Mja, niet om het nog nodeloos te rekken maar ge maakt wel enkele grote denkfouten hier.
Ge draait bijvoorbeeld disproportionaliteit om: het disproportionele is niet een blauwe plek als eigenlijk gevolg, maar de charge van de ruiter als aanleiding met de mogelijke gevolgen. Als ge immers enkel op het eigenlijke gevolg gaat focussen, zoals gij doet, verandert logischerwijs uw opvatting van disproportionaliteit indien die vrouw wel in het ziekenhuis had gelegen na die impact. Mijn opvatting blijft echter hetzelfde ongeacht het eigenlijke gevolg, omdat de disproportionaliteit bij het gebruikte geweld en de op voorhand in te schatten mogelijke gevolgen ligt, en niet bij de achteraf gezien gelukkig goede afloop.
Verder hebt ge feitelijk uw eigen ruiten al ingegooid qua disproportionaliteit, nog voor ik ook maar reageerde. Gij waart degene die die vrouw een stomdronkenheid toedichtte waarvan ze vanzelf wel KO zou gaan. Dat kon ge zogezegd zien op de beelden. Waarom zou zo een drieste ingreep dan nodig zijn, iemand die vanzelf van haar stokje draait kan toch poepsimpel ingerekend worden door een opgeleide agent, waarom is daar een brute fysieke aanpak voor nodig? Dat geweld van de politie is ook niet hetzelfde als karma of een punitief pak voor de broek van een ouder, dat heeft een doel, eentje dat compleet afwezig was op dat moment, duidelijk te zien op de beelden. Dus dat mes van dronkenschap snijdt langs twee kanten, en ik zie dat ge de KO-kant van het lemmet zo hard ergens hebt willen induwen dat uw handen er nu zelf van bloeden aan de disproportionaliteitskant. Héél meta eigenlijk!
Nog verder lijkt ge een soort moreel kompas te willen toevoegen aan de discussie terwijl dat niet ter zake doet voor, toch naar wat ik vermoed, het volgen van een droge regelgeving waar, als dat al het geval zou zijn, slechts een beperkte discretie geldt voor een agent om over een bepaalde lijn te gaan. Dat oproerkraaiers die met stenen gooien zoals op de beelden op datzelfde moment hard worden aangepakt met een matrak of waterkanon vind ik prima, sterker nog, daar mogen ze een klein elektrisch stadautootje of een paard op los laten zolang dat beest maar niet verwond wordt. Toch totdat die onnozelaars gestopt zijn met gooien en ingerekend kunnen worden, dan stopt het ook voor de politie. En daar is waar het foutliep bij die vrouw, en ook bij uw moreel kompas.
Misschien ligt het aan mijn roestigheid na een pauze van anderhalf jaar, maar ik herinner me alleszins niet meer dat members hier vooral tegen zichzelf argumenten geven in plaats van tegen mij. Ik ben wat verward erdoor, eerlijk gezegd.