Kleine nieuwtjes

Ik wil gerust debateren over de zin en onzin van het verlagen van de leeftijdsgrens, maar ik heb geen zin om te discussiëren met iemand die niet in staat is om verder te komen dan een 'vld is bad mmmkay'.
Ik wil daar wel eens op ingaan. Persoonlijk zie ik geen meerwaarde in het laten stemmen van minderjarigen. In feite is 18-jarige laten stemmen al geen goed idee. Ik merk het ook zeer goed in mijn omgeving en aan mezelf, politiek en maatschappijkritiek is pas gekomen nadat ik de schoolbanken verliet. Pas vanaf dat ik een inkomen had, elk jaar mijn aanslagbiljet kreeg en mijn fiscale fiche kreeg zijn mijn ogen opengegaan. De eerste maal zelf uw ziekenfonds betalen. De eerste maal zelf betalen als je bij de dokter komt. De eerste maal zelf om uw medicijnen gaan en zelf betalen. De eerste maal zelf een ziekenhuisfactuur krijgen. En de eerste maal echt geconfronteerd worden met werkloosheid.

Als jongeren en in het verlengde student leef je in een bubbel. In feite wordt je amper tot niet geconfronteerd met de consequenties van stemmen. De uitkomsten van de politieke beslissingen en hoe deze een impact hebben op uw leven. Wat je gaat krijgen is dat ze dan maar stemmen op wat hun ouders stemmen. Is dat een goed vertrekpunt? Jazeker. Is dat de beste keuze voor u als individu? Nee dat niet.
Dus nee ik ben echt wel tegen het laten stemmen van mensen die in feite nog niks hebben bijgedragen aan sociaal systeem, enkel maar er voordelen uitgehaald hebben. Tevens ben ik ook tegen de stemplicht. Liever dat er enkel maar weloverwogen stemmers komen opendagen dan random vakjeskleurderders. Iets waar de populaire partijen zoals nu N-VA en VB een stuk op teren. Maar ook een PVDA die veel stemmers haalt die enkel maar onthouden dat het voor de werkman is, en ik ben een werkman dus stemmen daarop! Zulke stemmen ben je in feite liever kwijt dan rijk. Al is dat natuurlijk nefast voor meerdere partijen. Sommige halen dan de kiesdrempel niet, en de machtsverhoudingen zullen ook verschuiven.

Wanneer hier gevraagd wat de relevantie is van kranten die tweets etc... posten. Dit is er dus een perfect voorbeeld van.

Dus je wordt gevraagd voor een TV-programma maar omdat het 8 blanken zijn (oh the horror!!!) komt er op social media commentaar en mede onder die druk buigen mensen dan en verlaten ze het programma : "omdat ze haar fout inziet en te laat vanuit haar gepriviligeerde positie naar de volledige cast had gekeken"

Maw, er wordt door heel diezelfde meute ingezet op "love", "inclusiviteit", "iedereen moet zich zelf zijn en "stop online bullying".
Maar euh, steek geen 8 blanke mensen in deze tijden in een programma want dan gaan we u cyberbullyen en bestempelen als geprivilegieerd op basis van uw huidskleur (en niets anders) zodat ge uiteindelijk zelf wel vertrekt.
Ah die mooie, liefdevolle en harmonieuze maatschappij die dat soort mensen dus exact voor ogen hebben!

"Luister naar ons of we dwingen u wel via social media haatcampagnes"

Hoe brainwashed we hier aan het worden zijn en ons schuldig gaan moeten beginnen voelen omwille van onze huidskleur, echt angstaanjagend is die evolutie aan het worden.
Zoveel campagnes tegen racisme, haat,... maar blanke mensen automatisch wegzetten als geprivilegieerd enkel op basis van hun huidskleur is dagelijkse kost aan het worden.

Wanneer hier gevraagd wat de relevantie is van kranten die tweets etc... posten. Dit is er dus een perfect voorbeeld van.

Dus je wordt gevraagd voor een TV-programma maar omdat het 8 blanken zijn (oh the horror!!!) komt er op social media commentaar en mede onder die druk buigen mensen dan en verlaten ze het programma : "omdat ze haar fout inziet en te laat vanuit haar gepriviligeerde positie naar de volledige cast had gekeken"

Maw, er wordt door heel diezelfde meute ingezet op "love", "inclusiviteit", "iedereen moet zich zelf zijn en "stop online bullying".
Maar euh, steek geen 8 blanke mensen in deze tijden in een programma want dan gaan we u cyberbullyen en bestempelen als geprivilegieerd op basis van uw huidskleur (en niets anders) zodat ge uiteindelijk zelf wel vertrekt.
Ah die mooie, liefdevolle en harmonieuze maatschappij die dat soort mensen dus exact voor ogen hebben!

Hoe brainwashed we hier aan het worden zijn en ons schuldig gaan moeten beginnen voelen omwille van onze huidskleur, echt angstaanjagend is die evolutie aan het worden.
Zoveel campagnes tegen racisme, haat,... maar blanke mensen automatisch wegzetten als geprivilegieerd enkel op basis van hun huidskleur is dagelijkse kost aan het worden.
Dit...
Terwijl white privilege niet bestaat. "Society privilege" daarentegen bestaat wel. Wat is anders het punt om een samenleving op te bouwen als je er geen voordelen kan uithalen. Heb je in india 'brown privilege?' in China yellow privilege?
Ga je daar als blanke ook tegen vooroordelen aanlopen? Ik veronderstel van wel.

Dit...
Terwijl white privilege niet bestaat. "Society privilege" daarentegen bestaat wel. Wat is anders het punt om een samenleving op te bouwen als je er geen voordelen kan uithalen. Heb je in india 'brown privilege?' in China yellow privilege?
Ga je daar als blanke ook tegen vooroordelen aanlopen? Ik veronderstel van wel.
Ja. In China heb je "yellow privilege", als je dat zo wilt noemen. In India "brown privilege".
Ik ben blij dat je dat zo vlug wilt aannemen, net als dat "society privilege" zou bestaan. Want dat is dus precies wat het is, blijkt dat je toch mee bent met het BLM-verhaal, zie!

Tot laat in de avond aanwezig

Sorry om er nog eens op terug te komen maar in dit artikel zie je onderaan op de beelden dat ze om 22u nog steeds aanwezig is en dat ze in de weg zit van de politie. Nog steeds ladderzat zo te zien.

Je moest die vrouw gisteren eens bezig zien in het journaal op één, daar is echt een hoek af. Haar neef die blijkbaar de drijvende kracht is achter die klacht die ze wil indienen is iemand die zich duidelijk wil profileren. Zou me niet verbazen dat die binnenkort ergens een actiegroep opricht tegen 'politiegeweld'.

Stel je eens voor dat elke hooligan die ooit slaag kreeg van de matrak een klacht zou indienen...

Je moest die vrouw gisteren eens bezig zien in het journaal op één, daar is echt een hoek af. Haar neef die blijkbaar de drijvende kracht is achter die klacht die ze wil indienen is iemand die zich duidelijk wil profileren. Zou me niet verbazen dat die binnenkort ergens een actiegroep opricht tegen 'politiegeweld'.

Stel je eens voor dat elke hooligan die ooit slaag kreeg van de matrak een klacht zou indienen...

CLM! Crazy Lifes Matter!

Aangezien er in de feedbackthread meerdere malen expliciet werd gemeld dat de moderatie hier in positieve zin is veranderd, kunnen we nog eens proberen wat boompjes op te zetten, vrienden! Nahrtent, één van de beste posters op dit forum, zei me dat dat nodig was, en aan de eerste posts die ik gelezen heb te zien, had hij weer eens gelijk.

