Ik zet mijn televisie op. Ik word spontaan herinnerd aan het feit dat we ons vandaag allemaal Vlaming moeten voelen. Geforceerde identiteitsvorming, van bovenaf opgelegd door de overheid. Gezond!
Met vlaggetjes zwaaien enzo, in het jaar 2023. En straks voor we in bed kruipen vlug nog wat spulletjes bestellen op Alibaba omdat het 5 cent goedkoper is.
En waar gaan de festiviteiten door? Hint: de dominante partij van de Vlaamse Regering heeft een voorzitter die ook burgemeester is van een provinciestadje. Ik wist het dus al vanaf de eerste seconde dat ik mijn televisie opzette, maar ik checkte toch nog eens. Altijd zelfkritisch blijven, weet je wel.
Maar jawel hoor. Mijn buikgevoel liet me opnieuw niet in de steek. Het was in AnTwErPeN. Tiens, hoor ik jullie collectief denken, waarom is dat niet in de Vlaamse hoofdstad; Brussel?! De vraag stellen is ze beantwoorden. Antwerpen heeft dus exact even veel te maken met Vlaanderen als Brugge, Gent, Leuven of Hasselt. Maar op één of anderen manier is het toch altijd en overal
Antwerpen.
Subtiel hoor N-VA, om niet alleen alle financiële middelen en subsidiestromen vanuit Vlaanderen naar Antwerpen te kanaliseren maar er ook steeds meer de onofficiële hoofdstad van te proberen maken. Heel subtiel. Nothing to see here.

Achterbakse cliëntelistische Vlaams-Nationalisten.