Kleine Beursfeiten

Ik vind het heel duur, en met auto industrie op cyclische top...
je blijft elke keer je zelfde foute argument aanhalen -> grootste participatie is Belron en da's dus carglass... daar is niet veel cyclisch aan, mensen gaan blijven autorijden en de autoruiten worden enkel maar duurder met al die elektronica erin, dus Jef om den hoek kan een ruit al niet meer vervangen :wink:

Buy the rumour & sell the news zeker?
Als het goed is waarom je druk maken in korte termijn fluctuaties eigen aan de beurs?
Idd, maar niettemin toch opvallend - zeker in combinatie met goede vooruitzichten.

Ik vind het heel duur, en met auto industrie op cyclische top...

Best een moeilijk bedrijf (mini holding) om te gaan waarderen ook natuurlijk, persoonlijk niet meteen geneigd om bij te kopen maar zeker ook niet om te verkopen. Als je ziet dat men het voorbije jaar een mooie groei heeft gerealiseerd over alle afdelingen, dat hun sterkste poot overtuigend markleider is met prijszettingskracht en gesteund door een meer complex (en duurder) product. D'ieteren auto heeft een groot aandeel (+/- 25%) in ons land en zal minstens een poging wagen om ook een rol te spelen in laadpalen, fietsleasing. Vergeet ook de wijzigende fiscaliteit niet in het bedrijfswagenpark en al die freelancers hier op het forum - vroeg of laat willen die allemaal een Porsche. Het is wel duidelijk dat de concurrentie in wagens zal toenemen - veel nieuwe spelers die langzaam ook hun weg naar ons land zullen vinden. De participatie in TVH is een kerngezond onderdeel van de groep met dito marges. Er is ook nog wat cash aanwezig.

D'Ieteren is vrij duur imo, PEGY rond de 1.3

Ik heb 5 auto gerelateerde aandelen, met hun PEGY:
Melexis 0.98
X-FAB 0.77
Stellantis 0.24
Alfen 0.24
XPEL 0.44

Ik snap de BAC sell off niet?
Banken zitten in shit positie en de markt is een beetje retard geweest.

Meeste hypotheekleningen zitten locked in aan 2.75% of zo.
Rekeningen gaan omlaag als gevolg van QT.
Voorbije jaren zijn er heel veel refinancing geweest, wat korte termijn boost is voor banken hun inkomsten. Dat verhaal is voorbij.

En laatste is de recessie die er altijd lijkt aan te komen, maar altijd iets verder af lijkt.
Als er werkelijk een recessie komt, ook slecht voor banken.

Banken zitten in shit positie en de markt is een beetje retard geweest.

Meeste hypotheekleningen zitten locked in aan 2.75% of zo.
Rekeningen gaan omlaag als gevolg van QT.
Voorbije jaren zijn er heel veel refinancing geweest, wat korte termijn boost is voor banken hun inkomsten. Dat verhaal is voorbij.

En laatste is de recessie die er altijd lijkt aan te komen, maar altijd iets verder af lijkt.
Als er werkelijk een recessie komt, ook slecht voor banken.
Wat je zegt klopt maar waarom dan perse vandaag die koersreactie. Is toch al tijden bekend?

Meer dan 1% verlies op 1 dag, voor het eerst dit jaar denk ik - ik heb net een fles wijn open gemaakt om te bekomen… Buffett zal mss hetzelfde doen, maar wellicht een betere fles wijn

Powell geeft aan dat de rentes naar 6% kunnen gaan en dat er een goede kans is dat die daar ook een tijd zullen blijven tot zeker een stuk in 2024.

Apocalyptisch voor aandelen aan de huidige waarderingen als je het mij vraagt :)

Bij BAC zit het al een stuk verdisconteerd.

Ik snap de BAC sell off niet?
Silicon Valley Bank in de problemen.

Ondertussen 5,3% rente bij onze Amerikaanse vrienden. Begint een mooi alternatief te worden voor aandelen.

Silicon Valley Bank in de problemen.

Fqz9fk_XwAAg9_2

Fqz-R66WwAM8CBg

image.png

Legit bank run.
Beetje Bear Stearns achtig.
Misschien is die bank morgen al poof.

Zat in S&P 500.

Enorme paniek overal in bij start ups en VC momenteel daar.

Terug
Bovenaan