spraken over echt gewoon fucking grote pech en ja de chauffeur had beter kunnen opletten, waar was de moeder.... het kruispunt is niet meer conflictvrij .........
Ik gebruik niet graag het woord "tragisch", maar hier is het echt wel op zijn plek.
back OT: Het ongeval is gewoonweg een jammerlijke zaak maar voor zover we de feiten kennen is het ook niet meer dan dat: een jammerlijk ongeval. Op de VTM reportage was het evenwel duidelijk te zien dat kinderen de straat als speelplein gebruiken zoals Avondland eerder aangaf.
Als ouder zou ik mijn kinderen toch niet zo vrij laten spelen in een straat waar redelijk wat verkeer en een tramlijn doorloopt...
Het vetgedrukte in beide quotes klopt niet. De straat wordt niet als speelplein gebruikt. Dat is dus wat ik hierboven bedoelde, je kunt niet zomaar één ding eruitpikken en dan de rest invullen op basis van ons eigen referentiekader. Je moet het hele ding wel meepakken en dan alles in overweging nemen. En dan moet ik, net als Phate13, nog eens zien of dat zo veel onveiliger en zo totaal fout is dat het zou rechtvaardigen dat de kinderen eropaf moeten gestuurd worden en ze dus ongeschikt zijn als ouders. Want dat wordt hier dus gezegd, hè.Maar dat is nog héél wat anders dan het verhaal hoe @Avondland en @Loser het vertelden, van een 'allesbehalve rustige' straat waar het blijkbaar de gewoonte is dat kinderen - uit die gemeenschap, mag je dat nog zeggen? - zonder ouderlijk toezicht op straat speelden. Daar mag je je dan gerust vragen bij stellen of dat wel zo normaal is, zelfs al gebeuren er (gelukkig) weinig ongevallen.
Net zoals ik me inderdaad ook afvraag waarom die verkeerslichten terug niet-conflict-vrij gemaakt werden?
Ja, als je dan de grote sociale controle hier vermeldt, het feit dat dit een klein dorp is waarin echt iedereen iedereen kent (en heel veel familie is van elkaar), dan wordt dat weggewuifd. Dat het hier vol privébewaking staat die evenzeer een oogje in het zeil houdt, heeft natuurlijk ook twee zijden, maar in dit geval helpt het wel degelijk. Het is een bijzonder gesloten gemeenschap, dat zullen ze zeker zelf ook wel toegeven. Maar voor Joden wordt meteen gezorgd, hier zal geen Jood zijn die ofwel een stap verkeerd zet en er niet op wordt aangesproken, ofwel iets nodig heeft en niet wordt geholpen.
Als jij als 9-jarige alleen rondloopt met een peuter/kleuter, maar je ouders zien iedereen op straat meerdere malen per dag, die komen over de vloer, hebben zelfs een sleutel van je appartement en de helft is je grootnonkel/neef, spreek je dan nog altijd over "onbegeleid"? Ze rennen in die situatie van hun huis in de Lange Leemstraat naar de Belgiëlei, 500 meter in totaal en drie rode lichten. Dan zijn die ouders toch geen onverantwoorde monsters, zeker. Ook al wil je graag schermen met doen alsof je het wel durft te zeggen in tegenstelling tot het deugdpronken van anderen, het is gewoon het ontkennen van nuance, en het niet kennen van de situatie. Wat kan, hè. Wat ook totaal geen probleem is.