Kleine nieuwtjes

Veel gebleit om niks

Maar wie verzint het in godsnaam om een vlag (ongeacht de welke) op de grond te leggen.
Dat is nu toch geen symbool om over te lopen of uw voeten af te vegen

Rol van de voorzitter van het Vlaams Parlement
De voorzitter leidt de werkzaamheden van het Vlaams Parlement. De voorzitter zit de plenaire vergaderingen voor en zorgt ervoor dat die vergaderingen ordelijk verlopen. De voorzitter mengt zich doorgaans niet in de besprekingen. Hij/zij staat in principe boven de fracties.

Drie keer Vlaanderen een land noemen, de inrichting veranderen door een vlag naast u heen te zetten.
Goh, het past niet bij het beeld van een quasi neutrale voorzitter die de orde moet handhaven in wat sowieso al kiekeskot is, nietwaar?

Maar bon, er zullen weer leuke TikTok en instagram filmpjes volgen. Dat dan weer wel.

Drie keer Vlaanderen een land noemen, de inrichting veranderen door een vlag naast u heen te zetten.
Goh, het past niet bij het beeld van een quasi neutrale voorzitter die de orde moet handhaven in wat sowieso al kiekeskot is, nietwaar?

Maar bon, er zullen weer leuke TikTok en instagram filmpjes volgen. Dat dan weer wel.
Goed ja , wij zullen wel serieus onze job verder doen (voor veel minder geld) , kunnen die wat kibbelen over een vlag.

Goed ja , wij zullen wel serieus onze job verder doen (voor veel minder geld) , kunnen die wat kibbelen over een vlag.
Maar je beseft toch dat het niet over de vlag in kwestie gaat, maar over de provocatie dat De Winter daar specifiek mee tracht te bereiken?

Dus iemand die een semi-neutrale rol moet opnemen in een bestuursorgaan gaat op die uitzonderlijke dag dat hij die rol nog eens mag opnemen doelbewust trollen, en de aandacht gaat naar de mensen die hem daarop terechtwijzen? Als ge de provocatie en het gebrek aan respect voor de functie daar niet van inziet, dan negeer je imo bewust het punt.

Maar je beseft toch dat het niet over de vlag in kwestie gaat, maar over de provocatie dat De Winter daar specifiek mee tracht te bereiken?

Dus iemand die een semi-neutrale rol moet opnemen in een bestuursorgaan gaat op die uitzonderlijke dag dat hij die rol nog eens mag opnemen doelbewust trollen, en de aandacht gaat naar de mensen die hem daarop terechtwijzen? Als ge de provocatie en het gebrek aan respect voor de functie daar niet van inziet, dan negeer je imo bewust het punt.
Het gaat gewoon om een vlag ? Je kan die "provocatie" van De Winter ook gewoon negeren en verder gaan tot de orde van de dag ? Met de ogen open in de val gelokt .

Los daarvan vind ik de TikTok-cultuur bij politici een zeer slechte tendens ma bon.

doelbewust trollen
Beste manier om met trollen om te gaan is ze toch negeren?

Wat ook kon: Reageer daar kort op dat Vlaanderen wat hen betreft geen land is en dat hij belachelijk doet met zijn herinrichting.
Hop, over naar de orde van de dag.

Het gaat gewoon om een vlag ? Je kan die "provocatie" van De Winter ook gewoon negeren en verder gaan tot de orde van de dag ? Met de ogen open in de val gelokt .
Hij zet de Vlaamse Vlag naast zichzelf als voorzitter. Als ik me niet vergis zijn daar bepaalde regels rond hoe het parlement er moet uitzien. Ten tweede noemt hij tot drie keer toe Vlaanderen een land.

Akkoord. Je kan alles negeren. Maar zo geef je iedereen vrij spel.

In Westende-bad moet het reuzenrad afgebroken worden na een klacht van een tweedeverblijver. Een toonbeeld van kleingeestigheid, zegt de ene. Te voortvarende politici worden zo terecht teruggefloten, zegt de andere.

Vooral burgemeester Jean-Marie Dedecker was niet blij. Toch vind ik zijn stelling “velen vs een enkeling, dus die enkeling moet maar plooien“ niet correct.

Wat vinden jullie?

Een stukje uit een artikel in De Standaard:

Maaike Van Assche (33), die hier binnenkort komt wonen, is het daarmee eens. ‘Belachelijk’, zegt ze. Maar niet iedereen deelt die mening. ‘Ik heb een appartement in Middelkerke en ik ben toch eens tot hier gewandeld’, zegt Gilberte Polaris (72) uit Diepenbeek. ‘Eerlijk? het rad staat wel heel dicht bij die appartementen. Ik zou ook niet willen dat ze in mijn slaapkamer kunnen binnenkijken.’
Patrick Marivoet, ook een zestiger, woont al 22 jaar in een van de appartementen die grenzen aan het rad. ‘Ja, ik weet dat we in een toeristische zone wonen en nee, ik vind het niet fijn dat er tot 10 uur ’s avonds muziek is en dat ze kunnen kijken hoe ik op mijn terras aan het eten ben.’ Maar voor Marivoet draait dit om iets fundamentelers. ‘Politiekers zetten neer wat ze willen. En als er klachten komen, gaan ze achteraf eens praten. Ik vind dit een goed signaal van de rechter. Wie iets wil doen, moet vooraf babbelen met de mensen. Niet achteraf, zoals Jean-Marie Dedecker (de burgemeester van Middelkerke, red.)gedaan heeft. Wij hebben hem hier niet gezien, we hebben zelfs geen briefje in de bus gekregen.’

Dieter Landuyt (42) geeft hem gelijk. Hij is met zijn kind in de buggy en zijn moeder Marijke (72) aan het wandelen langs de dijk. ‘Dit had perfect vermeden kunnen worden’, zegt ook hij. ‘Het is een gebrek aan communicatie. Politici zijn heel voortvarend, ze luisteren zonder te luisteren niet naar de bevolking. Dan mogen ze anno 2023 niet verbaasd zijn dat de mensen zelf stappen zetten.’ , zegt hij. Volgens Landuyt is het rad slechts een prelude. ‘Ook over de woontoren die hier gepland staat, zal nog veel discussie volgen.’

In Westende-bad moet het reuzenrad afgebroken worden na een klacht van een tweedeverblijver. Een toonbeeld van kleingeestigheid, zegt de ene. Te voortvarende politici worden zo terecht teruggefloten, zegt de andere.

Vooral burgemeester Jean-Marie Dedecker was niet blij. Toch vind ik zijn stelling “velen vs een enkeling, dus die enkeling moet maar plooien“ niet correct.

Wat vinden jullie?

Een stukje uit een artikel in De Standaard:

Al die persoonlijke meningen maken niet uit. Interessanter om te weten wat de argumentatie is van de rechter in dat vonnis.

Is dat omdat het zicht/privacy verdorven wordt van de bewoners of is dat omdat de eigen spelregels overtreden waren van de gemeente en ze vergunningen/buurtraadplegingen ontbraken?

Hij zet de Vlaamse Vlag naast zichzelf als voorzitter. Als ik me niet vergis zijn daar bepaalde regels rond hoe het parlement er moet uitzien. Ten tweede noemt hij tot drie keer toe Vlaanderen een land.

Akkoord. Je kan alles negeren. Maar zo geef je iedereen vrij spel.

Vlaams wapenschild is zelfs geportretteerd op de vloer. Nu komt er een stemming in het uitgebreid bureau die vol zit met vlaamsgezinden. Die vlzg gaat dus nooit meer weggaan. Intelligent oppositiewerk!!

Welke provocatie?
Dat je in het Vlaams parlement bent en die vlag het symbool is van de Vlaamse gemeenschap? De gemeenschap waarvan je in het bestuursorgaan zit?

Natuurlijk is die vlag daar zetten gelieerd met zijn politieke overtuiging. Maar hij doet er wel niks verkeerd mee.
Wat PVDA hier doet is gewoon belachelijk in het kwadraat.

Vlaams wapenschild is zelfs geportretteerd op de vloer. Nu komt er een stemming in het uitgebreid bureau die vol zit met vlaamsgezinden. Die vlzg gaat dus nooit meer weggaan. Intelligent oppositiewerk!!
Ik spreek mij niet uit of die vlag daar wel of niet mag staan als daarover gestemd wordt. Dat boeit mij geen hol. Maar het gaat om de provocatie.

Welke provocatie?
Dat je in het Vlaams parlement bent en die vlag het symbool is van de Vlaamse gemeenschap? De gemeenschap waarvan je in het bestuursorgaan zit?

Natuurlijk is die vlag daar zetten gelieerd met zijn politieke overtuiging. Maar hij doet er wel niks verkeerd mee.
Wat PVDA hier doet is gewoon belachelijk in het kwadraat.
Dus je zegt ‘Welke provocatie?’ om dan terug te komen op het feit dat zijn actie effectief wel gelieerd is aan zijn politieke overtuiging. :unsure:

Je negeert (al dan niet doelbewust) de essentie: een ondervoorzitter die sporadisch eens mag opdraven als voorzitter gebruikt de unieke kans om de zaken naar zijn hand te zetten door het interieur te verschuiven en tot drie maal toe Vlaanderen een land te noemen.
Een voorzitter van het Vlaams parlement moet zo neutraal mogelijk de zitting leiden, niet voor commotie zorgen. Je weet dat mensen daarop gaan reageren want dat is je doel.

Wie is er dan slechter van wil? De persoon die naar die vergadering gaat en zijn functie daarvoor misbruikt, of de mensen die hem daar op aanspreken?

Als VB zich echt wil gaan opwerpen als bestuurspartij dan moeten dergelijke folie’kes voor de bühne eruit. Hoe kan je nu verwachten dat mensen met jou aan tafel gaan zitten als je constant manieren zoekt om mensen op te hitsen? Zo werkt politiek toch niet?
Als ze nu eens die kansen gebruiken om een andere kant van de partij te laten zien ben ik er zeker van dat er ooit een common ground gevonden kan worden.

Link

De Vlaamse kerktorenmentaliteit, binnenkort nu ook geïnstitutionaliseerd.
ik weet het niet als je zeg maar in een gemeente rond Brussel woont waar je 1) of een kans op behoud hebt van het Vlaams karakter of 2) een verdere verbrusseling wenst, dan kies ik toch voor het eerste.

De framing is wel perfect gelukt: hij heeft PVDA doen overkomen als schuimbekkende Vlamingenhaters en hij zat er met een laconische houding van et alors?

Het is trouwens ook nog een verkeerde vlag, vanuit standpunt van het VB.

Laatst bewerkt:
Link

De Vlaamse kerktorenmentaliteit, binnenkort nu ook geïnstitutionaliseerd.
Ja en nee. Het is inderdaad zeer Belgisch om rond de kerktoren te blijven natuurlijk. Maar specifiek over de rand zie je toch wel hoe de gemeenten vlak rond Brussel zo duur zijn dat kinderen van inwoners vaak wegtrekken. Bv. kinderen opgegroeid in Meise of Wemmel trekken naar Merchtem/Opwijk, wie het daar dan te duur vindt trekt naar Lebbeke of Buggenhout.

Ergens is dat een normale evolutie, maar in de realiteit van België betekent dit vaak verfransing door ingeweken Brusselaars, wat nu ook gewoon ongewenst is (los van of dat globaal bekeken nu een probleem is). En uiteindelijk heeft men ook altijd de mond vol over het "sociale weefsel", je buren kennen, het gemeenschapsleven, ... dat is natuurlijk iets dat veel meer mogelijk is als je inwoners lokale roots hebben.

Terug
Bovenaan