Kleine nieuwtjes

Al paar keer nu de vermeende verkrachters zien passeren op facebook.
Snap niet dat mensen dat doen als ze zelf er niets mee te maken hebben dus niets van de zaak afweten, hoe kan je dan zeker zijn dat dat de daders zijn?
Is ook nog eens strafbaar ook.

Damn, ik wist dat dat toestel niet geheel onbesproken was maar dat het zo erg was, daar had ik geen idee van.
Ik vraag me af of België nog onder contract onder uit kan. Ik herinner me de 9 Lives discussie nog daar over, toch wel een paar users die toen gelijk hadden en zeiden dat dit de slechtse optie was. Cudos to them.

Ik heb eigenlijk al het nieuws daarover zoveel mogelijk trachten te negeren. De Afspraak afgezet, fragmenten op de radio niet beluisterd...
Ik kan het me echt niet voorstellen dat iemand zoiets doet, groepsverkrachting: dus meerdere daders, élk zonder enig normbesef, een meisje van veertien - ik weet niet of de leeftijd dat erger maakt of dat die daad alleen al zo gruwelijk is dat het niet meer erger kan - ...

Ik treed Carrion 100% bij, slecht opgevoede honden krijgen voor minder een spuitje. Deze "jongens/mannen" of beter: monsters vrij laten rondlopen lijkt mij gewoon vragen om over X aantal jaar met ons zwakzinnige gerecht terug een Julie Van Espen te hebben die rechtstreeks van het leven beroofd wordt, hier hebben deze monsters al onrechtstreeks een dode op hun geweten.

Opsluiten en de figuurlijke sleutel weggooien is hier het enige dat toekomstige slachtoffers 100% kan vermijden. Wat is de meerwaarde van deze sujetten een tweede kans te geven? Ik betwijfel of er onder dergelijk schorem potentiële topdokters, -wetenschappers of -artiesten schuilen.
Aan sociopaten heeft een samenleving geen nood.

Het gigantische probleem met die twee meerderjarigen met een 'zogezegd' blanco strafblad is dat verkrachtingen zeer weinig aangegeven of bewezen kunnen worden. Het is een kleine groep mannen en vrouwen die gigantisch veel slachtoffers maakt, dus waarschijnlijk zijn die twee niet aan hun proefstuk toe, maar zijn ze in het verleden er altijd mee weggeraakt. Kans is groot dat het ook niet de eerste misdaad is van die twee (misschien zelfs niet van die drie minderjarigen).

Dat is trouwens ook de reden voor het zogezegd lage recidivisme van zedendelinquenten, verkrachters plegen gemiddeld veel misdrijven voor ze echt gepakt of veroordeeld kunnen worden. Dus dan heb je ook 'lage' recidive cijfers die de realiteit niet weergeven. Opsluiten dus die goorlappen.

Het echte nieuws.
Diegenen die het vuile werk doen, maar men liefst niet te veel krediet geeft.
Van ivoren torens naar gesofesticeerde observatietorens. En de dubbele rol van de EU.

Migranten aan de buitengrenzen van Europa krijgen voortaan te maken met ‘digitaal fort’

Ze noemen zichzelf de ‘Bende van het Van Beverenplein’. Vijf tieners uit Gent die graag uitpakten op sociale media met stoere praat. Het bleef vaak bij stoerdoenerij, tot twee weken geleden. Een veertienjarig meisje werd door hen aangerand en gefilmd. De beelden werden verspreid, het meisje stapte uit het leven. De daders zijn nog heel jong, maar toch waren ze al berucht in de buurt.

Even gaan zoeken: die gaan blijkbaar al 20 jaar mee.
Vijf jongelui uit Gent, Evergem en Zelzate zijn door het hof van beroep terug naar af gestuurd. De vijf hadden beroep aangetekend na hun zware veroordeling in maart 2000 wegens een gewelddadige raid aan het Van Beverenplein. Het hof van beroep bevestigde echter hun straffen. Daarmee is het doek gevallen over de Gentse versie van Westside-story.

De sfeer was in mei 1998 al een tijd te snijden tussen de zogenaamde bende van het Van Beverenplein en een groepje jongelui uit voornamelijk Evergem en Zelzate

Nee wacht, 60 jaar hangt daar al een bende rond !
10-08-2009
Waar zijn ze nu,.... hun kroost?
In de jaren '60-70 had men in Gent de bende van 't Van Beverenplein, die van De Muide, de bende van de zwarte katte, die van de Keizerpoort, de bende van de Afrikalaan, de bende van Malem, de bende van de Brugse Poorte en de bende van 't Arsenal.
Als er één bende de ander tegenkwam was het kloppen en smijten met een blauw oog en een bloedneus. Als we boel in een ander dorp hadden waren wij allen Gentenaars, het was dan wij tegen zij.
Nooit was het om iemand te bestelen.
Er was toen nog geen Afrikaans crapult te bespeuren en ik weet dat het dan niet zou gebeurd zijn in de periode toen ik tienager was.
10-08-2009, 10:44 geschreven door tjenne

Even gaan zoeken: die gaan blijkbaar al 20 jaar mee.

Nee wacht, 60 jaar hangt daar al een bende rond !

Nochtans niet zo moeilijk om te bedenken dat pleintjes een aantrekkingskracht uitoefenen op kleine criminelen omdat dat nu eenmaal plaatsen zijn waar meer mensen samenkomen. In tegenstelling tot films en/of boeken, gaat men het bij bendes niet hebben over Bende van het Beverenplein 1, Bende van het Beverenplein 2, Bende van het Beverenplein 3, etc. De naam blijft, de leden zijn dynamisch en verwisselbaar. Beetje zoals K3...

Ze zullen wel geen lid geweest zijn van Vlaams Belang zeker, anders hadden we het al geweten.
Waarom worden die daders/verdachten zo afgeschermd? Dat men over de minderjarigen geen woord rept is normaal, maar er zijn toch ook meerderjarigen bij?

Het Van Beveren Plein staat al zo lang bekend in Gent als crapuleus of marginaal plein. Veel heeft(had) ook met de buurt omgeving te zien. Anders is dat geen speciaal plein. De bloemekenswijk (veel straten hebben bloemen namen) vlakbij is een volksbuurt. Heeft betere reputatie nu dacht ik als vroeger.
Ga noordelijk voorbij de westerbegraafplaats (waar het triestig voorval gebeurde), en je komt meer en meer in residentieel Wondelgem. Met een andere mentaliteit en woningstijl (meer open woonwijken ipv heel dichte rijhuizen). Tis wat goedkoper wonen omdat je richting kanaalzone gaat
Wondelgem Evergem is andere mentaliteit dan nauwe rand Gent Noord.

Interessant essay over hoe (soms ondoordachte) JIT implementaties icm met de pandemie nu tot tekorten in allerlei industrieën leiden.

Hallucinant dat vrouwen in 2021 zelfs hun haren moeten verven om zich veilig te voelen.
FYI: fake news.
Staat ook helemaal niets over origine van de "daders" het HLN artikel suggereert, enkel dat het imago van seksbom aan een blonde vrouw zou hangen. Kunnen dus evengoed "oerzweedse cliché bouwvakkers" zijn.

Opmerkelijk: het HLN artikel is uit 2010, met een update in 2017 en toch schrijf je anno 2021.

'Moeder van verdachte dient klacht in na doodsbedreigingen. '

Waar houden mensen zich toch mee bezig. Blijkbaar worden de namen en adressen van de verdachten en hun familie lustig via social media gedeeld. Hoezo privacy, hoezo rechtstaat?
Zijn we nu allemaal van lotje getikt aan het worden waarbij we terug willen naar de periode waarbij de massa verdachten gaat lynchen? Echt, ik snap dat dit de gemoederen beroerd. Terecht en ik hoop dat deze verschrikkelijke daad voor wetswijzingen zorgt die zulke daders harder kan straffen.

En mogen die ouders ook eens goed onder de loep genomen worden? Ja. Mogen ouders verantwoordelijk gesteld worden voor de daden van hun kind? Ja. Maar wel pas als na deftig onderzoek van hoe de thuissituatie was, blijkt dat ze medeschuldig zijn en enkel door de verantwoordelijke gerechtelijke instelling.

Want niet elke ouder is de oorzaak van het slechte gedrag van hun kinderen. Zelfs liefdevolle ouders met goede waarden en normen kunnen `de controle` over hun kind verliezen doordat die verkeerde vrienden op school krijgt. Stel je maar voor: je ziet je kind afglijden, kan er niets aan doen, het begaat een serieus misdrijf en dan word je door random people nog eens overgoten met pek en veren en zelfs met de dood bedreigd.

Echt mensen, leer uzelf nu toch eens te beheersen, denk eens een seconde verder na ipv te oordelen op impulsen, facebookberichten en emoties.

Staat ook helemaal niets over origine van de "daders" het HLN artikel suggereert, enkel dat het imago van seksbom aan een blonde vrouw zou hangen. Kunnen dus evengoed "oerzweedse cliché bouwvakkers" zijn.

Opmerkelijk: het HLN artikel is uit 2010, met een update in 2017 en toch schrijf je anno 2021.
Ik zou mensen aanraden om wat kritischer naar zulke zaken te kijken maar ik heb me er zelf ook al aan laten vangen. Zeker als het nieuws is dat dicht bij je eigen politieke ideologie aanleunt. Ik vind het sowieso al verdacht wanneer er niet gelinkt wordt naar de originele studie in zulke clickbait artikels.

Maar als je dan zelf bemerkt dat deze studie nergens terug te vinden is en wat nuance meegeeft betreffende de Zweedse situatie en dat mensen je dan meteen beschuldigen van het minimaliseren van verkrachting, dat kan ik een pak minder appreciëren.

Ja dat was al gezegd hoor. Missen is menselijk.

Goh er begon een discussie over de definitie/telling van verkrachting. Dit artikel geeft aan dat de echte fout in het HLN artikel op een heel ander niveau zit, namelijk de foute framing die ook jij er aan geeft.
Dat wegzetten als missen is menselijk vind ik wat makkelijk, het paste maar al te goed in het discours. Niet enkel van jou, vele whatsapp groepjes en Twitter accounts konden het niet snel genoeg delen. Qua stemmingmaken kan dat tellen.

Als HLN foute info geeft, kan je het lezers toch niet kwalijk nemen dat ze dit nieuws delen? In principe mogen we er van uitgaan dat HLN en andere kranten hun bronnen checken en juiste info delen, want anders kunnen we de nieuwsmedia beter gewoon opdoeken.

En als nieuwsberichten geplaatst worden, dan is het imo logisch dat mensen zoals Kay-gell dit delen als zij geschokt zijn bij het bericht (en het ook past in hun ideologie). Ik vind het dan eerlijk gezegd top als iemand zich eigenlijk excuseert voor een fout waar zij niet aan konden doen.

Ik bedoel dan ook niet specifiek kay-gell maar algemeen de oelewapper die een bericht uit 2010 naar boven tovert en vervolgens iedereen die dit zonder nadenken deelt omdat het wel goed in het narratief past. Hierdoor helpen ze allemaal er voor zorgen dat hln opnieuw veel te veel clicks krijgt voor een inherent fout artikel en hln bijgevolg wordt gestimuleerd om meer van dat soort onzin te schrijven. Ofja onzin, was het maar onzin als "ontdek welke Pokémon je bent". Dit is bewuste desinformatie en sfeer scheppen door hln, versterkt door alle reposters. Ik verwacht niet per se van een lezer dat die elk artikel fact checkt. Maar van een deler wel: je post het dan onder "eigen naam", je geeft toch aan dat je achter de boodschap staat.

Vandaar dat ik het hier ook post: de echte fout was nog niet aan bod gekomen in dit topic, enkel de definitie/telmethode van verkrachtingen. De echte fout zit ergens fundamenteel anders.

Als HLN foute info geeft, kan je het lezers toch niet kwalijk nemen dat ze dit nieuws delen? In principe mogen we er van uitgaan dat HLN en andere kranten hun bronnen checken en juiste info delen, want anders kunnen we de nieuwsmedia beter gewoon opdoeken.

En als nieuwsberichten geplaatst worden, dan is het imo logisch dat mensen zoals Kay-gell dit delen als zij geschokt zijn bij het bericht (en het ook past in hun ideologie). Ik vind het dan eerlijk gezegd top als iemand zich eigenlijk excuseert voor een fout waar zij niet aan konden doen.
Nee de lezers kunnen er niets aan doen. Maar wie dan de cijfers nuanceert moeten diezelfde lezers ook niet wegzetten als minimaliseren van verkrachting.

'Moeder van verdachte dient klacht in na doodsbedreigingen. '

Waar houden mensen zich toch mee bezig. Blijkbaar worden de namen en adressen van de verdachten en hun familie lustig via social media gedeeld. Hoezo privacy, hoezo rechtstaat?
Zijn we nu allemaal van lotje getikt aan het worden waarbij we terug willen naar de periode waarbij de massa verdachten gaat lynchen? Echt, ik snap dat dit de gemoederen beroerd. Terecht en ik hoop dat deze verschrikkelijke daad voor wetswijzingen zorgt die zulke daders harder kan straffen.

En mogen die ouders ook eens goed onder de loep genomen worden? Ja. Mogen ouders verantwoordelijk gesteld worden voor de daden van hun kind? Ja. Maar wel pas als na deftig onderzoek van hoe de thuissituatie was, blijkt dat ze medeschuldig zijn en enkel door de verantwoordelijke gerechtelijke instelling.

Want niet elke ouder is de oorzaak van het slechte gedrag van hun kinderen. Zelfs liefdevolle ouders met goede waarden en normen kunnen `de controle` over hun kind verliezen doordat die verkeerde vrienden op school krijgt. Stel je maar voor: je ziet je kind afglijden, kan er niets aan doen, het begaat een serieus misdrijf en dan word je door random people nog eens overgoten met pek en veren en zelfs met de dood bedreigd.

Echt mensen, leer uzelf nu toch eens te beheersen, denk eens een seconde verder na ipv te oordelen op impulsen, facebookberichten en emoties.
Aanvulling: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/03/groepen-14-jarige-meisje/

:help:

Nee de lezers kunnen er niets aan doen. Maar wie dan de cijfers nuanceert moeten diezelfde lezers ook niet wegzetten als minimaliseren van verkrachting.
Als die nuancering gebeurt aan de hand van bronnen, moet men daar inderdaad ook open voor staan.
shit man, de mensheid is toch echt rot. Ik hoop oprecht dat de ouders van het meisje dit nooit te weten komen. Hoe moet je daar mee leven: weten dat de verkrachting van je dochter gefilmd is en dat er nu daadwerkelijk nog mensen zijn die vragen achter de beelden? :puke:

Terug
Bovenaan