Kleine nieuwtjes

En is op die parallelweg geen afzonderlijk fietspad? Volgens Google maps precies wel, mensen uit de buurt zullen het beter kennen.
Tussen de N15 en die parallelweg ligt inderdaad een fietspad, maar dat is eigenlijk een fietspad richting Mechelen.

Als je als fietser van Mechelen komt is het de bedoeling dat je daar de straat neemt. Er staan grote pijlen op de grond die dit aangeven. Als ik zie waar de tent over het slachtoffer geplaatst is zullen ze wel van Mechelen richting de cinema zijn gereden, op de straat dus.

Met twee mag je al niet op een step rijden dus de kans dat ze iets van reflecterende kledij of licht bij zich hadden zal ook wel nul zijn zeker? Dan kan ik me op die plaats wel goed voorstellen dat je wordt aangereden.

Zoiets, ja. Eerst aan te hoge snelheid twee mensen van de weg maaien en daar drama creëren om dan nog een onschuldige bestuurder u overhoop te laten rijden. Wat bezielt mensen?

Op een of andere manier zijn we wel van dit triestig geval af en betalen we zijn straf/gevangenisverblijf niet. Al krijgen de tegenpartijen hierdoor ook niets terug.
Het is niet omdat hij zelfmoord heeft gepleegd, dat de slachtoffers niets gaan krijgen natuurlijk. Zijn verzekering en nabestaanden gaan er voor opdraaien.

Tussen de N15 en die parallelweg ligt inderdaad een fietspad, maar dat is eigenlijk een fietspad richting Mechelen.

Als je als fietser van Mechelen komt is het de bedoeling dat je daar de straat neemt. Er staan grote pijlen op de grond die dit aangeven. Als ik zie waar de tent over het slachtoffer geplaatst is zullen ze wel van Mechelen richting de cinema zijn gereden, op de straat dus.

Met twee mag je al niet op een step rijden dus de kans dat ze iets van reflecterende kledij of licht bij zich hadden zal ook wel nul zijn zeker? Dan kan ik me op die plaats wel goed voorstellen dat je wordt aangereden.

Dat is toch op niets gebaseerd?
Zo een step heeft standaard licht en die geeft niet meer of minder licht als je er met twee op staat.
Kan me nu niet voorstellen dat ze dat niet opgezet hebben want dat is gewoon op een knopje duwen.
En met twee op een step, tja.... 18 jaar dan doe je al eens iets dom.
Maar nog niet half zo dom dan (blijkbaar) na alcohol gedronken te hebben te snel te rijden op een weg, twee kinderen aan te rijden en dan weg te rijden om hen zo om straat te laten sterven.

Even dom als pakweg Tom Waes zeker? Alleen had deze man de pech dat er 2 steppers op de baan waren en bij Waes stond er een botsabsorbeerder.

Goed ja, zoals ik overlaatst zei.

Je kan wel hopen op een mentaliteitsverandering maar uiteindelijk draagt de overheid hier een verpletterende verantwoordelijkheid. Campagnes lanceren als "Go for zero" en tegelijk amper personeel hebben om controles uit te voeren.

Dat je als ouder schrik moet hebben dat je 18-jarige zoon of dochter, die naar huis fietst van een fuif, weggemaaid zal worden door de zoveelste zatlap op de baan. Dieptriest dat we als samenleving er niet in slagen om zoiets aan te pakken.

Even dom als pakweg Tom Waes zeker? Alleen had deze man de pech dat er 2 steppers op de baan waren en bij Waes stond er een botsabsorbeerder.

Goed ja, zoals ik overlaatst zei.
We kennen de exacte omstandigheden niet, maar het lijkt me wat sterk dat de oorzaak gewoon 'pech' zou zijn. Snelheid lijkt er toch zeker mee te maken hebben en dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van de bestuurder.

Reden die twee dan op één step? Dat is sowieso niet reglementair. Waren ze wel goed verlicht? Droegen ze een helm?

Als de bestuurder te snel reed (en gedronken had?) dan ging hij natuurlijk in de fout, maar het is niet altijd zwart-wit de schuld van de automobilist. Regelmatig zie je ook fietsers rijden zonder licht en met donkere kledij, dan is het deels toch je eigen fout als fietser als je niet gezien wordt.

Maar nog niet half zo dom dan (blijkbaar) na alcohol gedronken te hebben te snel te rijden op een weg, twee kinderen aan te rijden en dan weg te rijden om hen zo om straat te laten sterven.
Dat valt inderdaad ook niet goed te praten uiteraard. In plaats van zijn verantwoordelijkheid te nemen pleegt hij vluchtmisdrijf en dan zelfmoord. Zo iemand is een zwakkeling.
De Fietsersbond pleit daarom voor meer wegversmallingen en verkeersdrempels, om het verkeer te vertragen en de weg veiliger te maken. "Ook hagen langs de zijkant geven een versmallend gevoel, waardoor mensen automatisch trager gaan rijden", aldus Vannieuwenhuyze.
Tja, die wegversmallingen creëren ook gevaar voor fietsers, zeker in groep. Ik vind dat geen goede oplossing. Drempels ok dan, maar liefst geen rijbaankussens.

Laatst bewerkt:
Reden die twee dan op één step? Dat is sowieso niet reglementair. Waren ze wel goed verlicht? Droegen ze een helm?

Als de bestuurder te snel reed (en gedronken had?) dan ging hij natuurlijk in de fout, maar het is niet altijd zwart-wit de schuld van de automobilist. Regelmatig zie je ook fietsers rijden zonder licht en met donkere kledij, dan is het deels toch je eigen fout als fietser als je niet gezien wordt.

Dat valt inderdaad ook niet goed te praten uiteraard.

Tja, die wegversmallingen creëren ook gevaar voor fietsers, zeker in groep. Ik vind dat geen goede oplossing. Drempels ok dan, maar liefst geen rijbaankussens.

Ik weet niet hoe het in Mechelen zit, maar in zuid Limburg is het al 2 dagen enorm mistig.
Gisteren (overdag) zag ik een fietser ook pas last minute, en die had een fluo gele jas aan
Laat staat in het donker met zo'n kleine step en klein lampje in zo'n weer

Vooral ook zo jammer dat ze gewoon niet op dat fietspad reden

Over de dommigheid van de bestuurder kan je natuurlijk niet discuteren

Helaas, ja.

"Een man van 36 uit Keerbergen is van een brug gesprongen op de E314 in Holsbeek"Ellen Durie, Parket Leuven
Hier op de E314 in Holsbeek wordt een man van 36 uit Keerbergen gisteravond om 10 uur dodelijk aangereden. Het blijkt om zelfmoord te gaan.

Ook wel zeer triest voor de moeder van de chauffeur. Zij heeft hem nog gebeld en tijdens die telefoon springt hij van de brug.
@nestorius ik hoop dat jouw reactie op deze een foutje is?

Vooral ook zo jammer dat ze gewoon niet op dat fietspad reden
Ik las vanmiddag, ik weet even niet meer bij welke krant dus kan niet linken, dat vanwege de Jumping er een lint gespannen was tussen de baan en het fietspad en voetpad, waardoor ze vanuit de straat waaruit ze kwamen niet het fietspad konden oprijden. Toch ook een fout van de organisatie / de stad. Ze hadden daar natuurlijk kunnen onder kruipen, maar je verwacht je natuurlijk ook niet aan (opnieuw volgens de krant) een wagen die mogelijk meer dan het dubbele reed van wat daar toegelaten is.

Ik kan geen compassie hebben met de dader, had hij geen zelfmoord gepleegd, zo iemand moeten ze van mij op dezelfde manier bestraffen als moord of terrorisme. Want dit was géén ongeluk. Wie zo flagrant de verkeersregels overtreedt, die heeft bewust de keuze gemaakt om anderen hun levens in gevaar te brengen. Voor de moeder is dit natuurlijk wel een drama, zij moet verder zonder haar zoon, die ze live van de brug heeft horen springen, die ze nu ook zal moeten herinneren als een moordenaar. Ga er maar eens aan staan, als ouder.

Ik kan geen compassie hebben met de dader, had hij geen zelfmoord gepleegd, zo iemand moeten ze van mij op dezelfde manier bestraffen als moord of terrorisme. Want dit was géén ongeluk. Wie zo flagrant de verkeersregels overtreedt, die heeft bewust de keuze gemaakt om anderen hun levens in gevaar te brengen.
Ik ook hier op in, dus moest mijn vraag al beantwoord zijn mijn excuses.

Ben je van mening dat Tom Waes dan even hard gestraft moet worden? Of iedereen die drinkt achter het stuur/ te snel rijdt?

Ik ook hier op in, dus moest mijn vraag al beantwoord zijn mijn excuses.

Ben je van mening dat Tom Waes dan even hard gestraft moet worden? Of iedereen die drinkt achter het stuur/ te snel rijdt?
Ja. Ik pleit al jaren voor veel zwaardere straffen voor zij die bewust anderen in gevaar brengen in het verkeer.

Denk dat Tom Waes er in de publieke opinie nog goed vanaf komt aangezien hij niemand omver gereden heeft. Indien hij twee kinderen aangereden zou hebben zou het een ander verhaal geweest zijn. Desalniettemin, naar mijn mening was hij een even stomme kloot. Had wel degelijk iemand de dood kunnen in jagen door zijn belachelijk gedrag.

Ik kan geen compassie hebben met de dader, had hij geen zelfmoord gepleegd, zo iemand moeten ze van mij op dezelfde manier bestraffen als moord of terrorisme. Want dit was géén ongeluk. Wie zo flagrant de verkeersregels overtreedt, die heeft bewust de keuze gemaakt om anderen hun levens in gevaar te brengen. Voor de moeder is dit natuurlijk wel een drama, zij moet verder zonder haar zoon, die ze live van de brug heeft horen springen, die ze nu ook zal moeten herinneren als een moordenaar. Ga er maar eens aan staan, als ouder.
Vervang de leeftijd van die man van 36 door iemand van 17 met een tijdelijk rijbewijs en ik ben niet akkoord met uw post.
Mits wat pech en de invloed van de foute vrienden .. de leeftijd waarop je wel eens een keertje zot doet waarvan je achteraf denkt: WTF.
En als je net dan ook nog eens de pech hebt iemand dood te rijden .. No second chance ... Mmm ...

Maar ja 36 jaar = dat is al ne beroepsgangster op de rijbaan. Zo iemand heeft in feite al genoeg kansen gehad.

Het is en blijft natuurlijk iets moeilijk om persoonlijk er een visie op te hebben en dit te beoordelen. Maar goed dat is voer voor juristen en rechters.

Vervang de leeftijd van die man van 36 door iemand van 17 met een tijdelijk rijbewijs en ik ben niet akkoord met uw post.
Mits wat pech en de invloed van de foute vrienden .. de leeftijd waarop je wel eens een keertje zot doet waarvan je achteraf denkt: WTF.
En als je net dan ook nog eens de pech hebt iemand dood te rijden .. No second chance ... Mmm ...

Maar ja 36 jaar = dat is al ne beroepsgangster op de rijbaan. Zo iemand heeft in feite al genoeg kansen gehad.

Het is en blijft natuurlijk iets moeilijk om persoonlijk er een visie op te hebben en dit te beoordelen. Maar goed dat is voer voor juristen en rechters.
Wanneer jongeren van die leeftijd overmorgen vuilbakken in de fik steken, of deze zomer de boel op stelten zetten in de Blaarmeersen, ga je weinig mensen vinden die die daden gaan vergoelijken met 'het is de leeftijd waarop je wel eens een keertje zot doet', foute vrienden, wat pech, ...

Dan gaat het meestal om overlast en materiële schade, en dan zijn de meesten het er over eens dat ze harder aangepakt moeten worden of als volwassenen berecht moeten worden. Ik zie niet in waarom we een 17-jarige met een voorlopig rijbewijs dan wel coulanter dan een volwassene zouden moeten behandelen, wanneer ze met de wagen bewust de verkeersregels overtreden en zo de levens van anderen in gevaar brengen.

Die 17-jarige zou dan nog eens met een extra overtreding zitten waar hij zelf van op de hoogte is, dus in geen geval een pleidooi voor een lagere straf.

Waar zou je trouwens de grens trekken? Vanaf welke leeftijd gaat het van een jeugdige kwajongensstreek naar een onvergeeflijk feit?

Ik wil trouwens echt af van het gebruik van termen als 'pech' en 'ongeluk' in deze zaken. Je hebt geen 'pech' als je bewust de verkeersregels overtreedt en iemand omver rijdt, dat is geen 'ongeluk'. Je hebt de overweging gemaakt dat jouw plezier, tijd, gemak, ... belangrijker zijn dan de levens van anderen.

Een ongeluk is wanneer je ondanks het proberen volgen van de regels iets voor hebt: slippen op een nat wegdek, een dodehoek, ergens een bord of licht gemist, ... Aan het dubbele van de toegelaten snelheid mensen omver knallen? Dat is geen ongeluk, dat is een aanslag.

Laatst bewerkt:
Ter info: Jullie lezen eigenlijk maar de helft van mijn post (of interpreteren deze niet correct). Ik stel voor mijn post eens extra goed te lezen.
Want ik geef jullie 100% gelijk maar jullie reacties??? Daar ging het eigenlijk niet over. Dat was helemaal mijn punt niet.

Waar zou je trouwens de grens trekken? Vanaf welke leeftijd gaat het van een jeugdige kwajongensstreek naar een onvergeeflijk feit?
Dat vind ik een moeilijke of zelfs een onmogelijk te beantwoorden vraag hé.

Stel je zoon van 12 jaar steelt uw sleutels en rijdt weg met uw wagen. En oeps hij rijdt de buurvrouw dood --> Wat ne crimineel! En effectief een bewuste daad. Levenslang de cel in dan maar?

Dat is dan erg voor u als vader maar ... dus ja .. maar ik denk dat we dit moeten over laten aan justitie om dit te beoordelen. Maar ik ben wel er mee akkoord dat algemeen de straffen gewoon TE laag zijn in dit kleine landje.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan