Kleine nieuwtjes

Allemaal koterijen, die zouden moeten dienen om de excessen van de impact van belastingen af te schaven! In een land waar de belastingsdruk één van de hoogste is, gaan we liever aan de miniknopjes liggen draaien...
In de realiteit zijn al deze koterijen vooral geschikt voor wie de tijd/motivatie/financiën heeft om dit te optimaliseren. Free bonus: veel succes met dit systeem ooit om te gooien

kan zo eenvoudig zijn, een vlaktaks en geen verminderingen meer.

Gij koopt? gij krijgt een belastingvermindering. Gij huurt. gij krijgt niets. Wat een nonsens.
Voor huren zijn er wel een aantal system (oa. Sociale woningen) om het draagbaarder te maken voor mensen met een lager inkomen. Net zoals dat men kan instappen om een sociale koopwoning aan te kopen.

De woonbonus was net een stimulans voor vele om effectief iets te kopen. Dat geeft ook een grotere welvaart op latere leeftijd wat opnieuw het land minder kost. Iemand met 1200 euro pensioen en een afbetaalde woning kan rondkomen. Iemand met 1200 euro pensioen en 800 euro huur niet. Het systeem in 2014 was nog 3060 euro (‘ish?) per persoon. Dat is mooi maar ook het plafond. Je diende daarvoor geen woning van 700k van te kopen om daar gebruik van te maken. Dus iedereen had redelijk snel recht op de maximum en wie meer geld had profiteerde niet meer van het systeem,eerlijk toch?

Voor huren zijn er wel een aantal system (oa. Sociale woningen) om het draagbaarder te maken voor mensen met een lager inkomen. Net zoals dat men kan instappen om een sociale koopwoning aan te kopen.

De woonbonus was net een stimulans voor vele om effectief iets te kopen. Dat geeft ook een grotere welvaart op latere leeftijd wat opnieuw het land minder kost. Iemand met 1200 euro pensioen en een afbetaalde woning kan rondkomen. Iemand met 1200 euro pensioen en 800 euro huur niet. Het systeem in 2014 was nog 3060 euro (‘ish?) per persoon. Dat is mooi maar ook het plafond. Je diende daarvoor geen woning van 700k van te kopen om daar gebruik van te maken. Dus iedereen had redelijk snel recht op de maximum en wie meer geld had profiteerde niet meer van het systeem,eerlijk toch?

Waarom moet iemand met een hoger inkomen die huurt meer belasting betalen dan die met een hoger inkomen die koopt?

Aanvullend omdat je over pensioenen bezig bent:
Waarom moet iemand die aan pensioensparen doet via een bank een belastingvermindering krijgen en iemand die pensioensparen doet door zelf rechtstreeks producten te kopen niet?

Tis dat paternalistisch gedoe die eens dringend moet verwijderd worden.

Laatst bewerkt:
Waarom moet iemand met een hoger inkomen die huurt meer belasting betalen dan die met een hoger inkomen die koopt?
Waarom kan je pensioensparen inbrengen in jouw belastingen?
Door te kopen bouw je spaarkapitaal op, tegenover huren dat een pure kapitaalvernietiging is. Het is goed om op latere leeftijd rond te komen (=geen hulp van de overheid nodig). Het gaat verkrotting tegen (want 90% draagt zorg voor zijn woning vs huisbazen). Oh, en het zorgt ervoor dat onze banken gekke dingen kunnen doen met de intrest dat ze daar op heffen. En hoe hard je ook tegen grootbanken mag zijn, zij laten grotendeels de wereld draaien.

Waarom kan je pensioensparen inbrengen in jouw belastingen?
Door te kopen bouw je spaarkapitaal op, tegenover huren dat een pure kapitaalvernietiging is. Het is goed om op latere leeftijd rond te komen (=geen hulp van de overheid nodig). Het gaat verkrotting tegen (want 90% draagt zorg voor zijn woning vs huisbazen). Oh, en het zorgt ervoor dat onze banken gekke dingen kunnen doen met de intrest dat ze daar op heffen. En hoe hard je ook tegen grootbanken mag zijn, zij laten grotendeels de wereld draaien.
Door te kopen bouw je spaarkapitaal op, tegenover huren dat een pure kapitaalvernietiging is

Waarom dan een fiscaal voordeel geven daarvoor? Als het al voordeliger is om te kopen, dan moet je daar toch geen voordeel daarbovenop smijten. Iedereen blijft nu toch ook kopen zonder woonbonus. Dus dat fiscaal voordeel had nooit een raison d'être.

Pensioensparen: Ik heb niets tegen grootbanken.
Ik ben tegen het principe om fiscale voordelen voor arbritaire zaken. Ik vind zelfs dat fiscaal pensioenspaarvoordeel heel schadelijk. Het laat toe voor banken om pensioenspaarproducten te maken die anders niet competitief zouden zijn voor de markt omwille van hun hoge kosten en laag rendement. Indien er geen fiscaal voordeel was, hadden banken meer moeten strijden om klanten te overtuigen en met betere producten aan de dag komen.

Woonbonus had nooit mogen bestaan. (Zoals pakweg 90% van de "belastingverminderingen")
Gij koopt? gij krijgt een belastingvermindering. Gij huurt. gij krijgt niets. Wat een nonsens.
Gij koopt? Gij krijgt jaarlijks een extra belastingsrekening gebasseerd op random shizzle
Gij huurt? Gij krijgt niets van extra belasting

Allee ja zo zijn er nog verschillen

Gij koopt? Gij krijgt jaarlijks een extra belastingsrekening gebasseerd op random shizzle
Gij huurt? Gij krijgt niets van extra belasting

Allee ja zo zijn er nog verschillen

Dus die onroerende voorheffing: dat is niet verrekend in de huurprijs die de eigenaar vraagt. :smurf:
Huurder betaalt in feite de OV van de eigenaar.

Mijn mond blijft openvallen van verbazing als ik zo een dingen lees eerlijk gezegd.
Bijna 500 dagen onderhandelen waarvan een half jaar in ongeziene dramatische omstandigheden (corona) waar een deftige regering met draagvlak geen overbodige luxe was.
Terwijl het toen dan alleen zou beklonken kunnen zijn.

En dit blijft gewoon uit de pers, gelukkig is Matthias Schoenaerts die onder drugs rijdt wel overal een belangrijk news-item.
Ik versta niet dat iemand dat hier nog verdedigt of met het vingertje wijst naar P-magazine als fake news terwijl onze "legitieme" pers van dit verhaal op de hoogte is en blijft zwijgen.
Blijkbaar zou die actrice nu een interview hebben afgenomen met pnews, staat het gedeeld op haar twitter.

Ik bekijk het straks pas, beware the nude blijkbaar

--

Eveline Dellai heeft geretweet
29 sep.

Is dus gewoon een link naar
met een paywall.

Nou, the nude op haar twitter is wel expliciet ja. Ik wist niet dat dat op twitter wordt toegelaten.
(Je moet toestemmen om de inhoud te zien, dat wel.)

Laatst bewerkt:
Is toch logisch dat decroo die contacteerde.

Die was op zoek naar een Dell. Als minister van telecommunicatie zijnde.
Hij ging er dan ook vanuit dat hij die goedkoop kon vastkrijgen bij Mevrouw Dellai.

Toen hij doorhad dat hij zich vergist had, heeft hij al het contact verbroken.

En als het dat niet was, dan was hij misschien opzoek naar een del. Maar dat wilde ze ook niet zijn. Dus opnieuw misverstand.

Tsss, missen is toch menselijk. Zeker wanneer het geen misse miss is.

De vraag is en blijft hoe lang het gaat duren voor deze bom ontploft.
Dit is een tikkende tijdbom die onder de regering ligt. Als zelfs maar de helft ervan waar is dan wordt de De Croo zijn positie onhoudbaar.

De vraag is en blijft hoe lang het gaat duren voor deze bom ontploft.
Dit is een tikkende tijdbom die onder de regering ligt. Als zelfs maar de helft ervan waar is dan wordt de De Croo zijn positie onhoudbaar.
Ik denk dat je overschat hoeveel mensen een fuck geven.
De regering valt niet over schandalen groot of klein, da's de laatste jaren toch duidelijk geworden. De regering valt als een regeringspartij daar iets bij denkt te winnen.

Ik denk dat je overschat hoeveel mensen een fuck geven.
De regering valt niet over schandalen groot of klein, da's de laatste jaren toch duidelijk geworden. De regering valt als een regeringspartij daar iets bij denkt te winnen.
Als blijkt dat hij effectief de media heeft beïnvloed en dat door heel deze affaire de vorming effectief langer dan nodig heeft geduurd dan is er effectief wel een probleem.
Dat kunnen we toch niet wegwimpelen als een fait divers?

Als blijkt dat hij effectief de media heeft beïnvloed en dat door heel deze affaire de vorming effectief langer dan nodig heeft geduurd dan is er effectief wel een probleem.
De reactie van de gemiddelde Vlaming:

yay, hij verliest een deel van zijn pensioen. Niet zijn volledig pensioen, wel maar een deel.

Daarnaast moet hij niet de 600k€ terugbetalen, maar is 150k ish voldoende...

Hij verliest 2/3 van zijn pensioen maar houdt nog steeds ruim € 3000 over, want € 9000 (!!!), dat is blijkbaar het pensioen dat de eurocraten aan zichzelf uitkeren. Daarbovenop komt dan nog een pensioen als ex-parlementslid/minister/burgemeester. WAL-GE-LIJK.
Dus je kan de Europese Unie als werkgever oplichten en frauderen en alsnog een pensioen overhouden dat een veelvoud is van wat de modale burger verdient. Ik en velen met mij kunnen alleen maar dromen van diens pensioen nadat de strafsom er van af getrokken is. Misschien dat ik het met de nodige anciënniteit of een paar promoties nog haal, maar zelfs dan vele andere mensen niet.

Fraudeurs zoals Sihame El Kaouakibi zijn duidelijk amateurs. De deze heeft decennia lang gefraudeerd, terwijl die wél probleemloos lid bleef van Open VLD, na daarvoor jaren als tjeef gediend te hebben, want politieke kleur/idealen, dat is voor zo'n mensen uiteraard schijnvertoon dat men probleemloos kan wijzigen in functie van waar het meeste geld en postjes te rapen vallen. En de straf? Zal maar een fractie zijn van het geld dat hij heeft binnengerijfd via zijn zelfverrijking.

Voor zo'n mensen werd ten tijde van de Franse Revolutie een mooi toestel uitgevonden met een scherp blad. Eigenlijk zouden we er zo eens ééntje voor elk parlement in dit land moeten installeren om die mensen duidelijk te maken voor wie ze werken. Voordeel is zelfs dat we waarschijnlijk zelfs bulkkorting zullen kunnen krijgen bij een schrijnwerker, omdat het aantal parlementen in dit land al niet meer op één hand te tellen is.

Dat tweede punt is echt een totaal non-issue. Ga je een regering laten vallen omdat de vorming ervan te lang geduurd heeft?

Dat eerste punt ... ja, als hij effectief een omerta heeft afgedwongen bij het hele Belgische pers- en medialandschap (dus VRT, DPG, Mediafin, Telenet, Roularta, Rossel, ...) dan is dat een héél groot probleem. Maar die als is wel de bepalende factor hier. Want dat is zo waanzinnig onwaarschijnlijk, dat zelfs de oppositie hem er nauwelijks op aanvalt.

Hij verliest 2/3 van zijn pensioen maar houdt nog steeds ruim € 3000 over, want € 9000 (!!!), dat is blijkbaar het pensioen dat de eurocraten aan zichzelf uitkeren. Daarbovenop komt dan nog een pensioen als ex-parlementslid/minister/burgemeester. WAL-GE-LIJK.
Dus je kan de Europese Unie als werkgever oplichten en frauderen en alsnog een pensioen overhouden dat een veelvoud is van wat de modale burger verdient. Ik en velen met mij kunnen alleen maar dromen van diens pensioen nadat de strafsom er van af getrokken is. Misschien dat ik het met de nodige anciënniteit of een paar promoties nog haal, maar zelfs dan vele andere mensen niet.
Van waar heb je dit bedrag? Ik heb dit in de artikels niet gevonden.

Van waar heb je dit bedrag? Ik heb dit in de artikels niet gevonden.

Als 2/3 € 6000 netto is, dan is 3/3 € 9000 netto lijkt mij dan. Elders heb ik het bedrag van € 2967 gelezen, daar wil ik ook gerust nog voor tekenen hoor... die € 33 verschil met € 3000 kan ik wel zonder.

Tel daarbovenop nog maar ook ettelijke duizenden euro's aan pensioen voor de politieke postjes die hij in dit land bekleedt heeft.

Naast een minimumpensioen - voor een goedgevulde loopbaan - is er duidelijk ook nood aan een maximumpensioen dat je kan opbouwen op basis van diensten in de politiek en voor de overheid. Een universiteitsprofessor of rechter mag gerust een stevig pensioen krijgen, maar wanneer een corrupt politicus of een pedofiele bisschop in dit land nog altijd een royaler pensioen kan opstrijken dan dat velen zelfs als loon niet bereiken in hun carrière, dan zou er eigenlijk actie moeten ondernomen worden.

De Tijd spreekt nu over een pensioen van 11.666€ per maand. Waanzinnig, dus zijn pensioen is maar 3.888€

Terug
Bovenaan