Kleine nieuwtjes

Met ne Kalashnikov mensen doodschieten op straat in België.
Niet normaal dat soort geweld.
Dat soort criminialiteit is nog makkelijker op te sporen. Deze is moeilijker...

Je bent wit, zit in de politiek, blijkbaar kun je dan veel.

In het pas verschenen boek Le Clan Reynders lijst onderzoeksjournalist Philippe Engels alle stinkende potjes op, waar Reynders en/of zijn trouwe luitenant-op-rust Jean-Claude Fontinoy ooit bij betrokken waren. En dat zijn veel potjes...

Actuele potjes, dat ook. Want terwijl Reynders het woord voerde over het vaccinpaspoort, werd elders in Brussel het gerechtelijke onderzoek afgerond naar corruptie bij de verhuizing van de hoofdzetel van de federale politie naar het Rijks Administratief Centrum (RAC). Oud-politiebaas Glenn Audenaert zal, zo raakte vorige maand bekend, zich voor de rechter moeten verantwoorden voor mogelijke corruptie. Audenaert zou zich hebben laten omkopen om de politiezetel in het RAC onder te brengen, op voorspraak van de onlangs overleden lobbyist Koen Blijweert. De verhuizing speelde in de kaart van immo-bedrijf Breevast van de Nederlandse ondernemer Frank Zweegers, die samen met Immobel het immense kantorencomplex in 2003 van de Belgische staat overkocht voor 27 miljoen en het in 2014 weer doorverkocht voor ... 320 miljoen.

Wie alle puzzelstukjes in Le Clan Reynders bij elkaar legt, kan zich alleen maar afvragen hoe Didier Reynders nu EU-commissaris voor Justitie kan zijn. Andere kandidaat-commissarissen werden voor veel minder weggestuurd na hoorzitingen in het Europese Parlement. Reynders slaagde met vlag en wimpel bij dat examen.

Behalve het talent om te overleven, schijnt Didier Reynders over een feilloze neus voor macht te beschikken. Het verklaart bijvoorbeeld waarom hij al met Bart De Wever zit te lunchen terwijl de rest van Franstalig België de N-VA-voorzitter nog diaboliseert. De band met N-VA-voorzitter Bart De Wever maakt het Reynders-boek voor Vlaamse ogen extra lezenswaardig. De Wever werd door Jean-Claude Fontinoy en Koen Blijweert minstens tweemaal met Reynders privé in contact gebracht, nog voor er van samen regeren sprake was. Eenmaal op dat veelbesproken etentje bij restaurant Bruneau in Brussel (in 2010), maar ook eenmaal bij Blijweert thuis in Waasmunster (in 2013), zo valt te lezen. Door die opmerkelijke setting kan een mens vermoeden dat niet enkel politieke toenadering op de gespreksagenda stond.

het-stinkende-potje-te-veel-waarom-didier-reynders-nooit-eurocommissaris-had-mogen-worden~

Wij wonen tijdens onze renovatie tijdelijk aan de kust en ik weet het niet maar heb ik iets gemist ofzo? Is de Corona gedaan? Het virus is verslaan? Joepie joepie, vrijheid blijheid?
Als ik hier rondwandel zie ik aan de lopende band overtredingen alsof het niets is. Politie grijpt niet in "om de gemoederen niet te verhitten". Of vrij vertaald: "We kunnen het niet meer aan, de burgers zijn de baas nu."

Daar krijg ik dus echt het schijt van hé, van dat soort zwakteboden.
- Ofwel vaardig je regels uit en ga je die keihard doen naleven, tot spijt van wie het benijdt en dus quasi alle rechts-populistische politici
- Ofwel verander je uw regels

Niet dat soort laffe tussencultuurtje creëren van "Eigenlijk zijn de regels x maar stilzwijgend zijn de regels eigenlijk y". Dan zijn het weer de braven die de onnozelaar zijn, en de arroganten die het naar hun zin hebben. En daartussen heb je dan een spectrum van (rechts)onzekerheid en willekeur. Zo typisch Belgisch, die lafheid. Je ziet het in gans onze maatschappij met het recentste voorbeeld nog die voortuintjes die allemaal illegaal verhard werden maar waarvan er blijkbaar een stilzwijgende vanzelfsprekendheid was dat dit straffeloos kon.
Op die manier heb je in België constant het gevoel dat je een grote onnozelaar bent omdat je je aan de regels houdt. Met een enorm nefaste psychologische impact op de burgerzin. Maar dat besef zal wellicht weer teveel gevraagd zijn.

Laatst bewerkt:
Wij wonen tijdens onze renovatie tijdelijk aan de kust en ik weet het niet maar heb ik iets gemist ofzo? Is de Corona gedaan? Het virus is verslaan? Joepie joepie, vrijheid blijheid?
Als ik hier rondwandel zie ik aan de lopende band overtredingen alsof het niets is. Politie grijpt niet in "om de gemoederen niet te verhitten". Of vrij vertaald: "We kunnen het niet meer aan, de burgers zijn de baas nu."

- Ofwel vaardig je regels uit en ga je die keihard doen naleven, tot spijt van wie het benijdt en dus quasi alle rechts-populistische politici

Niet dat soort laffe tussencultuurtje creëren van "Eigenlijk zijn de regels x maar stilzwijgend zijn de regels eigenlijk y". Dan zijn het weer de braven die de onnozelaar zijn, en de arroganten die het naar hun zin hebben. En daartussen heb je dan een spectrum van (rechts)onzekerheid en willekeur. Zo typisch Belgisch, die lafheid. Je ziet het in gans onze maatschappij met het recentste voorbeeld nog die voortuintjes die allemaal illegaal verhard werden maar waarvan er blijkbaar een stilzwijgende vanzelfsprekendheid was dat dit straffeloos kon.
Op die manier heb je in België constant het gevoel dat je een grote onnozelaar bent omdat je je aan de regels houdt. Met een enorm nefaste psychologische impact op de burgerzin. Maar dat besef zal wellicht weer teveel gevraagd zijn.
Wel ik kan er mij wel wat bij indenken, maar wat zijn de overtredingen dan? Met 5 op een bankske gaan zitten? Geen mondmasker ?

Nog zo een beroep dat vaak te maken krijgt met verbale en fysieke agressie.
Net ook gezien op Hln
De mensen zijn gek aant worden. Geen respect meer voor gezag.
Of het nu de jeugd is of de oudere generatie, allemaal hetzelfde.
En met straffeloosheid die er heerst gaat het niet erop beteren.

Deze morgen heb ik ook nog een man erop gewezen dat hij zijn masker niet op had in de carrefour.
Al maar goed da ik geen lap kreeg 😅

Uiteindelijk druipen de vechtersbaasjes af met het verwijt dat ze hun ramadan hebben verbroken door de treinbegeleider. Vermoedelijk doelen ze daarmee op het vechten dat in principe niet is toegestaan tijdens de vastenperiode.

Haha, ze zijn dan nog gestopt ook omwille van hun "ramadan"... dus buiten hun vastenperiode mogen ze van hun religie wél treinbegeleiders in elkaar slaan...

Dat is niet enkel in België hoor, dat is overal.

Inderdaad, daar begint het mee. En als daar niet tegen opgetreden wordt, zoals het geval is, dan eindigt het met 100'en op de dijk en het strand.
Geen idee waar jij zit maar in de kerstvakantie werden de maatregelen in Koksijde alvast goed opgevolgd. Overal mondmaskers in de bebouwde kom en op de dijk en stewards in de winkelstraten.
Kan me inbeelden dat het nu er wat anders aan toegaat mss?

Nog zo een beroep dat vaak te maken krijgt met verbale en fysieke agressie.
Dagelijkse kost en 90% van de voorvallen haalt de pers niet. Chapeau voor de mensen die deze job nog willen doen.
Al hoor ik er altijd maar leer en meer die afhaken en iets anders zoeken.
Bepaalde lijnen en stations doen ze zelfs de moeite niet om te controleren of iets te zeggen omdat ze weten dat ze slaag gaan krijgen.

Geen idee waar jij zit maar in de kerstvakantie werden de maatregelen in Koksijde alvast goed opgevolgd. Overal mondmaskers in de bebouwde kom en op de dijk en stewards in de winkelstraten.
Kan me inbeelden dat het nu er wat anders aan toegaat mss?
Op de dijk in koksijde zie ik weinig mondmaskers meer tegenwoordig, dat was idd anders in de kerstvakantie.
Maar overal waar het wat drukker is zie ik weinig regels gevolgd. Bijvoorbeeld in de blaarmeersen in Gent zou je ook niet meer geloven dat covid nog bestaat.

Ja goed, ik kan er over blijven doordrammen I know maar iedere keer ik zo een dingen lees kookt mijn bloed dus he.
Zijn eigen dochter van 13 2 jaar lang seksueel misbruikt, meermaals slaag gegeven met een riem en kabel en dat krijgt dan 2 jaar cel met uitstel en 5 jaar begeleiding.

Bij de strafmaat is ermee rekening gehouden dat de verdachte zich na zijn vrijlating goed aan de opgelegde voorwaarden heeft gehouden

Het zou er nog aan ontbreken.

Ja goed, ik kan er over blijven doordrammen I know maar iedere keer ik zo een dingen lees kookt mijn bloed dus he.
Zijn eigen dochter van 13 2 jaar lang seksueel misbruikt, meermaals slaag gegeven met een riem en kabel en dat krijgt dan 2 jaar cel met uitstel en 5 jaar begeleiding.

Het zou er nog aan ontbreken.
Ik zou chemische castratie voorstellen, maar dat is zeker wat overdreven?

Ik zou chemische castratie voorstellen, maar dat is zeker wat overdreven?
Bij chemische castratie worden de bijballen en teelballen niet verwijderd. Er wordt gebruik gemaakt van medicijnen om de werking van de hormonen in de teelballen tegen te gaan. Het bereikte effect is omkeerbaar. Chemische castratie werd vroeger vaak door het Ministerie van Justitie als voorwaarde gesteld bij pedoseksuelen. Sommige mensen zijn van mening dat chemische castratie altijd plaats moet vinden bij zedendelinquenten. De medicijnen tegen de hormonen doen wel hun werk, maar het beïnvloed niet het gedrag en gedachten van de persoon.

Bron

Bij dit soort gevallen is dat zelfs nog te braaf.

Bij chemische castratie worden de bijballen en teelballen niet verwijderd. Er wordt gebruik gemaakt van medicijnen om de werking van de hormonen in de teelballen tegen te gaan. Het bereikte effect is omkeerbaar. Chemische castratie werd vroeger vaak door het Ministerie van Justitie als voorwaarde gesteld bij pedoseksuelen. Sommige mensen zijn van mening dat chemische castratie altijd plaats moet vinden bij zedendelinquenten. De medicijnen tegen de hormonen doen wel hun werk, maar het beïnvloed niet het gedrag en gedachten van de persoon.

Bron

Bij dit soort gevallen is dat zelfs nog te braaf.
Eerder dan de balzak pletten met twee bakstenen? (sarcasme)

Terug
Bovenaan