Kleine nieuwtjes

Imo kan je nu echt wel zeggen dat die landen niet democratisch zijn en dat de scheiding der machten er niet aanwezig is.

Dat wisten de meeste mensen wel al ongeveer sinds Rusland in 2008 Zuid-Ossetië is binnengevallen. Sindsdien steeds meer proxy-oorlogen ontketend, politieke tegenstanders opgesloten, vergiftigd en vermoord. Relaties met massamoordenaars. Aanschurken bij andere dictatoriale regimes zoals Syrië en China om het Westen een hak te kunnen zetten. Enzovoort.

Het is ook al zo lang dat ik daarvoor waarschuw. Je moet al onder een enorm grote steen geleefd hebben om dit nog niet in te zien. Of te willen inzien, gezien het anti-VS-establishment een hoge vlucht genomen heeft de laatste 10 à 15 jaar (sinds Bush junior ongeveer).

geen bewijzen dus, en dus weer eens een overdreven rant van u

Bewijzen? Voor werken die nog moeten uitgevoerd worden? Dat zou nogal straf zijn he vriend.

Stop die Antwerpse arrogantie en laat hun vervuilde grond in hun eigen achtertuin dumpen. En dat ze stoppen met die geldtransfers van Vlaanderen naar Antwerpen.

Geen euro betaald van de opgelegde schadevergoeding maar wel de rest van hun straf "thuis" uitzitten?
Hoe kan het dat zo'n mensen zelfs nog een thuis hebben. Eigen woning? Verkopen en met de opbrengst die schadevergoeding betalen.
Familie die hen opvangt? Wel als die dat zo'n meerwaarde vinden om zo'n uitschot thuis op te vangen, mogen ze meebetalen aan de schadevergoeding.

Geen schadevergoeding betaald? Wat mij betreft zelfs geen volledige vrijheid, ook niet wanneer de gevangenisstraf erop zit.
Hoe betalen die zelfs nog advocaten voor zaken als hun enkelband te regelen?

Dergelijke moordenaars, zonder enige spijt, horen gewoon levenslang in een vergeetput thuis. We geven gevaarlijke honden voor minder een spuitje.

Ik hoop voor u dat er nooit in u naasten iemand terecht komt in aanraking met justitie. Die daarvoor een gevangenisstraf krijgt. Denk je echt dat dit zo aangenaam is als familie? Vaak staan die ook aan dezelfde kant van het slachtoffer want deze moeten ook door heel de lijdensweg en maak u zelf niets wijs als ouder voel je jezelf gefaald. Maar familie blijft dan ook in de eerste plaats familie en als je dan iemand kan opvangen omwille van praktische redenen ga je echt niet even beslissen, laat hem maar vast zitten.

Het is nog al dubbel allemaal wat je hier zegt. Je eist een zware gevangenisstraf maar eist tegelijkertijd dat ze een schadevergoeding moeten betalen. Dat is toch wel een beetje de bluts met de bijl. Hoe gaat men dat nu betalen, men heeft geen job in de gevangenis, geen begeleiding, niets? Of jij zou daar de familie ook nog voor laten mee opdraaien? Omdat die familie één misdadiger kent, wel dan is heel de familie misdadig.

En denk maar niet dat het zo interessant is op enkelband. 24u op 24u aan u huis gebonden zitten, niet in uw hof mogen of niet even op u terras. Tracht maar werk te zoeken he... nu zal dat inderdaad dermate dat regime wel versoepelen naar verloop van tijd. Waarin hij mag gaan solliciteren en waarin zij mogen gaan werken. Maar dat is zeer strikt. Bus gemist of trein ? Da's pech op dat uur is dat uur.

Voor mij hadden deze heren ook niet vrij gehoeven. Verre van maar ze zullen het niet cadeau hebben gekregen.

Bewijzen? Voor werken die nog moeten uitgevoerd worden? Dat zou nogal straf zijn he vriend.

Stop die Antwerpse arrogantie en laat hun vervuilde grond in hun eigen achtertuin dumpen. En dat ze stoppen met die geldtransfers van Vlaanderen naar Antwerpen.
Ze dumpen het al in hun eigen achtertuin.
En wat zijn uw bewijzen van die geldtransfers? Natuurlijk kosten die werken geld en daar gaat heel Vlaanderen van mee profiteren. Dus stop een keer met uw ongenuanceerde rants.
Weet ge: dikwijls denk ik dat ge een grond van gelijk hebt, maar ge gaat altijd zo wild tekeer en zonder nuance dat ge gewoon uw eigen poten onder u weg zaagt.

En wat zijn uw bewijzen van die geldtransfers? Natuurlijk kosten die werken geld en daar gaat heel Vlaanderen van mee profiteren.

Dat doet me denken aan een quote uit De Tijd van Manu Claeys in een stuk over de nieuwe overkapping van de Antwerpse Ring.

Wat goed is voor Antwerpen, is goed voor Vlaanderen

Daar wil ik vandaag, net als toen, wel eens een fameus vraagteken achter plaatsen. Want er is nog een verschil tussen het oplossen van het mobiliteitsprobleem rond de grootste stad van Vlaanderen en de investeringen die in de orbit van dat project zuiver dienen om de leefbaarheid van de stad voor de omwoners te verhogen. En laat het net dat laatste zijn waar absurde beloften zijn gemaakt in naam van alle Vlamingen. Op termijn zal dat oplopen tot om en bij de 9 miljard euro. Beloften gemaakt om de eindeloze procedureslag af te kopen bij de Antwerpenaar op een moment dat dat dossier in handen was van een partijgenoot van de Antwerpse burgemeester. Mot Gerard da's toeval.

Dat de Antwerpenaar recht heeft op een goede gezondheid zal ik zeker onderstrepen. Maar zeggen dat iemand uit pakweg Diksmuide of Geetbets daar van gaat mee profiteren, terwijl hij gewoon mag mee betalen, klopt niet.

natuurlijk gaat niet elke gemeente of inwoner er rechtstreeks van mee profiteren. Maar om te zeggen dat enkel Antwerpen er van profiteert is nog meer ongenuanceerd. Een vlotte doorstroming van verkeer rond een knooppunt als A`pen is wel degelijk van nut voor heel wat bedrijven in Vlaanderen in het algemeen

Ze dumpen het al in hun eigen achtertuin.
En wat zijn uw bewijzen van die geldtransfers? Natuurlijk kosten die werken geld en daar gaat heel Vlaanderen van mee profiteren. Dus stop een keer met uw ongenuanceerde rants.
Weet ge: dikwijls denk ik dat ge een grond van gelijk hebt, maar ge gaat altijd zo wild tekeer en zonder nuance dat ge gewoon uw eigen poten onder u weg zaagt.

Ze dumpen het al in hun eigen achtertuin en ze onderzoeken tevens ook of ze het in anderen hun achtertuin kunnen dumpen. Dat laatste klaag ik aan. Als dat even mag natuurlijk?

Het gedeelte van de werken waar gans Vlaanderen van mee profiteert, kunnen uitgevoerd worden à rato van 10% van het huidige budget. Dan hebben we het over de werken die een vlottere doorstroming moeten verzorgen.
(En dan nog. Er bestaat ook nog zoiets als het aanzuigeffect waardoor alleen maar méér wagens zullen aangetrokken worden en de files zullen verplaatsen naar het onderliggende verkeersnet. Beter bekend onder het fenomeen induced demand. Zie les 1 in alle handboeken openbare mobiliteit maar waar blijkbaar nog geen enkele ambtenaar binnen de Vlaamse Overheid van gehoord heeft. Maar dit geheel terzijde.)

De overige 90% van dit multi-miljardenproject staat volledig ten dienste van de lokale Antwerpenaar én de Antwerpse vastgoedbezitters door kilometerslang te gaan ondertunnelen, en er bovenop ganse stadsparken te gaan creëren en de naastliggende wijken te gaan opwaarderen. Op zich een toffe gedachte natuurlijk, als we ooit eens een miljard of 10 op overschot hebben.

Ik heb daar dus allemaal niets op tegen. Maar het verschil is dat ik als Vlaming voor die eerste 10% gerust wil bijdragen en dat die laatste 90% maar door de begunstigden moet gefinancierd worden, in casu de Antwerpenaar. Ik heb geen enkele baat bij die kilometerslange ondertunneling. En ik vraag mij dan tevens af waar de ondertunneling blijft van al die andere talrijke Vlaamse kilometers autostrade die vlak langs woonwijken liggen. Maar ach, zolang Vlaams-Nationalisten blijven doen alsof de hoofdstad van Vlaanderen Antwerpen is omdat ze daar hun kiesvee hebben, zolang zullen we niet moeten rekenen op een evenwaardige behandeling en zullen we hun cliëntelisme moeten blijven financieren vrees ik.

Maar hey, terug over naar de orde van de dag: Kijk daar, weer een miniem geldstroompje naar Brussel! De schande!

Ik hoop voor u dat er nooit in u naasten iemand terecht komt in aanraking met justitie. Die daarvoor een gevangenisstraf krijgt. Denk je echt dat dit zo aangenaam is als familie? Vaak staan die ook aan dezelfde kant van het slachtoffer want deze moeten ook door heel de lijdensweg en maak u zelf niets wijs als ouder voel je jezelf gefaald. Maar familie blijft dan ook in de eerste plaats familie en als je dan iemand kan opvangen omwille van praktische redenen ga je echt niet even beslissen, laat hem maar vast zitten.

