Kleine nieuwtjes

Ik kan het volledige artikel niet lezen, maar wat doen die allemaal? Hoe groot is hun aandeel van de jaarlijkse personeelskost? Lijkt een bizar hoog aantal.

3.8% is kaderlid.

Ik ben wel curieus wat men ziet onder "kaderlid" of "directie". Als dat alles is wat niet direct operationeel (technieker, treinbestuurder, controleur, tickets verkopen, personeel van seinhuizen?, ...) is, en zo lijkt het uit dat artikel, dan zitten dus IT, boekhouding, leidinggevend personeel, personeelsdienst, ... in die 700? In het artikel wordt enkel gesproken over "kader" of "operationeel". Afhankelijk van wat er onder welke categorie valt, vind ik dat veel of weinig.

3.8% is kaderlid.

Ik ben wel curieus wat men ziet onder "kaderlid" of "directie". Als dat alles is wat niet direct operationeel (technieker, treinbestuurder, controleur, tickets verkopen, personeel van seinhuizen?, ...) is, en zo lijkt het uit dat artikel, dan zitten dus IT, boekhouding, leidinggevend personeel, personeelsdienst, ... in die 700? In het artikel wordt enkel gesproken over "kader" of "operationeel". Afhankelijk van wat er onder welke categorie valt, vind ik dat veel of weinig.

Ik heb er zelf geen zicht op maar wil hier de kanttekening maken dat de gehele infrastructuur van het spoorwegennet bij infrabel zit. Bijvoorbeeld ook personeel van seinhuizen.

Mjah..

Onlangs iets (electronica) besteld op AliExpress. 20€ tov 130€ voor exact hetzelfde bij Bol/Coolblue. Enkel de naam is anders, maar het ziet er voor de rest identiek uit en heeft exact dezelfde specificaties/afmetingen/aansluitingen/...

Sorry, maar dan denk ik aan mijn eigen portemonnee hoor... Als het prijsverschil kleiner is bestel ik altijd lokaal, maar het leven is al duur genoeg

Wat staat er eigenlijk in het artikel? Geen fan van het individualiseren van de verantwoordelijkheid voor ethische/groene consumptie maar ik weet niet of die titel de lading van de inhoud dekt.

Wat staat er eigenlijk in het artikel? Geen fan van het individualiseren van de verantwoordelijkheid voor ethische/groene consumptie maar ik weet niet of die titel de lading van de inhoud dekt.
Vooral om een straffe titel te hebben. Vooral een boodschap om de maakindustrie in Europa te houden.

Mjah..

Onlangs iets (electronica) besteld op AliExpress. 20€ tov 130€ voor exact hetzelfde bij Bol/Coolblue. Enkel de naam is anders, maar het ziet er voor de rest identiek uit en heeft exact dezelfde specificaties/afmetingen/aansluitingen/...

Sorry, maar dan denk ik aan mijn eigen portemonnee hoor... Als het prijsverschil kleiner is bestel ik altijd lokaal, maar het leven is al duur genoeg
Het is de taak van onze politieke Europese leiders om het goede voorbeeld te geven.
Men kan moeilijk van ons allen een inspanning vragen als ze zelf niks doen.

En wat Yode zegt. (Nog) meer inzetten op de eigen toekomstige industrie en ze ook (meer) steunen. Anders loop je het risico dat goedkope spullen uit oa China ook plots duur gaan worden (wegens een monopolie op de markt nadat de bedrijven in Europa massaal failliet zijn gegaan).

Mjah..

1 (!) 2N7000 mosfet bij een speciaalzaak in Leuven was enkele jaren terug 1 euro.

Een zak van 100 op AliExpress was 15 euro.

Het is de taak van onze politieke Europese leiders om het goede voorbeeld te geven.
Men kan moeilijk van ons allen een inspanning vragen als ze zelf niks doen.

En wat Yode zegt. (Nog) meer inzetten op de eigen toekomstige industrie en ze ook (meer) steunen. Anders loop je het risico dat goedkope spullen uit oa China ook plots duur gaan worden (wegens een monopolie op de markt nadat de bedrijven in Europa massaal failliet zijn gegaan).
Of gewoon niet rekenen op het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen, en het minder aantrekkelijk maken.

Of gewoon niet rekenen op het verantwoordelijkheidsgevoel van mensen, en het minder aantrekkelijk maken.

Dat zal zeker nog gebeuren maar niet op de manier dat iedereen het wil.
Big business zoals Chinese auto's die gesubsideerd onder de marktprijs de Europese autoindustrie kapot maken blijven bestaan en de kleine burger die een paar weerstandjes aan een normale prijs wil kapot belasten.
Dat voorbeeld van Avi is nog het beste. Dergelijke ektronica in Europa is gewoon diefstal. Als je al een winkel vind die het nog fysiek verkoopt. Dat is ook een hele opgave tegenwoordig. Doe het online en je hebt meer verzendkosten dan aankoopkosten.

Dat voorbeeld van Avi is nog het beste. Dergelijke ektronica in Europa is gewoon diefstal. Als je al een winkel vind die het nog fysiek verkoopt. Dat is ook een hele opgave tegenwoordig. Doe het online en je hebt meer verzendkosten dan aankoopkosten.

Diefstal is nu toch wel serieus kort door de bocht.
Weet je wat het grote verschil is?
Die elektronicawinkel die moet die componenten inkopen, moet nadenken over wat hij aankoopt en stockbeheer doen, moet opslagruimte voorzien, moet een pand huren, moet dat pand verlichten en verwarmen, moet ook nog een deel informatie geven als hij iets verkoopt en moet voor elke LM324 nog belastingen betalen ook.

Het verrast toch niet dat die winkel niet aan Alibaba prijzen kan verkopen? Kan je dat ook verwachten?
Maar je kan ook niet verwachten dat Alibaba u gaat helpen met uw velleman kitje, terwijl bij de superelektronica dat wel kan.

Diefstal is nu toch wel serieus kort door de bocht.
Weet je wat het grote verschil is?
Die elektronicawinkel die moet die componenten inkopen, moet nadenken over wat hij aankoopt en stockbeheer doen, moet opslagruimte voorzien, moet een pand huren, moet dat pand verlichten en verwarmen, moet ook nog een deel informatie geven als hij iets verkoopt en moet voor elke LM324 nog belastingen betalen ook.

Het verrast toch niet dat die winkel niet aan Alibaba prijzen kan verkopen? Kan je dat ook verwachten?
Maar je kan ook niet verwachten dat Alibaba u gaat helpen met uw velleman kitje, terwijl bij de superelektronica dat wel kan.
Plus, bulk of geen bulk artikel. Ook sowieso een groot verschil.

Die arme kleine zelfstandige is nu al zeldzaam, of uitgestorven, en kapot gemaakt door webshops.
Die hebben geen fysieke winkel, een warehouse geoutsourced en evengoed materiaal dat uit China komt.

Niet erg aanwezig in ons nieuws, maar af en toe hoor je dat oud-kolonies de invloed van Frankrijk en/of Franse taal proberen terug te dringen.

Enkele maanden schrapte Mali al het Frans als officiële taal.

Niet erg aanwezig in ons nieuws, maar af en toe hoor je dat oud-kolonies de invloed van Frankrijk en/of Franse taal proberen terug te dringen.

Enkele maanden schrapte Mali al het Frans als officiële taal.
Frankrijk verliest al een tijdlang grip op hun voormalige kolonies in die regio. Wagner zal daar ongetwijfeld een rol in spelen, maar dat zal niet de enige reden zijn.

Frankrijk verliest al een tijdlang grip op hun voormalige kolonies in die regio. Wagner zal daar ongetwijfeld een rol in spelen, maar dat zal niet de enige reden zijn.

Stiefmoederlijke behandeling van de ex-kollonisator en de Europese morele arrogantie. Name a more iconic duo.

Ik heb zelf geen kinderen en ken die jongen totaal niet, maar hier word ik heel stil van.

Weet wel dat pesten voorkomt en dat jongeren daardoor zelfmoord plegen, maar als je er een gezicht op plakt en familie aan het woord laat komt het pas echt binnen. Is zoals Godvergeten, je weet wel dat er kindermisbruik is geweest totdat je er een gezicht op plakt en de verhalen hoort, dan is het heel anders en raakt het je diep en maakt je kwaad.

Die campagne dat je naar dat nummer kan bellen is echt goed gedaan, dan betrek je mensen actief.

Maar dat die jongen werd gepest en zijn donkere gedachten aan niemand durfde te zeggen, zelfs zijn vriendinnetje of ouders niet, dat soort lijden in onze maatschappij mogen we nu wel eens echt gaan aanpakken. En gewoon de gedachte dat die u mooi aankijkende jongen nu al 6 jaar onder de zoden ligt, luguber.

En dit is 1 geval, zo zijn er vele tienduizenden. Bah

Op zich vind ik dit een positief verhaal. Maar. 1.7 Miljard aan bestellingen (+ onderhoudscontracten) toekennen aan één enkel bedrijf? Hoe gaat dit niet door iemand voor Europa worden getrokken als onwettelijke staatssteun?

Terug
Bovenaan