Kleine nieuwtjes

Om deels voort te gaan op Newsmonkey. Af en toe las ik daar ook eens een artikel. Nu klikte ik per ongeluk op dit artikel. Het artikel op zich interesseert mij geen hol maar ik zie dat men daar verwijst naar Nieuws365.

Nu stelde ik me toch de vraag m.b.t. Nieuws365: die site is toch allesbehalve betrouwbaar als nieuwsbron of vergis ik mij daar nu in? Als ze daar dan bij Newsmonkey naar verwijzen, vind ik dat toch ook weinig geloofwaardig.

2 van de 3 vertegenwoordigers binnen de sector zeggen de CAO op om dienstenchequepersoneel een eindejaarsbonus te geven. Dit als onderdeel van de tactiek om de vakbonden of overheid tot interventie te nopen.

2 van de 3 vertegenwoordigers binnen de sector zeggen de CAO op om dienstenchequepersoneel een eindejaarsbonus te geven. Dit als onderdeel van de tactiek om de vakbonden of overheid tot interventie te nopen.

Tja, dat is weer een sector die gesubsidieerd wordt om mensen te werk te stellen en waar het vrij dubieus is waar de grootste spelers echt mee bezig zijn.

Om deels voort te gaan op Newsmonkey. Af en toe las ik daar ook eens een artikel. Nu klikte ik per ongeluk op dit artikel. Het artikel op zich interesseert mij geen hol maar ik zie dat men daar verwijst naar Nieuws365.

Nu stelde ik me toch de vraag m.b.t. Nieuws365: die site is toch allesbehalve betrouwbaar als nieuwsbron of vergis ik mij daar nu in? Als ze daar dan bij Newsmonkey naar verwijzen, vind ik dat toch ook weinig geloofwaardig.
Het is dan ook een puur gossip artikel.
Betrouwbaar, het zal wel bij benadering juist zijn wat er staat. Maar het is geen onderzoeksjournalistiek van de bovenste plank, en het zal aangedikt zijn met een laagje.

En wat is de relevantie voor pol en actua?

Het staat op de site van één van de grootste kranten van Vlaanderen, ergo het is een vorm van actualiteit.
Misschien platvloerse actualiteit, maar desondanks actualiteit.

Darwin hier erbij halen... daarbij vindt de evolutiebioloog in mij toch wel dat je moet vermelden dat diens theorie gaat over overleven én voortplanten. De ironische Darwin Award is hier dan ook niet van toepassing:
want deze Nederlander is dood noch steriel, of hij al kinderen heeft is dan niet van toepassing want hij zou ze nog kunnen krijgen.

Ik zou hem nog zelfs enigszins willen feliciteren voor zijn énorme vermogen om toch altijd de zon achter de wolken nog te zien:
Die auto, daar komt wel een nieuwe voor”, zegt Gerben gelaten. “Het is jammer dat het niet donker was”, vindt hij nog. “Dan had je er nog iets van kunnen zien.”

Het is eens wat anders dan de overige miserie die de brandweer met oudjaar altijd mag gaan opruimen denk ik dan ook weer.

En ik sluit af met 2024 dreigt weer een "boeiend" jaar te worden, waarbij de sh*tshow van de federale, regionale en lokale kleutertuin-verkiezingen in dit landje misschien nog wel het minste van onze zorgen dreigt te zijn, want Xi Jinping zou misschien wel eens een voorbeeldje kunnen nemen aan Poetin of Hamas in 2024, en Taiwan aanvallen.

Laten we hopen van niet... roaring twenties, had daar na corona toch iets anders van verwacht...

En ik sluit af met 2024 dreigt weer een "boeiend" jaar te worden, waarbij de sh*tshow van de federale, regionale en lokale kleutertuin-verkiezingen in dit landje misschien nog wel het minste van onze zorgen dreigt te zijn, want Xi Jinping zou misschien wel eens een voorbeeldje kunnen nemen aan Poetin of Hamas in 2024, en Taiwan aanvallen.

Laten we hopen van niet... roaring twenties, had daar na corona toch iets anders van verwacht...
Het wordt een intens jaar, denk ik. Vooral de Amerikaanse presidentsverkiezingen gaan heel bepalend worden en daar gaan we nog lang op moeten wachten.

En nog een dictator die eens zijn kracht wil testen. Imo wordt het hoog tijd dat het westen zich terug bewapend en zorgt dat we klaar zijn voor een eventuele oorlog.

Antwerpen Antwerpen Antwerpen. Precies alsof Vlaanderen = Antwerpen en Antwerpen = Vlaanderen. Steeds meer, steeds vaker, steeds nadrukkelijker.

In de laatste 24 uur:
  • Vergunning op maat vanuit de Vlaamse Regering voor Antwerps havenbedrijf Ineos
  • De herschikking van de haltes van De Lijn. Antwerpen zwaar bevoordeeld. En in andere provincies zijn de N-VA gemeentes van Antwerps burgemeester en voorzitter voor het leven BDW ook overbedeeld en vice versa. Je kunt de kaarten quasi 1 op 1 op elkaar leggen.
  • Random artikeltje over de huizenmarkt. Huizenmarkt fors afgekoeld in Vlaanderen in 2023: prijzen zijn voor het eerst in 10 jaar gedaald. Overal op deze planeet worden evoluties afgezet t.o.v. een referentiejaar of t.o.v. gemiddeldes. Enkel in Vlaanderen worden huizenprijzen vergeleken ten opzichte van een random provinciestad, namelijk: Antwerpen. Antwerpen = de referentie. Het enige wat telt is hoeveel procent goedkoper of duurder je bent t.o.v. Antwerpen.

Maar de voorbeelden zijn eindeloos. Ik word er onnozel van. Het is gewoon een doelbewust sneeuwbaleffect (van een specifieke politieke partij). Er worden deals gesloten met nieuwsredacties om naar Antwerpen te verhuizen, evenementen worden bij voorkeur in Antwerpen gehouden, de ganse showbizz verhuist mee naar Antwerpen, daardoor opereert alles en iedereen die met de media bezig is vanuit Antwerpen, bekijken ze alles door een Antwerpse bril, enzovoort.
Dit terwijl de hoofdstad van België én de hoofdstad van Vlaanderen nog steeds gewoon Brussel is. Antwerpen is formeel gezien niets meer of minder dan Hasselt, Leuven, Brugge of Gent.

Ik heb anders nog volgende voorstellen voor onze politieke partijen en de redacties van onze nieuwsdiensten:
  • Een nieuwe oppervlaktemaat: de Antwerpen. Hoe groot is Brussel? 2,5 Antwerpens? Hoe groot is Parijs? 10 Antwerpens?
  • Een nieuwe valuta: de Antwerpen. Hoe groot is ons defensiebudget in vergelijking met de Antwerpse begroting? 3 Antwerpens?
  • Een nieuwe omtrekmaat: de Antwerpen. Hoe dik is de nek van Michel Van den Brande in vergelijking met de nekdikte van de gemiddelde Antwerpenaar? 0,6 Antwerpens? Oei, voor deze omtrekmaat bestaan er alleen cijfers tussen 0 en 1, zeg je? Ai, niet handig. Maar anyway, we gebruiken het toch!
:puke: :puke:

Laatst bewerkt:
Random artikeltje over de huizenmarkt. Huizenmarkt fors afgekoeld in Vlaanderen in 2023: prijzen zijn voor het eerst in 10 jaar gedaald. Overal op deze planeet worden evoluties afgezet t.o.v. een referentiejaar of t.o.v. gemiddeldes. Enkel in Vlaanderen worden huizenprijzen vergeleken ten opzichte van een random provinciestad, namelijk: Antwerpen. Antwerpen = de referentie. Het enige wat telt is hoeveel procent goedkoper of duurder je bent t.o.v. Antwerpen.
Dat gaat enkel over de vergelijking tussen centrumsteden, de vergelijking van de huisprijzen is wel degelijk gewoon een gemiddelde. Dan heb je eigenlijk enkel Antwerpen, Gent of Leuven om uit te kiezen. Brussel was misschien iets logischer geweest, maar blijkbaar doen ze resultaten per gewest.

Ik ben ook geen fan van de shift naar Antwerpen als hoofdstad van Vlaanderen, maar hier vond ik het ergens nog "normaal".

Dat gaat enkel over de vergelijking tussen centrumsteden, de vergelijking van de huisprijzen is wel degelijk gewoon een gemiddelde. Dan heb je eigenlijk enkel Antwerpen, Gent of Leuven om uit te kiezen. Brussel was misschien iets logischer geweest, maar blijkbaar doen ze resultaten per gewest.

Ik ben ook geen fan van de shift naar Antwerpen als hoofdstad van Vlaanderen, maar hier vond ik het ergens nog "normaal".
Mij lijkt het voor Mac-Bc gewoon de druppel maar ik kan hem zeker snappen, imo lijkt het de laatste jaren alsof het enkel nog Antwerpen is die enige relevantie heeft in de media.

De key take-away was toch: "centrumsteden worden duurder"?

Dan zou je toch perfect de centrumsteden kunnen afzetten t.o.v. het gemiddelde. +x%, +y%, +z%. Met telkens dezelfde basis vergelijken.
Of als je toch per se wil vergelijken met een andere centrumstad, doe dan alles t.o.v. de goedkoopste of alles t.o.v. de duurste? Dat is veel overzichtelijker.

Er is geen enkele objectieve reden om Antwerpen als referentie te nemen en constant te spreken over "goedkoper dan Antwerpen" of "duurder dan Antwerpen".

En nog een dictator die eens zijn kracht wil testen. Imo wordt het hoog tijd dat het westen zich terug bewapend en zorgt dat we klaar zijn voor een eventuele oorlog.
Ik vrees ervoor dat we in de nabije toekomst wel meer van dergelijke zaken gaan meemaken en dat het steeds meer uit de hand gaat lopen tot het helemaal ol zeep is.

Ik vrees ervoor dat we in de nabije toekomst wel meer van dergelijke zaken gaan meemaken en dat het steeds meer uit de hand gaat lopen tot het helemaal ol zeep is.
Ja, je voelt toch dat andere landen toch wel overal de grenzen aan het opzoeken zijn en aan het aftasten hoe ver ze kunnen gaan.

Met drie een treinbegeleidster aanvallen. Heel flink, jongen. Zijn zoveelste 'wapenfeit'. Alles voor de likes op Tiktok.
Sjonge jonge.

Met drie een treinbegeleidster aanvallen. Heel flink, jongen. Zijn zoveelste 'wapenfeit'. Alles voor de likes op Tiktok.
Sjonge jonge.
Hoog tijd dat men die eens wat tiktoks vanuit de bak laat maken. Dan kan hij daar wat de flinke jongen uithangen.

Terug
Bovenaan