Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb op de unief nu ook al 3 jaar Duits - talenvakken zijn onderdeel van de economische opleidingen - en buiten wat gepalaver over "Wachstum" en presentatietjes over Duitse bedrijven à la Miele, Allianz, etc zou ik begot niet weten hoe ik een simpele basic uitleg moet doen tegen een Duitser. Omdat het mij niks maar dan ook niks interesseert? Waarschijnlijk.
Dus dat ik na 9 studiepunten (van de 180 in de bachelor handelsingenieur) zakelijk en economisch Duits niet even vlot Duits kan als de gemiddelde taal- en letterkundige beschouwt gij als "m'n broek slijten"?
Lees je eigen quote hierboven nog eens? Je zegt toch zeer duidelijk dat je weinig bijleert in de les Duits omdat het je niet interesseert. Was het dan niet beter geweest om dit gesubsidieerde studentenstoeltje aan iemand over te laten die er wel interesse voor heeft? Je had die tijd dan trouwens kunnen invullen met betaalde arbeid om zo zelf een bijdrage te leveren aan de schatkist.Dus de inefficiënte staatsstructuur aanklagen mag enkel als je effectief al jaren werkt? Moet ik mij verontschuldigen dat ik studeer en niet direct op m'n 18e - diplomaloos - ben gaan werken?
Lees je eigen quote hierboven nog eens? Je zegt toch zeer duidelijk dat je weinig bijleert in de les Duits omdat het je niet interesseert. Was het dan niet beter geweest om dit gesubsidieerde studentenstoeltje aan iemand over te laten die er wel interesse voor heeft? Je had die tijd dan trouwens kunnen invullen met betaalde arbeid om zo zelf een bijdrage te leveren aan de schatkist.
En uiteraard staat het je vrij om commentaar te leveren. Alleen is het wel frappant dat je enerzijds zelf belastingsgeld verspilt aan een (naar je eigen zeggen) zinloze taalstudie, en dan anderen gaat verwijten dat ze ook belastingsgeld verspillen aan taalgerelateerde zaken.
Ik zou zeggen, verbeter de wereld, begin bij jezelf?

Ik ben ook niet altijd de grootste fan van Muñoz zijn posts. Maar hij kan er ook niet veel aan doen dat een studie bepaalde vakken bevat die hij minder/niet interessant vindt. Iedereen die verder gestudeerd heeft, of zelfs in het middelbaar, had toch vakken die hem minder interesseerde?

Ik zou anders nog eens een ander verwijten van op de man te spelen.Taalstudie?![]()
En "belastingsgeld verspillen" is wel een grappige eh. Moet ik de universiteit soms dwingen om mij hoger inschrijvingsgeld te laten betalen?
Dat zijn zo van die klassieke dooddoeners die je op facebook van 60-jarige Fons en Mariette kan verwachten though.
Discussieer zoveel over wat ik zeg over die - in mijn ogen - belachelijke staatsstructuur in Brussel, maar cut the crap over de rest.
![]()
Inderdaad, de verhalen van onze buitenlandse collega's als ze eens naar de gemeente gaan zijn vaak lachwekkend en/of triest. Of de collega die een verkeersongeval had omdat de voorligger achteruit reed en dan bleef volhouden dat zij op hem was ingereden (iemand wou iets laten herstellen) en waar ze heel hard de indruk kreeg dat er naar haar niet geluisterd werd omdat de politie enkel Frans wou spreken.Over die taaldiscussie in Brussel. De Grondwet garandeert tweetaligheid van het openbaar bestuur in Brussel dus dat moet gewoon gerespecteerd worden of de grondwet moet in die zin herschreven worden. Zelf in Brussel wonende vind ik het wel opmerkelijk dat enerzijds Nederlands aan belang verliest door een feitelijke evolutie (en Nederlandstaligen switchen meestal toch naar Frans) maar dat tegelijk ondanks het hoge aantal expats in Brussel (ook een feitelijke evolutie) er eveneens weinig of geen kennis van het Engels is bij de gemeentebesturen.
Dus geen Nederlands, geen Engels, gewoon Frans. Dat is gewoon een handicap en niets om trots op te zijn.
Ik snap niet hoe je gewoon zo naïef kan zijn. En dat er mensen überhaupt geloven in haar onzin. Het einde van het jaar komt dichter, de sluiting definitiever en er is nog geen enkel concreet plan voor een gascentrale. Vele vergeten dat binnen 16 maanden er 2MW gewoon weg is, foetsie. 2MW waarvoor zelfs nog geen watt alternatief is.Mijn hoofd doet toch altijd even pijn als ik die energie minister van Groen zie praten hoe men de doorstart naar groene energie wilt maken door 2-3 gascentrales neer te poten en de kerncentrales te sluiten.![]()
De ommekeer in de islam zal er toch moet komen dankzij meisjes zoals Lale Gül, niet door de bibberende massa.
waarom moet de discussie over moreel kompas gaan?Voor de masochisten zonder moreel kompas die met een vossenmasker op BG willen posten: neen, iemand in de rug aanrijden met een paard die gewoon ergens staat, is nog steeds niet correct.
Volgens onze bronnen houden zich alvast 16 infanteriepelotons klaar. Die pelotons, elk 40 agenten sterk, worden geleverd door de lokale politie Brussel-Hoofdstad (8 pelotons) en Brussel-Zuid (2 pelotons) en de federale politie (6 pelotons). Daarnaast zullen ook verschillende arrestatieteams in burger patrouilleren in het park en worden er 18 paarden en enkele teams met politiehonden ingezet.
Ook vier sproeiwagens – uitgerust met een waterkanon – staan klaar, net als verschillende politiebussen om eventuele arrestanten af te voeren. Boven het Ter Kamerenbos zal niet alleen een politiehelikopter circuleren maar ook twee speciale drones. In totaal zouden op die manier ten minste 750 politieagenten ingezet worden.
Zullen heel goede aardbeien zijn hé.![]()
Drie uur (!) aanschuiven voor aardbeiensnack, politie moet ingrijpen
Tot bijna drie uur aanschuiven voor een aardbeiensnack. Dat was zaterdagnamiddag het geval in Lommel waar de heropening van de ‘Aardbeien Drive-In’ zelfs een kilometer lange file veroorzaakte. De politie moest ingrijpen.www.nieuwsblad.be
je moet maar goesting hebben...