Kleine nieuwtjes

Als blijkt dat hij effectief de media heeft beïnvloed en dat door heel deze affaire de vorming effectief langer dan nodig heeft geduurd dan is er effectief wel een probleem.
Dat kunnen we toch niet wegwimpelen als een fait divers?

Kijk naar Terzake van gisteren en zie een volleerde leugenaar het zonlicht ontkennen.

De Tijd spreekt nu over een pensioen van 11.666€ per maand. Waanzinnig, dus zijn pensioen is maar 3.888€

Tja, dan zal het Het Belang van Limburg één of ander onkostenvergoedinkje over het hoofd gezien hebben. Duizend euro netto onkosten die niet bewezen moeten worden is de normaalste zaak ter wereld voor onze politieke elite.

Is het niet bruto versus netto waar het verschil vandaan komt?

En ja die belastingen zijn belachelijk laag…

Zou inderdaad kunnen, het was inderdaad niet in mij opgekomen dat diezelfde politici voor zichzelf waarschijnlijk ook een apart bruto/netto regime voorzien hebben waar het plebs alleen maar van kan dromen. € 11k bruto naar € 9k netto? Hahahaha, ... ik voel me zelfs dwaas dat ik er zelf niet aan gedacht heb. En zich dan maar afvragen waarom de antipolitiek aan kracht wint...

Dit terwijl ze zich natuurlijk perfect een nog hoger brutoloon zouden kunnen uitkeren én netto evenveel behouden, ... zouden ze schrik hebben dat het dan wél te hard opvalt?

Zou inderdaad kunnen, het was inderdaad niet in mij opgekomen dat diezelfde politici voor zichzelf waarschijnlijk ook een apart bruto/netto regime voorzien hebben waar het plebs alleen maar van kan dromen. € 11k bruto naar € 9k netto? Hahahaha, ... ik voel me zelfs dwaas dat ik er zelf niet aan gedacht heb. En zich dan maar afvragen waarom de antipolitiek aan kracht wint...

Dit terwijl ze zich natuurlijk perfect een nog hoger brutoloon zouden kunnen uitkeren én netto evenveel behouden, ... zouden ze schrik hebben dat het dan wél te hard opvalt?
Geldt niet enkel voor politici hé. Europese ambtenaren is dat hetzelfde. Geldt ook voor de verloning.

Dat had een bepaalde origine, maar te mottig om dat op te zoeken.

Afaik enkel voor pensioenen en lonen van de Europese instellingen en NAVO enzo. Dat is apart geregeld. Op hun gewone pensioen betalen ze evenveel belastingen als een gewone Belg dacht ik. Maar dan nog blijven het ridicule bedragen.

Geldt niet enkel voor politici hé. Europese ambtenaren is dat hetzelfde. Geldt ook voor de verloning.

Dat had een bepaalde origine, maar te mottig om dat op te zoeken.
Om geen verschillende belastingen te hebben voor Europese ambtenaren die hetzelfde doen afhankelijk van hun standplaats. Face it, anders zouden die niet in Brussel zitten.

Om geen verschillende belastingen te hebben voor Europese ambtenaren die hetzelfde doen afhankelijk van hun standplaats. Face it, anders zouden die niet in Brussel zitten.
En ook omdat de belastingen om die ambtenaren te betalen van alle Europese landen komen en die ambtenaren dan belastingen zouden betalen in de landen waar ze werken (en veel van degenen die Europees ambtenaar worden zijn productieve, belastingbetalende burgers die wegtrekken uit eigen land). Het is zo al een budgettaire cadeau om Europese instellingen in je land te mogen laten vestigen, er ook nog belastingen op mogen heffen zou teveel van het goede zijn voor de landen die moeten meebetalen.

En ook omdat de belastingen om die ambtenaren te betalen van alle Europese landen komen en die ambtenaren dan belastingen zouden betalen in de landen waar ze werken (en veel van degenen die Europees ambtenaar worden zijn productieve, belastingbetalende burgers die wegtrekken uit eigen land). Het is zo al een budgettaire cadeau om Europese instellingen in je land te mogen laten vestigen, er ook nog belastingen op mogen heffen zou teveel van het goede zijn voor de landen die moeten meebetalen.
Ik vraag me wel af of dat een budgetair cadeau is? Zou dat effectief meer opbrengsten dan kosten genereren?