- "Mijn t-shirt was nat van het waterkanon dus in een reflex trek ik die uit om uit te wringen". Een reflex, die pas op gang komt na enkele minuten? Zelfs in haar zatte toestand is dat wel een heel erg trage reflex. Sowieso al kleren uitdoen in een reflex lijkt me een vreemde definitie van "reflex". Ze was gewoon strontzat en had nog geen aandacht genoeg gekregen.
Die “in een reflex” is een slechte vertaling, ze gebruikt in uw eigen link spontanément en beschrijft zelf een bepaald tijdskader van nat worden, koud krijgen en shirt uitdoen. Spontaan/impulsief is niet hetzelfde als “in een reflex”, al zeker niet in de context waarin gij reflex hier tracht te gebruiken. Ge hanteert dus een foutieve vertaling van HLN om een reeds vooraf gevormde negatieve mening over een persoon door te duwen, en verzint er en passant (dat is Frans voor terloops) door die gebrekkige vertaling nog een heel verhaal bij.

- KO? Als er één reden was waarom ze KO was, dan was het wel van de alcohol als ik haar zo bezig zie op de beelden
Wel, ze wordt in de rug/op het achterhoofd aangereden door een galopperend paard van een enkele honderden kilogram. Dat is een impact die een nuchter persoon ook niet zonder problemen zou verwerken, meen ik mij te herinneren uit al die SUV- en stadsautodiscussies. Wat is de relevantie van dronken zijn bij dit paardincident? Dit neigt erg naar slachtofferbeschuldiging.

- Eventjes ervoor nog de politie gaan provoceren door naar de ordetroepen toe te lopen, handjes in de lucht als teken van geweldloos verzet alsof ze zichzelf de nieuwe Martin Luther King waant. Maar wel de ordediensten zonder reden lopen uitdagen natuurlijk.
Opnieuw, wat is de link of relevantie van dit met het eigenlijke incident? Als ze daar provoceert, moet de ordehandhaving haar op dat moment apart zetten of besprenkelen met het waterkanon, niet als zogezegd karma enige tijd later omverkegelen met een paard. Ik neem dan ook aan dat dat ook niet de link is die ge wou leggen, anders zijn we nog verder van huis qua politieoptreden.
Verder getuigt de woordkeuze van provoceren toch van weinig nuance om een vrouw te beschrijven die op haar eentje met de handen in de lucht voor de politie staat terwijl achter haar tientallen insurgenten in groep glazen flessen en stenen naar de politie keilen. Maar zelfs al is dit de provocatie waar een gewapend en getraind legioen door het lint van gaat, hoe is dit, buiten onze perceptie door de beeldmontage, gelinkt aan het paardincident? Als we trouwens enkel op die beeldmontage afgaan, vallen de overtredingen precies nog wel mee; ik zie ze op beide fragmenten alleen in openlucht staan zonder al te veel te doen op plaatsen waar ze niet moest zijn. Dat heeft schijnbaar niet alleen de politie, maar ook het virus niet graag.

Nu goed, ik kan mij niet inbeelden dat zo'n getuigenis veel bijval krijgt. Mijn eerste idee was dat het misschien over een pubermeisje ging dat nog niet beter wist, dat is nu ook bijgesteld naar gewoon een volwassen vrouw die echt wel beter had moeten weten, dit nog altijd niet inziet, en eigenlijk redelijk marginaal overkomt.
De vrouw en aanverwanten zijn klaarblijkelijk geen grote lichten, ik verdenk haar er zelfs van nog steeds beneveld te zijn tijdens die uiteenzetting van gisteren. Dat deze types graag zichzelf in de voet schieten met dit soort communicatie, is mooi meegenomen en waarborgt hen in de toekomst zelfs een plaats op de lokale OpenVLD-lijst. Eveneens goed dat ze aan het incident niets fysiek heeft overgehouden, maar verder ook nul komma nul medelijden of sympathie met haar, met zo’n volk wil ik niets te maken hebben. Die zijn we inderdaad beter kwijt dan rijk.

Blijft wel het feit dat dat simpelweg een marginale burger die beschonken rondliep op een evenement voor andere marginalen betrof. De schuldige bij het incident in kwestie was echter een nuchtere agent die, na een jarenlange opleiding, als dienaar der wet in functie met het dierlijk equivalent van een stadsautootje iemand met aardige snelheid in de rug aanrijdt, in mijn ogen ook nog eens bewust. Van die teute trien kan ik slechts, tegen beter weten in, hopen dat ze haar lesje geleerd heeft. Voor die agent kan ik enkel bedenken dat iemand hem dringend nog eens zijn lesje moet leren. De ene weet niet beter, de andere moet beter weten.

tl;dr: een halve pagina victim blaming uit persoonlijke afkeer zonder stil te staan bij de eigenlijke overtreder. Ja, die vrouw heeft ze zelfs zonder alcohol niet allemaal op een rij, maar dat doet eigenlijk niets ter zake bij het paardincident waarvoor ze zo kwaad is.

Aangezien er in de feedbackthread meerdere malen expliciet werd gemeld dat de moderatie hier in positieve zin is veranderd, kunnen we nog eens proberen wat boompjes op te zetten, vrienden! Nahrtent, één van de beste posters op dit forum, zei me dat dat nodig was, en aan de eerste posts die ik gelezen heb te zien, had hij weer eens gelijk.

Die “in een reflex” is een slechte vertaling, ze gebruikt in uw eigen link spontanément en beschrijft zelf een bepaald tijdskader van nat worden, koud krijgen en shirt uitdoen. Spontaan/impulsief is niet hetzelfde als “in een reflex”, al zeker niet in de context waarin gij reflex hier tracht te gebruiken. Ge hanteert dus een foutieve vertaling van HLN om een reeds vooraf gevormde negatieve mening over een persoon door te duwen, en verzint er en passant (dat is Frans voor terloops) door die gebrekkige vertaling nog een heel verhaal bij.

Wel, ze wordt in de rug/op het achterhoofd aangereden door een galopperend paard van een enkele honderden kilogram. Dat is een impact die een nuchter persoon ook niet zonder problemen zou verwerken, meen ik mij te herinneren uit al die SUV- en stadsautodiscussies. Wat is de relevantie van dronken zijn bij dit paardincident? Dit neigt erg naar slachtofferbeschuldiging.

Opnieuw, wat is de link of relevantie van dit met het eigenlijke incident? Als ze daar provoceert, moet de ordehandhaving haar op dat moment apart zetten of besprenkelen met het waterkanon, niet als zogezegd karma enige tijd later omverkegelen met een paard. Ik neem dan ook aan dat dat ook niet de link is die ge wou leggen, anders zijn we nog verder van huis qua politieoptreden.
Verder getuigt de woordkeuze van provoceren toch van weinig nuance om een vrouw te beschrijven die op haar eentje met de handen in de lucht voor de politie staat terwijl achter haar tientallen insurgenten in groep glazen flessen en stenen naar de politie keilen. Maar zelfs al is dit de provocatie waar een gewapend en getraind legioen door het lint van gaat, hoe is dit, buiten onze perceptie door de beeldmontage, gelinkt aan het paardincident? Als we trouwens enkel op die beeldmontage afgaan, vallen de overtredingen precies nog wel mee; ik zie ze op beide fragmenten alleen in openlucht staan zonder al te veel te doen op plaatsen waar ze niet moest zijn. Dat heeft schijnbaar niet alleen de politie, maar ook het virus niet graag.

De vrouw en aanverwanten zijn klaarblijkelijk geen grote lichten, ik verdenk haar er zelfs van nog steeds beneveld te zijn tijdens die uiteenzetting van gisteren. Dat deze types graag zichzelf in de voet schieten met dit soort communicatie, is mooi meegenomen en waarborgt hen in de toekomst zelfs een plaats op de lokale OpenVLD-lijst. Eveneens goed dat ze aan het incident niets fysiek heeft overgehouden, maar verder ook nul komma nul medelijden of sympathie met haar, met zo’n volk wil ik niets te maken hebben. Die zijn we inderdaad beter kwijt dan rijk.

