Die moeten wel de nodige vaccins hebben zover ik weet hoor. Tenzij je natuurlijk illegaal bezig bent.maar wat zie je dan: mensen die honden gaan adopteren uit Portugal, Spanje, of zelfs Roemenië (waar rabiës nog steeds een probleem is)
Algemeen dacht ik dat onze asielen niet echt vol zaten op vlak van honden (al kan dit door COVID anders zijn), en er dus veelal een kern van problematische honden aanwezig was. Of dat was toch mijn indruk in 2018, toen we onze hond hebben geadopteerd uit Servië. Een vrouw van die organisatie is toen ook bij ons thuis geweest, maar die zei letterlijk: "ik weet dat mensen gaan werken en de hond dus wel wat alleen zal zitten".
Voor katten ligt dat natuurlijk anders, ook omdat veel mensen hun vruchtbare katten maar laten rondzwerven en zich laten vermenigvuldigen. Dat is werkelijk iets waar er een mentaliteitswijziging nodig is IMO, ook omdat het gewoon schadelijk is voor de natuur om een geïmporteerd roofdier wat laten zijn gangen te gaan op de plaatselijke fauna.