Kleine nieuwtjes

maar wat zie je dan: mensen die honden gaan adopteren uit Portugal, Spanje, of zelfs Roemenië (waar rabiës nog steeds een probleem is)
Die moeten wel de nodige vaccins hebben zover ik weet hoor. Tenzij je natuurlijk illegaal bezig bent.

Algemeen dacht ik dat onze asielen niet echt vol zaten op vlak van honden (al kan dit door COVID anders zijn), en er dus veelal een kern van problematische honden aanwezig was. Of dat was toch mijn indruk in 2018, toen we onze hond hebben geadopteerd uit Servië. Een vrouw van die organisatie is toen ook bij ons thuis geweest, maar die zei letterlijk: "ik weet dat mensen gaan werken en de hond dus wel wat alleen zal zitten".

Voor katten ligt dat natuurlijk anders, ook omdat veel mensen hun vruchtbare katten maar laten rondzwerven en zich laten vermenigvuldigen. Dat is werkelijk iets waar er een mentaliteitswijziging nodig is IMO, ook omdat het gewoon schadelijk is voor de natuur om een geïmporteerd roofdier wat laten zijn gangen te gaan op de plaatselijke fauna.

maar wat zie je dan: mensen die honden gaan adopteren uit Portugal, Spanje, of zelfs Roemenië (waar rabiës nog steeds een probleem is)
Ik weet niet hoe het met andere buitenlandse organisaties zit, maar onze hond komt uit Spanje en zij waren even streng qua plaatsingsvereisten (we hebben ook een huisbezoek gekregen) en vaccinaties als de Belgische asielen.

Na het ongeval in Wallonië: hoe worden kermisattracties gecontroleerd in ons land?

Vorig jaar waren het er 24, zo blijkt uit cijfers die onze redactie opvroeg. Daarbij werden twee attracties tijdelijk gesloten, vier uitbaters gewaarschuwd en twee PV's uitgedeeld.

Mag ik het een probleem vinden als 1/3 van uw controles een afwijking heeft? Dat toont toch net aan dat er risico’s zijn verbonden?

Na het ongeval in Wallonië: hoe worden kermisattracties gecontroleerd in ons land?

Mag ik het een probleem vinden als 1/3 van uw controles een afwijking heeft? Dat toont toch net aan dat er risico’s zijn verbonden?
Op basis van de beperkte info in het artikel kan dat ook zijn omdat de administratie en logboek niet in orde zijn. Hoewel laakbaar en zeker een indicatie dat de uitbater het niet zo nauw neemt moet dat niet onmiddellijk betekenen dat er ook technisch een afwijking is.

Op basis van de beperkte info in het artikel kan dat ook zijn omdat de administratie en logboek niet in orde zijn. Hoewel laakbaar en zeker een indicatie dat de uitbater het niet zo nauw neemt moet dat niet onmiddellijk betekenen dat er ook technisch een afwijking is.
Akkoord dat het niet altijd technische afwijkingen moeten zijn die ze vinden, daarom spreek ik over afwijkingen op de controle. Maar dan nog vind ik zoiets erg opmerkzaam als het gaat over machines waarbij je dagelijks bezoekers mee ontvangt.

Helemaal eens hoor, wilde vooral kleine nuance aanbrengen. Ik zou als uitbater ook op papier volledig in orde willen zijn, qua aansprakelijkheid als het mis zou gaan maar ook voor mijn geweten en gemoedsrust.

Ik ben ooit eens in een reuzenrad gekropen op de foor en sindsdien stap ik in geen enkele attractie meer die in een pretpark thuis hoort, op een kermis

Vertel. Een reuzenrad is nu niet meteen hetgeen wat me aan een thrill ride doet denken.

Kermis van Leuven. Indien je het kent de bovenkant van het rad kwam tot boven de kroonlijst van het dak van de universiteitsbibliotheek. Toch geen klein ding.

Ik ben redelijk groot waardoor ons gondeltje al kantelde naar mijn kant. De enigste valenscherming die het had was een klein metalen kettingkje dat de twee helften van het deurtje samen hield. Het deurtje kwam niet hoger als mijn knieën in de zitpositie. En dan eenmaal je bovenaan bent kom je boven de dakranden van de omringende gebouwen. Boven de stad waait dus blijkbaar wel een stevige wind die je niet voelt op de grond omwille van de bebouwing.

Dat ding zwierde heen en weer dat ik bijna in mijn broek deed.

Ik kruip gewoon nooit in van die attracties op kermissen. Dat wordt elke week afgebroken en opnieuw opgesteld, wat sowieso al de kans op een foutje of een mankement door slijtage vergroot, en daar komt dan nog bij dat er daar lang niet elke keer controle op komt, dus als er daar eens iemand niet goed wakker is of er zijn/haar voeten aan veegt kan het ook zomaar foutlopen.

