Kleine Beursfeiten

Dus als ik dat op een rij zet:

- UBS mag CS kopen aan 3B
- op de koop toe worden 16-17B schulden gewoon kwijtgescholden. Dus UBS krijgt CS eigenlijk aan een prijs van minus 14B
- krijgen 9B overheidsgarantie
- krijgt dus nu een 2B consumer bank monopolie in Zwitserland
- book value UBS verdubbelt
- ongelimiteerde liquiditeit van de centrale bank, zonder dat collateral nodig is (en doom loop dus vermeden wordt)

En dat moet op 1 of andere manier negatief zijn voor UBS aan huidige beurskoers?

Ja dag Jan.
Ik koop als het zwaar zakt.
UBS komt alleszins in mijn top 5 van easiest +25% ooit.

Hint aan mezelf: gewoon wachten tot het easy is.
Geen 60-40 halve coin tosses doen omdat je een subjectief detail denkt beter te weten dan de markt.

Op schaarse momenten komt de value immers gewoon spontaan recht in uw gezicht schoppen.

(Cfr oxy aan 35% FCF in 2021, brk aan 10% cagr op regelmatige tijdstippen, of UBS die 40B cadeau krijgt terwijl het zelf op dat moment een market cap van 60B heeft en een p/e van 7)

Laatst bewerkt:
Straks komt Powell het enthousiasme misschien wat temperen :)

Rentevoet omhoog:
- 'beurzen dalen doordat rente opnieuw stijgt en dus de balansproblemen van de banken erger maakt'
- 'beurzen stijgen omdat fed standvastig blijft en met slechts 0,25 verhoogt'

Rentevoet gelijk-omlaag:
- 'beurzen dalen want door de rente niet te kunnen verhogen maakt de fed duidelijk dat het bankenprobleem groter is dan gedacht + inflatiegevaar'.
- 'beurzen stijgen want banken kunnen wat ademhalen door de rentepauze'

Geen dank @De Tijd

Heb TNET destijds aan 32 euro gekocht.
Destijds, is dat 2012 of 2021?
Liberty global haalt dit toch vrij opportunistische binnen, neen? Volg het aandeel niet echt, maar ik las dat ze 10j geleden dit ook al probeerden maar toen 32€ wouden leggen
Ik weet het niet, de streaming/media/kabel/internet wereld vind ik gigantisch onvoorspelbaar nu.

10 jaar geleden had je nog geen Disney+ of kaskrakers op Netflix of velen die de kabel gewoon schrapten.

Liberty global haalt dit toch vrij opportunistische binnen, neen? Volg het aandeel niet echt, maar ik las dat ze 10j geleden dit ook al probeerden maar toen 32€ wouden leggen
Je kan toch niet verwachten dat ze hun prijs baseren op cijfers van vroeger?

Je kan toch niet verwachten dat ze hun prijs baseren op cijfers van vroeger?
Neen tuurlijk niet.
Ik vind het gewoon straf dat het nu lijkt alsof Liberty global een goede deal voor de aandeelhouder doet, maar minder geld op tafel moet leggen tov 10j geleden, zonder zelfs rekening te houden met inflatie.

Ze gaan hun masten sale&lease back doen. Als ik hun was, zou ik ook dat TV station van de hand doen, maar da's mss persoonlijk omdat ik daar nooit naar kijk 😅 maar dan nog advertentieuitgaven in TV markt dalen al jaren. Met die cash zouden ze gedeeltelijk hun fiber verhaal moeten financieren. En via Telenet / orange deal (in de marge van de Orange /voo deal) gaan ze ook Wallonië en Brussel kunnen bedienen.

Eenmaal die fiber gelegd gaat telecom sector weer decennia kunnen cashen op die lijnen.

Neen tuurlijk niet.
Ik vind het gewoon straf dat het nu lijkt alsof Liberty global een goede deal voor de aandeelhouder doet, maar minder geld op tafel moet leggen tov 10j geleden, zonder zelfs rekening te houden met inflatie.
Ze leggen anderzijds +40% meer op tafel dan wat andere kopers ervoor wilden geven een paar dagen geleden...

Moury Construct, het blijft één van de vreemdste aandelen op de Belgische beurs. Illiquide bedrijf maar zotte cijfers.

190.16EUR cash per aandeel, waar de hoofdaandeelhouder (familie Moury) al jaren niet weet wat er met te doen.
43.9EUR winst per aandeel (+32.8% tegenover 2021).

Laatste gekende prijs per aandeel: 294EUR :laugh:

Moury Construct, het blijft één van de vreemdste aandelen op de Belgische beurs. Illiquide bedrijf maar zotte cijfers.

190.16EUR cash per aandeel, waar de hoofdaandeelhouder (familie Moury) al jaren niet weet wat er met te doen.
43.9EUR winst per aandeel (+32.8% tegenover 2021).

Laatste gekende prijs per aandeel: 294EUR :laugh:
Dat is een probleem.

VF Corporation is vorig jaar zwaar afgestraft (net zoals alle apparel/retail), misschien té zwaar afgestraft.
Hebben toch enkele grote merken die mensen zullen blijven kopen (North Face, Vans, Timberland, Eastpak, Napapuri, Kipling, Jansport, Supreme...)

Meer dan waarschijnlijk wordt er in het dividend geknipt (is aan de cashflow die ze genereren momenteel totaal niet houdbaar ook).
Dit lijkt me ook wel al ingeprijsd in het aandeel. Tov de piek aan 99USD vlak voor COVID staan ze nu aan 30USD. Vorig jaar nog aan 75USD. -60% tov toen.
Afgestraft zoals een techaandeel dus, en algemene consensus is nog altijd negatief.
Maar ik vermoed dat als inventory issues opgelost raken, China weer gaat consumeren... het tij weer zal keren.
blijft zakken. Heb je ze gekocht?

Terug
Bovenaan