Kleine nieuwtjes

Bij het begrip gezinshereniging moest ik altijd denken dat je je vrouw/man en/of kinderen laat komen. Maar niet je volwassen of bejaarde ouders. Dat is toch nergens voor nodig ??? Heel raar....
Als de grootouders afhankelijk waren van hen dan is de overheid zelfs verplicht ze toe te laten.
De zoveelste interpretatie op het EVRM.

Messen zijn slecht, mkay? Maar toch een beetje karma bitch!

Twintiger in levensgevaar nadat hij jonge vrouw bij de haren trekt in Antwerpen en neergestoken wordt door haar vriendin

Hoorde ik nu net in het journaal dat de VRT een mes in de goot had zien liggen daar, waarop de politie de buurt opnieuw afgesloten heeft?

Ik vond het best frappant, want dan zou de politie toch serieus geflaterd hebben...

Bij het begrip gezinshereniging moest ik altijd denken dat je je vrouw/man en/of kinderen laat komen. Maar niet je volwassen of bejaarde ouders. Dat is toch nergens voor nodig ??? Heel raar....
Huh, gezinshereniging is letterlijk ieder familielid (kinderen, grootouders, broers & zussen, ...).
Dan komen die oudjes naar hier en graaien ze natuurlijk ook nog eens een Belgisch overlevingspensioen erbij. Dit is al jaren zo bezig en zijn heus geen alleenstaande gevallen.
En dan is er geen geld meer voor pensioenen, niet moelijk als de pot hier steeds verder verdeeld wordt onder individuen die hier nooit 1 euro hebben bijgedragen.

Huh, gezinshereniging is letterlijk ieder familielid (kinderen, grootouders, broers & zussen, ...).
Dan komen die oudjes naar hier en graaien ze natuurlijk ook nog eens een Belgisch overlevingspensioen erbij. Dit is al jaren zo bezig en zijn heus geen alleenstaande gevallen.
En dan is er geen geld meer voor pensioenen, niet moelijk als de pot hier steeds verder verdeeld wordt onder individuen die hier nooit 1 euro hebben bijgedragen.
Volgens mij is de wetgeving hieromtrent jaren geleden aangepast en kun je ouders niet meer laten overkomen via gezinshereniging.

Meute krijgt politiebegeleiding en gaat vervolgens ongehinderd over tot een terroristische aanval op een bedrijf. Politie staat erbij en kijkt ernaar. Past zo in een jommekesstrip, incompetent of zo aangestuurd van bovenaf?

Geef dan eens een realistisch beeld van wat je van de politie verwacht.

Enkele combi's wat is dat. Minder als tien agenten? 150 actievoerders die daartegenover staan.

Eenmaal kritische massa kan ordehandhaving weinig doen. Kijk naar de boerenprotesten die snelwegen blokkeerden.

De politie heeft niet genoeg materiaal en manschappen om zoiets de kop in te drukken. Dat is niet hun schuld.

Enkele combi's wat is dat. Minder als tien agenten? 150 actievoerders die daartegenover staan.

Eenmaal kritische massa kan ordehandhaving weinig doen. Kijk naar de boerenprotesten die snelwegen blokkeerden.

De politie heeft niet genoeg materiaal en manschappen om zoiets de kop in te drukken. Dat is niet hun schuld.

Ze hardhandig te lijf gaan dedju! Matrakkeren!

Het probleem is dat er mogelijk wel meer kon gedaan worden maar de “actie” niet het nodige gewicht kreeg. Als je dit op voorhand weet dan hou je manschappen en materiaal klaar voor inzet mochten ze overgaan tot strafbare feiten.
Natuurlijk als die manschappen en middelen er op dat moment niet zijn dan valt er weinig te beginnen.

Gewoon dieptriest dat deze zogezegde actievoerders zo een schade kunnen aanrichten door uiteindelijk totale misinformatie.

De matrak bovenhalen? Arrestaties uitvoeren? Versterking oproepen en ze arresteren als ze weigeren weg te gaan?
Wat ik niet verwacht is dat ze er als bende clowns naar gaan staan kijken en niets doen om ze tegen te houden.

Hier hadden ze geen traktors bij om snelwegen te blokkeren en het gaat om 1/100ste qua betogersaantal. Hier hadden ze gerust kunnen optreden of toch een poging daartoe kunnen doen.

Ik ben aan het wachten op de eerste 'Open brieven' op Linkedin van al die coaches die (goed) hun geld verdienen met loopbaanbegeleiding op kosten van de belastingbetaler.

De matrak bovenhalen? Arrestaties uitvoeren? Versterking oproepen en ze arresteren als ze weigeren weg te gaan?
Wat ik niet verwacht is dat ze er als bende clowns naar gaan staan kijken en niets doen om ze tegen te houden.

Hier hadden ze geen traktors bij om snelwegen te blokkeren en het gaat om 1/100ste qua betogersaantal. Hier hadden ze gerust kunnen optreden of toch een poging daartoe kunnen doen.
Sorry maar in het filmpje dat in de krant staat zie ik vier combi's tegenover enkele tientallen betogers met god weet wat in hun rugzakken. Daarnaast zal het ook geen oproerpolitie geweest zijn die in de combi's zat maar agenten in hun standaard uniform.
Je kunt spreken van een foute inschatting, maar ik vind het nogal veel om te verwachten dat agenten met zo'n grote minderheid deze betogers zouden tegen houden.

Ik denk dat we momenteel nog niet door hebben hoeveel shit er hier gedumpt gaat worden...

As the environment in the US has become more hostile, Temu and Shein have switched their focus to Europe.The number of people using Temu’s app in June jumped 76 per cent in France, 71 per cent in Spain and 64 per cent in Germany, compared with the same period last year, according to Sensor Tower. Meanwhile, Shein’s monthly active users rose between 13 per cent and 20 per cent in the UK, Germany and France.

Besparen lukt niet, geld wegpissen is geen probleem

niet "toevallig" het zoveelste IT project dat met miljoenen gaat lopen, mocht men een lijst hebben van alle IT projecten (dus ook De Lijn, NMBS, ...) van de overheid - benieuwd hoeveel het slaagpercentage zou zijn.

Besparen lukt niet, geld wegpissen is geen probleem

niet "toevallig" het zoveelste IT project dat met miljoenen gaat lopen, mocht men een lijst hebben van alle IT projecten (dus ook De Lijn, NMBS, ...) van de overheid - benieuwd hoeveel het slaagpercentage zou zijn.
Ik denk dat het slaagpercentage nog redelijk hoog gaat liggen. Tenminste als je "uiteindelijk opgeleverd" als geslaagd beschouwd. Als je slagen gaat definiëren als "opgeleverd binnen de vooropgelegde tijdspanne en budget", dan zou het mij verbazen als dat percentage boven de 50% ligt. Al zijn er ook veel kleine projecten die wel gewoon goed verlopen, die gaan dat percentage omhoog duwen.

Uit de hand lopende IT projecten is trouwens ook een probleem bij grote bedrijven, al lijkt het daar iets minder extreem te zijn.

Iedereen wijst altijd naar "de overheid", "de ambtenaren" of "de consultants" als het probleem (kort gezegd de mensen), maar een groot deel van het probleem is dat de overheid nu eenmaal enorm ingewikkelde IT projecten heeft. Dat komt door de schaal (het aantal gebruikers loopt al rap in de miljoenen) en door de regelgeving in België: ingewikkelde wetten met 80 uitzonderingen, drietaligheid, 6 regeringen, ...

Niet dat ik wil ontkennen dat er een probleem is overigens, ik probeer gewoon wat verklaringen te vinden.

Websites bouwen kost ook gewoon heel erg veel geld. Ik vond die website overigens een goed initiatief toen Beke dat aankondigde, alleen heb ik nooit geweten dat het van de grond is gekomen.

Iedereen wijst altijd naar "de overheid", "de ambtenaren" of "de consultants" als het probleem (kort gezegd de mensen), maar een groot deel van het probleem is dat de overheid nu eenmaal enorm ingewikkelde IT projecten heeft. Dat komt door de schaal (het aantal gebruikers loopt al rap in de miljoenen) en door de regelgeving in België: ingewikkelde wetten met 80 uitzonderingen, drietaligheid, 6 regeringen, ...
Hier wel wat ervaring met IT-projecten binnen de overheid (developer) en aanbestedingen. Voor de grote projecten kiezen ze meestal de typische brol consultancy boites waarvan de kwaliteit op niets trekt, maar wel lekker goedkoop zijn met alle gevolgen van dien.

Voor de projecten die ik heb meegebouwd, valt complexiteit vaak mee. Het zijn vaak de PO's / managers / wannabe high-chiefs met een opgeblazen ego die een fetish hebben om zaken zo complex mogelijk te maken, terwijl regelgeving vaak wel meevalt.

Er is gewoon bitterweinig controle.

Websites bouwen kost ook gewoon heel erg veel geld. Ik vond die website overigens een goed initiatief toen Beke dat aankondigde, alleen heb ik nooit geweten dat het van de grond is gekomen.
Idee: Top!
Uitwerking: Ik kan mij perfect voorstellen wat er mis zou kunnen gaan.

Niet echt een goed initiatief als niemand het gebruikte. En 3 miljoen euro voor een "review"-site in 2025.
Dat lijkt mij nu wel een voorbeeld dat de overheid niet alles moet doen. Voor mij was dat geen kerntaak en geld spenderen in deze tijd aan iets wat geen kerntaak is...

Extreemrechtse premier.
Half miljoen werkvisa uitdelen aan niet EU inwoners om te werken in Italië voor vooral te werken in landbouw.

Ergens wel frustrerend dat ze het zelfde in België uitsteken. Talloze werklozen in Brussel en Wallonië maar in Limburg zitten ze en masse met seizoensarbeiders te werken uit het buitenland. Hoe moeilijk kan het zijn om een paar bussen te organiseren die van Brussel naar Limburg rijden...

Terug
Bovenaan