Kleine nieuwtjes

Dat is de reden waarom belgie niet werkt in zijn huidige vorm. Men weigert om mee te werken aan goed bestuur omdat men de ander gewoon niks gunt, zelfs al is men akkoord met wat de te volgen weg is. Triestige mentaliteit.
Ik denk niet dat de vorm van België hier veel mee te maken heeft. Dit is gewoon pure anti-politiek. Ik kan er echt niet bij dat die dat zelf niet inzien. Dit is de reden waarom mensen het geloof in de politiek opzeggen.

Ik had indertijd toen Magnette werd aangesteld als voorzitter van de PS echt de hoop dat met hem aan het roer de PS eindelijk een meer rationele linkse koers zou varen, maar die hoop is al lang vervlogen en groeit dankzij dit soort frapatsen steeds meer uit in een degout.

PS stemt tegen, MR en Les Engagés laten dan weer weten niet te willen dat de Senaat afgeschaft wordt indien voor een tweederdemeerderheid stemmen van PVDA of Vlaams Belang nodig zijn.
PVDA en VB hebben 23% van de stemmen dus tja...
Wettelijk is 2/3 nodig maar feitelijk willen ze 3/3 van de stemmen.

Je hoopt op echte hervormingen maar het verzandt voor de zoveelste keer in eindeloos politieke spelletjes.
Hopeloos.

Niet om hier een separatistisch betoog te willen voeren, maar België werkt toch überhaupt niet zoals het nu is? Wat is in godsnaam de reden dat dit nog altijd één land is?
Twee bevolkingsgroepen die amper iets van elkaar afweten (noem eens een paar bekende Walen die de laatste jaren in de media opgevoerd worden? Hoeveel Walen zouden al van Koen Wauters of Laura Tesoro gehoord hebben?) met volledig verschillende politieke ingesteldheden, bestuurlijke koterijen dat het geen naam meer heeft om toch maar krampachtig aan die ene staat vast te houden. Als 10 procent van de ene kant vloeiend de taal van de andere kant spreekt zal het veel zijn... Dit is toch geen land? Hoe kan dit dan ooit werken?

Ik snap het emotionele en sentimele aspect wel, maar dit kan zo toch helemaal niet werken? De ene kant stemt ergens voor, de andere kant stemt voor exact het tegenovergestelde. En dan maar aanmodderen

Niet om hier een separatistisch betoog te willen voeren, maar België werkt toch überhaupt niet zoals het nu is? Wat is in godsnaam de reden dat dit nog altijd één land is?
Twee bevolkingsgroepen die amper iets van elkaar afweten (noem eens een paar bekende Walen die de laatste jaren in de media opgevoerd worden? Hoeveel Walen zouden al van Koen Wauters of Laura Tesoro gehoord hebben?) met volledig verschillende politieke ingesteldheden, bestuurlijke koterijen dat het geen naam meer heeft om toch maar krampachtig aan die ene staat vast te houden. Als 10 procent van de ene kant vloeiend de taal van de andere kant spreekt zal het veel zijn... Dit is toch geen land? Hoe kan dit dan ooit werken?

Ik snap het emotionele en sentimele aspect wel, maar dit kan zo toch helemaal niet werken? De ene kant stemt ergens voor, de andere kant stemt voor exact het tegenovergestelde. En dan maar aanmodderen

Dit.

Tijd dat alles wat blokkerend kan werken overgeheveld wordt naar de gewesten. Laat federaal maar wat prutsen over als ze ergens willen over ruzie maken. De kleur van onze nummerplaten of zo.

Wat een soap ivm de (2 van 6) stemming voor afschaffing van de Senaat.

MR zei als de stemmen van VB nodig zijn voor een 2/3de meerderheid dan doen we niet meer mee.
En die stemmen waren nodig maar alleen omdat de MR zelf zich onthield aan de stemming.:rofl:

Wat een soap ivm de (2 van 6) stemming voor afschaffing van de Senaat.

MR zei als de stemmen van VB nodig zijn voor een 2/3de meerderheid dan doen we niet meer mee.
En die stemmen waren nodig maar alleen omdat de MR zelf zich onthield aan de stemming.:rofl:
Mnee, de MR wil niet deelnemen aan een stemming waarin het VB noodzakelijk is. De MR ging sowieso tegen stemmen dus om de senaat (eindelijk) af te schaffen had men altijd de stemmen van het VB nodig.

