Kleine nieuwtjes

Enkele quotes voor mensen zonder premium account?

"De fintechbank moest in lagere versnelling gaan omdat de ECB oordeelde dat de interne controlesystemen onvoldoende uitgebouwd waren om de vele productlanceringen van Revolut op een verantwoorde manier bij te houden."

"De beperkingen die opgelegd werden en waarvan niet duidelijk is of ze ook nog vandaag gelden, druisen ook in tegen de cultuur die Revoluts medestichter Nik Storonsky voorstaat."

"Vorige week schreef Bloomberg dat Revolut op een nieuwe aandelenverkoop mikt met een impliciete bedrijfswaarde van 115 miljard dollar. Dat is meer dan het dubbele van de 53 miljard dollar waartegen KBC, dat een reputatie hoog te houden heeft inzake innovatie, noteert."

Graag stoppen met stropoppen op te werpen. Dat is niet wat ik gezegd heb. Niets wijst er op dat ik dat bedoel. Ik benoem nergens het geven van werkstraffen ipv celstraffen. Wat een ontzettend valse manier van discussiëren.

Jii bent voorstander van kortere en alternatieve straffen, dus ik haal een recente zaak aan als voorbeeld om te toetsen of dat is wat je bedoelt.

Een vraagteken indiceert een vraag. Een normaal antwoord volstaat ipv deze agressieve retoriek. Als je niet tegen vragen kan, misschien je stellingen iets duidelijker uitleggen of gewoon niet reageren op iemand die toch niet tegen jou bezig was.

Allez, en dat in zo een veilig fietsland als Nederland met die afgescheiden fietspaden? :(

Allez, en dat in zo een veilig fietsland als Nederland met die afgescheiden fietspaden? :(

Triest alweer.... Ben benieuwd naar de oorzaak van't ongeval. Hopelijk geen drank/drugs in't spel of bewust gedaan. Dramatisch resultaat blijft uiteraard hetzelfde, maar is toch nog altijd anders wanneer de bestuurder bv iets gekregen heeft.

Jii bent voorstander van kortere en alternatieve straffen, dus ik haal een recente zaak aan als voorbeeld om te toetsen of dat is wat je bedoelt.

Een vraagteken indiceert een vraag. Een normaal antwoord volstaat ipv deze agressieve retoriek. Als je niet tegen vragen kan, misschien je stellingen iets duidelijker uitleggen of gewoon niet reageren op iemand die toch niet tegen jou bezig was.
Je blijft me verkeerd voorstellen en dat is vermoeiend. Ik pleit niet enkel voor alternatieve straffen, maar voor een effectiever beleid: onderzoek toont aan dat korter en snel straffen wat betreft recidive even effectief kan zijn als lang straffen. Het gaat om het slim benutten van de plaatsen die er zijn, niet enkel om het bijbouwen.

Edit crew, voor beiden: laat het inhoudelijk verder gaan, of ga verder in een ander topic, maar ook daar is het niet leuk om dat over-en-weer te lezen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Kan even goed een bestuurder geweest zijn die een hartaanval heeft gekregen ofzo.

Andro (34) vangt dief en levert hem af bij politie... die man weer vrijlaat: “Er vond zelfs geen huiszoeking plaats”

On-be-grij-pe-lijk

<<De politie benadrukt dat burgers na een diefstal best niet zelf ingrijpen. “Het is vaak goed bedoeld, maar het kan gevaarlijk zijn en het onderzoek of de veiligheid in het gedrang brengen”, klinkt het bij de politie.>>

Welk onderzoek? Je brengt beelden van een misdrijf. Je brengt de dader op een plateau. Nope. Laten hem direct weer gaan :wallbash:
Mensen gaan er echt beginnen op te kloppen of zelf lunchpartijen organiseren zoals in ontwikkelingslanden, waarnaar we blijkbaar aan het afglijden zijn. Op alle vlakken merk je dat we overbelast zijn, en veel nieuwsberichten kan je daarmee in verband brengen, zelfs kleine prutsen zoals dit artikel. De illusie dat we de wereld verbeteren met open grenzen mag echt wel de vuilbak in, het is eerder ons land dat heel hard zal zakken naar het niveau van de rest van de wereld. En mensen die nog te weinig reisden of vooral toeristische oorden bezochten beseffen niet half hoe laag dat is en hoe verschikkelijk hard de realiteit daar kan zijn. Grenzen opgeven (en ik pleit hier niet om de grens met Frankrijk te sluiten wel te verstaan), zo oa ons sociaal systeem en gevangeniswezen overbelasten zodat we geen daders kunnen oppakken om toch nog even onze economische groei op peil te houden is waanzin. Veiligheid voor alles.

