Kleine nieuwtjes

Ik zou zelf ook wel meer geneigd zijn om iemand te achtervolgen op straat, dus in open lucht, aangezien je dan nog kan vluchten. Op een metro kan je geen kant op en ben je altijd verloren als je in het vizier komt van de persoon met het mes.
Ok, maar zou je in dit geval dat meisje niet helpen? Ik bedoel hier niet het gevecht aangaan met die kerel hé, want het was zelf een vrouw, maar gewoon helpen? Meiske lag verdomme dood te bloeden. Zoiets zal ik nooit kunnen begrijpen.

Ok, maar zou je in dit geval dat meisje niet helpen? Ik bedoel hier niet het gevecht aangaan met die kerel hé, want het was zelf een vrouw, maar gewoon helpen? Meiske lag verdomme dood te bloeden. Zoiets zal ik nooit kunnen begrijpen.

Dit dus. Dat je niet tussenkomt als iemand iemand anders neersteekt, I get it.
Maar een jonge vrouw die daar ligt te sterven niet eens haar hand vasthouden zodat ze niet alleen moet sterven, dat gaat er bij niet in sorry.
Gewoon harteloos eens kijken (en eentje zelfs wijzen) en er gewoon voorbij lopen.

Blijkbaar is het omstandereffect dan toch nog niet tot vervelens toe uitgelegd en gedocumenteerd, hé?
Dat het effect genuanceerder is dan het soms wordt voorgesteld betekent niet dat het compleet ontkracht is, hé?
The 2019 study concluded that the decreased likelihood of a particular person helping was offset by the increased likelihood that at least someone would help.
In groep is er wel degelijk minder kans op hulp van elk individu, maar hoe meer omstaanders, hoe groter de kans dat er iemand tegen de stroom ingaat. Situaties waarin dat niet gebeurt komen wel degelijk voor.

Ik kan het artikel niet lezen, maar dat lijkt mij nu al grotendeels achterhaald te zijn door de effecten van de harde knip. Ik sta in het hoger onderwijs en we zien nu voor het eerst de effecten daarvan. Studenten heroriënteren (veel) sneller, herexamens hadden echt maar de helft van de opkomst van anders.

Blij dat te lezen in elk geval, in het artikel was dat alvast een punt dat werd aangehaald.

Hasselt heeft sinds eind augustus een panoramatoren die vrij toegankelijk is.

Vanop de toren heb je een mooi uitzicht over de stad en de wijde omgeving. Je kunt zelfs de mijnterrils aan de horizon zien opduiken.
Inderdaad, niets zo mooi als de mijnterrils. Eindelijk kunnen we eens iets zien vanuit Hasselt wat effectief de moeite waard is.

Hasselt heeft sinds eind augustus een panoramatoren die vrij toegankelijk is.

Vanop de toren heb je een mooi uitzicht over de stad en de wijde omgeving. Je kunt zelfs de mijnterrils aan de horizon zien opduiken.

Maar zoals wel vaker duikt er een idioot op die alles dreigt te verpesten (video in link):

De provincie Limburg grijpt in:

Aan mensen die van het mooie uitzicht over Hasselt willen genieten, en daarbij wel enkele euro's willen uitgeven (goede menukaart aan schappelijke prijzen, geen entreegeld) zou ik toch eerder de Bon'Air rooftop bar aanraden: prachtig uitzicht, kunt er buiten zitten maar ook droog & warm binnen, en dat is nog eens hoger dan die begijnhof toren, niet dat ik die voor de fun niet eens zou willen beklimmen, ben er alleen nog niet geweest. Maar doen alsof die 30 meter zo impressionant is, terwijl er al een bar op 70 meter hoogte ligt...

Geen link met die bar buiten dat ik er zelf al eens kom, dus 'gratis' mond-tot-mondreclame I guess.

