Kleine nieuwtjes

Ook wel veelzeggend hoe jullie daarvan wakker liggen, maar van het uithollen van de europese democratie en justitie er niemand een moer gom eeft :unsure:
dus een stemming in het parlement is niet democratisch? Ik verwacht eerder een signaal van de EVRM

Welke abnormalen waren vragende partij voor die aanpassing?
Hoogst waarschijnlijk niemand buiten wat twitteraars. Maar twitter is nu niet echt het medium dat de algemene gedachten van de bevolking belichaamt.

Ik zie het toch eerder als een poging van een groot bedrijf om zich weer wat in de picture te werken. Imo is hier niemand vragende partij voor buiten enkele gladde marketingjongens die uniliver als een moreel superieur bedrijf willen framen.
Unilever is geen onbekende in het scoren van deugpunten. Vorig jaar was er ook al de facebook boycot naar aanleiding van de BLM rellen.

Wat is er hypocriet aan de houding van EU?

Dat bedrijf loopt er de kantjes af:
Productieproblemen in EU, maar niet in de rest van de wereld.
Maar het exporteert wel naar de rest van de wereld vanuit EU. Dat is hypocriet in mijn ogen.

In het contract met EU werden de UK-fabrieken bestempeld als Europese productielijnen, maar het levert geen vaccins vanuit UK aan de rest van Europa. EU krijgt veel te weinig, maar UK krijgt zoals afgesproken. Ook redelijk hypocriet.

Tijd terug werd er beweerd dat het contract met UK eerder getekend was, vandaar de tekorten voor EU.
Dit bleek ook niet waar te zijn.

My two cents: Als Europa ooit nog een rol wil spelen op wereldvlak, moet het net meer zijn tanden tonen.
Als ze al iets zijn, vind ik ze nog veel te laks. Dreig ermee om hun miljardensubsidies terug af te nemen of miljardenboetes op te leggen als ze niet beter hun afspraken nakomen, ze zullen dan wel snel inbinden.

Walgelijk, een ander woord bestaat er niet voor. Laat de EU en het parlement volgende keer maar mooi zwijgen wanneer men Rusland op de vingers wil tikken. 400 van de 600 parlementsleden hebben gestemd om immuniteit op te heffen en de weg richting gevangenis open te zetten voor een politieke collega en vluchteling.

De spaanse democraten durven dit dan een hoogdag te noemen voor de democratie, ongezien.

Mijn volgende europese stem zal er met zekerheid een zijn voor anti EU partijen, dat staag al vast.
Ergens is dat wat dubbel. Gisteren daar over iets gehoord op de radio en de redenering is dat die 3 niet in hoedanigheid als EU parlementslid worden beschuldigd. Overgesimplificeerd: als ze als EU parlementslid zich in het onafhankelijkheidsdebat hadden gemengd, dan was de onschendbaarheid niet opgehoffen.

Je kan je dan inderdaad afvragen wat het parlement moet doen: handelen ze naar de letter van wet of maken ze een statement?

Niet echt, toch? Het gaat in het eerste geval om vaccins die beloofd waren aan de EU volgens contracten, maar tegengehouden zouden zijn door het VK. En in het tweede geval gaat het om vaccins die beloofd waren aan de EU volgens contracten, maar naar Australië gingen.

Dus twee maten en twee gewichten, ja, maar voor twee totaal tegenovergestelde zaken. We betichten het VK ervan dat zij onterecht de export van vaccins tegenhouden, en tegelijk houden wij terecht de export van andere vaccins tegen.

Dat is toch net positief? Net goed van Europa? Ik vind de samenwerking tussen Oostenrijk en Israël veel erger voor Europa dan dit.

Niet echt, toch? Het gaat in het eerste geval om vaccins die beloofd waren aan de EU volgens contracten, maar tegengehouden zouden zijn door het VK. En in het tweede geval gaat het om vaccins die beloofd waren aan de EU volgens contracten, maar naar Australië gingen.

Dus twee maten en twee gewichten, ja, maar voor twee totaal tegenovergestelde zaken. We betichten het VK ervan dat zij onterecht de export van vaccins tegenhouden, en tegelijk houden wij terecht de export van andere vaccins tegen.

Dat is toch net positief? Net goed van Europa? Ik vind de samenwerking tussen Oostenrijk en Israël veel erger voor Europa dan dit.
Staat er in die contracten dan exact welk vaccin (productielijn/slot) er voor welk land is? Want AstraZenica zal ook wel contracten hebben met Australië waar hetzelfde in staat?

Staat er in die contracten dan exact welk vaccin (productielijn/slot) er voor welk land is? Want AstraZenica zal ook wel contracten hebben met Australië waar hetzelfde in staat?
Misschien, maar als wij ons contract eerst hebben getekend, kunnen ze niet al iets leveren aan Australië (vermoedelijk duurder) en tegen ons zeggen dat ze er geen meer hebben. Daar gaat het om.

Misschien, maar als wij ons contract eerst hebben getekend, kunnen ze niet al iets leveren aan Australië (vermoedelijk duurder) en tegen ons zeggen dat ze er geen meer hebben. Daar gaat het om.
Zijn daar dan effectieve regels rond? Want dat zou bvb ook willen zeggen dat als je een auto bestelt, en iemand in een ander land bestelt een auto bij hetzelfde merk maar later, dat jij per definitie jouw wagen eerst zou moeten krijgen. Dat is in elk geval niet zo. Stel bvb dat Tesla op die manier zou werken, dan reden er mogelijks nog steeds geen Tesla's in Europa rond he.

Zijn daar dan effectieve regels rond? Want dat zou bvb ook willen zeggen dat als je een auto bestelt, en iemand in een ander land bestelt een auto bij hetzelfde merk maar later, dat jij per definitie jouw wagen eerst zou moeten krijgen. Dat is in elk geval niet zo. Stel bvb dat Tesla op die manier zou werken, dan reden er mogelijks nog steeds geen Tesla's in Europa rond he.
Ik weet niet of daar regels rond zijn. Ik zie de contracten niet. En jij ook niet. Maar jij komt wel met de conclusie "twee maten en twee gewichten"? Hoe ben je daar dan zo zeker van?

In de Afspraak op Vrijdag van vorige week zat Marc Noppen, CEO van het UZ Brussel, en Petra De Sutter, Europees Parlementslid. En die zeiden het toch ook zo. https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/de-afspraak-op-vrijdag/

De ‘Goliath van Borgerhout’: twee keer kanker ko geslagen, rolmodel voor jonge kickboksers en nu in cel als verkoper van cryptofoons​

Haha, wat een verrassing... NOT.

Twee Antwerpse agenten opgepakt na operatie Sky: drugsspeurder en zijn vrouw​

De ‘Goliath van Borgerhout’: twee keer kanker ko geslagen, rolmodel voor jonge kickboksers en nu in cel als verkoper van cryptofoons​

Haha, wat een verrassing... NOT.

Tja, dat was inderdaad toch al in de wandelgangen overal te horen dat die zich met minder fraaie zaken bezig hield.
Not surprised.

Krijgen we dan ook gasmaskers voor als de gascentrales ontploffen?

moest het zo zijn, wie zou het verbazen
Graag een korte toelichting of toch minstens een titel bij een link aub. Is een algemeen verzoek overigens.

En als het even kan geen DPG links want die hebben dat blijkbaar niet graag. :sop:

Graag een korte toelichting of toch minstens een titel bij een link aub. Is een algemeen verzoek overigens.

En als het even kan geen DPG links want die hebben dat blijkbaar niet graag. :sop:
Kun je even verduidelijken waarom jullie liever geen DPG-links zien en vooral dan vanwaar zou komen dat ze dat niet graag hebben. Extra clicks lijkt met toch wel hun mantra. Er zitten namelijk nogal wat kranten in hun portfolio.

Kun je even verduidelijken waarom jullie liever geen DPG-links zien en vooral dan vanwaar zou komen dat ze dat niet graag hebben. Extra clicks lijkt met toch wel hun mantra. Er zitten namelijk nogal wat kranten in hun portfolio.
Het is een persoonlijke voorkeur van mij, wegens die irritante "DPG Media Privacy Gate". Post gerust links naar die media maar het punt blijft, zet er een minimale toelichting bij waarom een bericht opvallend of interessant zou zijn. Of relevant in een specifieke discussie.

Terug
Bovenaan