Kleine nieuwtjes

Je moet inderdaad de ironie wel appreciëren, kritiek leveren op Antwerpen als provinciestadje dat te veel subsidies zou opslurpen, en tegelijkertijd in Gent wonen, de stad die nog meer per inwoner krijgt uit het "Gemeentefonds", tot een veelvoud van wat kleine steden en gemeenten krijgen, die geen "voorafnames" krijgen.

De tirade jegens kleuterproclamaties hebben we het eerder al over gehad...

@mac-bc , verlaat als echte Metropolitaan toch eens dat boerendorp waar te woont en ga naar een echte stad waar ze het beleid voeren dat ge wilt zien!!! Bijvoorbeeld:

Als het regent in Parijs, druppelt het in Brussel. Hopelijk.

Inderdaad. De groenen zijn het aan't uitzoeken. Terecht ook. Iedere EV is een SUV tegenwoordig, waardoor er meer energie nodig is om die zware bakken voort te bewegen. Totaal onnodig die evolutie.

Toch ook goed nieuws dat die natuurherstelwet er gekomen is, ondanks modificaties. Wachten tot na de trialogues tot de effectieve wetteksten er zullen komen. En als Vlaanderen het dan niet uitvoert, komen ze voor de rechtbank in Luxemburg.

Inderdaad. De groenen zijn het aan't uitzoeken. Terecht ook. Iedere EV is een SUV tegenwoordig, waardoor er meer energie nodig is om die zware bakken voort te bewegen. Totaal onnodig die evolutie.
Misschien wel terecht maar ook wel rijkelijk laat.

Ridicule chronologie:

- "Auto's vervuilen dus we gaan inzetten op LEZ en elektrische auto's promoten."

- "Fuck, nogal wat van die elektrische auto's zijn groot."

- "Awel, dan kan we SUV's weren uit de stad."

En dan start een compleet dwaas onderzoek:

https://www.autogids.be/autonieuws/mobiliteit/suvs-binnenkort-ongewenst-in-brussel.html

De vraag die ik mij hier stel is waarom SUV's worden geviseerd? Dat is immers maar de naam van een categorie waar heel wat wagens onder vallen. Ik zou denken dat eerder de afmetingen van de wagen bepalen hoe vlot of veilig die in een stadscentrum kan rijden en parkeren.

De Dacia Duster is een SUV en meet L4,3 / B1,8 / H1,9

De Mercedes S is geen SUV en meet L5,1 / B2,1 / H1,5

Enfin, ik vermoed dat (zoals de link suggereert) het dus eerder over de afmetingen van de wagens zal gaan dan over het label SUV.

De vraag die ik mij hier stel is waarom SUV's worden geviseerd? Dat is immers maar de naam van een categorie waar heel wat wagens onder vallen. Ik zou denken dat eerder de afmetingen van de wagen bepalen hoe vlot of veilig die in een stadscentrum kan rijden en parkeren.

De Dacia Duster is een SUV en meet L4,3 / B1,8 / H1,9

De Mercedes S is geen SUV en meet L5,1 / B2,1 / H1,5

Enfin, ik vermoed dat (zoals de link suggereert) het dus eerder over de afmetingen van de wagens zal gaan dan over het label SUV.
Ja, ik vermoed dat ook hoor, maar de doorsnede SUV met "overdreven afmetingen" zal wel de grootste doorsnede zijn in % voor alle personenwagens, op pick-ups na misschien, en de grootste in absolute getallen. Dusja, om het kind een naam te geven zeker.

Ik zet mijn televisie op. Ik word spontaan herinnerd aan het feit dat we ons vandaag allemaal Vlaming moeten voelen. Geforceerde identiteitsvorming, van bovenaf opgelegd door de overheid. Gezond! :thumb:

Met vlaggetjes zwaaien enzo, in het jaar 2023. En straks voor we in bed kruipen vlug nog wat spulletjes bestellen op Alibaba omdat het 5 cent goedkoper is.

En waar gaan de festiviteiten door? Hint: de dominante partij van de Vlaamse Regering heeft een voorzitter die ook burgemeester is van een provinciestadje. Ik wist het dus al vanaf de eerste seconde dat ik mijn televisie opzette, maar ik checkte toch nog eens. Altijd zelfkritisch blijven, weet je wel.
Maar jawel hoor. Mijn buikgevoel liet me opnieuw niet in de steek. Het was in AnTwErPeN. Tiens, hoor ik jullie collectief denken, waarom is dat niet in de Vlaamse hoofdstad; Brussel?! De vraag stellen is ze beantwoorden. Antwerpen heeft dus exact even veel te maken met Vlaanderen als Brugge, Gent, Leuven of Hasselt. Maar op één of anderen manier is het toch altijd en overal Antwerpen.

Subtiel hoor N-VA, om niet alleen alle financiële middelen en subsidiestromen vanuit Vlaanderen naar Antwerpen te kanaliseren maar er ook steeds meer de onofficiële hoofdstad van te proberen maken. Heel subtiel. Nothing to see here. :sarcastic: Achterbakse cliëntelistische Vlaams-Nationalisten.
Ja, schandalig dat er nergens anders in Vlaanderen een Feest is voor de Vlaamse gemeenschap!
https://vlaanderenfeest.eu/feestelijkheden-2023/

Ja, ik vermoed dat ook hoor, maar de doorsnede SUV met "overdreven afmetingen" zal wel de grootste doorsnede zijn in % voor alle personenwagens, op pick-ups na misschien, en de grootste in absolute getallen. Dusja, om het kind een naam te geven zeker.
Dat denk ik eigenlijk niet, de meeste SUV's zijn gewone normale versies die wat omhoog getrokken worden.
Zowel een X3 als een X5 zijn bvb korter dan hun break-varianten.

Dat denk ik eigenlijk niet, de meeste SUV's zijn gewone normale versies die wat omhoog getrokken worden.
Wat ze exact als te groot gaan zien moet nog bepaald worden, maar met het oog op veiligheid voor voetgangers en andere zwakke weggebruikers speelt hoogte een rol, als het gaat om "ruimtegebruik" breedte mogelijk meer dan lengte, en algemeen voor veiligheid van anderen zal het gewicht ook wel een rol spelen. Dan denk je toch veel sneller aan een SUV dan aan een break, ook al omdat in absolute cijfers SUV's gewoon het best verkopen.

Laatst bewerkt:
deze post bevat onjuiste informatie
Ja, schandalig dat er nergens anders in Vlaanderen een Feest is voor de Vlaamse gemeenschap!
https://vlaanderenfeest.eu/feestelijkheden-2023/

Dit is een oplijsting van welke gemeentes het initiatief hebben genomen om de Vlaamse feestdag te vieren. Dit is geen oplijsting van evenementen die georganiseerd worden vanuit de Vlaamse Overheid.

Echter, het secretariaat van dit clubje nutteloze ambtenaren zit wel terug in .... rarara.... Jawel: Antwerpen.

SECRETARIAAT VLAANDEREN FEEST!​

vzw Vlaanderen-Europa
Adres
Collegelaan 106 2100 Antwerpen

Dit is een oplijsting van welke gemeentes het initiatief hebben genomen om de Vlaamse feestdag te vieren. Dit is geen oplijsting van evenementen die georganiseerd worden vanuit de Vlaamse Overheid.

Echter, het secretariaat van dit clubje nutteloze ambtenaren zit wel terug in .... rarara.... Jawel: Antwerpen.

SECRETARIAAT VLAANDEREN FEEST!​

vzw Vlaanderen-Europa
Adres
Collegelaan 106 2100 Antwerpen
Dat feest in Antwerpen is ook niet georganiseerd door de Vlaamse Overheid?

Ik denk zelfs dat de groep waar de X1 in valt, de grootste groep is mocht je alle SUV’s in groepen verdelen volgens formaat.

De VRT wordt bestuurd door een Raad van Bestuur met politieke afgevaardigden die rechtstreeks werden aangesteld door de Vlaamse Overheid.
Ah wacht, dus de stad Antwerpen werkt samen met de VRT (btw, die zitten in Brussel!!!! en dat voor de Vlaamse Radio en Televisie!) en daarom is dat feest plots door de Vlaamse Overheid georganiseerd?
Zowat elke radiozender doet optredens aan de kust! Waarom worden die niet in Heist-op-den-Berg georganiseerd, dat is toch evengoed als Blankenberge!

Wat ze exact als te groot gaan zien moet nog bepaald worden, maar met het oog op veiligheid voor voetgangers en andere zwakke wegebruikers speelt hoogte een rol, als het gaat om "ruimtegebruik" breedte mogelijk meer dan lengte, en algemeen voor veiligheid van anderen zal het gewicht ook wel een rol spelen. Dan denk je toch veel sneller aan een SUV dan aan een break, ook al omdat in absolute cijfers SUV's gewoon het best verkopen.

Veiligheid heeft inderdaad te maken met de hoogte van de bumper, het over de motorkap vallen ipv tegen de grond gesmakt.
Breedte toch belangrijker in smallere straten om te parkeren of kruisen, waar een brede auto toch meer problemen vormt voor doorstroom.
Lengte dan eerder voor het aantal parkeerplaatsen.

Wat ze exact als te groot gaan zien moet nog bepaald worden, maar met het oog op veiligheid voor voetgangers en andere zwakke weggebruikers speelt hoogte een rol, als het gaat om "ruimtegebruik" breedte mogelijk meer dan lengte, en algemeen voor veiligheid van anderen zal het gewicht ook wel een rol spelen. Dan denk je toch veel sneller aan een SUV dan aan een break, ook al omdat in absolute cijfers SUV's gewoon het best verkopen.
Klopt maar in Parijs gaan ze een uitzondering maken voor elektrische SUV's. Als het om de veiligheid van voetgangers gaat maakt het toch niet uit of de pakweg BMW X3 op benzine loopt of op elektriciteit. Ding blijft dezelfde afmetingen hebben, bovendien zal de elektrische variant zwaarder zijn en dus een hogere impact hebben bij aanrijding van een voetganger.

Dus we gaan elektrische wagens bannen? Want die zijn zwaarder dan benzine/diesel varianten

Klopt maar in Parijs gaan ze een uitzondering maken voor elektrische SUV's. Als het om de veiligheid van voetgangers gaat maakt het toch niet uit of de pakweg BMW X3 op benzine loopt of op elektriciteit. Ding blijft dezelfde afmetingen hebben, bovendien zal de elektrische variant zwaarder zijn en dus een hogere impact hebben bij aanrijding van een voetganger.
Ik reageer dan ook gewoon waarom volgens mij SUV's genoemd worden en niet breaks. Als men in Parijs een uitzondering wil maken voor elektrische wagens, moeten ze dat maar doen. Je kan meerdere factoren in rekening brengen om te beslissen of een wagen nu extra moet kosten of niet. Voor mijn part maken ze die uitzondering niet en maken de constructeurs elektrische sedans hoor.
Dus we gaan elektrische wagens bannen? Want die zijn zwaarder dan benzine/diesel varianten
"een rol spelen" ---> Dus we gaan elektrische wagens bannen? :wtf:

Ik lees gewoon wat men hier post van links hoor, daar wordt o.a. over grootte en gewicht gesproken. Deze morgen op de radio had Elke Van den Brandt het specifiek ook over hoogte voor veiligheid voetgangers.

Opnieuw hier: je kan met verschillende factoren werken zeker, naargelang wat je wil afstraffen en stimuleren. Weet ik veel wat ze gaan doen, zit ik hier in de het parlement van Brussel ofzo?

Ik reageer dan ook gewoon waarom volgens mij SUV's genoemd worden en niet breaks. Als men in Parijs een uitzondering wil maken voor elektrische wagens, moeten ze dat maar doen. Je kan meerdere factoren in rekening brengen om te beslissen of een wagen nu extra moet kosten of niet. Voor mijn part maken ze die uitzondering niet en maken de constructeurs elektrische sedans hoor.
Zo groot is het gewichtsverschil tussen die 2 ook niet trouwens. Een EQS 580 sedan weegt 130kg minder dan de SUV-variant.
Dat is hetzelfde als mensen die met 3 personen in de auto zitten extra te gaan belasten...

Terug
Bovenaan