Kleine nieuwtjes

Ik heb op de unief nu ook al 3 jaar Duits - talenvakken zijn onderdeel van de economische opleidingen - en buiten wat gepalaver over "Wachstum" en presentatietjes over Duitse bedrijven à la Miele, Allianz, etc zou ik begot niet weten hoe ik een simpele basic uitleg moet doen tegen een Duitser. Omdat het mij niks maar dan ook niks interesseert? Waarschijnlijk.

Dus dat ik na 9 studiepunten (van de 180 in de bachelor handelsingenieur) zakelijk en economisch Duits niet even vlot Duits kan als de gemiddelde taal- en letterkundige beschouwt gij als "m'n broek slijten"?

Dus de inefficiënte staatsstructuur aanklagen mag enkel als je effectief al jaren werkt? Moet ik mij verontschuldigen dat ik studeer en niet direct op m'n 18e - diplomaloos - ben gaan werken?
Lees je eigen quote hierboven nog eens? Je zegt toch zeer duidelijk dat je weinig bijleert in de les Duits omdat het je niet interesseert. Was het dan niet beter geweest om dit gesubsidieerde studentenstoeltje aan iemand over te laten die er wel interesse voor heeft? Je had die tijd dan trouwens kunnen invullen met betaalde arbeid om zo zelf een bijdrage te leveren aan de schatkist.

En uiteraard staat het je vrij om commentaar te leveren. Alleen is het wel frappant dat je enerzijds zelf belastingsgeld verspilt aan een (naar je eigen zeggen) zinloze taalstudie, en dan anderen gaat verwijten dat ze ook belastingsgeld verspillen aan taalgerelateerde zaken.

Ik zou zeggen, verbeter de wereld, begin bij jezelf?

Ik ben ook niet altijd de grootste fan van Muñoz zijn posts. Maar hij kan er ook niet veel aan doen dat een studie bepaalde vakken bevat die hij minder/niet interessant vindt. Iedereen die verder gestudeerd heeft, of zelfs in het middelbaar, had toch vakken die hem minder interesseerde?

Laatst bewerkt:
Also in the news: Joke Schauvliege voorgedragen voor het Grondwettelijk Hof. Je zou denken dat het morgen 1 april is en niet 1 mei.

Nu ja in dit land kan alles, de meest extreme vormen van fraude zoals Sihame El Kaouakibi, die zijn nog strafbaar, maar die zijn dan ook te opzichtig om te negeren, maar zelfs daar komen de ministers van staat deze oplichters verdedigen als advocaat!
Vriendjespolitiek is hier in België echter altijd al geïnstitutionaliseerd geweest en perfect legaal: van de laagste niveaus in de gemeentelijke politiek en onderwijs tot in de hoogste regionen van de rechtsmacht.

Maar net zoals je bij CD&V als konijn (Annelies Verlinden) met nauwelijks een staat van verdienste in de politiek (maar de ARCO-leugenaars zijn haar dankbaar) tot minister van Binnenlandse Zaken gebombardeerd kan worden - en net als je voorzitter nog eens extra kan etaleren hoe de corona-regels voor het plebs zijn, niet voor de elite - kan je het ook tot rechter in het Grondwettelijk Hof schoppen na het als minister compleet verknald te hebben: gaande van domme uitspraken à "ne boom dient om gekapt te worden" tot halfdronken, paranoïde uitspraken als "ik weet wie er achter de klimaatmarsen zit", ik ook: naïeve beetje te linkse jongeren, daar heb ik geen Staatsveiligheid voor nodig...

Nu ja, de mooiste boutade hierover las ik al op Reddit: 't is normaal dat ze haar rechter maken, want krommer kan toch niet.

Lees je eigen quote hierboven nog eens? Je zegt toch zeer duidelijk dat je weinig bijleert in de les Duits omdat het je niet interesseert. Was het dan niet beter geweest om dit gesubsidieerde studentenstoeltje aan iemand over te laten die er wel interesse voor heeft? Je had die tijd dan trouwens kunnen invullen met betaalde arbeid om zo zelf een bijdrage te leveren aan de schatkist.

En uiteraard staat het je vrij om commentaar te leveren. Alleen is het wel frappant dat je enerzijds zelf belastingsgeld verspilt aan een (naar je eigen zeggen) zinloze taalstudie, en dan anderen gaat verwijten dat ze ook belastingsgeld verspillen aan taalgerelateerde zaken.

Ik zou zeggen, verbeter de wereld, begin bij jezelf?

Taalstudie? 😂 🤡

En "belastingsgeld verspillen" is wel een grappige eh. Moet ik de universiteit soms dwingen om mij hoger inschrijvingsgeld te laten betalen?
Dat zijn zo van die klassieke dooddoeners die je op facebook van 60-jarige Fons en Mariette kan verwachten though.

Discussieer zoveel over wat ik zeg over die - in mijn ogen - belachelijke staatsstructuur in Brussel, maar cut the crap over dat ik sorry sorry student ben.

Ik ben ook niet altijd de grootste fan van Muñoz zijn posts. Maar hij kan er ook niet veel aan doen dat een studie bepaalde vakken bevat die hij minder/niet interessant vindt. Iedereen die verder gestudeerd heeft, of zelfs in het middelbaar, had toch vakken die hem minder interesseerde?

👆

Taalstudie? 😂 🤡

En "belastingsgeld verspillen" is wel een grappige eh. Moet ik de universiteit soms dwingen om mij hoger inschrijvingsgeld te laten betalen?
Dat zijn zo van die klassieke dooddoeners die je op facebook van 60-jarige Fons en Mariette kan verwachten though.

Discussieer zoveel over wat ik zeg over die - in mijn ogen - belachelijke staatsstructuur in Brussel, maar cut the crap over de rest.

👆
Ik zou anders nog eens een ander verwijten van op de man te spelen.

Over die taaldiscussie in Brussel. De Grondwet garandeert tweetaligheid van het openbaar bestuur in Brussel dus dat moet gewoon gerespecteerd worden of de grondwet moet in die zin herschreven worden. Zelf in Brussel wonende vind ik het wel opmerkelijk dat enerzijds Nederlands aan belang verliest door een feitelijke evolutie (en Nederlandstaligen switchen meestal toch naar Frans) maar dat tegelijk ondanks het hoge aantal expats in Brussel (ook een feitelijke evolutie) er eveneens weinig of geen kennis van het Engels is bij de gemeentebesturen.

Dus geen Nederlands, geen Engels, gewoon Frans. Dat is gewoon een handicap en niets om trots op te zijn.

Over die taaldiscussie in Brussel. De Grondwet garandeert tweetaligheid van het openbaar bestuur in Brussel dus dat moet gewoon gerespecteerd worden of de grondwet moet in die zin herschreven worden. Zelf in Brussel wonende vind ik het wel opmerkelijk dat enerzijds Nederlands aan belang verliest door een feitelijke evolutie (en Nederlandstaligen switchen meestal toch naar Frans) maar dat tegelijk ondanks het hoge aantal expats in Brussel (ook een feitelijke evolutie) er eveneens weinig of geen kennis van het Engels is bij de gemeentebesturen.

Dus geen Nederlands, geen Engels, gewoon Frans. Dat is gewoon een handicap en niets om trots op te zijn.
Inderdaad, de verhalen van onze buitenlandse collega's als ze eens naar de gemeente gaan zijn vaak lachwekkend en/of triest. Of de collega die een verkeersongeval had omdat de voorligger achteruit reed en dan bleef volhouden dat zij op hem was ingereden (iemand wou iets laten herstellen) en waar ze heel hard de indruk kreeg dat er naar haar niet geluisterd werd omdat de politie enkel Frans wou spreken.

Als ik dan Gatz zijn zever lees over kosmopolitisch Brussel, dan lijkt mij dat toch vooral iets te zijn dat gebeurt ondanks alle instituten die dit vooral tegenwerken hoor.

