Kleine nieuwtjes

Ik heb m'n post nog even bijgewerkt, waarbij ik aangeef wat het probleem is, als je hierbij "op je blaren gaat zitten".
Met name zij-instromers uit het verleden die gaan klagen dat hun anciënniteit uit het verleden niet of nooit erkend werd.

Bron:

320 miljoen euro is een stevige blaar natuurlijk... mij zou dit wél de correcte manier van werken lijken, maar goed, de plek waar ik binnen het onderwijs dat geld zou gaan halen zou een andere subgroep van leerkrachten dan weer pijn doen, en dat is géén debat voor de kleine nieuwtjes discussie.

Voor mij is er een verschil tussen :

1) een zijinstromer die vroeger is ingestroomd en waar het duidelijk is bij indienstname dat die er niet aan voldoet.
2) een zijinstromer waar de overheid er niet in slaagt om bij de aanstelling dit duidelijk te stellen.

Het lijkt mij dan ook logischer om uw werkwijze toe te passen als de overheid (AGODI) van zijn eigen vindt dat ze dit niet kunnen. Maar dan vind ik ook dat ze die instructie dienen te geven aan de scholen om het zo te doen.

Regels kunnen veranderen. Het is niet omdat je in het verleden dit niet hebt gekregen dat je daarom recht van spreken hebt om het nu wel te krijgen.
Ze hebben uiteindelijk de keuze gemaakt om het werk te doen zonder die gelijkstelling. Dan vind ik ook niet dat je er achteraf op kunt hameren dat je het moet krijgen. Allez je kan wel slecht gezind zijn. Maar dat is nog iets helemaal anders als het recht krijgen naar de toekomst toe.

Voor mij is er een verschil tussen :

1) een zijinstromer die vroeger is ingestroomd en waar het duidelijk is bij indienstname dat die er niet aan voldoet.
2) een zijinstromer waar de overheid er niet in slaagt om bij de aanstelling dit duidelijk te stellen.

Het lijkt mij dan ook logischer om uw werkwijze toe te passen als de overheid (AGODI) van zijn eigen vindt dat ze dit niet kunnen. Maar dan vind ik ook dat ze die instructie dienen te geven aan de scholen om het zo te doen.

Regels kunnen veranderen. Het is niet omdat je in het verleden dit niet hebt gekregen dat je daarom recht van spreken hebt om het nu wel te krijgen.
Ze hebben uiteindelijk de keuze gemaakt om het werk te doen zonder die gelijkstelling. Dan vind ik ook niet dat je er achteraf op kunt hameren dat je het moet krijgen. Allez je kan wel slecht gezind zijn. Maar dat is nog iets helemaal anders als het recht krijgen naar de toekomst toe.

Ken(de) er zo meerdere die slecht gezind zijn, ... kunt het hun niet kwalijk nemen, gaat om je maandloon uiteindelijk.

Maar dan zijn we het eens, niet? Dit is de slechtst mogelijke uitkomst tussen 2 scenario's in.

Wel nog de nuance toevoegen dat het evengoed kan (sterker nog: ik vermoed dat die kans zéér reëel is) dat die zijinstromers in kwestie misschien niet goed het bijbehorende formulier hebben ingevuld, en dat AGODI daar pas later achter kwam dat er toch een hinderpaal was dat die mensen zelf niet hebben aangegeven. Journalisten gaan nogal eens lichtjes over zulke "details" wanneer het op mensen hun eigen verantwoordelijkheid aankomt.

Het kan overigens bijvoorbeeld evengoed niet de bedoeling zijn omdat iemand bij de loondienst/Agodi een keer per ongeluk iets over het hoofd ziet, dat daarom je foutief toegekende loon voor eeuwig een verworven recht zou moeten zijn.

Enige coulance dat je het te veel betaalde loon tot dusver niet zou moeten terugbetalen leek mij nog wél gepast, maar is er blijkbaar ook niet... ik vermoed om net de (juridische) reden die ik aanhaalde, anderen zouden gaan klagen, niet onterecht.

Ben het op het einde wel met je eens: regels mogen veranderen, maar de manier waarop ze veranderen zou wel éérlijk moeten blijven... hier is de reden van het niet erkennen van anciënniteit uit het verleden gewoon een budgettaire meer: Weyts kon dan meer zijinstromers aantrekken met eenzelfde extra budget, zonder geld kwijt te geraken aan mensen die ze al aan boord hadden. Maar fair is dat niet.

Uw verontwaardiging lijkt mij nogal selectief, eerlijk gezegd. Het initiatief in Utrecht lijkt eerder een lokaal / regionaal initiatief te zijn, waar in Gent het gaat om een klein aspect van een groter Europees EFRO-project: https://www.efro-projecten.be/nl/zoek-een-europees-project/copper~1071/.
Het is niet zozeer verontwaardiging, eerder onbegrip. Na wat doorklikken op de projectsite (https://www.interregnorthsea.eu/copper/pilots) zie ik wel dat het gewoon Fluvius is dat het project gaat uitrollen in Gent & Antwerpen en dat Stedin dat gaat doen voor Dordrecht. Dit lijkt mij dus eerder een klassiek stukje PR voor de deelnemende steden :unsure:

Ik blijf het wel enigszins vreemd vinden dat de EU een project moet sponsoren terwijl er andere projecten op grotere schaal reeds up & running zijn. Maar goed, dat het een veelbelovende piste is dat staat vast. Bedrijven investeren momenteel enorme bedragen in BESS plants terwijl we eigenlijk een gigantische BESS plant op wielen hebben waarvan het potentieel momenteel onbenut blijft.

Het is niet zozeer verontwaardiging, eerder onbegrip. Na wat doorklikken op de projectsite (https://www.interregnorthsea.eu/copper/pilots) zie ik wel dat het gewoon Fluvius is dat het project gaat uitrollen in Gent & Antwerpen en dat Stedin dat gaat doen voor Dordrecht. Dit lijkt mij dus eerder een klassiek stukje PR voor de deelnemende steden :unsure:

Ik blijf het wel enigszins vreemd vinden dat de EU een project moet sponsoren terwijl er andere projecten op grotere schaal reeds up & running zijn. Maar goed, dat het een veelbelovende piste is dat staat vast. Bedrijven investeren momenteel enorme bedragen in BESS plants terwijl we eigenlijk een gigantische BESS plant op wielen hebben waarvan het potentieel momenteel onbenut blijft.
De (lokale) pers pluist altijd de agenda van het college uit, en daar stond gisteren een besluit over geagendeerd. Daar wordt dan over bericht é...

Blijft gewoon zijn "dadd" tacktiek. Gewoon slijmerij.

We moeten ons eerder eens de vraag stellen of we ook bereid zouden zijn om ik zeg maar iets: een bijzondere bijdrage defensie te betalen (per persoon en niet per gezin graag, maar soit) en een stukje "welvaart" in te leveren, om onze welvaart militair te verzekeren.

Wij kunnen effectief niet zonder de V.S. op dit moment en dat is een realiteit.
We kunnen dit wel aangrijpen om ASAP te starten met onze onafhankelijkheid uit te bouwen, in te zetten op eigen essentiële technologieën: luchtafweer, gevechtsvliegtuigen, drones... en dare I say: een eigen nuclear deterrent?

Het artikel van HLN - dus verwacht sowieso géén hoog niveau - laat via de comments ook al zien hoeveel Russische/anti-Europese idioten/trols/bots er nog in onze samenleving rondlopen, met daarenboven extreme partijen die niet moeten onderdoen voor Trump/Poetin qua gevaarlijk gedachtegoed (PvdA, VB), of zelfs een bewezen geschiedenis van collaboratie (Vlaams Belang).

We moeten ons eerder eens de vraag stellen of we ook bereid zouden zijn om ik zeg maar iets: een bijzondere bijdrage defensie te betalen (per persoon en niet per gezin graag, maar soit) en een stukje "welvaart" in te leveren, om onze welvaart militair te verzekeren.

We kunnen dit wel aangrijpen om ASAP te starten met onze onafhankelijkheid uit te bouwen, in te zetten op eigen essentiële technologieën: luchtafweer, gevechtsvliegtuigen, drones... en dare I say: een eigen nuclear deterrent?

Het artikel van HLN - dus verwacht sowieso géén hoog niveau - laat via de comments ook al zien hoeveel Russische/anti-Europese idioten/trols/bots er nog in onze samenleving rondlopen, met daarenboven extreme partijen die niet moeten onderdoen voor Trump/Poetin qua gevaarlijk gedachtegoed (PvdA, VB), of zelfs een bewezen geschiedenis van collaboratie (Vlaams Belang).
100% dit. Dat anti-EU-sentiment zie je zelfs hier op BG. Veel kritiek, soms terecht, maar eens ge met concrete ideeën of oplossingen komt, is het ook weer niet goed. Dan gaat het niet meer over verbeteren, maar gewoon over afwijzen om het afwijzen.

Laatst bewerkt:
Hebben we dit niet al via de Fransen en de Britten?

een raket of 500 (fransen en britten samen) tegenover een 6 a 8 duizend (rusland) is natuurlijk niet hetzelfde
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er qua dreigingsniveau zoveel verschil is tussen 500 of 5000. 500 zijn er ook meer dan genoeg om alles naar de tering te knallen.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat er qua dreigingsniveau zoveel verschil is tussen 500 of 5000. 500 zijn er ook meer dan genoeg om alles naar de tering te knallen.
Lijkt me ook dat flexibiliteit qua dreiging, wijzes van afschieten/afleveren en locaties van waar dit kan gebeuren, vrij snel waardevoller is dan het absolute aantal na een minimum te hebben bereikt.

Denk ik ook niet. Met 500 raketten krijg je de hele wereld al gemakkelijk naar de 'genou'.
Dus die 500 zouden meer dan voldoende moeten zijn als afschrikmiddel. De Britten en Fransen zouden die misschien moeten delen met andere Europese Navo landen. Wat ze natuurlijk niet snel zullen doen.

Hebben we dit niet al via de Fransen en de Britten?

De Britten zitten niet meer bij de EU en de vraag is of Frankrijk ook bereid zou zijn nucleaire paraplu in te zetten om pakweg de Baltische staten te beschermen.

De EU heeft de neiging steevast heiliger te willen zijn dan de paus. En op een aantal punten vind ik het "vooruitstrevende" positief, maar in een wereld waarin duidelijk geworden is dat militaire agressie om grondgebied (Oekraïne/Groenland) niet langer uit de boze is, zou ik gewoon ook terug inzetten op het belangrijkste dreigement om daar niet over na te denken.

En na de beëindigen van het huidige conflict in Oekraïne, Oekraïne ook onder die paraplu idealiter.

De Britten zitten niet meer bij de EU en de vraag is of Frankrijk ook bereid zou zijn nucleaire paraplu in te zetten om pakweg de Baltische staten te beschermen.
De Britten weten volgens mij ook wel dat ze een betrouwbaardere partner hebben in de EU dan de VS. Er zijn ook meer en meer signalen van de UK dat Brexit een fout was, dus misschien in de toekomst worden ze opnieuw lid. Zeker met een Trump in de wereld is het slim om bij een bloc te horen.

De Britten weten volgens mij ook wel dat ze een betrouwbaardere partner hebben in de EU dan de VS. Er zijn ook meer en meer signalen van de UK dat Brexit een fout was, dus misschien in de toekomst worden ze opnieuw lid. Zeker met een Trump in de wereld is het slim om bij een bloc te horen.

Probleem is dat daar een Farage staat te trappelen om over te nemen.

Frankrijk had dat toch al eens ter sprake gebracht dat ze er niet echt mee zouden inzitten om een deel van kernwapens te verdelen over Europa , dacht dat ze dit zelfs opzet nieuws hadden vermeld .

Vlaams minister van Onderwijs Zuhal Demir (N-VA) trekt de stekker uit een IT-project voor het onderwijs dat al 16 miljoen euro heeft gekost, naar aanleiding van een vernietigende audit.

Nieuwe software van 40 miljoen bij Justitie onder vuur: 'Alles werkt veel trager dan voordien'
De opstart van een nieuw computersysteem bij Justitie - dat 40 miljoen euro kost - verloopt moeizaam. Griffiers klagen over traagheid en onzekerheid over de correcte verwerking van dossiers. ‘De mensen die het systeem gebruiken, zijn op van de zenuwen.’

Factuur mislukking i-Police loopt in de honderden miljoenen, terwijl belangrijkste databank hopeloos verouderd blijft
Het stopgezette digitaliseringsproject van de politie kost de Belgische belastingbetaler geen 75,8 miljoen, maar honderden miljoenen euro's.

---

Tot zover digitalisering bij de overheid.
Terug naar word 6.0.

Dat is mij al opgevallen, dat een bijzonder grote kost van de overheid gewoon "weggesmeten geld" is.

Want die projecten hebben nu ettellijke miljoenen gekost, maar een oplossing is er niet uitgekomen, dus moeten er nieuwe projecten gestart worden die alweer miljoenen gaan kosten. En waar er geen garantie is, blijkbaar, dat ze wel afgerond gaan worden.

Terug
Bovenaan