Past natuurlijk wel perfect in het N-VA/VB discours, wie is er voor het behouden van meer onnodige postjes? de walen

Regering heeft zich weer laten vangen, steun hoge energie - imo nu niet aan de orde, veel te vroeg. Dat wordt terug een hindernissen parcours waardoor wat echt telt niet zal gebeuren - prutsers zijn het, niet capabel op doelen te stellen, niet capabel om te hervormen, geen daadkracht.

Laat maar vallen die handel. tis hopeloos.

Op het eerste zicht grappig, maar ik begrijp de redenering wel een beetje.
In tenten slapen buiten België, ok.
Maar voor binnenlandse opdrachten in tenten, misschien niet de beste oplossing. Steekt de Belgische staat asielzoekers niet meer in hotels ed.?

Ja mja dat zijn ingenieurs en dokters, geen soldaatjes

Op het eerste zicht grappig, maar ik begrijp de redenering wel een beetje.
In tenten slapen buiten België, ok.
Maar voor binnenlandse opdrachten in tenten, misschien niet de beste oplossing. Steekt de Belgische staat asielzoekers niet meer in hotels ed.?
Is dat ook niet een deel van de training? Dat kamp moet bewaakt worden, in een 'reële' oorlogsituatie in het buitenland gaan ze daar ook niet in hotels slapen, het nuttige met het onaangename paren zou ik zeggen.
Allez van wat ik weet van mijn maat in het leger gingen die vroeger ook wel eens diep in de bergen van duitsland gaan kamperen in vriestemperaturen op trainigsmissies.

Is dat ook niet een deel van de training? Dat kamp moet bewaakt worden, in een 'reële' oorlogsituatie in het buitenland gaan ze daar ook niet in hotels slapen, het nuttige met het onaangename paren zou ik zeggen.
Allez van wat ik weet van mijn maat in het leger gingen die vroeger ook wel eens diep in de bergen van duitsland gaan kamperen in vriestemperaturen op trainigsmissies.

Daarin ligt het verschil, dit is geen missie of training, maar een binnenlandse veiligheidsopdracht.
Als die militairen in een kazerne overnachten tijdens hun opleiding/dienst, slapen die toch ook gewoon in gebouwen ipv. in tentjes op een militair domein?

Pas op, ik verdedig dit niet hoor, fysieke ongemakken horen bij het militaire leven.
Maar ik kan de redenering wel volgen.

We hebben dit allemaal al meegemaakt met operatie Vigilant Guardian.
We zijn 10 jaar verder en er is niets veranderd.
Waarom, 1/ het leger wil deze job niet, 2/ de politiek kan zijn eigen job niet.

Cynisch genoeg zijn de voorzieningen van een echt legerkamp beter dan wat het Brussels patrimonium ooit zou kunnen leveren.

maw: als je rijk wordt met drugs dealen, zorg dan dat er niemand van je bekende klanten een overdosis doet.

maw: als je niet in de gevangenis wil belanden, deal geen drugs.

Onverbeterlijke zakkenroller betrapt in Sheratonhotel

Van een onverbeterlijke grappenmaker had ik al gehoord, maar een onverbeterlijke crimineel? Enkel in straffeloos Belgie!

Men besluit in Brussel eindelijk om een tandje bij te steken, en plots heeft men mirakuleus dubbel zoveel aanhoudingen.
Dubbel zoveel aanhoudingen onder Moinil: 'Merken dat we drugscriminelen boos maken'
Dat is het beste bewijs dat men jarenlang criminelen gewoon liet lopen, en rustig liet uitgroeien van kleine garnalen tot grote jongens. Er is dus nog heel veel werk, want de schietpartijen gaan gewoon door. De partij die van gevangeniscapaciteit een prioriteit maakt krijgt mijn stem. En dat is niet omdat ik zelf een botinneke ben, maar omdat ik in de Brusselse rand woon, en de Brusselse criminaliteit uitstraalt.
“Voel me niet meer veilig in mijn eigen stad”: massale steun voor identiteitscontroles in Halle

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan