Aangezien er in de feedbackthread meerdere malen expliciet werd gemeld dat de moderatie hier in positieve zin is veranderd, kunnen we nog eens proberen wat boompjes op te zetten, vrienden! Nahrtent, één van de beste posters op dit forum, zei me dat dat nodig was, en aan de eerste posts die ik gelezen heb te zien, had hij weer eens gelijk.
- "Mijn t-shirt was nat van het waterkanon dus in een reflex trek ik die uit om uit te wringen". Een reflex, die pas op gang komt na enkele minuten? Zelfs in haar zatte toestand is dat wel een heel erg trage reflex. Sowieso al kleren uitdoen in een reflex lijkt me een vreemde definitie van "reflex". Ze was gewoon strontzat en had nog geen aandacht genoeg gekregen.
Die “in een reflex” is een slechte vertaling, ze gebruikt in uw eigen link
spontanément en beschrijft zelf een bepaald tijdskader van nat worden, koud krijgen en shirt uitdoen. Spontaan/impulsief is niet hetzelfde als “in een reflex”, al zeker niet in de context waarin gij reflex hier tracht te gebruiken. Ge hanteert dus een foutieve vertaling van HLN om een reeds vooraf gevormde negatieve mening over een persoon door te duwen, en verzint er
en passant (dat is Frans voor terloops) door die gebrekkige vertaling nog een heel verhaal bij.
- KO? Als er één reden was waarom ze KO was, dan was het wel van de alcohol als ik haar zo bezig zie op de beelden
Wel, ze wordt in de rug/op het achterhoofd aangereden door een galopperend paard van een enkele honderden kilogram. Dat is een impact die een nuchter persoon ook niet zonder problemen zou verwerken, meen ik mij te herinneren uit al die SUV- en stadsautodiscussies. Wat is de relevantie van dronken zijn bij dit paardincident? Dit neigt erg naar slachtofferbeschuldiging.
- Eventjes ervoor nog de politie gaan provoceren door naar de ordetroepen toe te lopen, handjes in de lucht als teken van geweldloos verzet alsof ze zichzelf de nieuwe Martin Luther King waant. Maar wel de ordediensten zonder reden lopen uitdagen natuurlijk.
Opnieuw, wat is de link of relevantie van dit met het eigenlijke incident? Als ze daar provoceert, moet de ordehandhaving haar op dat moment apart zetten of besprenkelen met het waterkanon, niet als zogezegd karma enige tijd later omverkegelen met een paard. Ik neem dan ook aan dat dat ook niet de link is die ge wou leggen, anders zijn we nog verder van huis qua politieoptreden.
Verder getuigt de woordkeuze van provoceren toch van weinig nuance om een vrouw te beschrijven die op haar eentje met de handen in de lucht voor de politie staat terwijl achter haar tientallen insurgenten in groep glazen flessen en stenen naar de politie keilen. Maar zelfs al is dit de provocatie waar een gewapend en getraind legioen door het lint van gaat, hoe is dit, buiten onze perceptie door de beeldmontage, gelinkt aan het paardincident? Als we trouwens enkel op die beeldmontage afgaan, vallen de overtredingen precies nog wel mee; ik zie ze op beide fragmenten alleen in openlucht staan zonder al te veel te doen op plaatsen waar ze niet moest zijn. Dat heeft schijnbaar niet alleen de politie, maar ook het virus niet graag.
Nu goed, ik kan mij niet inbeelden dat zo'n getuigenis veel bijval krijgt. Mijn eerste idee was dat het misschien over een pubermeisje ging dat nog niet beter wist, dat is nu ook bijgesteld naar gewoon een volwassen vrouw die echt wel beter had moeten weten, dit nog altijd niet inziet, en eigenlijk redelijk marginaal overkomt.
De vrouw en aanverwanten zijn klaarblijkelijk geen grote lichten, ik verdenk haar er zelfs van nog steeds beneveld te zijn tijdens die uiteenzetting van gisteren. Dat deze types graag zichzelf in de voet schieten met dit soort communicatie, is mooi meegenomen en waarborgt hen in de toekomst zelfs een plaats op de lokale OpenVLD-lijst. Eveneens goed dat ze aan het incident niets fysiek heeft overgehouden, maar verder ook nul komma nul medelijden of sympathie met haar, met zo’n volk wil ik niets te maken hebben. Die zijn we inderdaad beter kwijt dan rijk.
Blijft wel het feit dat dat simpelweg een marginale burger die beschonken rondliep op een evenement voor andere marginalen betrof. De schuldige bij het incident in kwestie was echter een nuchtere agent die, na een jarenlange opleiding, als dienaar der wet in functie met het dierlijk equivalent van een stadsautootje iemand met aardige snelheid in de rug aanrijdt, in mijn ogen ook nog eens bewust. Van die teute trien kan ik slechts, tegen beter weten in, hopen dat ze haar lesje geleerd heeft. Voor die agent kan ik enkel bedenken dat iemand hem dringend nog eens zijn lesje moet leren. De ene weet niet beter, de andere moet beter weten.
tl;dr: een halve pagina victim blaming uit persoonlijke afkeer zonder stil te staan bij de eigenlijke overtreder. Ja, die vrouw heeft ze zelfs zonder alcohol niet allemaal op een rij, maar dat doet eigenlijk niets ter zake bij het paardincident waarvoor ze zo kwaad is.