Het is nog al dubbel allemaal wat je hier zegt. Je eist een zware gevangenisstraf maar eist tegelijkertijd dat ze een schadevergoeding moeten betalen. Dat is toch wel een beetje de bluts met de bijl. Hoe gaat men dat nu betalen, men heeft geen job in de gevangenis, geen begeleiding, niets? Of jij zou daar de familie ook nog voor laten mee opdraaien? Omdat die familie één misdadiger kent, wel dan is heel de familie misdadig.

En denk maar niet dat het zo interessant is op enkelband. 24u op 24u aan u huis gebonden zitten, niet in uw hof mogen of niet even op u terras. Tracht maar werk te zoeken he... nu zal dat inderdaad dermate dat regime wel versoepelen naar verloop van tijd. Waarin hij mag gaan solliciteren en waarin zij mogen gaan werken. Maar dat is zeer strikt. Bus gemist of trein ? Da's pech op dat uur is dat uur.

Voor mij hadden deze heren ook niet vrij gehoeven. Verre van maar ze zullen het niet cadeau hebben gekregen.

Het zal voor de familie van daders ook niet makkelijk zijn, maar nog altijd minder moeilijk als voor de familie van slachtoffers van moordenaars. Dus ja, die laatsten krijgen voorrang: geen schadevergoeding betalen, geen vervroegde vrijheid.

Lijkt me al leuk dat je niet meer achter tralies zit, dat je dan niet zomaar overal in je tuin kan rondlopen, lijkt me nog mee te vallen.

Begeleiding en werk zoeken mag gerust, voor mensen die het waard zijn gerehabiliteerd te worden in de samenleving. De meerwaarde van copkillers zonder enige berouw, zonder zelfs maar een poging een schadevergoeding te betalen, ontgaat me. Er is geen tekort aan dergelijke mensen in onze samenleving dat we die per se moeten rehabiliteren. Of zijn er werkelijk zoveel dergelijke moordenaars dat we die niet vast kunnen blijven houden?

Wtf, zelfs niet meer veilig op een intereuropese vlucht. Graag duidelijke en strenge sancties voor (Wit)-Rusland
Europees, maar hier wel boven Wit-Rusland haar grondgebied toch?

Een bommelding boven uw soeverein gebied gebruiken om een vliegtuig te doen landen, doorzoeken en iemand vinden die op de terroristenlijst staat van uw land ... uiteraard is de context anders door de valse voorwendselen en de aanwezigheid van spionnen of wat is het, maar benieuwd wat hiervan gaat komen alvast, en hoe dat te bewijzen. Over het misbruik van terrorisme om bepaalde doelen te bereiken moeten de EU en zeker de USA nu niet bepaald hoog van de toren blazen gezien de afgelopen jaren. En Morales zijn we toch ook nog niet vergeten, nu het over vliegtuigen gaat.

Niet om Wit-Rusland hier ook maar enigszins te verdedigen nu ik bovenstaande nalees, die mafkees mag dringend aan banden gelegd worden. Gewoon benieuwd wat tegen zoiets gedaan kan worden, want ik lees weer veel "strenge veroordelingen" en grote verklaringen.

Hoe moet ik dat nu interpreteren? Als iemand zichzelf al moet identificeren als "aanhang(st)er van" één van de vele Belgische partijen en dan nog steeds maar een 7 op 10 haalt bij iemand "van dezelfde partij", wat stelt een 4 dan voor? Gaat nergens over, lijkt me.

Als die voorkeur gevraagd wordt zou, zou ik toch ook opteren voor "hetzelfde" omdat dat makkelijker zou zijn dan een tegengestelde, meer niet. In theorie althans, tot het een hufter of een trut blijkt die toevallig voor de goei stemt.

We gaan de Amerikaanse tour op.
"En omgekeerd zijn de kiezers van het Vlaams Belang ook fussy."

Pffff, fussy? Waarom moet die schrijver hier nu fussy gebruiken? Wat een rommel van de VRT weer. Helaas niet het enige vandaag.

Hoe moet ik dat nu interpreteren? Als iemand zichzelf al moet identificeren als "aanhang(st)er van" één van de vele Belgische partijen en dan nog steeds maar een 7 op 10 haalt bij iemand "van dezelfde partij", wat stelt een 4 dan voor? Gaat nergens over, lijkt me.

Als die voorkeur gevraagd wordt zou, zou ik toch ook opteren voor "hetzelfde" omdat dat makkelijker zou zijn dan een tegengestelde, meer niet. In theorie althans, tot het een hufter of een trut blijkt die toevallig voor de goei stemt.

Denk dat je die waarden vooral moet vergelijken met elkaar ipv die als geïsoleerd geval te interpreteren, aangezien het een ordinale schaal is (en niet kwantitatief). En of je uw schoonzoon/-dochter apprecieert zal hopelijk van nog wel meer zaken afhangen dan alleen politieke voorkeur. 🧐

Europees, maar hier wel boven Wit-Rusland haar grondgebied toch?

Een bommelding boven uw soeverein gebied gebruiken om een vliegtuig te doen landen, doorzoeken en iemand vinden die op de terroristenlijst staat van uw land ... uiteraard is de context anders door de valse voorwendselen en de aanwezigheid van spionnen of wat is het, maar benieuwd wat hiervan gaat komen alvast, en hoe dat te bewijzen. Over het misbruik van terrorisme om bepaalde doelen te bereiken moeten de EU en zeker de USA nu niet bepaald hoog van de toren blazen gezien de afgelopen jaren. En Morales zijn we toch ook nog niet vergeten, nu het over vliegtuigen gaat.

Niet om Wit-Rusland hier ook maar enigszins te verdedigen nu ik bovenstaande nalees, die mafkees mag dringend aan banden gelegd worden. Gewoon benieuwd wat tegen zoiets gedaan kan worden, want ik lees weer veel "strenge veroordelingen" en grote verklaringen.
Ook geen flauw idee wat je hier precies tegen kan doen, buiten (Wit-)Rusland nog wat meer economisch afzonderen (maar dan moet Duitsland stoppen met gasleidingen aan te leggen).

En met intereuropees bedoelde ik voornamelijk een vlucht tussen twee EU luchthavens. Daarbij werd inderdaad een stuk boven niet EU-gebied gevlogen, maar dat zou nu niet mogen uitmaken.

Theo Francken die met zijn laatste tweet nu ook de beproefde verrottingsstrategie van de Vlaams-Nationalisten tot in het leger wil doorduwen. Om ook daar de boel communautair te doen ontploffen.

Wie stemt er eigenlijk op van die politici die telkens opnieuw doelbewust problemen willen creëren in plaats van problemen op te lossen? Ik snap dat niet.

Theo Francken die met zijn laatste tweet nu ook de beproefde verrottingsstrategie van de Vlaams-Nationalisten tot in het leger wil doorduwen. Om ook daar de boel communautair te doen ontploffen.

Wie stemt er eigenlijk op van die politici die telkens opnieuw doelbewust problemen willen creëren in plaats van problemen op te lossen? Ik snap dat niet.
Ik denk dat dat meestal net die personen zijn die bij de minste scheet van de tegenstander de hakken in het zand zetten en klaar staan om er met het vergrootglas op te zitten om toch maar elk detail met veel zwier en zwaai aan de grote klok te hangen zodat het toch voor iedereen duidelijk is wie er de slechte is in het verhaal :unsure:

Zijn er dan politici die niet graag doelbewust problemen creëren als dat helpt hun (hoofd)thema's op de agenda te krijgen? Als het over loonsakkoorden gaat creëerde Vooruit/PS problemen, als het over abortusverlenging gaat creëerde CD&V problemen, als het over communautaire thema's gaat creëert de N-VA problemen, als het over migranten gaat, creëert het VB problemen, als het over klimaat gaat creëert Groen problemen ...
Polemiek generereert sociale media en persaandacht en daaruit volgt populariteit. Dat is de modus operandi van vele politici, onafhankelijk van waar in het spectrum ze zich bevinden. One-liner politici zijn al vele jaren de meest populaire. Zij die echt inhoud proberen te brengen en nuance brengen komen meestal veel te weinig aan bod.

Alexandru Caliniuc (27) krijgt 25 jaar cel voor moord en verkrachting Sofie Muylle

Geen levenslang nee, 25jaar is genoeg want: Het hof en de jury hielden bij het bepalen van de straf rekening met de jeugdige leeftijd van de Roemeen en zijn blanco strafblad.

:wallbash: Verkrachting + Moord, maar omdat het ervoor zo'n brave jonge was

De voorzitter richt nog een dankwoordje aan alle partijen, waarna de zitting wordt geheven. Caliniuc is dan al in tranen weggeleid door de politie. Hij zal z'n straf uitzitten in Roemenië.

Ik denk dat 25 jaar in een gevangenis in Roemenië nu wel zwaarder is dan levenslang hier (kan dat in zijn geval al niet tot vervroegde vrijlating betekenen na 16 jaar?)

Terug
Bovenaan