Ik vraag me wel af of dat een budgetair cadeau is? Zou dat effectief meer opbrengsten dan kosten genereren?
Lijkt me wel, al is dit buikgevoel.
Je hebt pak'm beet 50.000 hoogopgeleide, goedbetaalde profielen die hier voor middellange termijn wonen. Die consumeren hier, betalen hier huur, laten hun kinderen hier naar school gaan, gaan op restaurant, ... terwijl hun lonen betaald worden door net geen 30 landen in totaal.
Ok, hier zit het imo scheef qua bruto/netto-verhouding maar dit nettoloon wordt gewoon hier geconsumeerd wat rechtstreeks (BTW) en onrechtstreeks (jobs) terug naar de Belgische staatskas vloeit.
Alle ondersteunende diensten leveren dan weer jobs (zonder belastingsvoordeel) op voor de praktisch opgeleide profielen: onderhoud, beveiliging, catering, poetsen, ...; ook hier: de kost wordt verdeeld over net geen 30 landen.

Een paar tienduizend erg goed betaalde werknemers die zich in je land komen vestigen brengen heel wat economische activiteit met zich mee. Er zijn uiteraard wel wat kosten maar die zijn een pak lager dan gemiddeld: Geen sociale voorzieningen nodig, geen of amper extra criminaliteit. Het zou interessant zijn om eens de exacte berekening te maken maar het zou met toch verbazen dat we daar geld aan verliezen.

edit: wat StevenP hierboven dus al zei

Laatst bewerkt:
"
Belgische fregat Leopold I mag niet meedoen aan internationale NAVO-oefening wegens onervaren bemanning: “Ongezien, een afgang voor onze marine”"

Maha.

Niet alleen het schip.
(Meteo en andere diensten mochten ook niet meedoen, maar dat wordt niet vermeld.
Ene keek er wel naar uit, maar de bui hing al lang in de lucht.
Hele epistelsels over de incompetentie die bij het leiderschap heerst die nergens om geeft buiten om zichzelf, maar dat uit zich op de mensen onderaan.)

Laatst bewerkt:

Pandora Papers: Ruim 1.200 Belgen hebben constructies in belastingparadijzen​

Hopelijk rollen wat gekende koppen. (Blijkbaar toch wel wat gekende staatsleiders, namen worden pas later vrij gegeven.)

Mensen die de energierekening niet meer kunnen betalen enerzijds.

Massieve sjoemelconstructies anderzijds van mensen die hun geld nooit opkrijgen.

Wie niet cynisch is, heeft ongelijk.

Hopelijk rollen wat gekende koppen. (Blijkbaar toch wel wat gekende staatsleiders, namen worden pas later vrij gegeven.)

Massieve sjoemelconstructies anderzijds van mensen die hun geld nooit opkrijgen.

Ninja'd niks amai

Het is waarschijnlijk een noob vraag, maar hoe wordt er geld op een rekening in een belastingsparadijs gestort? Als ge bv dit vanuit België doet, dan ziet uw bank da toch?

En, ik snap niet goed wat ze met dat geld doen daar? Ze kunnen toch niets, bv hier in België, kopen daarmee?

Het is waarschijnlijk een noob vraag, maar hoe wordt er geld op een rekening in een belastingsparadijs gestort? Als ge bv dit vanuit België doet, dan ziet uw bank da toch?

En, ik snap niet goed wat ze met dat geld doen daar? Ze kunnen toch niets, bv hier in België, kopen daarmee?
Zomaar overschrijven zal het niet zijn he, vandaar dat het ook constructies zijn. Dat zal wel via buitenlandse BV's en VZW's tot daar gesluisd worden.

Elton John, Shakira,....

Figuren die het dan opnemen tegen wereldhonger in allerlei benefietconcerten etc.

Op de achtergrond, ploink enkele miljoenen dollars verduisterd.

Moehaha.

Dit wordt plezant uitgelegd in 'the laundromat' op Netflix

Hebben we feitelijk iets gehoord van de panama papers? of de paradise papers?
Is daar ooit iets van gevolg aan gegeven? Zijn daar mensen voor gestraft?

Terug
Bovenaan