Kleine nieuwtjes

Ik snap het probleem niet, waarom mocht hij haar niet betalen?

Als ik nu tegen uw auto rijd,en we komen overeen dat ik u 2000 euro geef, en we laten het zo;
dan hoeft er toch niemand daar nadien nog bezwaar over te maken?

Een deal waar allebei de partijen het eens zijn met elkaar, is toch bindend. Moet er nooit meer iets over gezeverd worden achteraf?

Nu, het is MSNBC, we hoeven daar niet al te veel waarde aan hechten, toch weer typische clickbaits met fake news.

Het is natuurlijk geen of of verhaal he. Beide stellingen kunnen gerust naast elkaar staan.
Is dit trouwens al ergens opgepikt door de media? Of is dit een geval van met de mantel der liefde bedekken door de Franstalige media, en "het is maar Brussel" voor de Vlaamse?

blijkt dat de knoop is doorghakt en de helikopters van de Federale Politie zullen vervangen worden. Had al eens gehoord dat men aan het uitkijken was naar een opvolger. Gaat wel anders zijn om niet meer het typische geluid van hun helikopters te horen :)

Zou dus wellicht dit model zijn:

Als zware helikopters kijkt men richting de Chinook, nu vraag me af of dit model al niet een beetje te oud is?

Nu de kleine hebben hun nut bewezen, Duitsland heeft ze indertijd gebruikt om mensen te evacueren in Kaboel:

Laatst bewerkt:
Is dit trouwens al ergens opgepikt door de media? Of is dit een geval van met de mantel der liefde bedekken door de Franstalige media, en "het is maar Brussel" voor de Vlaamse?
Gezien @StevenFM een artikel post uit de standaard zullen media het wel al opgepikt hebben maar de grote commotie lijkt toch uit te blijven, misschien ook omdat de problemen al lang duren en voor de gewone man in de straat "oud nieuws" is. Moest nu nog eens blijken dat Zuhal Demir dit weekend een boek uitbracht over tsjeven of dat De Croo in een delhaize van franchisehouder gaat winkelen omdat hij de vakbond een hak wil zetten, dat zoubin de media natuurlijk wel frontpagina nieuws zijn. /cynisme

Gezien @StevenFM een artikel post uit de standaard zullen media het wel al opgepikt hebben maar de grote commotie lijkt toch uit te blijven, misschien ook omdat de problemen al lang duren en voor de gewone man in de straat "oud nieuws" is. Moest nu nog eens blijken dat Zuhal Demir dit weekend een boek uitbracht over tsjeven of dat De Croo in een delhaize van franchisehouder gaat winkelen omdat hij de vakbond een hak wil zetten, dat zoubin de media natuurlijk wel frontpagina nieuws zijn. /cynisme
Ja, lees nu pas dat er aan die gaten in het plafond ook een paragraafje werd besteed. Uiteindelijk blijft het een fait divers voor velen, terwijl dat soort dossiers toch bol lijken te staan van amateurisme en chaos door onze staatsstructuur en vaak nog niveaus die elkaar een hak willen zetten.

Nu goed. Ik reed op vrijdag rond 18.30 op de grote as Reyerslaan - Van Praet en werd door politie bevolen opzij te gaan zodat er 5 schoolbussen konden passeren. In de verte nog gezien tot ze de R0 opreden, zullen die mensen wel geweest zijn. Ik vraag me af welke "oplossing" men heeft gevonden.

Ja, lees nu pas dat er aan die gaten in het plafond ook een paragraafje werd besteed. Uiteindelijk blijft het een fait divers voor velen, terwijl dat soort dossiers toch bol lijken te staan van amateurisme en chaos door onze staatsstructuur en vaak nog niveaus die elkaar een hak willen zetten.

Nu goed. Ik reed op vrijdag rond 18.30 op de grote as Reyerslaan - Van Praet en werd door politie bevolen opzij te gaan zodat er 5 schoolbussen konden passeren. In de verte nog gezien tot ze de R0 opreden, zullen die mensen wel geweest zijn. Ik vraag me af welke "oplossing" men heeft gevonden.
Ik begin er toch redelijk cynisch van te worden. Zowel de politiek, de media en de bevolking reageert gewoon altijd maar weer met wat selectieve verontwaardiging. En dat zie je gewoon ook in de beslissingen terug komen, een rondje asielzoekers molesteren mag gerust, zo lang het maar met de juiste partijkaart is. Belastingsontduiking en fraude, dat mag ook met de juiste partijkaart. En zo gaan we maar verder. En de bevolking knikt en schud het hoofd naargelang de persoon. Ik begin meer en meer de wappie slagzin te geloven namelijk "arm Belgie" , omdat we met zijn allen zo debiel zijn om na te laten omook maar nog enige consequentie aan de dag te leggen en te kijken naar het verhaal ipv de hoofdrolspelers.

Missen wie hier niet echt een onafhankelijke media? Journalisten zitten toch vaak in de achterzak van x of y. Zwijgen en braaf zijn in ruil voor eens een primeurtje.

Wie herinnert er zich de hele optima affaire nog of vastgoedgekonkelfoes in Antwerpen?
Zwijgen en onder de mat vegen want o wee als we gaan graven gaan ze misschien niet meer naar de studio komen!

Missen wie hier niet echt een onafhankelijke media? Journalisten zitten toch vaak in de achterzak van x of y. Zwijgen en braaf zijn in ruil voor eens een primeurtje.

Wie herinnert er zich de hele optima affaire nog of vastgoedgekonkelfoes in Antwerpen?
Zwijgen en onder de mat vegen want o wee als we gaan graven gaan ze misschien niet meer naar de studio komen!
Misschien wel maar ik vraag mij eerder af of die media die we nu hebben wel zo afhankelijk is? Ik geloof toch eerder dat die media bepaalde zaken niet zo hard belicht omdat er gewoon geen vraag naar is en de "klant" het gewoon niet wil weten. Veel mensen sluiten toch liever de ogen voor veel wantoestanden en zijn meer geïnteresseerd in sappige roddels, persoonlijke vete's en al dat soort zaken ipv een gezonde interesse in politiek en maatschappij. En als men brood en spelen wil dan krijg je natuurlijk brood en spelen.

blijkt dat de knoop is doorghakt en de helikopters van de Federale Politie zullen vervangen worden. Had al eens gehoord dat men aan het uitkijken was naar een opvolger. Gaat wel anders zijn om niet meer het typische geluid van hun helikopters te horen :)

Als zware helikopters kijkt men richting de Chinook, nu vraag me af of dit model al niet een beetje te oud is?

Nu de kleine hebben hun nut bewezen, Duitsland heeft ze indertijd gebruikt om mensen te evacueren in Kaboel:

Eigenlijk wel jammer dat de NH90 nu al vervangen wordt. Laten we hopen dat de regering zich ook niet bij de verkoop ervan zich laat vangen...

De Chinook kan dan misschien wel oud zijn, voordeel ervan is dat het wel betrouwbaar en bewezen materieel is. En samenwerking met Nederland is mogelijk gezien zij deze ook hebben.

Misschien wel maar ik vraag mij eerder af of die media die we nu hebben wel zo afhankelijk is? Ik geloof toch eerder dat die media bepaalde zaken niet zo hard belicht omdat er gewoon geen vraag naar is en de "klant" het gewoon niet wil weten. Veel mensen sluiten toch liever de ogen voor veel wantoestanden en zijn meer geïnteresseerd in sappige roddels, persoonlijke vete's en al dat soort zaken ipv een gezonde interesse in politiek en maatschappij. En als men brood en spelen wil dan krijg je natuurlijk brood en spelen.
Hetgeen waarop je doelt is dat veel mensen gewoon niet de interesse of het intellectueel vermogen hebben om nieuws correct tot zich te nemen en te interpreteren?
Wat toch wel een een serieuze aderlating is of zou zijn voor de mensen die wel correct willen geïnformeerd worden.

Maar ik denk dat niemand toch schrikt dat de objectiviteit en de wens om iets te publiceren er bij sommige kanalen er niet altijd is. Vergeet niet dat het medium en de journalist ook zijn werkingsmiddelen nodig heeft. Berichten over iets bepaald kan daar een impact op hebben.
Als er geen geld binnenkomt kan er ook niks uitgebracht worden dat kwalitatief is.
Daarom dat twitter zo een mooi medium is, daar kan wel alles gezegd worden zonder represailles. Maar pay peanuts get monkeys, de kwaliteit is vaak ook laag.

Hey redactie van De Morgen!
Ballistic protection is niet hetzelfde als bestand zijn tegen ballistische raketten!

Snap ook niet goed waarom de Federale voor dit type helikopter kiest. Hadden zij destijds de keuze niet gemaakt voor een NOTAR configuratie omdat die een pak minder lawaai maakte dan helikopters met een staartrotor?

Hetgeen waarop je doelt is dat veel mensen gewoon niet de interesse of het intellectueel vermogen hebben om nieuws correct tot zich te nemen en te interpreteren?
Wat toch wel een een serieuze aderlating is of zou zijn voor de mensen die wel correct willen geïnformeerd worden.

Maar ik denk dat niemand toch schrikt dat de objectiviteit en de wens om iets te publiceren er bij sommige kanalen er niet altijd is. Vergeet niet dat het medium en de journalist ook zijn werkingsmiddelen nodig heeft. Berichten over iets bepaald kan daar een impact op hebben.
Als er geen geld binnenkomt kan er ook niks uitgebracht worden dat kwalitatief is.
Daarom dat twitter zo een mooi medium is, daar kan wel alles gezegd worden zonder represailles. Maar pay peanuts get monkeys, de kwaliteit is vaak ook laag.
Maar de vraag is waarom de kwaliteit zo laag is, het mes snijdt gewoon aan 2 kanten he. Het is maar al te makkelijk om maar te staan roepen dat de media totaal niet onafhankelijk zou zijn terwijl we zelf maar al te selectief zijn in wat we willen weten. Ook dit past weer in die selectieve verontwaardigheid, met scherp schieten op de media maar zelf wel hypocriet genoeg zijn om de balk in de eigen ogen niet te willen zien.

Hey redactie van De Morgen!
Ballistic protection is niet hetzelfde als bestand zijn tegen ballistische raketten!

Snap ook niet goed waarom de Federale voor dit type helikopter kiest. Hadden zij destijds de keuze niet gemaakt voor een NOTAR configuratie omdat die een pak minder lawaai maakte dan helikopters met een staartrotor?

Dus 5 NOTAR versies en dan 15 ipv 20.

Lijkt mij dan redelijk logisch waarom ze gewoon voor 20 van dezelfde toestellen hebben geopteerd. Ik zie geluid nu niet strikt als iets kritisch. Wisselstukken, onderhoudskost, kunnen schuiven met de voorraad onderling lijken mij allemaal iets interessanter.

Maar de vraag is waarom de kwaliteit zo laag is, het mes snijdt gewoon aan 2 kanten he. Het is maar al te makkelijk om maar te staan roepen dat de media totaal niet onafhankelijk zou zijn terwijl we zelf maar al te selectief zijn in wat we willen weten. Ook dit past weer in die selectieve verontwaardigheid, met scherp schieten op de media maar zelf wel hypocriet genoeg zijn om de balk in de eigen ogen niet te willen zien.

Is gewoon vraag en aanbod. En beperking van de budgetten waardoor effectieve onderzoeksjournalistiek gewoon te veel geld kost voor te weinig interesse. Met het risico dat je daarmee dan ook nog eens bepaalde mensen tegen het hoofd stoot waardoor ze u niet steunen of uw boekje niet meer lezen.

Met daarnaast het feit dat mensen zelf ook eerder hun eigen job gaan beschermen. Wat je hen niet kwalijk kan nemen...

Allez, tiktok is ook geblokkeerd voor de diensttelefoons bij de Federale Overheid nadat het besloten was om deze te blokkeren bij de Vlaamse Overheid.

Wat sommige partijvoorzitters erover denken kan je dan ook nog eens hieronder terugvinden...

Al vind ik de opmerkingen van onze PVDA'ers toch weer eens ugh...

Allez, tiktok is ook geblokkeerd voor de diensttelefoons bij de Federale Overheid nadat het besloten was om deze te blokkeren bij de Vlaamse Overheid.

Wat sommige partijvoorzitters erover denken kan je dan ook nog eens hieronder terugvinden...

Imo mag men wel PVDA gaan behandelen zoals men het VB behandeld.
En over het feit dat tik tok ideaal zou zijn om extreem rechts te counteren, heeft geen enkele van die paljassen eigenlijk ooit eens gedacht dat deftig gaan besturen, de problemen aanpakken en luisteren naar de bevolking wel eens de sleutel zou kunnen zijn om extreem (rechts) te bestrijden. Het wordt in mijn ogen eens hoog tijd dat we terug politici hebben die enige serieusheid aan de dag leggen en effectief willen beleid voeren ipv de populaire leutige sjarel uit te hangen. Eigenlijk zouden we beter de kritiek van PVDA counteren en politici verbannen van social media en twitter, dan kunnen ze tenminste hun dossiers eens onder handen nemen ipv overal likes te moeten scoren.

Francken heeft groot gelijk dat Close en de Brusselse regering hier striemende kritiek voor verdienen.

Anderzijds komt dit van deze persoon, sta me dus toe vraagtekens te plaatsen bij de oprechtheid van de bezorgdheid. Francken is een opportunistische kerel en de Brusselse regering moet zich diep schamen.

Waarom post je dit, om dit Brussels beleid aan te klagen of om ook gewoon een stamp op Francken te geven?

Hetgeen waar sommigen hier Francken verwijten - dit recupereren om kritiek te leveren op de PS - maken ze zichzelf natuurlijk ook schuldig aan door dan tegelijkertijd Francken te bekritiseren.

Taalgebruik als lul lijkt me ook niet gepast eigenlijk, zeker aangezien véél vriendelijkere koosnaampjes hier al niet mogen, maar goed...

Opportunistische kritiek uiten lijkt mij zowat de "plicht" van de oppositie. Al kan je toch moeilijk miskennen dat Francken hier gewoon overschot van gelijk heeft: mocht hij dit doen, men zou roepen over le bruit des bottes.

Laatst bewerkt door een moderator:

Onze minister van defensie blijft lustig verder tiktokken. Ze heeft er een aparte GSM voor dus geen probleem volgens haar.

Moet je eens inbeelden hoe de staatsveiligheid daar mee om moet. Los van het feit dat de aanwezigheid van de app op een GSM binnen het ministerie van defensie al een netsec-nachtmerrie is, is het voor militairen tegelijkertijd verboden een GSM bij zich te dragen op missie.

Kennissen van mij hebben weken geen contact met hun vent als die op zending is je zou denken dat het civiele hoofd van defensie dan ook wat leidend voorbeeld kan zijn. Maar neen hoor. Posts op haar basketsloefkes zijn waar belangrijker.

Waarom post je dit, om dit Brussels beleid aan te klagen of om ook gewoon een stamp op Francken te geven?

Hetgeen waar sommigen hier Francken verwijten - dit recupereren om kritiek te leveren op de PS - maken ze zichzelf natuurlijk ook schuldig aan door dan tegelijkertijd Francken te bekritiseren.

Taalgebruik als lul lijkt me ook niet gepast eigenlijk, zeker aangezien véél vriendelijkere koosnaampjes hier al niet mogen, maar goed...

Opportunistische kritiek uiten lijkt mij zowat de "plicht" van de oppositie. Al kan je toch moeilijk miskennen dat Francken hier gewoon overschot van gelijk heeft: mocht hij dit doen, men zou roepen over le bruit des bottes.
Indien jij vindt dat politieke partijen en actoren vrijgesteld moeten worden van kritiek omwille van hypocrisie, fijn. Ik ga toch lekker met mijn ogen blijven rollen wanneer Vlaams Belang weer eens moslims beschuldigt van homofobie of wanneer Francken of Close het opnemen voor de mensenrechten van asielzoekers.

ik heb hier Van Grieken over bezig gehoord in de 7de dag.
hij vindt dat goed dat ambtenaren het niet mogen gebruiken, en hij zou zelfs de lijn door trekken. Want het is toch allemaal wat onzuiver qua data-protectie enzo.

maar hij als politicus moét wel een aanwezigheid hebben op die platformen, dus hij gaat er zeker niet mee stoppen.

en 't is duidelijk niet de enige politieker die er zo over denkt (wel de enige die erover aangesproken werd in het uurtje dat ik gekeken heb), terwijl je als politieker toch ook wel aan informatie komt die niet mag gedeeld worden, en vaak ook gevoeligere informatie als de gemiddelde ambtenaar.

't is eigenlijk weer zo'n voorbeeld van: "het is niet omdat wij de wetten schrijven, dat die ook van toepassing op onszelf moeten zijn, he".
en waarom ik eigenlijk minder en minder fan ben van politiek.

Dit is echt ongelooflijk. Hoeveel schrik hebben ze van de kiezer in dit land? Ocharme een peiling. Ocharme de idee dat er misschien een peiling wordt georganiseerd...

Terug
Bovenaan