Andro (34) vangt dief en levert hem af bij politie... die man weer vrijlaat: “Er vond zelfs geen huiszoeking plaats”

On-be-grij-pe-lijk

<<De politie benadrukt dat burgers na een diefstal best niet zelf ingrijpen. “Het is vaak goed bedoeld, maar het kan gevaarlijk zijn en het onderzoek of de veiligheid in het gedrang brengen”, klinkt het bij de politie.>>

Welk onderzoek? Je brengt beelden van een misdrijf. Je brengt de dader op een plateau. Nope. Laten hem direct weer gaan :wallbash:
Mensen gaan er echt beginnen op te kloppen of zelf lunchpartijen organiseren zoals in ontwikkelingslanden, waarnaar we blijkbaar aan het afglijden zijn. Op alle vlakken merk je dat we overbelast zijn, en veel nieuwsberichten kan je daarmee in verband brengen, zelfs kleine prutsen zoals dit artikel. De illusie dat we de wereld verbeteren met open grenzen mag echt wel de vuilbak in, het is eerder ons land dat heel hard zal zakken naar het niveau van de rest van de wereld. En mensen die nog te weinig reisden of vooral toeristische oorden bezochten beseffen niet half hoe laag dat is en hoe verschikkelijk hard de realiteit daar kan zijn. Grenzen opgeven (en ik pleit hier niet om de grens met Frankrijk te sluiten wel te verstaan), zo oa ons sociaal systeem en gevangeniswezen overbelasten zodat we geen daders kunnen oppakken om toch nog even onze economische groei op peil te houden is waanzin. Veiligheid voor alles.
Kan nog slechter hoor:
  • boer hier in de straat zijn fiets was gestolen, per toeval ziet hij die fiets staan een dorp verder - hij belt de politie, wacht tot die er is - ze bellen aan en dat was idd de boer zijn fiets, hij heeft hem teruggekregen, dief heeft geen straf of boete gekregen.
  • toen ik studeerde was er een klasgenoot die in Brussel woonde, fan van tuning en had een custom paars gecoate cabrio die rechtover zijn appartement stond geparkeerd. Op een dag wordt deze wagen door vandalen geviseerd en ze maken met een sleutel krassen rondom de wagen en perforeren meermaals het dak - klasgenoot durfde niet naar buiten want groepje - je kent dat wel, maar hij maakt wel videobeelden waarop de daders herkenbaar zijn - stapt met die beelden naar de politie, geen gevolg want GDPR issue
een een tijdje terug die case waar die mens zijn e-bike gestolen was en ze die konden tracen tot op het appartement waar die stond - zelfs daar kon de politie niets doen

ik schrik er nog van dat mensen het recht niet in eigen handen nemen en gewoon los iemand het hoofd inslaan met een bijl.

On-be-grij-pe-lijk

Het is een paywall artikel, dus ik kan het niet opzoeken, maar is het dan vrijlaten met voorwaarden, en ter beschikking gesteld van het gerecht om eens over 4 jaar langs te komen voor een tik op de vingers?

Merci.

Dan snap ik de ophef niet. Moet hij in voorarrest ondat hij een step gestolen heeft?
Meerdere diefstallen gepleegd blijkbaar:

Hij smeekte in verschillende talen om de politie er niet bij te halen en zei dat hij de step zou teruggeven

Andro stelde voor om samen de step te gaan ophalen. Tot de dief plots zei dat die in Halluin, een Noord-Franse gemeente net over de grens, stond

Hij zou volgens de politie gezegd hebben dat de step al doorverkocht was.

Hem ff in de cel steken tot er een ploeg (Belgisch of Frans) ter plaatse is gaan kijken zou toch geen slecht idee zijn?
Nuja politie kan er zelf ook weinig aan doen natuurlijk

Meerdere diefstallen gepleegd blijkbaar:

Hij smeekte in verschillende talen om de politie er niet bij te halen en zei dat hij de step zou teruggeven

Andro stelde voor om samen de step te gaan ophalen. Tot de dief plots zei dat die in Halluin, een Noord-Franse gemeente net over de grens, stond

Hij zou volgens de politie gezegd hebben dat de step al doorverkocht was.

Hem ff in de cel steken tot er een ploeg (Belgisch of Frans) ter plaatse is gaan kijken zou toch geen slecht idee zijn?
Nuja politie kan er zelf ook weinig aan doen natuurlijk
Inderdaad, want daar komt bij dat Fransen daar vaak gewoon verstek geven als de rechter hen uitnodigt en eventuele boetes gewoon niet betalen.

Terug
Bovenaan