Kleine nieuwtjes

wijziging rond regels omtrent doorstart (dus versoepeling)

Het is wel wat dubbel natuurlijk, mensen die failliet gaan en ter goeder trouw gehandeld hebben zouden daar inderdaad niet voor gestraft moeten worden, malafide aannemers die zich failliet laten verklaren om van hun stront af te raken, dat zou verboden moeten raken. Vroeger kon men dat ook al, dan maakte men gewoon op voorhand een nieuwe vennootschap (eventueel op naam van de vrouw, kinderen, ouders....), bracht men alle activa er in onder en liet men de oude vennootschap over de kop gaan. Wie wil foefelen heeft daar al altijd de mogelijkheid toe gehad. Maar ik geloof toch dat het afschaffen van de vestigingswet onder impuls van Europa hier de grootste boosdoener geweest is. Moest deze nog bestaan hebben kon men gerust een wet maken dat na een faillissement iemands bekwaamheden intrekken tot de mogelijkheden behoorde opdat die persoon niet terug ging kunnen starten in dezelfde branche. Maar ook daar zou men wel achterpoorten voor vinden.

Laatst bewerkt:
Meestal zijn het wel de (overdreven) woke mensen die bij dit soort campagnes in een kramp schieten op Twitter en dergelijke.

Ik hou het dus bij 'centrum reclamebureau (waarbij de politieke neigingen van het bedrijf eigenlijk geen fluit uitmaken) heeft een klein beetje geblunderd'. Maar ik zie dus echt niet in waarom dit van een 'woke designbureau' moet komen. Kan hoor, maar wat maakt het uit?

Als we maar op de grote boze woke kunnen schieten zeker?

Jij vind dat onbegrijpelijk. Ik zeg dat ik wel een bedrijf kan inbeelden waar dit kan voorvallen. Is dat nu schieten op woke? Allez dan.

Jij vind dat onbegrijpelijk. Ik zeg dat ik wel een bedrijf kan inbeelden waar dit kan voorvallen. Is dat nu schieten op woke? Allez dan.
Is dat iets nieuws ofzo een “woke designbureau”?
En wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Een reclamebureau werkt in opdracht van, en creëert campagnes naar de behoefte en wensen van een klant. Sommige houden rekening met diversiteit, wat mij logisch lijkt.
Ik hoop dat ze wakker zijn als ze campagnes maken. Maar om nu te gaan zeggen dat een heel bureau “woke” is?

Als inwonende van een gemeente in de oostkant van Brussel, dat dichtbij de luchthaven ligt, weet ik ook niet of dit het beste idee is. Wij hebben een beperkte last van vliegtuigen sinds er een tiental jaren geleden nieuwe vliegroutes zijn gemaakt door de spreidingsplan, hiervoor nooit last van gehad. Blijkbaar mogen vliegtuigen niet lager dan 300 m vliegen over een dichtbevolkte stad (lees Brussel) maar als zij dat toepassen gaat al het verkeer naar de randgemeentes, die zullen dan zeker niet blij van worden.

De vraag is kunnen zij eeuwig vliegverkeer gaan uitbreiden. Ik ben wel voorstander om de situatie te behouden zoals het nu is en niet gaan uitbreiden. Schiphol gaat het nachtverkeer volledig verbieden.

In Frankfurt is het al 12 jaar dat erheen nachtvluchten mogen. Nuja zoals het artikel hieronder, zijn dit totaal andere situaties die moeilijk vergelijkbaar zijn met ons luchthaven.

Ik lees vaak over het feit dat mensen goedkoop grond hebben gekocht. Dit is waarschijnlijk het geval voor zaventem, maar de laatste jaren is het vooral Brussel dat hierover klaagt, beide Woluwe’s, Schaerbeek, Ganshoren enz. Wemmel ook. En ik kan toch met zekerheid zeggen dat je daar geen goedkope grond koopt.

Laatst bewerkt:
mja, nachtvluchten verbieden... reken maar dat het overdag dan nóg drukker gaat zijn, zeker tijdens het verlof. en dikkere bakken in zetten, want al dat volk dat nu over meerdere vluchten 's nachts landt moet overdag mee

Kleiner begrotingstekort

Over hoe de regering de inkomstenbelasting van werkenden willen verlagen, is het Vivaldi-kabinet het wel al eens geraakt. Daarvoor wordt de bestaande bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid (“BBSZ”) afgeschaft. Dat is een afdracht die afhankelijk is van de hoogte van uw wedde. Werkenden zouden op die manier jaarlijks maximaal 731 euro kunnen terugwinnen. Daarnaast wordt ook de werkbonus uitgebreid van de lage naar ook de middeninkomens. Tot slot vraagt MR ook een korting voor de zelfstandigen: die laatsten vallen namelijk niet onder deze twee belastingkortingen.

Ik hoop dat er één zo slim is aan die tafel die weet dat zelfstandigen ook BBSZ betalen.

mja, nachtvluchten verbieden... reken maar dat het overdag dan nóg drukker gaat zijn, zeker tijdens het verlof. en dikkere bakken in zetten, want al dat volk dat nu over meerdere vluchten 's nachts landt moet overdag mee
Het is al jaren zo dat er 's nachts geen passagiersvluchten in Zaventem zijn... Wat daar 's nachts nog landt is puur cargo.

Ik hoop dat er één zo slim is aan die tafel die weet dat zelfstandigen ook BBSZ betalen.

Interessant om te weten is dat fiscale gezinnen die bestaan uit enkel zelfstandigen of gezinnen waarbij de echtgeno(o)t(e) van de zelfstandige minder dan halftijds werkt, geen bijzondere bijdrage voor de zekerheid moeten betalen. Deze bijdrage wordt immers reeds verrekend door een hogere bijdrage op het beroepsinkomen.

Nu goed, wat mij betreft zijn nog extra cadeautjes voor zelfstandigen niet gewenst zolang men in dit land niet eerst duidelijker het onderscheid maakt tussen zelfstandigen en schijnzelfstandigen (genre: zitten al jaren bij éénzelfde klant en nooit géén ander), en eens zéér kritisch begint te kijken naar onkosten en ook zogezegde relatiegeschenken.

Nu goed, wat mij betreft zijn nog extra cadeautjes voor zelfstandigen niet gewenst zolang men in dit land niet eerst duidelijker het onderscheid maakt tussen zelfstandigen en schijnzelfstandigen (genre: zitten al jaren bij éénzelfde klant en nooit géén ander), en eens zéér kritisch begint te kijken naar onkosten en ook zogezegde relatiegeschenken.

Jawel, zelfstandigen betalen ook een soort van BBSZ maar dat volgt geheel niet het systeem van de werknemers.

Sociale bijdragen

• Een lager bijdragepercentage?
In de pers was er aandacht voor de geleidelijke afschaffing van de zogenaamde Bijzondere Bijdrage voor de Sociale Zekerheid (BBSZ) bij de werknemers. Dat was een extra sociale bijdrage die in 1994 is ingevoerd. Ook als zelfstandige betaal je sociale bijdragen. Het bedrag dat je betaalt is een percentage van het inkomen dat je als zelfstandige verdient. Wat minder bekend is, is dat er toen ook voor zelfstandigen een beperkte bijdrageverhoging is gekomen.

Dat komt zelfs automatisch op de personenbelasting aangifte terecht in de code 1765/2765. Daarmee zie je als zelfstandige hoeveel dat je "betaald" hebt aan BBSZ.

1765/2765 Bijzondere bijdrage voor de sociale zekerheid als zelfstandige

Die bijdrage wordt verrekend als je uiteindelijk toch blijkt belast dient te worden onder de BBSZ als werknemer. (Omdat je een gemengde activiteit deed of omdat je partner een gewone werknemer is want de BBSZ wordt bepaald per koppel, niet individueel.

Als je de ene afschaft, moet je natuurlijk die van de zelfstandigen ook afschaffen.

Laatst bewerkt:
Het is al jaren zo dat er 's nachts geen passagiersvluchten in Zaventem zijn... Wat daar 's nachts nog landt is puur cargo.
Idd die nachtvluchten zijn cargovluchten. Een maatregel die wel genomen kan worden is het verplichten van vliegtuigen die minder lawaaierig zijn (kleiner, geen 4 motoren enz..)

Idd die nachtvluchten zijn cargovluchten. Een maatregel die wel genomen kan worden is het verplichten van vliegtuigen die minder lawaaierig zijn (kleiner, geen 4 motoren enz..)
Dat is momenteel geen verplichting, maar de luchthaventaks voor "slechte" (=luider, vervuilender, ...) gaat een pak omhoog gaan. Laatste dat ik gehoord heb, wordt het verschil tussen een zuinig en vervuilend vliegtuig op Zaventem een factor 20 op de luchthaventaks.

Dus er worden eigenlijk al een hele hoop (vrijwillige) maatregelen genomen om die overlast te beperken. Ik vind echt niet dat ze nog veel meer van de luchthaven kunnen verwachten eigenlijk.

Dus er worden eigenlijk al een hele hoop (vrijwillige) maatregelen genomen om die overlast te beperken. Ik vind echt niet dat ze nog veel meer van de luchthaven kunnen verwachten eigenlijk.
Ik denk dat een van de maatregelen zou kunnen zijn om de 27000 jaarlijkse nachtvluchten gewoon blokkeren op dat aantal en niet meer laten uitbreiden.

Hoe zit het dan met die Luchthaventaks, evolueert die met den tijd ? Stel dat er om de 5 jaar nieuwe type vliegtuigen komen (zuiniger) verandert die taks om de 5 jaar??

Ik denk dat een van de maatregelen zou kunnen zijn om de 27000 jaarlijkse nachtvluchten gewoon blokkeren op dat aantal en niet meer laten uitbreiden.

Hoe zit het dan met die Luchthaventaks, evolueert die met den tijd ? Stel dat er om de 5 jaar nieuwe type vliegtuigen komen (zuiniger) verandert die taks om de 5 jaar??
Goh, is gewoon iets dat in de laatste meetings waar ik bij zat is aangekondigd in de nieuwe strategie. Ik vermoed dat die evolutie meegenomen wordt ja.
Mijn eigen ervaring van het werken op de luchthaven, is dat het met voorsprong het bedrijf is dat het meest bezig is met ecologie en omgevingsfactoren waar ik ooit al gezeten heb. En dan niet enkel de verplichte dingen, maar véél verder dan dat.

Wij wonen trouwens zelf op een aanvliegroute van Zaventem, en die f*cking A400M's vind ik véél erger dan de nachtvluchten.

Hier in de buurt willen ze een fietspad aanleggen en de mensen zijn aan het klagen.

Protest tegen verharde Speelkaartenstraat in Turnhout
In Turnhout hebben bewoners van de Jokerstraat bezwaarschriften ingediend tegen een voorstel van de stad om de Speelkartenstraat te verharden voor fietsers. De buurtbewoners vrezen dat de rust in het bos verstoord zal worden en dat hun kinderen niet meer veilig zullen kunnen spelen.
Argument: kinderen kunnen niet meer veilig spelen :wallbash::wallbash:

Klagen voor een windmolen, grote verkaveling of nieuwe weg. Kan ik inkomen.
Maar een fietspad :laugh::laugh: Ik zou mijn kop niet durven tonen op tv.

untrue.
alleen al komende nacht:
26 vluchten tussen 22u en 00u.
nog eens 10 daarna vóór 6u
en dat zijn enkel de passagiersvluchten

untrue.
alleen al komende nacht:
26 vluchten tussen 22u en 00u.
en dat zijn enkel de passagiersvluchten
Aankomende vluchten kan je niks aan doen, wegens tijdsverschillen. Je kan een vliegtuig geen hele nacht toertjes laten vliegen.
Er zijn uitzonderlijk 1 of 2 passagiersvluchten die 's nachts vertrekken, meer niet hoor.

Aankomende vluchten kan je niks aan doen, wegens tijdsverschillen. Je kan een vliegtuig geen hele nacht toertjes laten vliegen.
Er zijn uitzonderlijk 1 of 2 passagiersvluchten die 's nachts vertrekken, meer niet hoor.
tuurlijk kan je daar iets aan doen. je kan zeggen "als je op dat uur vertrekt in Rabat, land je om dat uur in Zaventem. dat mag niet met een eventueel verbod op nachtvluchten". tijdsverschil is een raar excuus he, je vliegt volgens een planning, en je vlucht duur meestal ongeveer even lang (er zijn factoren waardoor je sneller of trager bent). je weet als je opstijgt ongeveer wanneer je landt.

en je had het specifiek over landen.

Terug
Bovenaan