Kleine Beursfeiten

Sinds wanneer is deze thread een sekte geworden? Janus maakt analyses en iedereen volgt zonder de analyse te begrijpen, gewoon omdat Janus het zegt? Dat is pas een riskant verhaal. Er gaat een punt komen waar een paar mensen hier een financiële kater aan gaan overhouden...
IEMAND IS 30% MISGELOPEN EN IS PISSED.

Buffett weeral 3 dagen op rij Oxy gekocht, vr 200m dollar in totaal.

Al 6 dagen op rij zitten kopen nu.

Vingers jeuken voor 10% extra oxy aan 57-58 op margin.

Ik zit met 4% BTI, wel gekocht aan 37 😅 maar over het algemeen vermijd ik grote dividend betalers, ik verkies bedrijven met buy backs, meer tax efficiënt voor Belgen.

Laatst bewerkt:
IEMAND IS 30% MISGELOPEN EN IS PISSED.
Ik ben WEODEND
Live view van de financiële kater na de BRK, OXY, en FCNCA tips:

cat-with-sack-of-money-and-credit-card.jpg
Ook begrijpend lezen is een vaardigheid: "er gaat een punt komen waar", is dat toekomstige tijd of verleden tijd?
Denk dat er toch ook wel gas genoeg tegengegeven wordt. :thinking:

Ik herhaal hier toch geregeld dat Oxy al maanden niks doet terwijl bij Big Tech de flappen binnenvliegen.

De kans is trouwens groot dat de blindelingse volgers zonder Janus sowieso in de shit belanden. 🤷‍♂️

Uiteindelijk is dan het gebrek aan kritische zin het probleem en niet Janus.
Dat wel ja, gewoon jammer. Natuurlijk zitten er hier mensen met kennis van zaken, maar als de afgelopen 10 (of meer) pagina's lees lijkt het toch vooral: Janus post een tip, we volgen. En dat is riskant. Op zich is dat geen probleem natuurlijk. Maar stock tips volgen op online fora (of chatgroepen), ik dacht dat we die fase toch al gepasseerd waren. Ik ben geen voorstander van financiële guru's en ik vermoed dat @JanusDR zelf ook geen goed woord overheeft voor mensen die online stock tips geven die dan gevolgd worden door een mijns insziens "onwetende" massa hobbyisten? Gewoon opletten dat je dan zelf geen guru wordt, denk ik dan. In de mate dat je het al niet bent. Aandelen tippen die (op betrekkelijk korte termijn) het succesvol doen, en het tegelijk verkopen als gratis geld, dan krijg je aanhangers... tot het dan opeens slecht uitdraait, wat op een bepaald moment ook gaat gebeuren (merk op: opnieuw toekomstige tijd!)

Maar stock tips volgen op online fora (of chatgroepen), ik dacht dat we die fase toch al gepasseerd waren.
Maar dit is een beursforum...
Ik ben geen voorstander van financiële guru's en ik vermoed dat @JanusDR zelf ook geen goed woord overheeft voor mensen die online stock tips geven die dan gevolgd worden door een mijns insziens "onwetende" massa hobbyisten? Gewoon opletten dat je dan zelf geen guru wordt, denk ik dan.
Ik denk dat 100% van de mensen in dit topic beter dollar cost averagen in Berkshire of de index, dus we zijn hier akkoord.

Beurstips van online gurus lopen uiteindelijk in 99% van de gevallen verkeerd af op lange termijn.
en het tegelijk verkopen als gratis geld,
Brk en fcnca waren dan ook echt wel gratis geld.

Ik heb hier toch al meerdere voorbeelden gegeven in de loop der jaren van een inefficiënte markt, zowel aan positieve als negatieve kant?

Laatst bewerkt:
Moest hij nu gewoon een ticker posten zonder uitleg kan ik het begrijpen maar voor bvb. FCNCA was er een deftige analyse en als je wil kan je hiermee aan de slag om zaken na te trekken. We zijn uiteindelijk ook volwassenen dus ook in staat om eigen keuzes te maken.

Het lijkt er toch op dat meer en meer beleggers wel ubs ontdekken. Of zou dit gewoon komen door de hoera stemming die er heerst op de financiele markten

Terug
Bovenaan