Kleine nieuwtjes

Enkele quotes voor mensen zonder premium account?

"De fintechbank moest in lagere versnelling gaan omdat de ECB oordeelde dat de interne controlesystemen onvoldoende uitgebouwd waren om de vele productlanceringen van Revolut op een verantwoorde manier bij te houden."

"De beperkingen die opgelegd werden en waarvan niet duidelijk is of ze ook nog vandaag gelden, druisen ook in tegen de cultuur die Revoluts medestichter Nik Storonsky voorstaat."

"Vorige week schreef Bloomberg dat Revolut op een nieuwe aandelenverkoop mikt met een impliciete bedrijfswaarde van 115 miljard dollar. Dat is meer dan het dubbele van de 53 miljard dollar waartegen KBC, dat een reputatie hoog te houden heeft inzake innovatie, noteert."

Graag stoppen met stropoppen op te werpen. Dat is niet wat ik gezegd heb. Niets wijst er op dat ik dat bedoel. Ik benoem nergens het geven van werkstraffen ipv celstraffen. Wat een ontzettend valse manier van discussiëren.

Jii bent voorstander van kortere en alternatieve straffen, dus ik haal een recente zaak aan als voorbeeld om te toetsen of dat is wat je bedoelt.

Een vraagteken indiceert een vraag. Een normaal antwoord volstaat ipv deze agressieve retoriek. Als je niet tegen vragen kan, misschien je stellingen iets duidelijker uitleggen of gewoon niet reageren op iemand die toch niet tegen jou bezig was.

Allez, en dat in zo een veilig fietsland als Nederland met die afgescheiden fietspaden? :(

Allez, en dat in zo een veilig fietsland als Nederland met die afgescheiden fietspaden? :(

Triest alweer.... Ben benieuwd naar de oorzaak van't ongeval. Hopelijk geen drank/drugs in't spel of bewust gedaan. Dramatisch resultaat blijft uiteraard hetzelfde, maar is toch nog altijd anders wanneer de bestuurder bv iets gekregen heeft.

Jii bent voorstander van kortere en alternatieve straffen, dus ik haal een recente zaak aan als voorbeeld om te toetsen of dat is wat je bedoelt.

Een vraagteken indiceert een vraag. Een normaal antwoord volstaat ipv deze agressieve retoriek. Als je niet tegen vragen kan, misschien je stellingen iets duidelijker uitleggen of gewoon niet reageren op iemand die toch niet tegen jou bezig was.
Je blijft me verkeerd voorstellen en dat is vermoeiend. Ik pleit niet enkel voor alternatieve straffen, maar voor een effectiever beleid: onderzoek toont aan dat korter en snel straffen wat betreft recidive even effectief kan zijn als lang straffen. Het gaat om het slim benutten van de plaatsen die er zijn, niet enkel om het bijbouwen.

Edit crew, voor beiden: laat het inhoudelijk verder gaan, of ga verder in een ander topic, maar ook daar is het niet leuk om dat over-en-weer te lezen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Kan even goed een bestuurder geweest zijn die een hartaanval heeft gekregen ofzo.

Hier ben ik niet rouwig om eigenlijk. Buiten dat het gewoon gevaarlijke dingen zijn van nature, die het verkeer nog hectischer maken, zie je die ook overal neergegooid liggen de stoep te vervuilen.

Hier ben ik niet rouwig om eigenlijk. Buiten dat het gewoon gevaarlijke dingen zijn van nature, die het verkeer nog hectischer maken, zie je die ook overal neergegooid liggen de stoep te vervuilen.

Ik vind nu wel dat de meeste overlast door die dingen veroorzaakt wordt door de private steps. Ik begrijp uberhaupt niet waarom iemand zo iets verkiest boven een fiets (al dan niet elektrisch).

Wat zouden ze met die steps dan doen? Als ze die voor prikje weg doen zou ik dat overwegen om uit mekaar te gooien om de electro op een kleine go kart te monteren ofzo. Of gaan ze die doneren aan vakbonden om te gebruiken als pallet?
Als ik dat google zegt AI me: in Nederland worden gebruikte deelsteps niet verkocht aan particuleren en zijn ze ook niet gekeurd voor de openbare weg. Is AI me hier zware blazen aan het wijsmaken ofzo, want waar reden die dan als die verhuurd werden vraag ik me af?

Wat zouden ze met die steps dan doen? Als ze die voor prikje weg doen zou ik dat overwegen om uit mekaar te gooien om de electro op een kleine go kart te monteren ofzo. Of gaan ze die doneren aan vakbonden om te gebruiken als pallet?
Als ik dat google zegt AI me: in Nederland worden gebruikte deelsteps niet verkocht aan particuleren en zijn ze ook niet gekeurd voor de openbare weg. Is AI me hier zware blazen aan het wijsmaken ofzo, want waar reden die dan als die verhuurd werden vraag ik me af?
krijgt ge geen bronvermelding?

Ik begrijp uberhaupt niet waarom iemand zo iets verkiest boven een fiets (al dan niet elektrisch).
Compacter dan gelijk welke fiets dus makkelijker op te bergen voor mensen op een appartement zonder optie voor een fiets deftig te stallen. En je kan het op OV/in de auto makkelijker meenemen voor dan de laatste korte verplaatsing te doen.
En het is veel goedkoper dan een elektrische fiets.

Ik zou het nooit kopen, maar ik snap het nog ergens voor mensen die in een stad op een appartement wonen om zich binnen hun eigen stad te verplaatsen.

krijgt ge geen bronvermelding?
Dit is het antwoord:
In tegenstelling tot de rest van Europa, worden gebruikte deelsteps in Nederland niet verkocht aan particulieren en zijn veruit de meeste elektrische steps niet goedgekeurd voor de openbare weg. Omdat deze voertuigen wettelijk gezien worden gezien als 'bijzondere bromfietsen', gelden er in Nederland zeer strenge toelatingseisen.
Met dan deze bron waar niet over deelsteps gesproken wordt...

Als je dan doorvraagt of bedrijven types door de keuring kreeg dat een particulier niet zou kunnen, zoals zonder pinkers ofzo omdat dat direct stuk zou zijn, is het antwoord: neen, die moeten ook voldoen aan alle eisen.
AI antwoorden zijn mooi verwoord, maar inhoudelijk toch verwarrend soms. Dat de meeste e-steps in het algemeen niet voldoen is wel waar, maar zorgt voor verwarring vind ik, dat was overbodige info. Ex-deelsteps lijken mij dan eerder net wel te voldoen aan de eisen. Voor de rest klopt de stelling wel, en verkopen ze die niet echt aan particulieren, wel eerder in een veiling ofzo.

Laatst bewerkt:
Dit is het antwoord:
In tegenstelling tot de rest van Europa, worden gebruikte deelsteps in Nederland niet verkocht aan particulieren en zijn veruit de meeste elektrische steps niet goedgekeurd voor de openbare weg. Omdat deze voertuigen wettelijk gezien worden gezien als 'bijzondere bromfietsen', gelden er in Nederland zeer strenge toelatingseisen.
Met dan deze bron waar niet over deelsteps gesproken wordt...
AI antwoorden zijn vaak zo waardeloos...
ja, die verzamelt ook maar gewoon tekst he.

Als ik zelf zo eens vijf minuten kijk, kom ik op het feit uit dat er in NL maar 5 merken/types gekeurd zijn om op de baan te rijden. Maar als ge bijv. naar Lime kijkt, dan hebben die eigenlijk hun eigen toestellen ontwikkeld: https://www.li.me/blog/the-lime-difference-hardware
Als bedrijf hebben die dus waarschijnlijk een licentie om te mogen rondrijden in NL, maar die kunnen niet verkocht worden omdat ze niet onder die 5 erkende types vallen.

Interessante cijfers gepubliceerd door Statbel. Ondertussen is 63,4% van onze inwoners een Belg met Belgische achtergrond. 20 jaar geleden was dit 78,5%. Leeuwendeel van die inwoners bevinden zich dan nog eens in de hoogste leeftijdscategorie. Het mag duidelijk zijn dat in een absoluut sneltempo het aandeel Belgen met Belgische achtergrond vermindert in ons land. Kwestie van tijd (en zeer weinig in feite, want dit proces versnelt logischerwijs enkel) dat de 'autochtone' bevolking in de minderheid is.

Terug
Bovenaan