Mijn hoofd doet toch altijd even pijn als ik die energie minister van Groen zie praten hoe men de doorstart naar groene energie wilt maken door 2-3 gascentrales neer te poten en de kerncentrales te sluiten. :crazy:

Mijn hoofd doet toch altijd even pijn als ik die energie minister van Groen zie praten hoe men de doorstart naar groene energie wilt maken door 2-3 gascentrales neer te poten en de kerncentrales te sluiten. :crazy:
Ik snap niet hoe je gewoon zo naïef kan zijn. En dat er mensen überhaupt geloven in haar onzin. Het einde van het jaar komt dichter, de sluiting definitiever en er is nog geen enkel concreet plan voor een gascentrale. Vele vergeten dat binnen 16 maanden er 2MW gewoon weg is, foetsie. 2MW waarvoor zelfs nog geen watt alternatief is.

Het klinkt al meer realistisch dat we het over 2 jaar weer met stroomuitval moeten stellen in de winter of dure import van Frankrijk.

Bestsellerauteur Lale Gül bedreigd: “Het heeft geen zin om bibberend van angst op je bed te blijven zitten”

Phara was voor haar normale doen toch abnormaal oppervlakkig. Een gemiste kans. Nooit begrepen waarom je als progressief iemand toch niet openlijk op de teentjes van religieuze wacco's/extremisten wilt stappen, en dat geldt voor Phara en Meryame Kitir.
Hoe de ogen selectief worden toegehouden voor dwang en intolerantie in sommige religieuze gemeenschappen, dat komt vroeg of laat als een boemerang/boomerang terug.

De ommekeer in de islam zal er toch moet komen dankzij meisjes zoals Lale Gül, niet door de bibberende massa.

De ommekeer in de islam zal er toch moet komen dankzij meisjes zoals Lale Gül, niet door de bibberende massa.

Die "bibberende massa" alsook de politiek vervullen hierin nochtans een zeer belangrijke rol, anders zat Lale Gül nu misschien niet in De Afspraak als gepubliceerd auteur, maar wel ergens in een kelder in één of ander woestijnland.

Met hun onnozele maskers .... ben benieuwd hoe het vandaag gaat uitpakken. Zeker met de aandacht van de media die er vanaf het begin zal zijn en de kleinste details zal vastleggen, verwacht ik toch dat er wat meer hun verstand gaan gebruiken. Na het ontsporen van de eerste versie, de daaropvolgende voorbereiding op vandaag met bijvoorbeeld 'juridisch' omkadering of geplande infiltratie door extremere groepen, vind ik ook niet dat er nog excuses zijn voor mensen die er vandaag zullen zijn en de regels overtreden in dat park, en ook niet voor die knuppels met hun masker. De context van aangekondigde versoepelingen draagt hiertoe ook bij voor mij.

Voor de masochisten zonder moreel kompas die met een vossenmasker op BG willen posten: neen, iemand in de rug aanrijden met een paard die gewoon ergens staat, is nog steeds niet correct.

Voor de masochisten zonder moreel kompas die met een vossenmasker op BG willen posten: neen, iemand in de rug aanrijden met een paard die gewoon ergens staat, is nog steeds niet correct.
waarom moet de discussie over moreel kompas gaan?

Volgens onze bronnen houden zich alvast 16 infanteriepelotons klaar. Die pelotons, elk 40 agenten sterk, worden geleverd door de lokale politie Brussel-Hoofdstad (8 pelotons) en Brussel-Zuid (2 pelotons) en de federale politie (6 pelotons). Daarnaast zullen ook verschillende arrestatieteams in burger patrouilleren in het park en worden er 18 paarden en enkele teams met politiehonden ingezet.

Ook vier sproeiwagens – uitgerust met een waterkanon – staan klaar, net als verschillende politiebussen om eventuele arrestanten af te voeren. Boven het Ter Kamerenbos zal niet alleen een politiehelikopter circuleren maar ook twee speciale drones. In totaal zouden op die manier ten minste 750 politieagenten ingezet worden.

van mij mogen ze het prijskaartje naar de organisatoren sturen.

'De terrasrevolutie' van Dedecker vind ik nu nog ludiek. Daar doe je eigenlijk niemand of niets verkeerd mee... Maar voor die La Boum toestanden dat is gedoemd om geweld uit lokken en daar heb ik nu eens echt geen enkele sympathie voor. Dat vind ik pas crimineel en die verdienen een zware sanctie ze zijn blijkbaar recidivisten want hun lesje nog niet geleerd na de eerste keer.

Terug
Bovenaan