Ik doe het graag, achtbanen en al van dat, maar op een kermis blijf ik met beide voeten op de grond.

Ik zie Noord Korea echt nooit Zuid Korea binnenvallen. Dat is nog 100x meer zelfmoord dan wat Poetin nu doet.
Dat is weer de zoveelste provocatie / blufpoker van een regime dat de spierballen nog eens moet rollen.

Ik hoop dat Kim namelijk begrijpt dat hij dan letterlijk zelfmoord pleegt maar met die gast aan het roer weet je natuurlijk nooit.
Je weet namelijk niet in welke (droom)wereld hij leeft. :support:

Bah zeg.

Het is altijd wat sensationele berichtgeving rond drugs, maar dit middel is gewoon al meer dan 20 jaar in gebruik. Ook over flakka sprak men enkele jaren geleden als de 'zombiedrug'.
Ze doen altijd alsof ze uit de lucht komen gevallen (een gigantische opmars, nieuwe drug, ...), maar dit is gewoon al lang bekend en ze krijgen het niet gestopt. Het is nu plots een ernstige bedreiging voor de volksgezondheid, maar die 'zombies' liepen vorig jaar al rond in de grootsteden.

Amerika heeft jammer genoeg gewoon een groot drugsprobleem. Drugs zullen daarnaast ook altijd heftiger en goedkoper worden.
Het overwaaien van drugs gebeurd uiteraard, maar is toch nooit zo schrikwekkend als de media dit kan laten uitschijnen. Crystal meth is bijvoorbeeld helemaal niet zo populair in België, terwijl dit wel zo werd voorspeld.

Het blijft uiteraard zorgwekkend dat zulke drugs bestaan en vooral dat er zoveel mensen zijn die er, om verschillende redenen, nood aan hebben.

Tja, menselijke domheid...

Alleenstaande vrouw, laat zich oplichten waardoor ze al haar spaargeld kwijt is, en oh nee, ze zit in een fertiliteitstraject om alleenstaande mama te worden, én haar hondje is ook nog eens ziek, met bijna dagelijks hartaanvalletjes... gelukkig is er een crowdfunding-actie en zelfs onze (sub)nationale nieuwszender voorziet een handige link!

Zo'n dubbel triest verhaal, mocht het niet in zoveel verschillende media staan vanochtend, ik zou bijna zelf vermoeden dat dit verhaal speciaal was opgesteld om sympathie op te wekken bij mensen om hen geld af te troggelen. Mensen geven hun geld natuurlijk waar zij aan willen, maar hoe hier € 1000 voor is ingezameld... dit is geen kind met kanker, dit is geen onfortuinlijk ongeval waarbij een weduwe en wezen achterblijven... dit zijn eigen onverantwoordelijke keuzes geweest, waarbij de oplichting gemakkelijk te voorkomen was.

Vind het eigenlijk écht niet oké dat onze overheid (onrechtstreeks) dergelijke links naar crowdfunding acties steunt.
Enige kritische zin bij het overnemen van dergelijke HLN-verhalen is duidelijk ook niet aanwezig bij de journalisten van VRT/Radio2.

Sluit eigenlijk mooi aan bij de andere thread over huismoeders of over als niet getrouwde "weduwe" toch een overlevingspensioen/overgangsuitkering willen, er wordt maar verwacht dat de samenleving meebetaalt voor elke fout/keuze...

Alleenstaande vrouw, laat zich oplichten waardoor ze al haar spaargeld kwijt is, en oh nee, ze zit in een fertiliteitstraject om alleenstaande mama te worden, én haar hondje is ook nog eens ziek, met bijna dagelijks hartaanvalletjes... gelukkig is er een crowdfunding-actie en zelfs onze (sub)nationale nieuwszender voorziet een handige link!

Zo'n dubbel triest verhaal, mocht het niet in zoveel verschillende media staan vanochtend, ik zou bijna zelf vermoeden dat dit verhaal speciaal was opgesteld om sympathie op te wekken bij mensen om hen geld af te troggelen. Mensen geven hun geld natuurlijk waar zij aan willen, maar hoe hier € 1000 voor is ingezameld... dit is geen kind met kanker, dit is geen onfortuinlijk ongeval waarbij een weduwe en wezen achterblijven... dit zijn eigen onverantwoordelijke keuzes geweest, waarbij de oplichting gemakkelijk te voorkomen was.

Vind het eigenlijk écht niet oké dat onze overheid (onrechtstreeks) dergelijke links naar crowdfunding acties steunt.
Enige kritische zin bij het overnemen van dergelijke HLN-verhalen is duidelijk ook niet aanwezig bij de journalisten van VRT/Radio2.

Sluit eigenlijk mooi aan bij de andere thread over huismoeders of over als niet getrouwde "weduwe" toch een overlevingspensioen/overgangsuitkering willen, er wordt maar verwacht dat de samenleving meebetaalt voor elke fout/keuze...
Ik zie die link nergens staan in dat artikel? Ook over die hondjes en dat mamagedoen zie ik eigenlijk niks?

Verder: het is komkommertijd, en verhalen over oplichting komen wel vaker in de kranten. Als mensen die persoon een handje willen toesteken met hun eigen geld dan is daar toch niks mis mee?

Ik heb de link ook niet meteen gezien in het artikel, maar is makkelijk te vinden. Voor dit soort lulkoek ga ik hier geen publiciteit maken. Wat die andere 73 mensen vinden die samen 1800 euro hebben ingezameld zal me worst wezen.

Als we met z'n allen naïviteit gaan promoten 🤷‍♂️

Als we met z'n allen naïviteit gaan promoten 🤷‍♂️
Er zijn nu eenmaal mensen die niet zo snugger zijn. Of oudere mensen die niet met technologie overweg kunnen, bijvoorbeeld. Dat zijn ook mensen hoor. Ik ga die ook geen cent toesteken, maar ik zie niet in hoe dat naïviteit promoten is, dat je iemand die slachtoffer is geworden van een oplichter een beetje geld geeft.

Ik vind dat verhaal zeker ook niet nieuwswaardig trouwens, maar laat mensen toch doen met hun geld wat ze willen. Nu niet specifiek op jou, maar wat kan er toch ongelofelijk hard gereageerd worden op dit forum zeg. Een beetje empathie is hier soms toch echt ver te zoeken.

Ik vind het artikel van VRT wel ok eigenlijk. Het is helemaal niet gericht op de sensatie en drama, zoals blijkbaar het zieke hondje, fertiliteitstraject en de crowd funding. Er wordt wel verteld hoe ze opgelicht is, wat naar mijn mening niet vaak genoeg kan herhaald worden op nieuwssites. Blijkbaar kennen mensen nog steeds de signalen niet, dus dit mag gerust op de voorpagina terecht komen.

Verschrikkelijk inderdaad! Ik hoop vooral op een goede begeleiding van het slachtoffer.
Daders zullen vermoedelijk wel snel geïdentificeerd worden, maar ze zullen waarschijnlijk geen zware straffen krijgen tenzij ze reeds gekend zijn binnen justitie.

Een contextbegeleiding gericht op het delict, maatschappelijk onderzoek door jeugdrechtbank, een gemeenschapsdienst, een leerproject gericht op agressie en belevenis van het slachtoffer, ... Een jeugdrechter heeft genoeg mogelijkheden om iets gepast te kiezen. Zwaardere maatregelen zijn dan een verblijf in een gemeenschapsinstelling.

Ik zie die link nergens staan in dat artikel? Ook over die hondjes en dat mamagedoen zie ik eigenlijk niks?

Ik verzin geen zaken, toen ik het VRT NWS artikel hier postte, stond er op de site van de VRT een link naar de crowdfunding actie, inclusief het verhaal van alleenstaande mama in een fertiliteitstraject en een hondje dat dagelijks aanvallen kreeg wegens hartproblemen.

Verder: het is komkommertijd, en verhalen over oplichting komen wel vaker in de kranten. Als mensen die persoon een handje willen toesteken met hun eigen geld dan is daar toch niks mis mee?

Dat is geen excuus voor de VRT om dat te promoten, en blijkbaar zagen ze het zelf ook in.
Uiteraard staat het andere vrij om daar geld aan te geven, maar ik vind dat ik toch mag opmerken dat iemand die zonet financieel berooid geworden is wegens oplichting - wat niet haar schuld is, maar intussen zouden mensen toch mogen weten hoe zo'n zaken te voorkomen - die geld nodig heeft voor haar hondje met hartproblemen (doorgaans een dure aangelegenheid) en die dan ook nog eens in die omstandigheden alleenstaande mama wilt worden via een duur fertiliteitstraject, ... tja, ik vind dat geen verstandig doel, eerlijk gezegd, om meerdere redenen.

Ik vind het artikel van VRT wel ok eigenlijk. Het is helemaal niet gericht op de sensatie en drama, zoals blijkbaar het zieke hondje, fertiliteitstraject en de crowd funding. Er wordt wel verteld hoe ze opgelicht is, wat naar mijn mening niet vaak genoeg kan herhaald worden op nieuwssites. Blijkbaar kennen mensen nog steeds de signalen niet, dus dit mag gerust op de voorpagina terecht komen.

Het artikel is dan ook gewijzigd qua inhoud t.o.v. het moment dat ik het postte.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan