Kleine Beursfeiten

Dezelfde overheid die Buffet heeft geconsulteerd? Die ouwe met allemaal privé-jets in zijn achtertuin?

Dat is zeker een mogelijkheid, die al ter sprake kwam:

Als hij gewoon een preferred stake neemt van 10% met wat warrants (classic Buffett voorwaarden in de laatste 15 jaar) in bv. een 10-tal van die zwakkere regionale banken, dan kost hem dat misschien 10 miljard of zo?

Hij heeft 120-140 miljard staan, zal wel lukken tussen de ochtendcroissant door :)

+ heeft gigantisch close connecties en verstandhouding met BAC ceo Moynihan en JP Morgan ceo Jamie Dimon.

Ik zie die wel eens zot doen de komende tijd.
Misschien dat mijn FRC verkoop dan een slecht idee kan blijken.
Maar ik heb er nog een paar andere.
Ik hoop het alvast dat het mijn grote vriend is die de boel stabiliseert met een dikke move.

Maar dat van die private jets is al van 5 dagen geleden.
Normaal zou er dan al een deal bekend moeten zijn...
En ondertussen berichten over Lazard en opties om FRC te verkopen in zijn geheel.

Dus waarschijnlijk zat er nog niet genoeg druk achter de ketel bij de gegadigden, of vroeg Buffett té voordelige voorwaarden.

Laatst bewerkt:
Er is geen bid hé aan die prijs, je kan het dus momenteel niet verkopen voor dat bedrag.

Er is over de hele dag aan die prijs exact 1 transactie geweest van 500 stuks.

Idd, het effect van een open marktorder in een allesbehalve liquide aandeel - mss wat beter voor het sentiment in de toekomst, hoe je het ook bekijkt betaal je weinig voor het aandeel, als je het ooit kan verzilveren natuurlijk. Iemand moet wel heel veel interesse hebben om te kopen op deze manier - of weinig geduld want niet voor het eerst dat het aandeel zelfs redelijke dalingen ziet.

Er is maar 2x per dag koersvorming want dat is een aandeel op de dubbele fixingmarkt. En dan heb je nog drempelwaardes die extreme koersvorming verhinderen (vandaar geen handel gisteren). Is idd een aandeel voor kleine beleggers, op veel dagen zit het verhandelde bedrag onder de vijftienduizend euro.

Korter Powell:

- misschien minder rate hikes nodig omdat striktere kredietverlening door banken hetzelfde effect heeft
- deposito's zijn 100% gedekt en dus veilig
- regionale banken zijn in orde, behoudens een uitzondering. Fed zal stabiliteit helpen behouden.
- wel straks recessie incoming. Werkloosheid 4,5-5%.

Edit: ah ja, en Yellen het kieken die ondertussen zegt dat de deposito's niet gedekt zijn. (Waardoor de beurs plots zakt het laatste half uur)

Super fan van Yellen, maar wel een extreme nerd die hier inderdaad de wettelijke realiteit stelt, maar beter haar mond houdt daarover aangezien het bankensysteem staat of valt met vertrouwen van het grote publiek.

Kieken.

Laatst bewerkt:
blijft zakken. Heb je ze gekocht?
Ik had ze al. Voorlopig word ik geschoren inderdaad. Zeker ze nu div geknipt hebben is't eigenlijk tijd om ze buiten te gooien (als ik m'n eigen criteria volg). Jammer want hebben mooie brands.

Feit is dat Vans, hun grootste merk na jaren groei nu qua revenue achteruit gaat. Dat tegelijkertijd met een CEO wissel en supply chain / inventory problemen... Zware storm voor vfc momenteel.

Google kopen aan $91 is een goede beslissing gebleken! Die afstraffing voor die onnozele fail met Bard was echt te belachelijk.

Hier als Big Tech belegger (terug beginnen kopen in januari) de wind in de rug deze maand.
Renteverhoging en bankencrisis lijkt niet te boeien.

Geen Oxy in de portefeuille helpt natuurlijk ook 🤓

Had gedacht dat het nog maanden ging duren voor het hoogtepunt van 2021 nog maar in zicht zou komen, maar als het zo blijft verder gaan. 💃🕺

Microsoft en Alphabet 🚀

Voor de liefhebbers, straks staat UBS misschien terug aan de pre-deal prijs of lager :smile:

Edit: zelf terug aan het afwachten tot iets die contagion in financials stopt, zoals een algemene depositobescherming.
Dan zullen er wel nog wat binnenkop prijzen zijn, maar zonder het risico.

Laatst bewerkt:
Enige aanleiding waarom deze plots zo sterk terug zakt? Of gewoon door het algemeen sentiment van wantrouwen in banken?

Terug
Bovenaan