Kleine nieuwtjes

Je ziet en hoort toch duidelijk de fietser eerst duwen en zijn kalf schelden of niet?
Het is niet omdat hij politieker is dat hij op zijn kop moet laten zitten he.
Ik ben wel akkoord. Het is een halve video. Voor hetzelfde heeft hij 100m ervoor die mevrouw haar poep aangeraakt en geroepen dood aan de Vlaming.

Je hebt één kant van het verhaal en een video die ergens halverwege het incident start. Ik vertrouw die kerel voor geen haar dus ik zou ook wel eens de andere partij willen horen.

Verder: ‘Bouchez in Knokke, waar hij regelmatig vertoeft’.
Bouchez: ‘Wij komen graag en vaak in Vlaanderen, wij zijn geen Vlaminghaters’.

Ik kan me weinig plekken bedenken die zo weinig met Vlaanderen te maken hebben als Knokke.
Knokke is het nieuwe Halle aan het worden.

Dus hij moet een fietser op zijn auto laten kloppen? Krijgt dan een duw. Zijn vriendin eist excuses en krijgt is nog de volle lading van de fietser en zijn vrouw. Die dan vuile walen roepen en dergelijke.
Sorry dan is het toch maar normaal dat de vriendin van bouchez terugroept dat ze racistisch zijn en zelf vuile Vlamingen zijn?

Bouchez spreekt trouwens beter Vlaams dan 80% van de Vlamingen Frans spreken
Ik heb Bouchez nog nooit nederlands horen praten?

Ik heb Bouchez nog nooit nederlands horen praten?
Weinig mensen. Heeft daar een beetje een complex van ( wss bang om niet uit woorden te geraken ofzo). Neemt sinds 2 jaar redelijk intensief les. Spreken blijft moeilijk maar kan perfect nederlands begrijpen en lezen. ( op tv zal hij denk ik altijd in het Frans antwoorden, maar hij snapt de nuances zelf in een interview)
Misschien heeft hij bang om belachelijk te worden gemaakt zoals Di rupo vroeger.
(Want ja ijdel is hij wel lol).
Persoonlijk hen ik het wel al gehoord in een paardenrestaurant in het vilvoordse. ( zal voor sommige hier ook niet Vlaams genoeg zijn)

Dus hij moet een fietser op zijn auto laten kloppen? Krijgt dan een duw. Zijn vriendin eist excuses en krijgt is nog de volle lading van de fietser en zijn vrouw. Die dan vuile walen roepen en dergelijke.
Sorry dan is het toch maar normaal dat de vriendin van bouchez terugroept dat ze racistisch zijn en zelf vuile Vlamingen zijn?

Uiteraard moet ge niet op iemand zijn auto kloppen, uiteraard moet ge ook niemand duwen, zelfs roepen/tieren etc vind ik onnozel.
Vraag is ook, was er iets aan zijn auto? Als er niks aan is, vreemde actie ja, maar zet uw dag verder want verhaal halen bij zo'n volk komt ge altijd als verliezer uit.
Is er wel iets aan, dan bel effectief de politie, nie? Wat hij toch ook niet doet?

Maar we weten ook maar de helft.

Daarop ben ik uitgestapt om te kijken wat er gebeurd was. De vrouw deed een boos handgebaar en reed verder en ik ben achter haar aan gelopen. Het licht stond intussen op groen, dus heeft mijn vriendin het stuur overgenomen en is ze mij tegemoet gekomen met de wagen. Maar uiteindelijk heb ik zelfs de kans niet gehad om te vragen wat er gebeurd was.

Madam Bouchez staat al 10 meter verder te discuteren en roepen voor die man bij Bouchez is en hij een duw krijgt, terwijl hij er achter liep is zij: uitgestapt - ingestapt - verder gereden - gestopt - uitgestapt en gaan discuteren. Op die tijd is hij dus pas ter plaatse

Terwijl de passagiersdeur open staat in het filmpje? Ergens iets klopt niet hè want Bouchez was te voet zegt hij.

Zoals ik zei: zoveel dingen fout langs 2 kanten. Idioot haantjesgedrag
Met de temperaturen zijn er precies veel die verhit rondlopen.

In een ander dorp wonen waar ik nog mensen ken en dat op een haalbare afstand (alles binnen België dus bijna) van mijn familie ligt, zou ik nog mee kunnen leven. Die Vlaamse kerktorenmentaliteit waarbij je net je buren kent, een straatbarbeque kunt organiseren, op 10 minuten wandelen van wat natuur kan wonen, in plaats van verziekte stadsdelen vol criminaliteit en verloedering...

Dwing mij om in een stad als Gent of Brussel te gaan wonen, en ik ga letterlijk dood. Ik werk nu en heb in het verleden al voor meerdere jobs in Brussel gewerkt en neen, gewoon weg neen. Brussel heeft zeker zijn mooie kanten, maar ik ben blij als ik 's avonds naar huis kan, (vér) buiten Brussel, want die stand is op vele vlakken ook gewoonweg ziek. Alleen al het feit dat ik elke kantoordag tegenwoordig in Brussel Noord moet passeren doet me gewoon walgen, bah. Zo'n wijken in de buurt van de centrale stations van je hoofdstad... ik zou er nog niet in de buurt ervan gaan wonen al kreeg ik geld erbovenop.

Enkel de groene rand van Hasselt (genre Kortessem of Alken) of Antwerpen (genre Ekeren, Wilrijk) zou ik nog mee kunnen leven qua "stad", omdat na studeren in Antwerpen ik iets meer een voorkeur voor die stad heb, zou ik nog zien zitten, maar daar wordt een deftige woning met een stukje tuin ook al stilaan onbetaalbaar. Ik heb nu 100 m² tuin en 30 m² terras en dat is zelfs genoeg, mits wat deftige inrichting. Moet niet superveel meer hebben (toch niet op m'n eentje), mag zelfs misschien nog een tikkeltje minder.

Kiezen voor verdichting als het de natuur en openbare ruimte ten goede komt: ja.
Meer verdichten louter en alleen om meer mensen te kunnen blijven opeenstapelen? Absoluut NEEN, maar de politiek weigert dit in te zien.

Maar zo zwart wit is het toch helemaal niet. Niet elke plaats in een serieuze stad ziet eruit als de wijk rond de Aarschotstraat eh. Ik woon al heel m'n leven in een grootstad (toen ik kind was in Brussel, sindsdien in Antwerpen), en ik/wij heb(ben) altijd contact gehad met onze buren, hebben gespeeld met andere buurjongens/-meisjes, etc. Dwing mij om ergens in de middle of nowhere in een random dorp te gaan wonen waar er geen zak te doen is, en ik ga ook letterlijk dood.

Ja, in Antwerpen (en Brussel) heb je wijken waar je mij ook nooit zult zien wonen, maar in het gros van de stad is het nog altijd aangenaam en goed wonen. Dat je geen stadsmens bent, dat is je volste recht, maar doen alsof elke stadsbewoner zo'n hyperindivualistische marginaal is die opgaat in de massa; dat is pas de typische kerktorenmentaliteit.

Hoog tijd om meer kritisch kijken naar te veel aangroei van de bevolking en bevolkingsdichtheid door migratie, want zonder migratie zou hier de bevolking terug wat kunnen dalen. De bevolkingsdichtheid is hier bij de hoogste ter wereld, genoeg is genoeg denk ik dan om een migratiestop te rechtvaardigen, met uitzondering van de oorlogsvluchtelingen uit Oekraïne (als je consequent bent moet je opvang in eigen regio wél voor hen toepassen binnen Europa). We krijgen er momenteel nog steeds jaarlijks een kleine stad bij, en al die mensen moeten ergens wonen.

Tgoh, Vlaanderen is eigenlijk redelijk mooi verspreid qua bevolking. Je hebt hier niet echt massasteden, maar mensen wonen hier zo'n beetje overal (vooral in de Vlaamse ruit). Ik zie niet wat daar slechter aan is als je het vergelijkt met landen zoals Spanje, Frankrijk, etc. waar quasi alle inwoners in de steden wonen en niemand op het platteland. Wij zijn gewoon een veel kleiner land, dus veel ruimte voor platteland is er niet.

spain-population-map.jpg

YXHVrqtl4aG4yMRFbKoWGySpQv7hgEQg7zfRD8NCg8I.png

Wat houdt dat in? Is dat iets positiefs of negatiefs?
Ik ken Halle niet echt.

Ik vermoed dat hij doelt op het feit dat Halle (net zoals Knokke) vroeger een 'goede' côté was waar geld zat, maar nu ook druk bezocht (en in het geval van Halle ook bewoond) wordt door wat meer mensen uit de sociale 'basse classe'.

Weinig mensen. Heeft daar een beetje een complex van ( wss bang om niet uit woorden te geraken ofzo). Neemt sinds 2 jaar redelijk intensief les. Spreken blijft moeilijk maar kan perfect nederlands begrijpen en lezen. ( op tv zal hij denk ik altijd in het Frans antwoorden, maar hij snapt de nuances zelf in een interview)
Misschien heeft hij bang om belachelijk te worden gemaakt zoals Di rupo vroeger.
(Want ja ijdel is hij wel lol).
Persoonlijk hen ik het wel al gehoord in een paardenrestaurant in het vilvoordse. ( zal voor sommige hier ook niet Vlaams genoeg zijn)

Een côte à l'os bestellen is wel van een heel ander niveau dan een hoogstaande conversatie voeren eh. Mensen die echt perfect tweetalig zijn (dus beide talen op minstens C1 niveau), kom je echt heel weinig tegen (buiten Brussel). Ik heb opzich ook nooit begrepen waarom Belgen (zowel Nederlands- als Franstaligen) zo'n belang hechten aan dat de 'andere' per se uw taal moet spreken. Ik ben (i.t.t. Bouchez wrs) wel volledig professioneel en sociaal tweetalig, maar ik geef met de jaren steeds meer de voorkeur aan Nederlands spreken, omdat ik daar ondertussen een stuk vlotter (en meer genuanceerd) in ben dan in het Frans (dat ik sinds m'n 6/7 niet dagelijks meer spreek). Wanneer ik dan afspreek met Franstalige/Brusselse vrienden, waarvan ik weet dat die Nederlands heel goed verstaan, dan babbel ik gewoon Nederlands. En zij in het Frans.
Ik zie tbh geen enkele reden waarom iemand die een uitleg van een zeker niveau komt doen (zoals een politicus), die uitleg dan vol gestotter en gestruikel moet komen doen, terwijl die diezelfde uitleg kan doen in zijn eigen taal (die iedereen verondersteld wordt te verstaan, cuz meertalig land) zonder dat het er met horten en stoten/onverstaanbaar uit komt.

Maarja, ik ben dan ook iemand die Walen/Franstaligen niet ziet als 'de anderen', en Vlamingen automatisch als 'wij'.

<>
Spreken blijft moeilijk maar kan perfect nederlands begrijpen en lezen.
:sarcastic:
PS: Vlaams is geen taal, Nederlands wel. Je spreekt ook over Frans en niet Waals...

En dan verder waar het hier over ging:
Je ziet en hoort toch duidelijk de fietser eerst duwen en zijn kalf schelden of niet?
Nee, eigenlijk niet, toch niet in het artikel/filmpje dat hier gepost wordt. Je weet niet wat hier vooraf aan gegaan is. Het artikel zegt dat Boucheze zegt dat er iets vooraf aan gegaan is maar dat staat niet op het filmpje. Staat zelfs letterlijk in het artikel: "Wat precies de aanleiding was voor de discussie valt niet uit de video af te leiden"

Ik heb opzich ook nooit begrepen waarom Belgen (zowel Nederlands- als Franstaligen) zo'n belang hechten aan dat de 'andere' per se uw taal moet spreken.

Ik denk dat de meeste mensen wel het verschil maken tussen een beenhouwer in Henegouwen en een politieker die actief is op het nationale niveau. Van de eerste verwacht ik niet dat hij/zij twee talen kan spreken, van de tweede wel.
En diepgaande discussies kunnen ze dan nog altijd in hun moedertaal houden, maar laten we eerlijk zijn, er zijn genoeg politiekers die met moeite die cote à l'os zouden kunnen bestellen in een Nederlandstalig restaurant, zelfs rekening houdende dat een heel deel van de termen die ze moeten gebruiken dan nog uit het Frans komen (cote à l'os, saignant,...).
Taal Aktie Komitee-achtig moet het niet worden want die mannen grenzen aan het karikaturale, maar voor een loon van >10K mag je toch nog wat verwachten, nee?

Wat houdt dat in? Is dat iets positiefs of negatiefs?
Ik ken Halle niet echt.
Voor de mensen daar die ik hoor praten zijn de meeste Vlamingen verhuist, omdat Frans daar de moedertaal geworden is en veel niet Vlamingen.

Verder ga ik mij er ook niet over uitspreken omdat ik er ook niet woon.

Dus als jij als witte automobilist een conflict hebt op de Turnhoutsebaan met een Marokkaan op een fiets, dan vind jij het acceptabel als je scheldt met "kankermarokkanen!" en/of "rifapen" ?
Lucie Demaret zei precies dat met Sales Flamands! en Paysans!.

Ja je mag dat, maar het laat zien hoe diep racistisch deze persoon is. Want hoezo beledig je een complete bevolkingsgroep als je met 1 individu een conflict hebt?

En deze mevrouw is een adviseur (en vriendin) van MR ministers he.

Dus als jij als witte automobilist een conflict hebt op de Turnhoutsebaan met een Marokkaan op een fiets, dan vind jij het acceptabel als je scheldt met "kankermarokkanen!" en/of "rifapen" ?
Lucie Demaret zei precies dat met Sales Flamands! en Paysans!.

Ja je mag dat, maar het laat zien hoe diep racistisch deze persoon is. Want hoezo beledig je een complete bevolkingsgroep als je met 1 individu een conflict hebt?

En deze mevrouw is een adviseur (en vriendin) van MR ministers he.
Ja.

Als een Marokkaan tegen mij zegt vuile Vlaming dan kan ik antwoorden met vuile Marokkaan

Nogmaals volgens de video heeft de fietster eerst geroepen.
Ik denk dat jullie echt ne keer de video luider moeten zetten.
Face it
Het waren wss flaminganten debiele fietsers dat ne keer dachten van fars te doen tegen iemand met een mooie auto.

BTW Lucie is de persoon die zegt dat mevrouw de fietster racistisch is in de video.
Ook ik ben in Vlaanderen genoeg uitgemaakt voor vuile Waal.

<>

:sarcastic:
PS: Vlaams is geen taal, Nederlands wel. Je spreekt ook over Frans en niet Waals...

En dan verder waar het hier over ging:

Nee, eigenlijk niet, toch niet in het artikel/filmpje dat hier gepost wordt. Je weet niet wat hier vooraf aan gegaan is. Het artikel zegt dat Boucheze zegt dat er iets vooraf aan gegaan is maar dat staat niet op het filmpje. Staat zelfs letterlijk in het artikel: "Wat precies de aanleiding was voor de discussie valt niet uit de video af te leiden"
Zelf ik versta niet altijd West Vlaams van oude mensen.
Daar is weinig Nederlands aan

Het waren wss flaminganten debiele fietsers dat ne keer dachten van fars te doen tegen iemand met een mooie auto.
Als we dan toch mogelijke scenario's uit onze duim aan't zuigen zijn: hij heeft mogelijks eerst de fietsers bijna van de baan gereden...

Of we kunnen ons tot de feiten houden. Jij doet dat niet.

Zelf ik versta niet altijd West Vlaams van oude mensen.
Daar is weinig Nederlands aan
En spreekt Bouchez plat West-Vlaams zoals die oude mensen? Indien niet, heeft uw antwoord geen enkele betrekking tot mijn post.

Als we dan toch mogelijke scenario's uit onze duim aan't zuigen zijn: hij heeft mogelijks eerst de fietsers bijna van de baan gereden...

Of we kunnen ons tot de feiten houden. Jij doet dat niet.

En spreekt Bouchez plat West-Vlaams zoals die oude mensen? Indien niet, heeft uw antwoord geen enkele betrekking tot mijn post.
De auto staat op meer dan 2 m van het voetpad.
Plaats genoeg voor de fietser.
Gij weet ook niet wat er gebeurd is dus probeer hier niet de superieure uit te hangen.
Als ne West Vlaming tegen mij roept spreek Nederlands vuile Waal dan zal ik zeker antwoorden met wat ik juist zei...

De enige feiten die we zien in de video

Bouchez krijgt een duw ( had misschien best niet uit de auto gestapt)
Je hoort de hele video de Vlaamse vrouw de Franse vrouw beledigen zeggen vuile Waal keer terug naar Wallonië.
Waarop de andere antwoord dat de Vlamingen racistisch en vuil zijn

De auto staat op meer dan 2 m van het voetpad.
Plaats genoeg voor de fietser.
Gij weet ook niet wat er gebeurd is dus probeer hier niet de superieure uit te hangen.
Als ne West Vlaming tegen mij roept spreek Nederlands vuile Waal dan zal ik zeker antwoorden met wat ik juist zei.
Heb je ook het artikel gelezen?

De feiten zijn al van een stukje voordien, daarna is Bouchez naar eigen zeggen uitgestapt en heeft zijn vriendin verder gereden.
Dus hoe die auto daar (op de openbare weg zonder inzittende) staat doet er niet toe hè.

Again zijn verhaal plakt nog niet met stroop
- Hij heeft gelopen en vriendin gereden. Vriendin is al aan het discuteren, de passagiers deur staat open

- Ik hoorde een slag en ging kijken (en erna verhaal halen)
Was er iets aan de auto?
Ja? Dan bel je politie en vertrek je niet zomaar
Nee? Dan is het inderdaad onnodig, maar moet je ook geen verhaal gaan halen.

Als een fietser misbaar maakt en beetje fars doet.
Dan ga ik ook tot bij hem
Is dat slim? Nee
Maar ik laat ook geen fietser een grote muil opzetten om hem dan is niet te vragen wat het probleem is.
Zeker als er effectief een klop op mijn voertuig is geweest

Het is typisch iets voor fietsers om een grote muil op te zetten tot je gaat vragen wat er scheelt.
Vergis u niet. In de video horen we duidelijk de racistische Vlaming.
de Waalse vrouw heeft dan ook nog is een bruin kleurtje (jaja want zuid italiaans)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan