Kleine Finale - Frankrijk vs Engeland - 18/07/2026 23h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Agree to disagree. Kijk alleen al maar naar dit WK, compleet afwezig tegen Spanje en belachelijk gemaakt door Engeland. En dan valt er niet meer uit te puren? Komaan he, dan hebben we het nog niet over hun speelstijl de eerste jaren en hun gefaal op de EK's.
Dat er puur voetballend veel meer uit de kern te halen viel, is idd zo maar puur resultaat gewijs heeft Deschamps een super parcours afgelegd. Jammer genoeg niet altijd met het voetbal dat de neutrale kijker wil zien

Dat er puur voetballend veel meer uit de kern te halen viel, is idd zo maar puur resultaat gewijs heeft Deschamps een super parcours afgelegd. Jammer genoeg niet altijd met het voetbal dat de neutrale kijker wil zien
Elke match moet altijd gespeeld worden, maar op papier is hun kern sterker dan Spanje en Engeland. Tegen Spanje verliest hij op 2 jaar tijd halve finale EK, Nations League en WK. Dan had er ook qua resultaat toch meer uitgehaald moeten worden.

Elke match moet altijd gespeeld worden, maar op papier is hun kern sterker dan Spanje en Engeland. Tegen Spanje verliest hij op 2 jaar tijd halve finale EK, Nations League en WK. Dan had er ook qua resultaat toch meer uitgehaald moeten worden.
Als de coach het orkest met sterspelers niet goed leidt, komt het ook niet goed. Maar ja, men prijst Spanje omwille van het goede samenspel en organisatie, maar dat heeft dit toernooi ook niet alleen maar mooie wedstrijden gespeeld.

Wel benieuwd naar straks. Als Argentinië het haalt is dat wel de kers op de taart voor Messi zijn carrière.

Straffe cijfers voor Mbappe toch. Dit WK, maar ook over alle WK’s heen natuurlijk.

Ik ben ook niet meteen wild van Deschamps, maar zet op de WK’s toch een straffe reeks neer. In 2014 was het nog ‘maar’ de kwartfinale (eruit tegen latere winnaar Duitsland), maar dan toch 2x finale en 1x kleine finale. Zou het eens moeten opzoeken, maar kan me niet direct zo’n reeks voor de geest halen van een land. Vaak komt er na 2 goede WK’s ineens wel een uitschuiver.

Edit: zal mezelf al direct verbeteren: Brazilië in 94, 98 en 2002 :wink:

Laatst bewerkt:
tuurlijk maar dit is net het leuke aan voetbal, niet altijd wint de sterkste ploeg op papier.

Als je zoals Deschamps: 1x WK, 1x verloren WK finale, 1x verloren EK finale, Nations League,... Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen viel behalve een EK, maar speelde daar wel de finale. En Spanje wordt hier wel onderschat, het is geen schande om te verliezen van Spanje. Dat is zeggen alsof het een schande is dat bvb Bayern verliest tegen PSG in de CL. Maar dat is mijn mening natuurlijk.

En nogmaals Deschamps liet zijn ploeg maar al te vaak te negatief spelen, maar hij behaalde wel zijn beste resultaten op die manier

daarom dat 75% hier Frankrijk als favoriet stemde

Zelf al was er maar 2 of 3 man hetzelfde tov de halve finale, van de Franse starting 11 tegen Engeland heeft zowat den helft ooit een finale gespeeld en gewonnen van grote tornooien. Kan je toch prat op gaan dat de motivatie dan voor een nietszeggende 3de plaats niet hoog ligt...

In vrgl een engelse ploeg, zonder ex-wereldkampioen als bondscoach, veel minder gelauwerd individueel en als ploeg, en bijkomstig slepen ze ook al veel langer de drang mee om een prijs te pakken op een groot tornooi.

Ik vraag me af wat Zidane gaat doen met dit Frankrijk. Heeft het bij Real natuurlijk geweldig gedaan qua resultaten, maar dat is ook direct zijn enige ervaring en ook al een tijd geleden.

Nog gekeken tot en met de rust gisteren. Wat was dat voor een non-wedstrijd van Frankrijk tot dan zeg. :laugh: Jammer dat ik vroeg op moest want had wel graag de hele partij gekeken precies.

Snap ook niet dat je met zo'n instelling nog op het veld komt. Je zou denken dat je met een paar wissels toch nog een gemotiveerd elftal aan de start kunt krijgen gezien de omstandigheden, maar enkelen waren toch wel zeer dramatisch. Cherki bv., die heeft sowieso al niks getoond in de weinige speeltijd die die had gekregen tot dan toe, maar gisteren was het evenzeer platte kak. Zal een Zidane toch ook niet graag zien zoiets. Olise was in de eerste helft ook enorm plat, daarna wel nog twee assists gegeven zag ik.

Ik vraag me af wat Zidane gaat doen met dit Frankrijk. Heeft het bij Real natuurlijk geweldig gedaan qua resultaten, maar dat is ook direct zijn enige ervaring en ook al een tijd geleden.
Same. Valt altijd af te wachten. Zidane deed wel nooit gekke dingen bij Real qua opstelling en dat is in landenvoetbal vaak al voldoende om op z'n minst ver te geraken. Ik hoop alleszins dat we nu voorgoed af zijn van Adrien Rabiot, want dat was toch echt pover.

Nog gekeken tot en met de rust gisteren. Wat was dat voor een non-wedstrijd van Frankrijk tot dan zeg. :laugh: Jammer dat ik vroeg op moest want had wel graag de hele partij gekeken precies.

Snap ook niet dat je met zo'n instelling nog op het veld komt. Je zou denken dat je met een paar wissels toch nog een gemotiveerd elftal aan de start kunt krijgen gezien de omstandigheden, maar enkelen waren toch wel zeer dramatisch. Cherki bv., die heeft sowieso al niks getoond in de weinige speeltijd die die had gekregen tot dan toe, maar gisteren was het evenzeer platte kak. Zal een Zidane toch ook niet graag zien zoiets. Olise was in de eerste helft ook enorm plat, daarna wel nog twee assists gegeven zag ik.

Same. Valt altijd af te wachten. Zidane deed wel nooit gekke dingen bij Real qua opstelling en dat is in landenvoetbal vaak al voldoende om op z'n minst ver te geraken. Ik hoop alleszins dat we nu voorgoed af zijn van Adrien Rabiot, want dat was toch echt pover.
Voor mij mag hij gerust gekke dingen gaan doen :unsure:. Frankrijk moet echt niet gaan domineren.

Terug
Bovenaan