F*cking ranzigaard. Een tweeling van 3 jaar oud.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Even snel de evolutie van de woningprijzen en het bevolkingsaantal opgezocht:Huizenprijzen worden bepaald door vraag en aanbod, uiteraard heeft migratie daar een invloed op. Daarnaast haalt hij meer alleenstaanden aan als drijvende factor, wat ook gewoon klopt. Woonbonus werd door elke econoom als een gedrocht beschouwd dat enkel voor opwaartse prijsdruk zorgt, dus terecht afgeschaft. Die zegt daar nu toch geen gekke dingen?
Om nu 1 op 1 de prijsstijging op migratie te steken is nu ook wat kort door de bocht. We hebben ook nog inflatie. Dat zal de afgelopen tien jaar vlot 25-30% geweest zijn.Even snel de evolutie van de woningprijzen en het bevolkingsaantal opgezocht:
Migratie zal wel een invloed hebben op de woningprijs maar dit lijkt me op basis van deze cijfers echt niet de grootste factor.
- Prijsstijging van een gemiddelde woning afgelopen 10 jaar (2016-2025): +45%
- Bevolkingsgroei afgelopen 10 jaar: +5%
- Bevolkingsgroei afgelopen 20 jaar: +13%
- Bevolkingsgroei afgelopen 30 jaar: +17%
De woningmarkt is helemaal volgt het traditionele vraag en aanbodmodel helemaal niet. Interessant artikel over de woningtekort in Nederland. Er worden verschillende zaken aangehaald, o.a. het agglomeratieeffect (hoe meer rijvakken, hoe meer auto's) en de invloed van de rente op de woningprijs.
Het is dan ook enorm triestig dat de Vlaams minister-president (die de afgelopen 5 jaar ook nog eens de bevoegdheid van Wonen had) het probleem deels op migratie steekt. De oplossing voor al onze problemen lijkt het wel: minder migratie. Dit plat populisme verwacht ik van een Vlaams Belanger en niet van de minister-president.
Omdat ik niet anders kan dan er even op wijzen : Prijselasticiteit is dan gewoon een heel belangrijke factor. Waardoor een lage stijging in vraag toch een hoge stijging in prijs kan betekenen. En de woningmarkt is nu eenmaal vrij inelastisch. Het is niet evident om zomaar woningen bij te bouwen. Als er op een bepaald moment meer gezinnen zijn dan woningen, dan zal de prijs gewoon stijgen, want een gezin kan niet zonder woning. Er zijn weinig mensen die alternatieven hebben. Vooral jongeren zullen dan langer bij hun ouders blijven wonen, maar veel andere mensen zullen geen alternatief hebben voor een eigen woonplaats.Even snel de evolutie van de woningprijzen en het bevolkingsaantal opgezocht:
Migratie zal wel een invloed hebben op de woningprijs maar dit lijkt me op basis van deze cijfers echt niet de grootste factor.
De woningmarkt is helemaal volgt het traditionele vraag en aanbodmodel helemaal niet. Interessant artikel over de woningtekort in Nederland. Er worden verschillende zaken aangehaald, o.a. het agglomeratieeffect (hoe meer rijvakken, hoe meer auto's) en de invloed van de rente op de woningprijs.
Het is dan ook enorm triestig dat de Vlaams minister-president (die de afgelopen 5 jaar ook nog eens de bevoegdheid van Wonen had) het probleem deels op migratie steekt. De oplossing voor al onze problemen lijkt het wel: minder migratie. Dit plat populisme verwacht ik van een Vlaams Belanger en niet van de minister-president.
Goh ja, ik vind het nogal de semantische weg opgaan. Rente heb je geen enkele invloed op en dat agglomeratie-effect kan er inderdaad voor zorgen dat er lokaal geen gunstig prijs-effect is maar uiteindelijk zal er wel ergens anders een woning vrijkomen waardoor daar de prijs gunstiger wordt.Even snel de evolutie van de woningprijzen en het bevolkingsaantal opgezocht:
Groen!![]()
Diependaele (N-VA) over afschaffing woonbonus: “Niemand heeft ooit beloofd dat woningen goedkoper zouden worden”
Vlaams minister-president Matthias Diependaele (N-VA) beantwoordde als eerste politieke studiogast van het jaar bij VTM NIEUWS vragen van kijkers en verdedigde het Vlaamse woonbeleid.www.hln.be
NVA en liegen: name a more iconic duo.
Politiekers met andere woorden?Groen!
PVDA
Vlaams Belang
Trump
....
Oneindig lange lijst hoor.
Liège Airport, long known for its mix of cargo and limited passenger operations, has now ceased regular commercial passenger flights. According to airport records, as of the evening of 4 January 2026, no scheduled passenger services are operating at the Belgian airport.
![]()
Inbreker drinkt 16 Duvels in parochiezaal Deurne-Zuid en valt in slaap op de biljarttafel | VRT NWS Nieuws
In parochiehuis Kriekenhof in Deurne-Zuid is een inbreker op de biljarttafel in slaap gevallen nadat hij er eerst 16 Duvels had gedronken. Zelfs toen de politie erbij geroepen werd, weigerde hij de parochiezaal te verlaten. De agenten namen hem mee. Bij de inbraak werd de deur van de hoofdingang...www.vrt.be
16 duvels?!
Die had alvast niet meer met de wagen mogen rijden. Verstandig dat hij gewoon ter plaatse blijft en zijn roes uitslaapt!![]()
Inbreker drinkt 16 Duvels in parochiezaal Deurne-Zuid en valt in slaap op de biljarttafel | VRT NWS Nieuws
In parochiehuis Kriekenhof in Deurne-Zuid is een inbreker op de biljarttafel in slaap gevallen nadat hij er eerst 16 Duvels had gedronken. Zelfs toen de politie erbij geroepen werd, weigerde hij de parochiezaal te verlaten. De agenten namen hem mee. Bij de inbraak werd de deur van de hoofdingang...www.vrt.be
16 duvels?!

notesfrompoland.com
![]()
Verlinden bekijkt of private veiligheidsagenten gevangenissen kunnen bewaken | VRT NWS Nieuws
Minister van Justitie Annelies Verlinden (CD&V) onderzoekt of private veiligheidsfirma's het grote tekort aan personeel in de gevangenissen kunnen indammen. Dat schrijft Het Nieuwsblad en de minister bevestigt het aan onze redactie. De vakbonden zijn ontzet: "De minister zou beter het statuut...www.vrt.be
De privatisering van alles moet onverminderd verder gaan. Zoals terecht opgemerkt door de vakbonden zouden ze beter eens kijken waarom er niemand nog cipier wilt worden en het beroep wat aantrekkelijker maken.
Zou dat niet hetzelfde verhaal zijn als consultants bij andere overheidsdiensten, waar dat van een ander budget komt en zo de "cijfers" blijven kloppen? Ik kan me nu ook wel inbeelden dat dit een snellere oplossing is dan nieuwe mensen aanwerven, en de voorwaarden voor nieuwe mensen verbeteren gaat een serieuze kost met zich meebrengen over de jaren heen, terwijl even wat private security inhuren niet zo in het budget terecht komt.Frappant, geld voor hoger salaris, meer bonussen, etc is er niet, maar er is wel geld om veel duurdere private security firma's in te huren...
Het artikel zit achter een paywall (je kan een gratis account maken enkel hiervoor om het te lezen), maar ik wil deze figuur toch meegeven:To answer that we ranked 178 countries using three measures. The first is GDP per person at market exchange rates. It is simple and intuitive, and widely cited. But it ignores price differences between countries. The second measure adjusts incomes for these local costs (known as purchasing-power parity, or PPP). This offers a better guide to living standards but one that takes no account of leisure time: the share of people in work, and how long they work, varies by country. Our final yardstick accounts for both local prices and hours worked. See how the countries stack up below.