Kleine nieuwtjes

Denemarken wil manifestaties beperken waarin koran beledigd wordt

Zweden ook, lezen we in het artikel.
Want extreem-rechts is nog niet groot genoeg natuurlijk.
Want gewoon het principe van "vrije meningsuiting uitleggen" is te ingewikkeld natuurlijk.
Principes meneer? Dat kennen wij niet. Opnieuw blijken we chanteerbaar te zijn met geweld. En voor de lieve vrede gaan we weer gewillig op de knieën.

Het dramatische is; het speelt niet alleen gevoelsmatig in de kaarten van extreem-rechts, je moet ook gewoon objectief beginnen vaststellen dat de voorspellingen van extreem-rechts bewaarheid beginnen worden. Ik blijf weigeren op extreem-rechts te stemmen, maar dat men straks niet afkomt dat men het niet zag aankomen, want het succes van extreem-rechts wordt gewoon eigenhandig georganiseerd.
Ik vind het principe van vrije meningsuiting iets zeer belangrijks, maar in dit geval weegt de vrije meningsuiting van enkele individuen op de diplomatieke relaties van een land met andere landen.
Voor Zweden verzuurt het de relatie met Turkije waardoor die dwarser gaat liggen in Zwedens toetreding tot de Navo.

Vrije meningsuiting allemaal goed en wel, maar ook als de gevolgen voor de hele gemeenschap van die grootteorde zijn?

Brussel-Zuid of Brussel-Noord zijn gure omgevingen en het wordt er echt niet beter op, één van de drie uitgangen van Brussel-Noord is al weken onbruikbaar door vandalisme, veiligheidsgevoel bij het volk dat daar staat te schuilen? Onder het nulpunt. Zowat elke vrouwelijke collega vermijdt de kortste wandelroute naar kantoor, sommigen nemen zelfs een tragere combinatie trein/metro om niet te moeten wandelen buiten het station.

Gisterenavond nog in Terzake, afgelopen week nog dit:

Intussen in Mons (ook een mooi, maar megalomaan duur station): https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/0...nscholingen-van-meer-dan-5-mensen-in-station/

Kunnen we dat ook niet gewoon in Brussel toepassen? Tenzij je op reis bent, géén groepen van meer dan 5 in élke Brusselse stationsomgeving.
Dat en bedelaars, junkies en daklozen verplicht richting opvang sturen, zou al een stevig deel van de problematiek oplossen.

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat de renovatie van Brussel-Zuid waar men in Terzake over sprak waarschijnlijk van die anti-daklozen pinnetjes en andere bouwkundige maatregelen gaat inhouden, omdat men te laf is om politiek in te grijpen.

Onwaarschijnlijk verhaal eigenlijk

Dierenasiels zitten dus overvol met honden, maar ondertussen worden ze steeds kritischer dieren te laten adopteren.
Ellenlange vragenlijsten, met volgens mij soms totaal onacceptabele vragen (bvb kinderwens) en ondertussen wachtlijsten organiseren voor het binnenbrengen van dieren. Huisbezoeken om te kijken of de woning van een huis geschikt is om een huisdier onder te brengen. Iemand een adoptie van een kat weigeren omdat ze een kleuter heeft.

Dierenasiels zitten dus overvol met honden, maar ondertussen worden ze steeds kritischer dieren te laten adopteren.
Ellenlange vragenlijsten, met volgens mij soms totaal onacceptabele vragen (bvb kinderwens) en ondertussen wachtlijsten organiseren voor het binnenbrengen van dieren. Huisbezoeken om te kijken of de woning van een huis geschikt is om een huisdier onder te brengen. Iemand een adoptie van een kat weigeren omdat ze een kleuter heeft.
Is dat niet hetzelfde verhaal met adoptie en zelf kinderen maken? Dat is toch ook wel een wereld van verschil.

Op zich vind ik het wel ergens logisch

Het asiel "kent" de hond, weet wat hij kan en niet.
Als ik zie wat wij hebben moeten doen voor onze
- vragenlijst invullen + foto's tuin doorsturen
- telefonisch gesprek

In principe beslist het asiel hier welke hond best bij jou situatie past, maar wij hebben toen gezegd "het is die of geen"

- fysiek langs gaan en gesprek face 2 face
- dan pas de hond erbij gehaald om te kijken hoe de reactie + omgang is
Positief: kom nog een keer terug
Negatief: hier stopt het

Klinkt en is omslachtig, maar voor ons zijn er 4 koppels geweest die zijn "afgewezen" wegens verkeerde verwachtingen van de hond, levenswijze past niet bij wat de hond gewoon is (bv. altijd gezelschap gehad en koppel is 10u per dag werken terwijl de hond alleen zit)

Die mensen bedoelen het heel goed met die dieren, maar als je dezelfde hond dan terugkrijgt omdat het toch niet is wat men er van verwacht dan beter van de 1e keer goed.

Lijkt me beter dat ze de mensen opvoeden en fokkers aan banden leggen. Een huisdier is geen spel dat ge koopt omdat het er leuk uitziet en dan aan de kant zwiert of dumpt omdat het eens iets fout doet of gij het beu zijt.

- telefonisch gesprek

In principe beslist het asiel hier welke hond best bij jou situatie past, maar wij hebben toen gezegd "het is die of geen"

Klinkt en is omslachtig, maar voor ons zijn er 4 koppels geweest die zijn "afgewezen" wegens verkeerde verwachtingen van de hond, levenswijze past niet bij wat de hond gewoon is (bv. altijd gezelschap gehad en koppel is 10u per dag werken terwijl de hond alleen zit)

Die mensen bedoelen het heel goed met die dieren, maar als je dezelfde hond dan terugkrijgt omdat het toch niet is wat men er van verwacht dan beter van de 1e keer goed.

Lijkt me beter dat ze de mensen opvoeden en fokkers aan banden leggen. Een huisdier is geen spel dat ge koopt omdat het er leuk uitziet en dan aan de kant zwiert of dumpt omdat het eens iets fout doet of gij het beu zijt.
Heb je het artikel gelezen?
Neen, het is niet normaal dat een asiel vraagt naar de kinderwens van kandidaat gezinnen.
En mensen een kat ontzeggen omdat ze een jong kind hebben? Kom nou.

Die mensen die geen hond kunnen adopteren gaan er gewoon een kopen, dan kan die ook nog bij in 't asiel.

Binnenkort nog eens een euthanaseringsronde doen in de asielen, omdat er teveel beesten zitten. dat is natuurlijk veel beter voor het welzijn van die dieren.

Heb je het artikel gelezen?
Neen, het is niet normaal dat een asiel vraagt naar de kinderwens van kandidaat gezinnen.
En mensen een kat ontzeggen omdat ze een jong kind hebben? Kom nou.

Die mensen die geen hond kunnen adopteren gaan er gewoon een kopen, dan kan die ook nog bij in 't asiel.

Binnenkort nog eens een euthanaseringsronde doen in de asielen, omdat er teveel beesten zitten. dat is natuurlijk veel beter voor het welzijn van die dieren.
Stel die kat moest weg (of hond) omdat er een probleem was met een kind. Plaats je die dan daar opnieuw?

Moesten fokkers dezelfde voorwaarden of vragen hanteren dan had je al minder problemen.

Vage kennis heeft een husky gekocht in NL als pup want schattig!!
Woont op een appartement alleen, fulltime aan het werk als kinderpsycholoog en wou die husky als therapie dier gebruiken.
Mja geen vragen stellen bij de fokker, 1500€ cashen en baas en hond ongelukkig. Volgens haar een hopeloos onhandelbare hond..

Ge moet zorgen dat dieren niet in het asiel moeten terechtkomen in de eerste plaats.

Stel die kat moest weg (of hond) omdat er een probleem was met een kind. Plaats je die dan daar opnieuw?
Je hebt het artikel dus duidelijk niet gelezen. Die vrouw met kind had een aanvraag ingediend bij meerdere asielen en alle asielen weigerden eender welke kat omdat ze een jong kind had.

Je hebt het artikel dus duidelijk niet gelezen. Die vrouw met kind had een aanvraag ingediend bij meerdere asielen en alle asielen weigerden eender welke kat omdat ze een jong kind had.
Kan het artikel ook nie lezen nee..
Mss een probleemkind :unsure: of andere redenen en die vrouw speelt op het emotionele in de media? Dunno

Kan het artikel ook nie lezen nee..
Mss een probleemkind :unsure: of andere redenen en die vrouw speelt op het emotionele in de media? Dunno
Artikel gaat over weigeringen op basis van intrusieve vragenlijsten waarbij kandidaat-adoptanten eerlijk zijn geweest en daardoor niet in het perfecte plaatje passen. Dierenasiel ontkent ook niet dat ze zo (oppervlakkig) te werk gaan.

Zelfs zonder intrusieve vragenlijsten zijn de asielen erg streng. Ik zou graag een kitten adopteren uit een asiel, maar dit wordt hier overal geweigerd omdat ze enkel nog maar duoplaatsingen doen. Je moet dus minstens voor 2 katten gaan, omdat ze volgens het asiel altijd gezelschap nodig hebben. Daarnaast is het bij de meesten ook een vereiste dat er een buitenruimte is.

Ik snap de strenge eisen ook niet helemaal als je telkens hoort dat de asielen overvol zitten.

Zelfs zonder intrusieve vragenlijsten zijn de asielen erg streng. Ik zou graag een kitten adopteren uit een asiel, maar dit wordt hier overal geweigerd omdat ze enkel nog maar duoplaatsingen doen. Je moet dus minstens voor 2 katten gaan, omdat ze volgens het asiel altijd gezelschap nodig hebben. Daarnaast is het bij de meesten ook een vereiste dat er een buitenruimte is.

Ik snap de strenge eisen ook niet helemaal als je telkens hoort dat de asielen overvol zitten.
je wil natuurlijk ook niet dat ze binnen zes maand terug in het asiel belanden en er nog slechter aan toe zijn.

je wil natuurlijk ook niet dat ze binnen zes maand terug in het asiel belanden en er nog slechter aan toe zijn.
Ik denk dat de kans dat mensen die twee kittens moeten nemen terug aan 't asiel staan groter is dan mensen die één kitten meenemen.
Enfin, binnenkort is er niet genoeg plaats en geld meer voor al die beesten, en dan starten we met een euthanasie-campagne. Dan zijn die beesten er nog beter aan toe.

Ik zie niet in hoe de verplichting om enkel twee katten te adopteren ervoor zou zorgen dat ze beter verzorgd zullen worden? Omgekeerd zelfs: twee katten is twee keer zo veel werk, twee keer zo veel kosten, ... Een verplichte buitenruimte lijkt me al even absurd, aangezien elke woning anders is.
Er zijn honderden(?) katten die alleen bij een gezin wonen, niet buiten gaan en perfect tevreden zijn en goed verzorgd worden.

Ik zie niet in hoe de verplichting om enkel twee katten te adopteren ervoor zou zorgen dat ze beter verzorgd zullen worden? Omgekeerd zelfs: twee katten is twee keer zo veel werk, twee keer zo veel kosten, ... Een verplichte buitenruimte lijkt me al even absurd, aangezien elke woning anders is.
Er zijn honderden(?) katten die alleen bij een gezin wonen, niet buiten gaan en perfect tevreden zijn en goed verzorgd worden.
omdat twee katten velen al zal afschrikken? Stel uw kleine zaagt voor een katje en ge wilt dan eindelijk toegeven, maar dan hoor je dat je er twee moet nemen, dus ga je nog wel even twijfelen, want je weet dat je kleine er niet voor gaat zorgen.
Maar ik had het vooral op strenge eisen: je kan die minder streng maken en zomaar aan iedereen een beest geven, maar dan ga je ze toch meegeven aan mensen die ook impulsief eentje komen halen of aan mensen die er totaal niet voor gaan zorgen? Je wil toch dat die beestjes in de best mogelijke omstandigheden gaan terechtkomen?
Maar het is moeilijk he: langs de ene kant zitten de asielen overvol, langs de andere kant wil je ze ook zo snel mogelijk een beter huis geven, ... lijkt me ook weer gewoon een probleem waar geen ideale oplossing voor te vinden is.

Ik denk dat de kans dat mensen die twee kittens moeten nemen terug aan 't asiel staan groter is dan mensen die één kitten meenemen.
Enfin, binnenkort is er niet genoeg plaats en geld meer voor al die beesten, en dan starten we met een euthanasie-campagne. Dan zijn die beesten er nog beter aan toe.

omdat twee katten velen al zal afschrikken? Stel uw kleine zaagt voor een katje en ge wilt dan eindelijk toegeven, maar dan hoor je dat je er twee moet nemen, dus ga je nog wel even twijfelen, want je weet dat je kleine er niet voor gaat zorgen.
Maar ik had het vooral op strenge eisen: je kan die minder streng maken en zomaar aan iedereen een beest geven, maar dan ga je ze toch meegeven aan mensen die ook impulsief eentje komen halen of aan mensen die er totaal niet voor gaan zorgen? Je wil toch dat die beestjes in de best mogelijke omstandigheden gaan terechtkomen?
Maar het is moeilijk he: langs de ene kant zitten de asielen overvol, langs de andere kant wil je ze ook zo snel mogelijk een beter huis geven, ... lijkt me ook weer gewoon een probleem waar geen ideale oplossing voor te vinden is.

Bij katten begrijp ik de logica wel. Wanneer kittens worden geadopteerd zijn ze nog lang niet volgroeid. Zeker in het eerste jaar is sociale controle van een andere kat zeer belangrijk voor de ontwikkeling van de kitten. Een kitten moet leren hoe z'n klauwen te gebruiken bijvoorbeeld. Dat leren ze al spelend met andere kittens. Bijtkracht leren ze ook beheersen doordat de andere kant al snel zal blazen als het spelen wat te wild wordt.

Een kat die het eerste jaar kan doorbrengen met anderen zal een meer afgeronde persoonlijkheid hebben. Dat wil niet zeggen dat het allemaal droombeestjes worden uiteraard, maar het helpt. De onze weten perfect hoe zacht ze kunnen speelbijtjes geven als we ze aaien. Dat is niet iets wat je een kat kan uitleggen.

De asielen zien ook de spiegelzijde. Kittens die alleen opgegroeid zijn en vervolgens onhandelbare katten geworden zijn komen ook bij hen terecht.

Begin en eind 2021 werd een vacature uitgeschreven om een directeur te vinden. Geen van beide keren raakte Gentzis door het examen. Volgens informatie van Knack en De Morgen liep het voor haar telkens verkeerd bij de zogenaamde postbakoefening. Bij die managementoefening krijgt een kandidaat een lange, fictieve waslijst aan e-mails, waarbij wordt gekeken of de kandidaat erin slaagt daarmee om te gaan zonder chaos. Wie niet slaagt, mag niet naar de volgende ronde, het inhoudelijke onderdeel van het examen.

Opvallend is dat er ook niemand anders werd aangesteld. Volgens Buitenlandse Zaken waren er bij beide selecties geen kandidaten geslaagd. Sindsdien bleef het windstil, tot de federale regering eind 2022 de selectieprocedure aanpaste, waardoor onder andere de postbakoefening geen “eliminerende test” meer is. Een maand later werd een nieuwe selectieronde opgestart en Gentzis zou daar opnieuw aan deelnemen.

Het kabinet-Lahbib zegt in een reactie aan De Morgen dat de minister Gentzis “geenszins” heeft bevoordeeld.

Ongelofelijk, en dat passeert gewoon maar ..

Iedereen die ooit een mailbox van enige grootte heeft beheerd slaagt met vlag en wimpel voor een postbakoefening. Als je dat al niet kan moet je echt geen topfunctie gaan uitoefenen…

- telefonisch gesprek

maar wat zie je dan: mensen die honden gaan adopteren uit Portugal, Spanje, of zelfs Roemenië (waar rabiës nog steeds een probleem is)

Terug
Bovenaan