Kleine nieuwtjes

Er zijn nu eenmaal mensen die niet zo snugger zijn. Of oudere mensen die niet met technologie overweg kunnen, bijvoorbeeld. Dat zijn ook mensen hoor. Ik ga die ook geen cent toesteken, maar ik zie niet in hoe dat naïviteit promoten is, dat je iemand die slachtoffer is geworden van een oplichter een beetje geld geeft.

Ik vind dat verhaal zeker ook niet nieuwswaardig trouwens, maar laat mensen toch doen met hun geld wat ze willen. Nu niet specifiek op jou, maar wat kan er toch ongelofelijk hard gereageerd worden op dit forum zeg. Een beetje empathie is hier soms toch echt ver te zoeken.

Mijn voornaamste kritiek is/was op de overheidsdienst die deze crowdfunding promootte.

Vind ik het erg voor het slachtoffer? Ergens wel maar cru gesteld en empathieloos ook ergens niet: als je de skills hebt om online te gaan bedelen (want dat is dit soort crowdfunding) zou je ook maar de skills moeten hebben om je niet zomaar online te laten oplichten. Dit zijn dezelfde mensen die dan ook zouden bepleiten om dat geld maar te laten terugbetalen door bank/samenleving.

Als zo'n journalistiek verhaal nog enig nut heeft, dan zouden intussen zo reeds tientallen verhalen mensen toch geleerd mogen hebben om nooit ofte nimmer je PC-banking codes telefonisch door te geven, nooit zomaar een onbetrouwbare link te volgen en al helemaal niet zomaar software die je PC vanop afstand kan overnemen te installeren.

Ik zou bijna gaan bepleiten om een soort van PC/mobiel-banking "toegangsbewijs" te laten uitvoeren, met slechts 3 vragen:
  1. Mag ik mijn PC-banking codes doorgeven vanop afstand? JA/NEEN.
  2. Mag ik op een link die ik per chat-bericht of e-mail doorgestuurd staat klikken om naar een site voor PC-banking te surfen en daar codes invoeren? JA/NEEN.
  3. Zal de verantwoordelijke van de bank of een andere instantie mij ooit zelf opbellen en vragen speciale software te installeren? JA/NEEN.
Antwoordde u minstens één keer ja? Proficiat, u mag al uw verrichtingen terug op het bankkantoor gaan doen. Kom over een jaartje nog maar eens terug om te checken of u wel bekwaam bent om mobiel/online te bankieren.

@KnightOfCydonia Ik wilde je niet beschuldigen van een leugen hoor. Toen ik het open deed stond het er gewoon niet in, dus misschien dat je een verkeerde link had gepost, of dat het artikel inderdaad is aangepast. Verder wil ik nog wel snel antwoorden op dit:

als je de skills hebt om online te gaan bedelen (want dat is dit soort crowdfunding) zou je ook maar de skills moeten hebben om je niet zomaar online te laten oplichten.

Ik zie echt niet in wat die twee zaken met elkaar te maken hebben. En verder: niet iedereen is zo intelligent en hoogopgeleid als de gemiddelde BG'er. Het feit dat zo'n scams nog altijd bestaan wil zeggen dat er meer dan genoeg slachtoffers voor te vinden zijn. Helaas vaak bij de minder intelligente/alerte mensen, of bij oudere mensen die niet meer mee zijn met de technologie.

Ik pleit daarbij niet voor een of ander nationaal terugbetaalfonds (daar zou ik volledig tegen zijn) maar ik vind 'ze hadden maar beter moeten weten' gewoon een nogal raar argument. Niemand is perfect. Ik maak fouten, jij maakt fouten. Wij zijn slim genoeg en genoeg mee met het internet en al van dat om niet in scams te trappen en maken dus op dat vlak geen fouten, maar feilloos is niemand.

Ik ben enorm onhandig en hier is onlangs een spiegel die ik had opgehangen tegen de grond gevallen. Daar kan je ook van zeggen 'maar enfin onnozelaar, zo moeilijk is dat niet' en dat klopt dan wel, maar ik wil maar duiden dat iedereen wel zwaktes heeft of fouten maakt. Niet goed zijn in spiegels ophangen is dan minder kostelijk dan niet goed zijn in scams identificeren, maar je snapt wel waar ik naartoe wil denk ik.

Langs den andere kant zijn ze (de jongere) vaak wel maar al te goed mee met Instagram, TikTok en andere entertainment, ..
Dat online oplichten is ondertussen niet meer nieuw en je zou toch gaan verwachten dat mensen beginnen mee te zijn. Zo moeilijk is het echt niet.

Langs den andere kant zijn ze (de jongere) vaak wel maar al te goed mee met Instagram, TikTok en andere entertainment, ..
Dat online oplichten is ondertussen niet meer nieuw en je zou toch gaan verwachten dat mensen beginnen mee te zijn. Zo moeilijk is het echt niet.
Het is niet omdat ge naar rechts kunt swipen of naar onder en boven of hoe dat ook werkt, dat ge mee zijt met het internet en scams natuurlijk. Ook dat staat los van elkaar.

De jeugd kan ~technisch~ slechter om met technologie dan wij.

Wij zijn nog opgegroeid met een Windows 95/98/XP desktop waar verschillende dingen kunnen mislopen.
Bij de apps van tegenwoordig gaat alles zo eenvoudig dat ze niet meer hoeven nadenken.
Een app installeren is nu 2 keer klikken en klaar is kees.

De jeugd kan ~technisch~ slechter om met technologie dan wij.

Wij zijn nog opgegroeid met een Windows 95/98/XP desktop waar verschillende dingen kunnen mislopen.
Bij de apps van tegenwoordig gaat alles zo eenvoudig dat ze niet meer hoeven nadenken.
Een app installeren is nu 2 keer klikken en klaar is
kees.

Da's mss wel waar, maar het hoeft ook niet altijd zo te zijn.
Als ik naar men ouders kijk, zij zijn totaal niet mee met alle technologie, het zegt hun weinig en ze zoeker er niet achter. Daarentegen zouden ze wel vanalles opzoeken wat ze nodig hebben en snappen ze wel wat scams zijn en dat ze ervoor moeten opletten.

Het is niet omdat ge naar rechts kunt swipen of naar onder en boven of hoe dat ook werkt, dat ge mee zijt met het internet en scams natuurlijk. Ook dat staat los van elkaar.

Ik had het nu niet perse op 'met apps werken' an sich. Maar den dag van vandaag als jonge persoon nog zeggen dat ge niet mee zijt, da's gelijk 10j geleden zeggen dat ge nog niet mee was met de euro. We gaan er allemaal al lang genoeg met om te weten dat het bestaat en ervoor op te letten.

Ik vind het artikel van VRT wel ok eigenlijk. Het is helemaal niet gericht op de sensatie en drama, zoals blijkbaar het zieke hondje, fertiliteitstraject en de crowd funding. Er wordt wel verteld hoe ze opgelicht is, wat naar mijn mening niet vaak genoeg kan herhaald worden op nieuwssites. Blijkbaar kennen mensen nog steeds de signalen niet, dus dit mag gerust op de voorpagina terecht komen.
Het is dubbel natuurlijk. Je kan nog zeggen: verdient ze een crowfunding actie? Neen? Ja? Misschien?

Persoonlijk? Iedereen zijn eigen keuze om te storten of niet he. En met die 2000€ kan ze weer verder gaan met haar leven en kan ze haar hoogstdringenste facturen alvast betalen. Dat zal zowat het bedrag zijn dat op haar zichtrekening stond. Haar spaarcentjes? Pech vind ik. Hopelijk leert ze uit haar fouten en kan ze opnieuw beginnen sparen. Amen.

En als ze hier mee leest: "1 raad meisje leer eerst voor jezelf zorgen ipv BAM te worden. Want je bent of waart er duidelijk nog niet klaar voor"

En ja helaas - als je als journalist niet af en toe opnieuw zo'n artikel zou posten dan gaan er weer meer (domme) mensen in trappen.
Je kan dit als 'slimme' beyondgamer belachelijk vinden MAAR helaas is dit gewoon een feit. :support: Helaas moet men regelmatig opnieuw hiervoor waarschuwen of Jan Modaal trapt er toch weer in.

Het artikel is dan ook gewijzigd qua inhoud t.o.v. het moment dat ik het postte.
Dat verklaart al veel right. Want als mensen haar crowfunding zelf opzoeken en geld geven dan is dat iets anders.

Laatst bewerkt:
Ik zie echt niet in wat die twee zaken met elkaar te maken hebben. En verder: niet iedereen is zo intelligent en hoogopgeleid als de gemiddelde BG'er. Het feit dat zo'n scams nog altijd bestaan wil zeggen dat er meer dan genoeg slachtoffers voor te vinden zijn. Helaas vaak bij de minder intelligente/alerte mensen, of bij oudere mensen die niet meer mee zijn met de technologie.

1) Basis IT vaardigheden.
2) Tof dat je de mensen hier zo hoog inschat, maar domheid ontslaat je niet van verantwoordelijkheid voor dit soort fouten en maakt al helemaal niet dat de VRT je crowdfunding met meelijwekkend verhaal maar moet promoten. De redactie van de VRT lijkt dit achteraf nog wel ingezien te hebben, maar daarme is wat mij betreft wel al een deel van het kwaad geschied. HLN-niveau bij de VRT.

Ik pleit daarbij niet voor een of ander nationaal terugbetaalfonds (daar zou ik volledig tegen zijn) maar ik vind 'ze hadden maar beter moeten weten' gewoon een nogal raar argument. Niemand is perfect. Ik maak fouten, jij maakt fouten. Wij zijn slim genoeg en genoeg mee met het internet en al van dat om niet in scams te trappen en maken dus op dat vlak geen fouten, maar feilloos is niemand.

Jij idd misschien niet, anderen wel.

Ik ben enorm onhandig en hier is onlangs een spiegel die ik had opgehangen tegen de grond gevallen. Daar kan je ook van zeggen 'maar enfin onnozelaar, zo moeilijk is dat niet' en dat klopt dan wel, maar ik wil maar duiden dat iedereen wel zwaktes heeft of fouten maakt. Niet goed zijn in spiegels ophangen is dan minder kostelijk dan niet goed zijn in scams identificeren, maar je snapt wel waar ik naartoe wil denk ik.

Dit is compleet niet te vergelijken. Als je je spiegel was aan het proberen ophangen met deftige spijkers en je laat hem per ongeluk vallen, dan is dat oprecht een ongeval. Als je een zware spiegel tracht op te hangen met punaises bijvoorbeeld, dan ben je wat mij betreft nalatig.
Ik snap waar je naartoe wilt, maar in deze situatie: die vrouw was onverantwoordelijk en het is niet aan de overheid om haar "inzamelactie voor zichzelf" te promoten.

Ik snap waar je naartoe wilt, maar in deze situatie: die vrouw was onverantwoordelijk en het is niet aan de overheid om haar "inzamelactie voor zichzelf" te promoten.
Daar ben ik het, voor alle duidelijkheid, mee eens. Ik geef maar wat tegengas tegen mensen die (nu niet per se hier, maar telkens je zo'n verhaal over oplichters leest) beginnen van 'als je zo dom bent verdien je het' en zaken als dat.

Daar ben ik het, voor alle duidelijkheid, mee eens. Ik geef maar wat tegengas tegen mensen die (nu niet per se hier, maar telkens je zo'n verhaal over oplichters leest) beginnen van 'als je zo dom bent verdien je het' en zaken als dat.

Niemand "verdient" het om opgelicht te worden, maar ik zou wel durven:
  • Banken verplichten meer transacties boven een bepaald bedrag standaard te blokkeren, of bepaalde transacties "terugdraaibaar" te maken (dan moet de ontvanger natuurlijk wel langer wachten op diens geld).
    Verdien je bijvoorbeeld een maandloon van € 2000? Dan zou het niet mogen dat je bijvoorbeeld zonder extra tussenkomst meer dan €4000 kan overschrijven (of dat een oplichter dit doet in jouw plaats).
  • Onbekwame mensen uitsluiten van mobiel bankieren, zeker voor grote bedragen.
Op het risico hier weer "victim blaming" verweten te worden, maar dit slachtoffer verdiende het weliswaar niet opgelicht te worden want dat is een misdaad, maar ze verdient het eerlijk gezegd ook niet om haar schade vergoed te zien door mensen met misplaatst medelijden - die zouden dat geld aan betere goede doelen kunnen schenken - en al helemaal niet dat de VRT die inzamelactie "promoot", door een link te plaatsen naar een meelijwekkend verhaal waarvan cynisch gezegd: ik in een andere context zou denken dat het zelf een vorm van oplichting was.

Niemand "verdient" het om opgelicht te worden, maar ik zou wel durven:
  • Banken verplichten meer transacties boven een bepaald bedrag standaard te blokkeren, of bepaalde transacties "terugdraaibaar" te maken (dan moet de ontvanger natuurlijk wel langer wachten op diens geld).
    Verdien je bijvoorbeeld een maandloon van € 2000? Dan zou het niet mogen dat je bijvoorbeeld zonder extra tussenkomst meer dan €4000 kan overschrijven (of dat een oplichter dit doet in jouw plaats).
  • Onbekwame mensen uitsluiten van mobiel bankieren, zeker voor grote bedragen.
Op het risico hier weer "victim blaming" verweten te worden, maar dit slachtoffer verdiende het weliswaar niet opgelicht te worden want dat is een misdaad, maar ze verdient het eerlijk gezegd ook niet om haar schade vergoed te zien door mensen met misplaatst medelijden - die zouden dat geld aan betere goede doelen kunnen schenken - en al helemaal niet dat de VRT die inzamelactie "promoot", door een link te plaatsen naar een meelijwekkend verhaal waarvan cynisch gezegd: ik in een andere context zou denken dat het zelf een vorm van oplichting was.
Jij focust u heel erg op dat crowdfunding gegeven.
Moet de VRT dat dat promoten? Nee dat is niet hun taak. Maar er is wel meer dan alleen dat.

Je gaat gewoon in heel uw relaas van de afgelopen paar posts waanzinnig kort door de bocht. En je gaat heel makkelijk voorbij aan de echte grote problematiek die oplichting in al zijn vormen is.
Als ik uw uitleg lees dan ben jij de persoon die NOOIT opgelicht zal worden. Ahnee want jij bent belezen, welbespraakt maar vooral blind voor de realiteit. Je wilt het wegzetten alsof enkel maar domme en naive mensen opgelicht worden, mensen die niet weten “hoe het internet werkt”.
Ja het aandeel van die mensen is groter, maar er trappen ook mensen in die vallen die echt wel verstandig genoeg zijn en “het internet kennen”. Mensen die hardop riepen “mij overkomt het nooit! Je bent toch slimmer dan dat!”

Ik hoop dat jij zelf nooit slachtoffer wordt van één van de vele vormen van oplichting op het internet. Maar als het noodlot dan toch toeslaat denk eens terug aan uw relaas. Misschien dat de nuance dan gevonden kan worden.

En dan ook nog dit.
en die dan ook nog eens in die omstandigheden alleenstaande mama wilt worden via een duur fertiliteitstraject, ... tja, ik vind dat geen verstandig doel, eerlijk gezegd, om meerdere redenen.

Toch ook van een vrij laakbaar niveau niet?
Dus een alleenstaande vrouw met een kinderwens is geen verstandig doel? Objectief gezien op wat baseer je u dan?
Je bent tegen het concept, en je zal daar wel je redenen voor hebben, maar dat maakt deze nog niet minder dom.

Jij focust u heel erg op dat crowdfunding gegeven.
Moet de VRT dat dat promoten? Nee dat is niet hun taak. Maar er is wel meer dan alleen dat.

Je gaat gewoon in heel uw relaas van de afgelopen paar posts waanzinnig kort door de bocht. En je gaat heel makkelijk voorbij aan de echte grote problematiek die oplichting in al zijn vormen is.
Als ik uw uitleg lees dan ben jij de persoon die NOOIT opgelicht zal worden. Ahnee want jij bent belezen, welbespraakt maar vooral blind voor de realiteit. Je wilt het wegzetten alsof enkel maar domme en naive mensen opgelicht worden, mensen die niet weten “hoe het internet werkt”.
Ja het aandeel van die mensen is groter, maar er trappen ook mensen in die vallen die echt wel verstandig genoeg zijn en “het internet kennen”. Mensen die hardop riepen “mij overkomt het nooit! Je bent toch slimmer dan dat!”

Ik hoop dat jij zelf nooit slachtoffer wordt van één van de vele vormen van oplichting op het internet. Maar als het noodlot dan toch toeslaat denk eens terug aan uw relaas. Misschien dat de nuance dan gevonden kan worden.

En dan ook nog dit.

Sterker nog, ik ben een paar jaar geleden ook "opgelicht". Er ging een oplichter van deur tot deur, met het verhaal van een ziek kindje dat kanker had - en zo was er wél echt ééntje helaas in de buurt - maar het geld was voor hemzelf. Vandaar dat ik tegenwoordig zelfs kritischer kijk naar mensen die voor het "goede doel" van deur tot deur komen. Nu goed, ik heb toen maar een handvol euro's gegeven, niet al mijn spaargeld.
Ook op een aantal andere manieren al "opgelicht" in de niet traditionele zin, maar goed.

Ik beweer hier nergens intelligenter te zijn dan om het even wie. Ik veroordeel vooral dergelijke, als we dan toch beledigend taalgebruik gaan gebruiken hier: online inzamelacties die in de praktijk best case gewoon bedelen zijn, en worst case gewoon een andere vorm van oplichting.

Ik ben helemaal niet blind voor de realiteit, integendeel: doordat ik het nieuws in de realiteit volg, weet ik dat dergelijke vormen van oplichting bestaan, weet ik al van voordat ik zelf aan PC banking deed, dat je nooit ofte nimmer de codes van je PC-banking doorgeeft telefonisch, dat je niet op verdachte links klikt, etc.

Toch ook van een vrij laakbaar niveau niet?
Dus een alleenstaande vrouw met een kinderwens is geen verstandig doel? Objectief gezien op wat baseer je u dan?
Je bent tegen het concept, en je zal daar wel je redenen voor hebben, maar dat maakt deze nog niet minder dom.

Als je een ziek hondje hebt waar je al niet meer (financieel) voor kan zorgen zonder inbreng van anderen?
Is het dan verstandig om aan een kind te beginnen?

Het meisje/vrouw is er 28 jaar oud. Een partner vinden om samen in een (financieel en emotioneel) stabielere omgeving een kind op te voeden zal ook nog wel lukken zeker? Is ook een extra paar hersenhelften om te helpen bij het nemen van intelligentere beslissingen.
Als ze per se dit alleen wilt doen? Misschien dan toch eerst terug maar een paar jaar sparen op haarzelf?

Objectief past dit perfect in de andere threads waar ik naar refereerde: bepaalde mensen maken dure keuzes en verwachten dat de rest van de samenleving dit bijpast.

En de man is overleden. Op je 91e doodgeklopt worden met je eigen bedpan.

De dader zou een verwarde man uit Brussel zijn met een strafblad voor oa slagen en verwondingen en inbreuken op de wapenwetgeving...

En de man is overleden. Op je 91e doodgeklopt worden met je eigen bedpan.

De dader zou een verwarde man uit Brussel zijn met een strafblad voor oa slagen en verwondingen en inbreuken op de wapenwetgeving...

Je kadrering van de feiten is érg kort door de bocht op bepaalde stukken, en gewoon fout op andere:
De verdachte was geen onbekende bij het gerecht. ‘Het klopt dat hij al veroordeeld werd, maar het waren geen slagen en verwondingen, of andere gelijkaardige feiten’, meldt het Leuvense parket.

De advocate stelt dat de man eerder ook in een ziekenhuis in Brussel was opgenomen met psychische problemen. ‘Maar daar was hij ontslagen. (...) Giudice stelt de man maar weinig blijk geeft de ernst van de feiten te beseffen: ‘Ik kan niet anders zeggen dat mijn cliënt een heel verwarde indruk maakt. Hij heeft geen besef van wat hij aangericht heeft. Hij kan niet op de vragen antwoorden, het is heel moeilijk om een gesprek met hem te hebben.’

Of de verdachte een psychose had of onder invloed van drugs en alcohol was, kan de advocate momenteel niet bevestigen: ‘Het belangrijkste is nu een medisch onderzoek. Als daaruit blijkt dat die man door zijn psychische problemen inderdaad geen controle had over en geen besef had van zijn daden, dan denk ik dat deze man in aanmerking komt voor internering. Maar dat is nog te vroeg nu’, aldus de advocate.
Dus wel een bekende, geen veroordeling voor slagen en verwondingen, wel iemand met psychische problemen en dat kan mogelijk opnieuw hebben meegespeeld volgens de advocaat.

https://www.ft.com/content/7997f72d-f772-4b70-9613-9823f233d18a

Interessant artikel vandaag in de Financial Times. Hoe de wereld in feite niet evolueert naar een bipolair systeem (met USA vs China) zoals in de Koude Oorlog, maar naar een systeem waar 'middle' landen deze 2 adversaries à la carte bespelen. Waar er een systeem van swing states beginnen te ontstaan.

Dit zorgt in het algemeen voor onvoorspelbaarheid in de (geo)politieke wereld.

Bvb:
- Turkije deze zomer die opeens Zweden wel toelaat in de NAVO maar ook banden met China / Rusland behoudt.
- Kenya dat free trade agreement met US & EU tekent, maar ook Lavrov laat spreken in't parlement & tegelijkertijd China laat investeren in cruciale infrastructuur. En begin deze zomer de rode loper uitrolde voor de president van Iran.
- Saudi Arabië die wapens koopt van USA & olie verkoopt aan westen, maar via China toenadering zoekt met Iran.

Morgen begint er in Zuid-Afrika de BRICS meeting, zonder Putin weliswaar. Hoewel China probeert zich als de leider te op te werpen van de BRICS is dit niet naar de zin van Indië.
Die ruzie buiten beschouwing gelaten is het grote thema daar dat de globale orde (lees de World Bank & het IMF) momenteel georganiseerd is door het westen. Er heerst daar grote frustratie rond, zeker hoe de US het financieel systeem gebruikt als wapen tegenover andere machten. Die landen zien ook hoe Rusland opeens hun dollardeviezen bevrozen zag. Gezien de grote verschillen tussen die BRICS landen zijn de verwachtingen voor die summit niet hoog, maar het lijkt me toch de moeite om te volgen.

https://www.ft.com/content/7997f72d-f772-4b70-9613-9823f233d18a

Interessant artikel vandaag in de Financial Times. Hoe de wereld in feite niet evolueert naar een bipolair systeem (met USA vs China) zoals in de Koude Oorlog, maar naar een systeem waar 'middle' landen deze 2 adversaries à la carte bespelen. Waar er een systeem van swing states beginnen te ontstaan.

Dit zorgt in het algemeen voor onvoorspelbaarheid in de (geo)politieke wereld.

Bvb:
- Turkije deze zomer die opeens Zweden wel toelaat in de NAVO maar ook banden met China / Rusland behoudt.
- Kenya dat free trade agreement met US & EU tekent, maar ook Lavrov laat spreken in't parlement & tegelijkertijd China laat investeren in cruciale infrastructuur. En begin deze zomer de rode loper uitrolde voor de president van Iran.
- Saudi Arabië die wapens koopt van USA & olie verkoopt aan westen, maar via China toenadering zoekt met Iran.

Morgen begint er in Zuid-Afrika de BRICS meeting, zonder Putin weliswaar. Hoewel China probeert zich als de leider te op te werpen van de BRICS is dit niet naar de zin van Indië.
Die ruzie buiten beschouwing gelaten is het grote thema daar dat de globale orde (lees de World Bank & het IMF) momenteel georganiseerd is door het westen. Er heerst daar grote frustratie rond, zeker hoe de US het financieel systeem gebruikt als wapen tegenover andere machten. Die landen zien ook hoe Rusland opeens hun dollardeviezen bevrozen zag. Gezien de grote verschillen tussen die BRICS landen zijn de verwachtingen voor die summit niet hoog, maar het lijkt me toch de moeite om te volgen.

Ik heb de BRICS altijd zo'n bizarre constructie gevonden. China en India hebben regelmatig vuistgevechten op hun grens in de Himalaya en gaan dan gewoon gezellig aan tafel op de BRICS.

Een constructie die ontstaat hoofdzakelijk tegen iets (de VS) en niet voor iets (hegemonie) zal vroeg of laat toch op wankele poten komen. Tegelijkertijd maar het ze ook wat onvoorspelbaar omdat resultaat moet worden bekomen alvorens de eigen implosie.

Je kadrering van de feiten is érg kort door de bocht op bepaalde stukken, en gewoon fout op andere:

Het stond letterlijk zo in dat artikel, ik vind het niet uit. Nog steeds zo bij vrt nieuws.

In 2021 liep hij een veroordeling op voor onopzettelijke slagen en verwondingen, inbreuken op de wapenwetgeving en bedreigingen.

Terug
Bovenaan