Blijft wel het feit dat dat simpelweg een marginale burger die beschonken rondliep op een evenement voor andere marginalen betrof. De schuldige bij het incident in kwestie was echter een nuchtere agent die, na een jarenlange opleiding, als dienaar der wet in functie met het dierlijk equivalent van een stadsautootje iemand met aardige snelheid in de rug aanrijdt, in mijn ogen ook nog eens bewust. Van die teute trien kan ik slechts, tegen beter weten in, hopen dat ze haar lesje geleerd heeft. Voor die agent kan ik enkel bedenken dat iemand hem dringend nog eens zijn lesje moet leren. De ene weet niet beter, de andere moet beter weten.

tl;dr: een halve pagina victim blaming uit persoonlijke afkeer zonder stil te staan bij de eigenlijke overtreder. Ja, die vrouw heeft ze zelfs zonder alcohol niet allemaal op een rij, maar dat doet eigenlijk niets ter zake bij het paardincident waarvoor ze zo kwaad is.

Wordt alleen vergeten dat er meermaals opgeroepen is om het af te trappen en dat die vrouw allicht niet expres is aangereden. Weet niet of je de visibiliteit op een paard kunt inschatten en zeker als rondom volop anderen paarden galopperen en je een helm op hebt?
Die is zéér beperkt.

Er was maar één duidelijke manier waarop die vrouw had kunnen vermijden aangereden te worden en dat is luisteren als de politie u vraagt om een plaats te verlaten. As simple as that.

En vermits ze enkele uren later nog altijd van hare tak aan het maken was, terwijl ze al uren ervoor het had moeten afgetrapt hebben toont dat haar houding ook tav autoriteit en de wet. En als ge bevelen negeert kunt ge het slachtoffer zijn van dit soort zaken ja.
Er wordt véél te snel tot de conclusie gesprongen dat de agent dit bewust dit, véél te snel.

Wordt alleen vergeten dat er meermaals opgeroepen is om het af te trappen en dat die vrouw allicht niet expres is aangereden. Weet niet of je de visibiliteit op een paard kunt inschatten en zeker als rondom volop anderen paarden galopperen en je een helm op hebt?
Die is zéér beperkt.
Da's niet echt een excuus he. Net als je zicht beperkt is zou ik denken dat je extra voorzichtig bent.
[...]
Er wordt véél te snel tot de conclusie gesprongen dat de agent dit bewust dit, véél te snel.
Op basis van het filmpje kan je de agent moeilijk "zorgvuldig" noemen, wat me wel belangrijk lijkt als je met een halve ton op pad bent.

Ben het uiteraard wel met je eens dat die vrouw er niet had moeten zijn hoor. En "poging moord" zoals het neefje aanhaalt heeft volgens mij weinig kans van slagen. Ik vind ook niet per se dat de agent schuldig is aan wat dan ook, maar iets voorzichtiger had volgens mij op basis van de beelden echt wel gekund.

Mooi staaltje van zaken in je eigen narrative te plaatsen. Hoe weet je zo zeker dat de reden was dat ze 'weggecyberbullied' werd? Misschien voelde ze oprecht dat ze beter een stapje opzij deed? Of cynischer: ze had eigenlijk toch geen zin meer om te blijven en dacht nog even te scoren door er een inclusiviteits-sausje over te gieten.

Jij komt hier direct af met haatcampagnes en cyberbullying en dergelijke en hebt je conclusie al klaar, maar dan wel tegelijk:

Daar mag je absoluut niet speculeren over wat de agent al dan wel of niet bewust deed want dat past dan ook weer in je narrative dat die brave politie agenten constant oneerlijk worden beschuldigd. Kom hé.

Over dat laatste trouwens:

Eerste vaststelling: ‘De Belgische politie vaart blind: er bestaan geen duidelijke cijfers over illegitiem politiegeweld, racisme en discriminatie door de politie.’

Mooi staaltje van zaken in je eigen narrative te plaatsen. Hoe weet je zo zeker dat de reden was dat ze 'weggecyberbullied' werd? Misschien voelde ze oprecht dat ze beter een stapje opzij deed? Of cynischer: ze had eigenlijk toch geen zin meer om te blijven en dacht nog even te scoren door er een inclusiviteits-sausje over te gieten.

Jij komt hier direct af met haatcampagnes en cyberbullying en dergelijke en hebt je conclusie al klaar, maar dan wel tegelijk:
Ik kom daarmee af omdat dat ook gewoon een feit is. Ga er de jongeresites en social media maar op na. Een hoop gedoe over white privilige de voorbije week.
Het is toch al ver gekomen als het een probleem is dat er 8 blanke mensen in een programma zitten en daarvoor online haat over zich heen krijgen en het dan maar aftrappen.
Huidskleur mag nooit een reden zijn om mensen te beoordelen en toch gebeurt dat in deze open en bloot.

En mijn punt was dat het dus wel relevant is dat kranten berichten over die hetzes op social media want die hebben dus duidelijk irl impact.

Daar mag je absoluut niet speculeren over wat de agent al dan wel of niet bewust deed want dat past dan ook weer in je narrative dat die brave politie agenten constant oneerlijk worden beschuldigd. Kom hé.

Ik zeg dat het niet zeker is dat de man het expres deed. Ik zeg dat de visibiliteit slecht is op zo een paard en dat dat een factor kan zijn.

Laatst bewerkt:
Da's niet echt een excuus he. Net als je zicht beperkt is zou ik denken dat je extra voorzichtig bent.

Heb je ooit paard gereden? Een paard werkt niet als een auto he. Zeker als die met een groep galloperen krijg je die enorm moeilijk gestopt of een andere kant opgestuurd en dat is dan als je al ziet wat er voor je afspeelt.

Heb je ooit paard gereden? Een paard werkt niet als een auto he. Zeker als die met een groep galloperen krijg je die enorm moeilijk gestopt of een andere kant opgestuurd en dat is dan als je al ziet wat er voor je afspeelt.
Dat geloof ik zeker hoor. Maar dan zou je toch net extra zorgvuldigheid/voorzichtigheid verwachten, en niet dat dat een vrijgeleide is.

Dat geloof ik zeker hoor. Maar dan zou je toch net extra zorgvuldigheid/voorzichtigheid verwachten, en niet dat dat een vrijgeleide is.

Weet je toch niet. Als zo een paard vertrekt dan vertrekt het hé
Die erste kon perfect langs die vrouw en zal misschien niet verwacht hebben dat de rest mee trok of zo uitwaaierde.
Allemaal speculaties, enige wat zeker is dat die vrouw daar al uren niet meer moest zijn.

Sorry hoor, maar blijkbaar vergeten sommigen een paar zaken ivm dat paard incident

1. Die samenkomst zou nooit hebben mogen plaatsvinden
2 politie heeft meermaals gevraagd om het terrein te verlaten
3 politie is pas beginnen chargeren nadat het uit de hand begon te lopen

Als madam al deze punten had gedaan was ze nu niet omvergereden.
Zou zeggen: eigen schuld, dikke bult

Ik kom daarmee af omdat dat ook gewoon een feit is. Ga er de jongeresites en social media maar op na. Een hoop gedoe over white privilige de voorbije week.
Het is toch al ver gekomen als het een probleem is dat er 8 blanke mensen in een programma zitten en daarvoor online haat over zich heen krijgen en het dan maar aftrappen.
Huidskleur mag nooit een reden zijn om mensen te beoordelen en toch gebeurt dat in deze open en bloot.
Maar het programma gaat toch nog gewoon door met de andere deelnemers? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Die dat eruit stapt wilt gewoon wat extra likes scoren, niet meer, niet minder en dat wordt dan wat opgeblazen door de media -> nog meer likes.

Maar mss is het beter om het programma volledig af te schaffen, want het is gewoon rommel :unsure:

Maar het programma gaat toch nog gewoon door met de andere deelnemers? Of heb ik dat verkeerd gelezen? Die dat eruit stapt wilt gewoon wat extra likes scoren, niet meer, niet minder en dat wordt dan wat opgeblazen door de media -> nog meer likes.

Maar mss is het beter om het programma volledig af te schaffen, want het is gewoon rommel :unsure:

Dat 't rommel is ben ik mee akkoord I guess, enfin heb het niet gezien tis nu ook mijn ding niet.

Wat op basis van wat? Kijk eens op basis van wat mensen nu de grootste onzin roepen? Waarom zou een 16-jarige zich niet kunnen informeren? Die zal zich vaak veel beter kunnen informeren dan bomma in't rusthuis.

Als jij voorstander bent van een vorm van technocratie / cijnskiesrecht op basis van intelligentie, daar kan ik inkomen, maar is een heel andere discussie.

Het lijkt me dat jij enorm slecht geinformeerd bent met de aannames die jij hier allemaal maakt. Waarom zou een 16-jarige zich niet goed kunnen informeren en alle anderen wel? Enorm kort door de bocht. Niets gestaafd. Enkel buikgevoel. Kleineren van jongeren, overschatten van volwassenen. Dat is wat ik zie.

Er is nochtans een objectief argument voor het stemrecht op 18 te leggen, en dat is dat dat de leeftijd is waarop (in principe en ietwat arbitrair) de eindtermen geschiedenis in het onderwijs voldoende aan bod zijn gekomen dat ge een voldoende beeld hebt van de evolutie die de maatschappij de laatste decennia heeft ondergaan om mee te bepalen welke richting we verder willen. De moderne en hedendaagse geschiedenis komen immers pas in de laatste twee jaar van het secundair onderwijs aan bod, en ik ben van mening dat een minimale kennis daarvan toch essentieel is om een geïnformeerde stem uit te brengen.

Ik ben er geen voorstander van, ook al is de impact minimaal.

Sorry hoor, maar blijkbaar vergeten sommigen een paar zaken ivm dat paard incident

1. Die samenkomst zou nooit hebben mogen plaatsvinden
2 politie heeft meermaals gevraagd om het terrein te verlaten
3 politie is pas beginnen chargeren nadat het uit de hand begon te lopen

Als madam al deze punten had gedaan was ze nu niet omvergereden.
Zou zeggen: eigen schuld, dikke bult
Niemand "vergeet" dat, het doet er gewoon niet toe. Je kan er 4 ze is marginaal en 5 ze was strontzat aan toevoegen, het zou nog steeds niets veranderen.

"Eigen schuld dikke bult" klinkt plezant op café, op de speelplaats en in de comments op HLN, maar is geen voldoende rechtvaardiging om als politie-agent zomaar iemand omver te lopen met een paard van 500 kg. Er is daar een zeer specifiek protocol voor en onderzoek zal moeten uitwijzen of dat gevolgd is of niet. Op basis van de beelden heb ik alleszins niet die indruk.

Gavin verwoordt het uiteraard beter.

Laatst bewerkt door een moderator:

Het grote probleem is eigenlijk vooral dat ze in coronatijden 8 jongeren in een huis duwen die mogen doen wat ze willen terwijl 90% van de jeugd het afgelopen half jaar niets anders heeft gedaan dan in z'n kamer te zitten en moet uitkijken of ze geen boete krijgen als ze met vrienden afspreken (ook niet nadat "iedereen getest is op corona"). Daarnaast getuigt het toch wel van enige wereldvreemdheid van de makers om in 2021, met een jeugd die zeer divers is (en vooral onder influencers), om daar jongens en meisjes te zetten waarvan de helft nog blonder is dan de gemiddelde Noor.
Voor mij allemaal niet gelaten eh, maar hype het dan niet als de afspiegeling van de gemiddelde Belgische jeugd.
Want nu gaf je weer zo'n signaal dat de gemiddelde jonge Belg er eentje is met om ter bleekste huid en witste haar, wat al eventjes niet meer de realiteit is tot speit van velen (hier).

Maar zoals altijd komt de meeste kritiek van de mensen die nog nooit van the social house of influencers hebben gehoord en al zeker geen voeling hebben met wat er onder jongere mensen leeft.

Terug
Bovenaan