Kleine nieuwtjes

verschillende berichtgeving over dezelfde feiten

https://www.hln.be/antwerpen/drie-e...r-is-aan-de-lopende-band-geklungeld~a4922f25/

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/04/08/uitspraak-jack-muurtje-school/

mediahuizen mogen imo toch verantwoordelijk worden gesteld als er de bevolking hierop reageert (zoals met de verkrachtingszaak). Bij HLN kijkt ge gevoelsmatig toch anders naar de feiten dan bij de VRT verslaggeving
Maar op zich lijken die toch vrij gelijk? De titel van hln is naar gewoonte agressiever en spectaculairder en ook gaat het artikel, opnieuw naar goede gewoonte, iets meer de emotionele kant op bij HLN maar de berichtgeving zelf benoemt dezelfde zaken: Dat er geen effectieve straffen zijn, dat iedereen goede bedoelingen had, dat er wel veel fouten gemaakt zijn en dat de ouders tevreden zijn met deze uitspraak.

Maar op zich lijken die toch vrij gelijk? De titel van hln is naar gewoonte agressiever en spectaculairder en ook gaat het artikel, opnieuw naar goede gewoonte, iets meer de emotionele kant op bij HLN maar de berichtgeving zelf benoemt dezelfde zaken: Dat er geen effectieve straffen zijn, dat iedereen goede bedoelingen had, dat er wel veel fouten gemaakt zijn en dat de ouders tevreden zijn met deze uitspraak.
ik had dan over de agressievere en spectaculairdere titels eigenlijk. en de emotionelere kant in het artikel.

Het zal waarschijnlijk aan mezelf liggen dat het mij meer stoorde dan anders, of ik mij stoorde in het verschil in stijl

artikeltje over onze artisanale machinegeweren.
Is aan de andere kant ook wel een beetje logisch dat het nog redelijk artisanaal is. Men gaat geen zware investeringen doen in productiecapaciteiten indien de markt er niet achter vraagt.

Als er maar een markt is voor x stuks ga je geen miljoenen steken in een productiecapaciteit van 10x die 99% van de tijd moet stil staan.
Het moment dat er gegarandeerde afname vanuit Europa wordt besteld jaar na jaar bij een firma via een contract op lange termijn. En daar geld tegenover staat gaan die investeringen hierin gebeuren.
Indien wij nog de capaciteit hebben. Want ook hierin, net zoals in het verleden met kernenergie, hebben wij gedesinvesteerd.

De werkloosheidsgraad in Wallonië en Brussel is een stuk hoger dan in Vlaanderen, dus genoeg volk daar lijkt me om nog een fabriek op te starten?

De werkloosheidsgraad in Wallonië en Brussel is een stuk hoger dan in Vlaanderen, dus genoeg volk daar lijkt me om nog een fabriek op te starten?

Je gaat geen nieuwe fabriek opstarten als er geen markt voor is. En als er een markt voor is ga je het artisanale proces aanpassen naar een productieketen. Je gaat dan niet een extra artisanale fabriek opzetten gewoon om de werkloosheidsgraad in Brussel en Wallonië omlaag te duwen.

Want als dat het enige is wat we moeten realiseren. Dan kunnen we dezelfde actie ondernemen zoals in de jaren 80 (dacht ik toch dat dat toen is gebeurd). En werklozen inschalen als niveau D en een job bij de overheid geven.

Allè verrassing, wie had dat nu verwacht dat we op lange termijn hieraan geld zouden verliezen.....
Door kortzichtige politici zit ons land onnodig in de schulden waar we nu voor mogen betalen.

Allè verrassing, wie had dat nu verwacht dat we op lange termijn hieraan geld zouden verliezen.....
Door kortzichtige politici zit ons land onnodig in de schulden waar we nu voor mogen betalen.

Ergste van al is dat Verhofstadt daarna grote sier mocht maken in Europa, terwijl die in goede tijden veel om zeep heeft geholpen in België. Weinig politici die ik zo veracht dan Verhofstadt.

Kortzichtig is dat niet hoor. Gewoon een gevalletje 'apres nous la deluge' om een begrotingsjaar op te smukken.

Federaal minister Quintin pleit ervoor om de aanleg van Metro 3 'vijf à tien jaar' te pauzeren, totdat de Brusselse begroting op orde is:

Dat de kosten voor de metrowerken van lijn 3 oplopen is geen geheim. De meest recente schattingen spreken over een totaal van 4,7 miljard euro, de uitbreiding naar Schaarbeek en Evere inbegrepen. Dat zijn enorme bedragen voor een Gewest dat een flink tekort op de begroting heeft en zijn schuld ziet groeien.
Quintin wil de metro nog steeds uitbreiden, maar pleit voor een pauze. “Ingenieurs vertellen met dat je de werken die al gebeurd zijn kan bevriezen. Ik stel voor om dat te doen en vervolgens de draad van die werken weer op te pikken als de begroting op orde is.”

RTBF heeft een interessante reportage gemaakt over alles wat er misgaat met Metro 3. De moeite waard om te bekijken.

Federaal minister Quintin pleit ervoor om de aanleg van Metro 3 'vijf à tien jaar' te pauzeren, totdat de Brusselse begroting op orde is:

RTBF heeft een interessante reportage gemaakt over alles wat er misgaat met Metro 3. De moeite waard om te bekijken.

Interessant, maar wat met de open werven die er nu zijn? De stalingradlaan en jamarlaan zijn gigantische werven die al jaren duren. Als men die al zou afkrijgen, het zou prachtig zijn.

Interessant, maar wat met de open werven die er nu zijn? De stalingradlaan en jamarlaan zijn gigantische werven die al jaren duren. Als men die al zou afkrijgen, het zou prachtig zijn.
Deze week nog gepasseerd. (heb werf in de buurt) Tziet er allemaal wel niet uit. Het zou me sterk lijken dit nog 5 a 10 jaar in deze toestand te laten.

Deze week nog gepasseerd. (heb werf in de buurt) Tziet er allemaal wel niet uit. Het zou me sterk lijken dit nog 5 a 10 jaar in deze toestand te laten.
In Brussel moet je van niets verschieten. Zij hebben het gebruik van "tijdelijke" infrastructuur met jersey betonblokken al tot een nieuw niveau verheven.

https://www.hln.be/nieuws/krant-ont...e-ambassadeur-over-verdelen-belgie~ae2b09aee/

iemand die het heel artikel kan lezen?

Ik kan nu veel verdragen, maar als ze van mij een Hollander willen maken gaan ze toch verzet krijgen

De Groot-Nederlandse gedachte leeft nog bij heel wat politici, aan beide kanten van de grens. Vooral in extreemrechtse kring. Wilders is grote aanhanger en bij Vlaams Belang zijn er ook velen die gedachte genegen. De bekendste Orangist van ons land is momenteel premier.

In dit artikel gaat het over de Nederlanse kamervoorzitter die tijdens een diner met de Franse ambassadeur dat tussen de soep en de patatten opwierp. Zij Vlaanderen, de Fransen krijgen dan de Walen.

De Groot-Nederlandse gedachte leeft nog bij heel wat politici, aan beide kanten van de grens. Vooral in extreemrechtse kring. Wilders is grote aanhanger en bij Vlaams Belang zijn er ook velen die gedachte genegen. De bekendste Orangist van ons land is momenteel premier.

In dit artikel gaat het over de Nederlanse kamervoorzitter die tijdens een diner met de Franse ambassadeur dat tussen de soep en de patatten opwierp. Zij Vlaanderen, de Fransen krijgen dan de Walen.
Kwist niet dat bart de wever extreem rechts was?

Terug
Bovenaan