Kleine Beursfeiten

En ondertussen BTC: +7,8% :thinking:
Compleet logisch.
Banken blijken compleet veilig voor depositohouders, zelfs bij een run op de bank, en zelfs als de deposits van niet-particulieren zijn.

Daarom steken we nu meer geld in ontransparante virtuele cijfertjes die gebacked worden door absoluut niemand :biglaugh:

Ik kan geen enkele ETF kopen buiten Europa -_- "not available for retail".

lame
Wat je wel kan, is zonder problemen 100k euro fistcoin kopen.
Daarop is de Mifid regulering immers niet van toepassing.

Als ik ooit 1 van die juristen tegenkom die dat Mifid gedoe opgesteld hebben, ga ik Jef Vermassen nodig hebben om de hoeveelheid kletsen goed te praten.

Bij momenten is het best wel straf:

Een US bank die aan minder strenge regels moet voldoen - blijkbaar heeft Trump die wat bijgeschaafd, die ook nog eens sterk is gefocust op tech .. in de US, die ook nog eens best veel long term financiering heeft, waar de rente veel sterker is gestegen - gevolg is dat Europa de grootste klap incasseert, je weet wel, dat continent met veel strengere regels, kortere financiering … in de US staat ondertussen het gros in het groen - want in Europa hebben ze schrik voor een nieuwe bankencrisis.

Je zou voor minder btc’s beginnen te kopen :ROFLMAO:

Als ik maximum zo'n 100 transacties doe op een jaar (1 of 2 per week), moet ik de winst aangeven bij de belastingen?
Is op één aandeel.
Wordt dit gezien als traden?

200 miljoen omzet, 15 miljard beurswaarde.
Dus 75 keer price/revenue, why not :biglaugh:

Kan niet wachten op de volgende. 1000x revenue? 0 euro omzet en 1000 miljard market cap?
Maar achteraf zal het weer onvoorspelbaar geweest zijn zeker 🙃
Gitlab -75% ondertussen, the world is healing.

Amerikaanse aandelen hadden al geleidelijk aan klappen gekregen door Powell. Zo erg is het bij ons niet, KBC staat nog steeds op 3% YTD.
Idd, hetzelfde geld ook voor andere Europese aandelen die mss wat tegen de verwachtingen beter presteerden dan US - waar de economie en vooruitzichten beter zijn, echter zijn bepaalde Europese aandelen significant goedkoper - maar ook wat lager in kwaliteit, fair is fair.

Maar ik blijf bij eerdere piste dat dit bank -issue eerder van korte duur zou moeten zijn.

Terug
Bovenaan