Kleine Beursfeiten

"Daarnaast broedt Atenor op een kapitaalverhoging. 'We bekijken een kapitaalverhoging de komende maanden. De structuur, het bedrag en andere parameters zijn nog niet bepaald', klinkt het.
Atenor handhaaft wel het dividend."

Machtig, die Belgische vastgoedbedrijven.

Dus langs de ene kant gaan ze aandelen uitgeven omdat ze cash nodig hebben.
Langs de andere kant geven ze x cash uit, waarbij slechts 0,7x bij de belegger terechtkomt wegens roerende voorheffing.

Ofwel zit het management aan de paddo's ofwel de beleggers daarin.
Is echt iets verschrikkelijk aan Belgische bedrijven.

imo ligt dat ook wel aan de beleggers, van zodra er iets lijkt te gebeuren met het dividend zijn er hopen idioten die geloven dat ze moeten gaan verkopen.
Inderdaad.
Variatie op het thema hier op het forum waarbij om de paar maand terugkomt "ik heb het aandeel voor het dividend, dus het maakt mij niet echt uit wat de koers/bedrijf doet zolang het dividend er maar is".

Of bedrijven met dividend in aandelen.
Die geven dus 'een dividend', maar tegelijk wordt uw aandeel proportioneel evenveel verwaterd.
Maar op uw 'stockdividend' moet je wel nog 30% rv betalen, want het klassificeert effectief als dividend.

Dus het bedrijf heeft exact dezelfde cash als ervoor, de belegger heeft iets minder aandeel in het bedrijf, en de fiscus is wat rijker.
De dommigheid is niet te beschrijven, maar het is iets dat gigantisch veel voorkomt.

Wordt zelfs letterlijk beschreven in Graham Security analysis van 1940 en Buffett zijn annual letters van de jaren 70 en 80, maar anno 2023 lopen beleggers daar wel degelijk nog altijd in.

Laatst bewerkt:
Alé, mijn gsm begint juist te djingelen dat FCNCA 1300 staat.

Tergende alert dat ik dus 51.000 euro minder heb omdat ik gisteren verkocht ipv vandaag :biglaugh:

Inderdaad.
Variatie op het thema hier op het forum waarbij om de paar maand terugkomt "ik heb het aandeel voor het dividend, dus het maakt mij niet echt uit wat de koers/bedrijf doet zolang het dividend er maar is".

Of bedrijven met dividend in aandelen.
Die geven dus 'een dividend', maar tegelijk wordt uw aandeel proportioneel evenveel verwaterd.
Maar op uw 'stockdividend' moet je wel nog 30% rv betalen, want het klassificeert effectief als dividend.

Dus het bedrijf heeft exact dezelfde cash als ervoor, de belegger heeft iets minder aandeel in het bedrijf, en de fiscus is wat rijker.

De dommigheid is niet te beschrijven, maar het is iets dat gigantisch veel voorkomt.
Ik heb de indruk dat veel mensen gewoon niet kunnen omgaan met zaken als beurswaarde, als je niet jaarlijks een centje in de hand krijgt lijken die te geloven dat je niks terugkrijgt van uw geïnvesteerd bedrag. De beurs is ook gewoon een groot deel psychologisch geïnspireerd natuurlijk en als ik soms naar buiten kijk besef ik dat veel mensen psychologisch niet in orde zijn.

Alé, mijn gsm begint juist te djingelen dat FCNCA 1300 staat.

Tergende alert dat ik dus 51.000 euro minder heb omdat ik gisteren verkocht ipv vandaag :biglaugh:
Allemaal leuk en wel natuurlijk maar hoe behoed jij je dan om de volgende keer niet te gaan zeggen "we wachten nog wat langer om te gaan cashen". Als je redelijke veel goeie calls maakt, kan ik mij wel voorstellen dat je dan wel eens overmoedig komt.

Allemaal leuk en wel natuurlijk maar hoe behoed jij je dan om de volgende keer niet te gaan zeggen "we wachten nog wat langer om te gaan cashen". Als je redelijke veel goeie calls maakt, kan ik mij wel voorstellen dat je dan wel eens overmoedig komt.
Ik heb bitcoin van 100 naar 60.000 zien gaan.
Ik ben immuun voor Fomo :)

Benieuwd naar wat er gebeurt nadat er een deal is over de debt ceiling.

MAGA republikeinen en Trump hebben er immers alle belang bij om dat met veel hooplala te torpederen.

En er is maar 1 republikein nodig om McCarthy's positie als speaker ter stemming te laten brengen.

Waarna het 14de amendement of de 'trillion dollar platinum coin' in zicht komen, wat ik wel eens zou willen zien :-D

Sinds wanneer is deze thread een sekte geworden? Janus maakt analyses en iedereen volgt zonder de analyse te begrijpen, gewoon omdat Janus het zegt? Dat is pas een riskant verhaal. Er gaat een punt komen waar een paar mensen hier een financiële kater aan gaan overhouden...

Sinds wanneer is deze thread een sekte geworden? Janus maakt analyses en iedereen volgt zonder de analyse te begrijpen, gewoon omdat Janus het zegt? Dat is pas een riskant verhaal. Er gaat een punt komen waar een paar mensen hier een financiële kater aan gaan overhouden...
Beetje overdreven lijkt me?
Meerdere forumleden gaven expliciet aan niet gevolgd te zijn omdat ze zelf niet overtuigd waren of het domein te weinig kenden. Anderen hebben wrs hun eigen checks gedaan vooraleer te kopen.
Enkelen zijn blind gevolgd en beseffen dan hopenlijk dat ze gewoon gokkers zijn idd...

Iemand die weet of je bij bolero ook het ubs aandeel kan vinden dat noteert op een andere beurs dan zurich? Gezien het aandeel op de zurichse beurs niet echt volatiel is.

Ik weet genoeg over banken om er op basis van Janus’ analyse wat geld op te zetten. Ik weet niet genoeg over banken om all-in te gaan.
Ergo: 5 stuks aan 1000 opgepikt. Zal ze waarschijnlijk voor het eind van de maand verkopen, tenzij ze tot een akkoord komen in de US. Wat er niet echt zit aan te komen precies.

Live view van de financiële kater na de BRK, OXY, en FCNCA tips:

cat-with-sack-of-money-and-credit-card.jpg

i0zlT2c.png

Denk dat er toch ook wel gas genoeg tegengegeven wordt. :thinking:

Ik herhaal hier toch geregeld dat Oxy al maanden niks doet terwijl bij Big Tech de flappen binnenvliegen.

De kans is trouwens groot dat de blindelingse volgers zonder Janus sowieso in de shit belanden. 🤷‍♂️

Uiteindelijk is dan het gebrek aan kritische zin het probleem en niet Janus.

Ik ben niet gevolgd. Had al UBS en geen geld meer vrij... Voornamelijk niet gevolgd omdat ik niet verwacht had dat de thesis zich zo snel zou uitspelen, had het wel op de watch list gezet. Foute inschatting dus :) maar goed om aan mijn fomo te werken.

Ik ben ook niet gevolgd, en zit nog altijd met groei tech aandelen en het is nu een dagje Blaarmeersen geworden ipv een week Rhodos.

Terug
Bovenaan