Kleine nieuwtjes

Wacht, dus Carrion verzint iets. En op basis van dat verzinsel, heb jij al gezien dat
1. De volledige linkerzijde van het politieke spectrum als één man de andere kant op kijkt.
2. Er twee maten en twee gewichten zijn (het was verzonnen, hè...)
3. Op de verzonnen verontwaardigde reactie die moet volgen op de verzonnen reactie van Carrion, heb jij al een stropop verzonnen. En die ga je echt gebruiken alsof het ook maar enige waarde heeft?
Ik zie het eerder als een berekende gok dan een puur verzinsel. Want er zijn genoeg gelijkaardige incidenten waar buiten een paar boetes aan een handvol personen weinig gevolg aan gegeven werd.
 
Ik zie het eerder als een berekende gok dan een puur verzinsel. Want er zijn genoeg gelijkaardige incidenten waar buiten een paar boetes aan een handvol personen weinig gevolg aan gegeven werd.
En ge kunt er de klok op gelijk zetten dat er nog zo'n incidenten zullen volgen zolang de onderliggende problemen niet aangepakt worden (overbevolking, kansarmoede,...). Dit is dweilen met de kraan (of het kanon) open, maar wat kunt ge op korte termijn doen behalve pragmatisch te zijn?

Kvraag me af of het geen oplossing zou zijn om politiekers te weren van sociale media. Of een moratorium af te sluiten jaar voor verkiezingen.
der wordt toch veel met modder gegooid
Hoe definieer je politieker? Iedereen die zich verkiesbaar stelt? Sowieso vinden ze wel een andere spreekbuis. En een moratorium lijkt mij ook niet de oplossing, want blijkbaar vinden ze er nu al oplossingen op via vpn en consoorten.
 
Als ge 't nieuws ziet is heel dat Brussels gedoe toch ook weer een gevolg van die BLM-narrative het laatste jaar.

"Wij hebben geen vertrouwen in de politie, dit is de fout van de politie,..."
De advocaat die dat volk nog zit op te jutten.

En surprise er zijn rellen en ze zijn een politie commissariaat in brand gaan steken.
Maar we zijn vooral niet bezig om Amerikaanse problemen naar hier te brengen hoor.
 
Als ge 't nieuws ziet is heel dat Brussels gedoe toch ook weer een gevolg van die BLM-narrative het laatste jaar.

"Wij hebben geen vertrouwen in de politie, dit is de fout van de politie,..."
De advocaat die dat volk nog zit op te jutten.

En surprise er zijn rellen en ze zijn een politie commissariaat in brand gaan steken.
Maar we zijn vooral niet bezig om Amerikaanse problemen naar hier te brengen hoor.

Maar afrikanen zijn nu eenmaal emotionele mensen. Ook veel onbegrip omdat ze niet echt deel uit maken van onze archaische maatschappij.
Ik denk met iets betere inburgering dat dit probleem zich minder zou voordoen.
 
Maar afrikanen zijn nu eenmaal emotionele mensen. Ook veel onbegrip omdat ze niet echt deel uit maken van onze archaische maatschappij.
Ik denk met iets betere inburgering dat dit probleem zich minder zou voordoen.
For sure. Het is zeker en vast allemaal onze schuld. En die van de politie. Van iedereen, behalve van die die een overheidsgebouw met geweld kapotmaken, gelukkig hebben ze een kleurtje, anders valt dat blijkbaar onder terreur heb ik vandaag geleerd. :)
 
Ze hebben een politie -commissariaat in de fik gestoken.
Dat helpt ook niet voor de authoriteit van de politie.

Naar analogie van de USA kunnen we ook spreken van een staatsgreep.
 
For sure. Het is zeker en vast allemaal onze schuld. En die van de politie. Van iedereen, behalve van die die een overheidsgebouw met geweld kapotmaken, gelukkig hebben ze een kleurtje, anders valt dat blijkbaar onder terreur heb ik vandaag geleerd. :)


En vooral dit soort groepen voelt zich "terecht" te kort gedaan hé.
Andere relschoppers zijn domme kloten die zich laten ringeloren en geen echte zorgen hebben.

En de narrative die al zo lang bezig is over de slechte politie die gevoerd wordt dankzij BLM en zijn bekende volgende blauwe vinkjes, politici en andere aanhangers en die zijn hoogtepunt bereikte met rellen vorig jaar die draagt daar natuurlijk niet toe bij. Mensen die uitspraken in die richting doen zijn daar niet voor verantwoordelijk noch moet daar iets aan gedaan worden.
Want het was gewoon tegen racisme he. Das een goed doel.

Dus ja, je kan dit geweld niet goedkeuren maar het is wel ergens te begrijpen natuurlijk. 🤷‍♂️
 
Overheid die zijn boekje te buiten gaat, lijkt me duidelijk?
Ik denk dat iedereen ervan uitgaat dat de verkiezingen in Oeganda oneerlijk gaan verlopen. De winnaar daar staat vast. Het zal voornamelijk zijn om protesten moeilijker te maken zijn dat ze social media nu bannen.
 
So what? In tegenstelling tot wat er in het hln artikel staat is dit NIET tegen de deontologische code.

Trouwens... Zou men dan al die proffen die een boek schrijven, om dan hun leerlingen verplichten die aan te schaffen, i'm dan daarna amper iets van die lectuur te gebruiken, ook geen waarschuwingen moeten geven?
En dan nog. Op haar website staat dat ze die speeltjes aanraadt als seksuologe. NIET als psychologe.
Ander beroep. Andere master. En volkomen aanvaardbaar, vind ik.
 
So what? In tegenstelling tot wat er in het hln artikel staat is dit NIET tegen de deontologische code.

Trouwens... Zou men dan al die proffen die een boek schrijven, om dan hun leerlingen verplichten die aan te schaffen, i'm dan daarna amper iets van die lectuur te gebruiken, ook geen waarschuwingen moeten geven?
En dan nog. Op haar website staat dat ze die speeltjes aanraadt als seksuologe. NIET als psychologe.
Ander beroep. Andere master. En volkomen aanvaardbaar, vind ik.

Helemaal akkoord. Ik vind 't nog altijd een belachelijke beslissing.

Alleen werd het nu duidelijk neergezet dat ze die tucht kreeg omdat ze een vrouw was die zich sexy kleedde terwijl 't verhaal veel verder gaat dan dat.
En natuurlijk stond heel woke BV en media-land in rep en roer because sexism.
Want ja dit was weer het zoveelste bewijs van blanke machtige mannen die vrouwen onder de knoet wilden houden.
 
So what? In tegenstelling tot wat er in het hln artikel staat is dit NIET tegen de deontologische code.

Trouwens... Zou men dan al die proffen die een boek schrijven, om dan hun leerlingen verplichten die aan te schaffen, i'm dan daarna amper iets van die lectuur te gebruiken, ook geen waarschuwingen moeten geven?
Geen idee of het al dan niet in die code staat (heb jij ze misschien wel gelezen?), maar dat is het punt ook niet.

Het punt is dat de tuchtraad van de psychologencommissie beslist heeft om haar een waarschuwing te geven. Kaat Bollen was psychologe en dus onderhavig aan hun regels en uitspraken. In plaats van de beslissing te respecteren heeft ze er voor gekozen om haar titel op te geven, wat haar goed recht is. Maar er dan in de media een "vrouwenzaak" van maken en de helft van het verhaal verzwijgen is voor mij een brug te ver.

En dan nog. Op haar website staat dat ze die speeltjes aanraadt als seksuologe. NIET als psychologe.
Nu wel, ja.
 

Hier heeft de advocaat het zelfs zwart op wit gezegd. Als hij niet zwart was leefde hij nog.
Achter hem zie je nog een bordje met black lives matter op.

En dit is het gevolg. Daar lopen zelfs kinderen bij van maximum 12 jaar.
Ne man of 70?
Maar het gaat over enkele jongeren natuurlijk.


Wij zitten hier Amerikaanse toestanden en verdeeldheid te importeren en ondertussen zit een van onze ministers zich vooral te focussen op het feit dat hij genderinclusief is op het journaal door te zeggen dat we centra moeten bemannen en bevrouwen. Ge kunt 't niet verzinnen.
 
Benieuwd of die burgemeester hiervoor gesanctioneerd zal worden. IJdele hoop zeker?
Vorige keer heeft em ook in volle eerste (?) lockdown 10.000 z'n voeten aan de Corona maatregelen laten vegen voor BLM met rellen tot gevolg. En hij zit er nog hé.
Zal nu niks anders zijn.
 
Terug
Bovenaan