Overigens stoor ik me net aan de 'commerciële' excuses van de stad, om de hoogste verdieping van hun nieuwe panorma-toren te verstoppen achter een betaalde rondleiding met stadsgids... veiligheid, ja ja... zet gewoon een deftig hek, in plaats van de hoogste verdieping van iets gebouwd met publieke middelen achter een hoge/verevelende drempel te stoppen. Met een paar euro inkom zou ik geen probleem hebben.
Een stadsgids voor een heel groepje daarentegen...

Als je 20 jaar zinder job zit ben je in mijn ogen niet werkloos. Dan ben je ofwel werkonbekwaam (ziekte, mentaal niet geschikt, fysiek niet geschikt...) en moet men je op andere manieren helpen ofwel ben je van slechte wil.
Of content met weinig of slim genoeg om iets in het zwart bij te doen.

Na:

Nu:
ExxonMobil zet investeringen in haven van Antwerpen on hold: “Europa te duur”
Europa “niet langer competitief voor grote investeringen”.
Eerder deze maand meldde de Financial Times dat ExxonMobil overweegt om Belgische fabrieken te verkopen of te sluiten.

Zijn zware klappen. Zulke bedrijven brengen het grote geld binnen.

Het zullen de laatste niet zijn. Europa is economisch geen interessante regio meer.

De soep bevat steeds minder vet.

Laatst bewerkt:
Een vrouw is beperkt in haar verstand en denkvermogen

Zulke boodschappen worden dus nog steeds verspreid door conservatieve religies. Zij misbruiken ook vaak de term religie als trojaans paard voor een demografische en dus ook politieke expansie. Waarom bestempelenden katholieken anticonceptie lang als des duivels bvb?
In ons land is de bedrijvigste conservatieve religie de islam, en dat trojaans paard hebben we via de snel belg wet zelfs mee binnen helpen duwen. De enige manier dat we daar legaal toch nog wat aan kunnen doen is door te kijken naar de inhoud van wat daar gepredikt wordt, controlleren of daar onwettige zaken tussen zitten, om zo de conservatieve kant te milderend tot gematigheid verzekerd is, of indien nodig te verbieden.
Controle is een begin. Nu gingen er alarmbellen af omdat het op een website stond. Men mag ter plaatse ook nog meer gaan controlleren vind ik en optreden waar nodig. Dit is een alvast een goeie aanzet van Anneleen.

Na:

Nu:
ExxonMobil zet investeringen in haven van Antwerpen on hold: “Europa te duur”
Europa “niet langer competitief voor grote investeringen”.
Eerder deze maand meldde de Financial Times dat ExxonMobil overweegt om Belgische fabrieken te verkopen of te sluiten.

Zijn zware klappen. Zulke bedrijven brengen het grote geld binnen.

Het zullen de laatste niet zijn. Europa is economisch geen interessante regio meer.

De soep bevat steeds minder vet.
Het volgende weer.

INEOS staakt productie PO en PG in Europa’
..
spelen naast de incidenten ook structurele marktomstandigheden een rol bij het besluit om de fabriek definitief stil te leggen. Hoge energie- en grondstofprijzen, een overaanbod op de Europese PO-markt en de minder efficiënte chlorohydrine-technologie maken de productie volgens INEOS onhoudbaar

Neem alvast afscheid van een welvarend Europa.

Het volgende weer.

INEOS staakt productie PO en PG in Europa’
..
spelen naast de incidenten ook structurele marktomstandigheden een rol bij het besluit om de fabriek definitief stil te leggen. Hoge energie- en grondstofprijzen, een overaanbod op de Europese PO-markt en de minder efficiënte chlorohydrine-technologie maken de productie volgens INEOS onhoudbaar

Neem alvast afscheid van een welvarend Europa.
Inderdaad, en in een slecht economisch klimaat zullen extreme politieke spelers alleen maar aan kracht winnen.
Het ziet er allemaal niet zo best uit voor onze oude continent.

Al zijn er op vandaag nog altijd wel paden in te slaan die de situatie kunnen keren.
Maar of de neuzen daarvoor in de zelfde richting geraken is nog maar de vraag.

Een vrouw is beperkt in haar verstand en denkvermogen

Zulke boodschappen worden dus nog steeds verspreid door conservatieve religies. Zij misbruiken ook vaak de term religie als trojaans paard voor een demografische en dus ook politieke expansie. Waarom bestempelenden katholieken anticonceptie lang als des duivels bvb?
In ons land is de bedrijvigste conservatieve religie de islam, en dat trojaans paard hebben we via de snel belg wet zelfs mee binnen helpen duwen. De enige manier dat we daar legaal toch nog wat aan kunnen doen is door te kijken naar de inhoud van wat daar gepredikt wordt, controlleren of daar onwettige zaken tussen zitten, om zo de conservatieve kant te milderend tot gematigheid verzekerd is, of indien nodig te verbieden.
Controle is een begin. Nu gingen er alarmbellen af omdat het op een website stond. Men mag ter plaatse ook nog meer gaan controlleren vind ik en optreden waar nodig. Dit is een alvast een goeie aanzet van Anneleen.
Is dat niet alleen maar erg als je een youtube kanaal hebt :unsure:?

Is dat niet alleen maar erg als je een youtube kanaal hebt :unsure:?
Haha, ja, of in een podcast opdraaft zoals deze, de dude rechts verblijft in Belgie blijkbaar. Aan die taal kan je horen wat religieus brainwashen kan aanrichten. Laten we alvast voorkomen dat dat mogelijk is binnen onze eigen grenzen, en tegelijk figuren zoals deze vluchteling niet toelaten of de deur wijzen. Zulke taal tov ongelovigen is puur racisme en hopelijk vinden ze en straffen ze hem voor dit filmpje.
Eerst nemen we Israel, dan Europa

Laatst bewerkt:
Haha, ja, of in een podcast opdraaft zoals deze, de dude rechts verblijft in Belgie blijkbaar. Aan die taal kan je horen wat religieus brainwashen kan aanrichten. Laten we alvast voorkomen dat dat mogelijk is binnen onze eigen grenzen, en figuren zoals deze vluchteling niet toelaten of de deur wijzen. Zulke taal tov ongelovigen is puur racisme en hopelijk vinden ze en straffen ze hem voor dit filmpje.
Eerst nemen we Israel, dan Europa
Zo een dingen maken mij dus echt zó fucking pissed
Denk je echt dat ze die gaan straffen hiervoor?

Zo een dingen maken mij dus echt zó fucking pissed
Denk je echt dat ze die gaan straffen hiervoor?
Geen idee, ik ben geen jurist, dus of het filmpje op zich strafbaar is weet ik niet. Een filmpje van 300/u rijden op straat is dat wel want het is een duidelijke inbreuk. In dit geval is het duidelijk racisme, maar geen idee of het slachtoffer wel specifiek genoeg is om strafbaar te zijn, of er aanzet is tot geweld, enz... dat is voer voor juristen.
Maar radicalisering wordt sinds de aanslagen in Maalbeek en Zaventem heel serieus genomen, dus ik hoop wel dat ze hem tenminste gaan opsporen om in het oog te kunnen houden.

En ik beweer of hoop niet dat de meeste moslims in Belgie met die gedachten rondlopen. Het schrift dat ze volgen bevat uiteraard wel elementen tov ongelovigen en vrouwen die wij duidelijk als discriminatie zien. Men mag dan nog 1000 keer zeggen "maar wij zijn zo niet", wel, haal de Tipp-Ex boven en verwijder die passages dan aub. Want we moeten wel voorkomen dat elke vorm van haat of discriminatie tov ongelovigen, vrouwen... gepredikt of verder verspreid wordt in erediensten, schriften, media, enz...Die mentaliteit mag in geen geval doorgegeven worden aan een volgende generatie, en is ook gewoon strafbaar. Daar mag wel heel actief op controleerd worden op eender welke religieuze bijeenkomst vind ik.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan