Kleine nieuwtjes

Ik vraag me af waarom het Nieuwsblad het nodig vindt om zulke onzin te rapporteren. Het is een tweet van een account met 30k volgers (is dat tegenwoordig al 'viraal'?) en door dit voor te stellen als een mainstream opinie verzwak je de echte gevallen van racisme.

8.500 retweets is nu ook niet niets hé.
Overigens ook wel straf dat een medium dat er altijd zo prat op gaat om fake news te bestrijden ook zo een duidelijke leugen gewoon laat passeren. Nu goed, dat zijn we van Twitter onderhand ook wel wat gewoon.

De politieman krijgt wel de gunst van de opschorting, wat betekent dat hij geen straf en geen strafblad krijgt.

Geen straf dus.

Het echte maatschappelijke probleem is en blijft dat de pers elke scheet op Twitter als nieuws brengt.

Akkoord.
Maar het is wel datzelfde twitter en online meute die één van de drijvende veren achter de cancel culture zijn.
Dus helemaal dit soort zaken vermijden kan je ook niet.

De vraag is, zouden ze weten dat er in Antwerpen niet alleen handjes van chocolade verkocht worden, maar ook nog eens een standbeeld staat van iemand die een hand in de rivier gooit? :thinking:

Of dat wij DJ's hebben die het grappig vinden te roepen "Waar zijn die handjes?" 🙌

Slechte mensen dat wij zijn, booh us! ...

Shame! Shame! Shame! ...

Maar dat is dan hun probleem!
Alleen maken jij en HLN en al die andere kutgazetten en iedereen die die artikels deelt er plots wél een maatschappelijk probleem van door een tweet als nieuws te beschouwen.

EEN TWEET VAN EEN BENDE NOBODIES IS GEEN NIEUWS
De eerste fout is dit soort onzin in een krant publiceren. Je bewijst niemand hier een dient mee, enkel die idioten die denken dat Antwerpse handjes het symbool zijn van de Congolese motivatiemethoden.
En dat mag gerust aangeklaagd worden, hoe harder hoe liever.

In een aantal gevallen wel ja, zoals steeds boeten de anderen daar voor.

Net zoals in de VS is het probleem dat de politie veelal elkaar beschermt en je dan nooit een zuivering krijgt en je blijft steken met een deel die de boel verziekt.

Ik pleit er al lang voor voor bodycams op elke agent en zware straffen voor zowel burgers die feiten plegen tegen agenten maar ook voor agenten die feiten plegen tegen burgers.
Die bodycams komen er ook aan, of toch al bij de Brusselse politie:

Veel van die filmpjes zullen al dan niet stiekem gelekt en verspreid worden.
Dat zal bepaalde 'percepties' aanwakkeren.
De filmpjes zullen op social media eindigen. Mensen komen nog meer op hun frustraties te zitten, verwijten zullen heen en weer gaan.
Alles verhit nog meer. Maar het zal allemaal de schuld zijn van social media.

(Zelf ben ik pro bodycams , daar niet van.)

Maak dees mee als kind zeg. Man man. Die draagt dat mee voor de rest van zijn leven

Broer ziet meisje (12) vlak bij huis sterven onder wielen vrachtwagen tijdens fietstocht

Geen straf dus.
Wtf zes vuistslagen in gezicht tot bewusteloosheid toe en geen straf? Volgens eerste aanleg zelfs geen probleem? Dat gaat er nu toch ook over.

Dat is zoals de Brusselse jongeren die openbare zwembaden onveilig maken of politie aanvallen in Bredene

Of die Brusselse jongeren die in Gent wat gaan straatvechten met Gentse jongeren.

Of die in Gent wat gaan straatvechten met Gentse jongeren.

Leuk, dan kunnen we dit topic ook vanonder het stof halen. Normaal een zomertraditie, maar nu begint het al met de Paasvakantie.

Ze moeten die lieverdjes misschien op kickbokstraining sturen. Naar het schijnt is dat goed om agressie te kanaliseren.

Maar dat is dan hun probleem!
Alleen maken jij en HLN en al die andere kutgazetten en iedereen die die artikels deelt er plots wél een maatschappelijk probleem van door een tweet als nieuws te beschouwen.

EEN TWEET VAN EEN BENDE NOBODIES IS GEEN NIEUWS
Zodra een news outlet dat verspreid, is het dat wel hé :p

Leuk, dan kunnen we dit topic ook vanonder het stof halen. Normaal een zomertraditie, maar nu begint het al met de Paasvakantie.
Ze moeten die lieverdjes misschien op kickbokstraining sturen. Naar het schijnt is dat goed om agressie te kanaliseren.
Dan kunnen ze elkaar gerichter en doeltreffender op het gezicht kloppen

Als reden zullen we het maar steken op corona moeheid zeker?

Laatst bewerkt:

Dat men daar nu pas problemen in ziet snap ik toch niet hoor.

Dat men daar nu pas problemen in ziet snap ik toch niet hoor.
Ik heb hier een NMBS-er al een jaar langs me zitten thuis te werken. Als ik zie hoe het daar gaat, verbaast me dit allemaal niet meer hoor.

Wtf zes vuistslagen in gezicht tot bewusteloosheid toe en geen straf? Volgens eerste aanleg zelfs geen probleem? Dat gaat er nu toch ook over.
En dat is zelfs met dat alles gefilmd is , en dan komen sommige nog af dat er geen problemen zijn bij sommige politiemannen.

En dat is zelfs met dat alles gefilmd is , en dan komen sommige nog af dat er geen problemen zijn bij sommige politiemannen.

Niemand zegt dat hier denk ik.
Het is wel een enorme minderheid en de focus en narrative van BLM is alsof de politie erop uit om mensen bij elkaar te slaan en alsof het hier Amerikaanse toestanden zijn. Getuige ook de eenzijdige berichtgeving in die kringen die leidde tot Luik dat half afgebroken werd en tientallen gewonde agenten.
Met als gevolg dat jongeren nog minder respect voor de politie hebben dan ze al hadden.
Dat is wat de mensen hier aankaarten.

Terug
Bovenaan