Ja kweet wel. Alleen lijkt me een dergelijke grap nogal, vreemd....Den Baert zijn bedoeling is dan ook enkel maar om een grap te maken.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja kweet wel. Alleen lijkt me een dergelijke grap nogal, vreemd....Den Baert zijn bedoeling is dan ook enkel maar om een grap te maken.
Als de politie u eerst rustig en beleefd vraagt op te ontruimen dan doe je dat. Zonder daar zonder aanleiding te beginnen rellenJa, want een stoere law and order maatschappij waar het minste verzet meteen met bruut geweld in de kiem gesmoord werd is wel de beste tijd die we ooit hebben gehad eh.
De politie mag geweld gebruiken als het echt niet anders kan. Maar met paarden liggen chargeren op een groep mensen omdat die, ocharme, bijeen komen tijdens coronatijdjes, ik vind dat toch eerder iets uit een Daensiaans 19e-eeuws tijdperk komen en totaal uit proportie geslagen.
Authoriteit moet je afdwingen en verdienen, niet zomaar krijgen omdat je een blauw pakske aan hebt.
Kun je aub stoppen met vlakaf te liegen nadat dit al zoveel keer verduidelijkt is. Er is NOOIT gechargeert op "mensen die gewoon bijeen komen" of "jongeren die gewoon een pintje drinken". Het gaat om mensen die dit doen EN politie-bevelen negeren EN geweldplegingen doen naar politie toe EN de openbare orde verstoren EN ...Ja, want een stoere law and order maatschappij waar het minste verzet meteen met bruut geweld in de kiem gesmoord werd is wel de beste tijd die we ooit hebben gehad eh.
De politie mag geweld gebruiken als het echt niet anders kan. Maar met paarden liggen chargeren op een groep mensen omdat die, ocharme, bijeen komen tijdens coronatijdjes, ik vind dat toch eerder iets uit een Daensiaans 19e-eeuws tijdperk komen en totaal uit proportie geslagen.
Authoriteit moet je afdwingen en verdienen, niet zomaar krijgen omdat je een blauw pakske aan hebt.
Klopt net helemaal niet.
Grappig én toch klopt het wel.
Klopt of omgekeerd he. We konden discussieren over "sommige gemeenschappen zijn moeilijk te bereiken"Klopt net helemaal niet.
Zelden mensen zo zien praten over karma als bij die treezebees die omver gelopen werd door dat paard.
Sjans dat ze blank was of er was weer een maatschappelijk debat over de reacties die dan als racistisch bestempeld zouden worden.
Wat ook een feit is.Klopt of omgekeerd he. We konden discussieren over "sommige gemeenschappen zijn moeilijk te bereiken"
En het kon echt niet meer anders. Het is niet alsof de politie er direct ingevlogen is met de matrak en de cavalerie hé. Dan zou je nog kunnen zeggen van het is er misschien toch wel een beetje over.Ja, want een stoere law and order maatschappij waar het minste verzet meteen met bruut geweld in de kiem gesmoord werd is wel de beste tijd die we ooit hebben gehad eh.
En dus zit de tweet "boenk erop"Wat ook een feit is.
Nee, totaal niet.En dus zit de tweet "boenk erop"
Toch wel, hier een andere bewijsNee, totaal niet.
Een allochtoon kan geen student zijn?Toch wel, hier een andere bewijs
Politie verwachtte amper tegenstand van hippe studenten
Hippe studenten(lees: autochtonen)
Zelfs al zou je vreemde conclusie kloppen, heeft dat toch nog steeds letterlijk niets te maken met die meme die jij hier wegzet als "grappig en correct"?Toch wel, hier een andere bewijs
tja context he. Uw vorige analyse ging ook om een totaal andere context. Je begrijpt het maar hoe je het zelf wilt te begrijpen.Zelfs al zou je vreemde conclusie kloppen, heeft dat toch nog steeds letterlijk niets te maken met die meme die jij hier wegzet als "grappig en correct"?
Of leg het uit? Het is duidelijk dat niet alleen ik niet snap wat je probeert te zeggen als ik de andere reacties lees. Welk punt probeer je nu te maken?tja context he. Uw vorige analyse ging ook om een totaal andere context. Je begrijpt het maar hoe je het zelf wilt te begrijpen.
Volgens mij sla je toch ook een beetje de bal mis hoor.Toch wel, hier een andere bewijs
Ik probeer de politie niet af te schilderen als extreemrechtse rakkers of whatever. De politie doet hun werk. Maar als de politie hun werk doet tegenover allochtonen, reageert men anders. De analyse is plots "nuchter" als het gaat om politieoptreden tegenover autochtonen.Volgens mij sla je toch ook een beetje de bal mis hoor.
Ik zie nergens hippe student staan, behalve in de titel (zie wel brave student staan). Hetgeen ik denk dat ze bedoelde op student is hetzelfde publiek als een pukkelpop of zo waar men verwacht dat het toch een meer gedweeëre massa is dan een groep doortrapte relschoppers zoals je ze wel eens kunt tegenkomen op een betoging. Waar rellen al sneller als logisch gevolg gezien worden.
Nu bon, was een beetje een naieve instelling. Maar om daar dan direct een link te zien met huidskleur is dan toch wel wat meh.
Daarnaast als dat EFFECTIEF het punt was geweest, dan hadden ze toen ze daar aankwamen al direct moeten weten dat er stront aan de knikker was (geen pun) omdat ze de gekleurde medemens konden zien en direct hun riotgear hadden kunnen laten brengen of uithalen. Tegen de tijd dat de strenge middelen waren ingezet had dat materiaal er gerust geweest. Dus om die link dan te maken met de huidskleur vind ik niet koosher...
Best eens stoppen om de politie als extreemrechtse rakker af te schilderen die enkel klopt op allochtonen. Ze doen gewoon hun werk, een werk dat niet simpel is, als mensen ook nog eens tegenwerken, en waarvoor ik echt niet in hun plaats wil zijn
Het ging om de reactie van de mensen tegenover de politieoptreden, niet de manier waarop de politie in optreden komt. Bij Brusselse rellen(allochtone rellen) kon de politie niet streng genoeg zijn, nu zijn de politie de slechterikken, want ja de autochtoon heeft wat last van corona.Of leg het uit? Het is duidelijk dat niet alleen ik niet snap wat je probeert te zeggen als ik de andere reacties lees. Welk punt probeer je nu te maken?
Maar dat is het juist... ze deden hun werk tegenover een mengelmoes van allochtonen (alhoewel we op het zicht dat niet kunnen zien - maar kom ik gebruik het hier in de betekenis van de gekleurde medemens ook al is dat niet correct, maar bon leek mij dat jij autochtoon zo typecaste dus ging ik mee in die redeneringswijze) en autochtonen. En hun reactie was exact hetzelfde. Noch zag ik enig verschil in de reactie. Er waren de apologetisten en degenen die het allemaal van die studenten schandalig vonden wat er gebeurde. Exact hetzelfde als wat er gebeurde bij een BLM betoging of een andere betoging die uit de hand liep in rellen.Ik probeer de politie niet af te schilderen als extreemrechtse rakkers of whatever. De politie doet hun werk. Maar als de politie hun werk doet tegenover allochtonen, reageert men anders. De analyse is plots "nuchter" als het gaat om politieoptreden tegenover autochtonen.
En ja dat "hippe student" van HLN is een verwijzing naar de witte autochtoon. Wees niet zo naïef.
Maar dat is helemaal niet zo.Het ging om de reactie van de mensen tegenover de politieoptreden, niet de manier waarop de politie in optreden komt. Bij Brusselse rellen(allochtone rellen) kon de politie niet streng genoeg zijn, nu zijn de politie de slechterikken, want ja de autochtoon heeft wat last van corona.
Bij mijn omgeving is dat anders. Vliegen er parasols rond in het rond aan de kust, politie kon niet hard genoeg optreden tegenover de "we mogen het niet zeggen, maar het zijn weer de .....je weet het wel". Nu is het omgekeerd.Maar dat is het juist... ze deden hun werk tegenover een mengelmoes van allochtonen (alhoewel we op het zicht dat niet kunnen zien - maar kom ik gebruik het hier in de betekenis van de gekleurde medemens ook al is dat niet correct, maar bon leek mij dat jij autochtoon zo typecaste dus ging ik mee in die redeneringswijze) en autochtonen. En hun reactie was exact hetzelfde. Noch zag ik enig verschil in de reactie. Er waren de apologetisten en degenen die het allemaal van die studenten schandalig vonden wat er gebeurde. Exact hetzelfde als wat er gebeurde bij een BLM betoging of een andere betoging die uit de hand liep in rellen.
Dus neen ik ga niet mee in de verwijzing dat hippe student == witte autochtoon.
Raar he? En de tweet ging daarover. Daarom is de tweet dan ook gewoonweg "boenk erop".Maar kom dan eens af met wat feiten? Nergens, maar dan ook nergens, valt er iets te lezen dat ook maar de minste aanleiding geeft om te denken dat de politie of de mensen anders denken over deze relschoppers ten opzichte van de BLM-relschoppers. "In mijn omgeving" bewijst niets he. Je kan hier evengoed dingen zitten te verzinnen. Die tweet is er NIET boenk op, echt niet. Waarom blijf je je zelf dat wijsmaken?Bij mijn omgeving is dat anders. Vliegen er parasols rond in het rond aan de kust, politie kon niet hard genoeg optreden tegenover de "we mogen het niet zeggen, maar het zijn weer de .....je weet het wel". Nu is het omgekeerd.Raar he? En de tweet ging daarover. Daarom is de tweet dan ook gewoonweg "boenk erop".