Maar enfin, moet ik daar nu echt nog eens hetzelfde op antwoorden of hoopt ge gewoon dat ik nog eens uit mijn krammen schiet?
Gavin legt perfect uit hoe het in elkaar zit, en gij reageert daarop met:
Ja. Jij geeft je mening en jij zegt dat administratieve aanhouding wel had gekunnen.
Ik geef mijn mening en zeg dat 't ook niet zo simpel is om die man als "schuldige" te bestempelen omdat er zaken zijn die je niet ziet of opvallen in dat filmpje van 10 seconden.
Jij geeft jouw visie en ik de mijne.
Notice hoe ik dat niet afsluit met zaken als : "Gij hebt 't gezegd dus kous af"
Ik lees daar niets anders in dan "eigen schuld dikke bult" en een paar excuses die op god weet wat gebaseerd zijn, en dat kan en mag gerust uw mening zijn maar als het over de actie van die agent gaat doet dat er allemaal geen hol toe, om exact de redenen die Gavin toelicht en ik enkel kan herhalen.
Tuurlijk is dat ook haar eigen schuld. Als ge ergens rondloopt tegen de wet en omsingeld zijt door flikken die zeggen dat ge 't moet afbollen .
Ik heb daarbij nooit gezegd dat er niet gekeken mag worden of dat niet anders kan/kon worden door de politie.
Die agent heeft de plicht om een inschatting te maken, en daar moet hij ook het karakter van zijn paard en de visibiliteit en nog een stuk of duizend andere factoren voor in rekening nemen, dus dat is allemaal geen excuus. En die inschatting lijkt (!!!) hier niet helemaal goed gebeurt te zijn, ergo een onderzoek en wie weet zelfs een straf.
Ja dat zal 't onderzoek wel uitwijzen hé.
Maar het is niet die agent die beslist het volk in te trekken en chargeren allicht he.
Het kan perfect dat een andere (leidinggevende) dat deed. En als die gaat, gaat de rest.
Kan me perfect voorstellen dat die man die vrouw daarbij niet gezien heeft en gewoon bevel tot chargeren volgde.
Lijkt me zelfs een logische piste.
En als je daar iets van zegt krijg je mac-bc of jij op uw dak, terwijl het gewoon niet meer dan normaal is dat die beelden onderzocht worden. Hoe moeilijk is het om de plichten van een agent los te koppelen van of die vrouw daar wel of niet moest zijn?
Ik zeg voor de 5(de) keer dat het allemaal niet zo simpel is als zou die man die vrouw bewust omver gelopen hebben. Ik zeg letterlijk nog in m'n vorige post dat dat zeker onderzocht mag worden.
Zijt ge eigenlijk aan het discussiëren met wat ik zeg of met wat GIJ denkt dat ik bedoel?
Het is eerder dat als iemand anders zijn visie, die verschilt van de jouwe, geeft jij op anderen hun dak zit met argumenten die ze al herhaaldelijk weerlegd hebben.
En als je het daar ook mee eens bent dat die beelden onderzocht worden, wat is dan eigenlijk het probleem?
Jij maakt een probleem.
Jij maakt er een punt van als mensen enige nuance of andere visie hebben over wat er mogelijk gebeurd zou kunnen zijn.
Jij maakt voor jezelf uit dat een administratieve aanhouding een optie was.
Ik zeg dat dat ook niet zo simpel is.
En dan kom je zeggen dat omdat ik een andere mening op die beelden heb dat het daarmee voor mij dan "kous af is"
Terwijl ik dat NOOIT gezegd heb.
Jij schermt hier met "onderzoek zal wel uitwijzen" en geeft dan je eigen mening. Maar als anderen exact hetzelfde doen maak je er ineens een punt van want ja "kous af enzo"