Patj
Well-known member
Jongens mogen vaak niet met korte broek naar school en met een tank top (zo een beetje de topjes met spaghettibandjes voor de jongens) moeten ze ook niet afkomen. Dus ik snap niet wat daar seksistisch aan is of onderdrukkend voor vrouwen, de regels zijn voor jongens vaak strenger. Vrijetijdskledij draag je in uw vrije tijd, op school en werk moet je u serieus kleden.Een schoolreglement is in mijn ogen nu ook niet heiligmakend. Als je dat leest besef je pas hoeveel onzin daarin staat. Bij ons stond er zelfs in dat je van school kon geworpen worden indien je in het weekend met uw zatte botten met uw fiets werd tegengehouden door de politie.
Je kan ten eerste een schoolomgeving niet vergelijken met een professionele omgeving. Ik snap echt niet wat het probleem is met korte shortjes of topjes waar een beetje buik zichtbaar is. Moesten ze nu echt naar school komen met een shortje dat zelfs de billen niet meer bedekt en in bikini-top, dan zou men de leerling wel kunnen aanspreken. Welk discipline leer je leerlingen door dergelijke kledingregels op te leggen? Net voor de jeugd is de kleding een manier om iemands persoonlijkheid uit te stralen. Hetzelfde met belachelijke regels waarbij in sommige scholen jongens verplicht zijn om in lange broek te komen, zelfs in de zomer. Doe toch eens een beetje normaal.
In een ander topic zijn we bezig over hoe de hoofdoek een symbool van onderdrukking is van de vrouw. Maar als er dan een paar meiskes met kort shortje en top naar school gaan, dan is het ineens "regels zijn regels". Wie is er nu ooit al dood gegaan omdat een middelbaar schoolmeiske in de zomer met een kort shortje naar school is gegaan? Hoop en al de vader van het meiske en daar blijft het bij.
Het probleem is dat jongeren nu denken dat ze de regels moeten kunnen maken, terwijl we hen feitelijk best moeten leren hoe belangrijk regels zijn in de maatschappij, ook al begrijpen ze sommige regels niet helemaal of hinderen ze hen soms. Het gaat beginnen met de eis tot topjes en eindigen met de eis tot bikini's en allerlei andere onthullende kledij die aangeeft dat je liever op een strand zit dan ergens anders. U kledij is een teken van beleefdheid en respect naar anderen toe.