Kleine Beursfeiten

Krijg net een mail dat de tariefstructuur van Bux veel minder interessant wordt.
Zijn er goedkope alternatieven? Voor mij persoonlijk, ik koop 1x per maand een aandeel uit de US. Dit is tot eind maart zonder kosten bij BUX, vanaf 1 maart kost dit me 4 euro per keer (vaste maandelijkse vergoeding van drie euro + fee van een euro)
Da's gelijk in de Aldi staan en vragen of het ergens nog goedkoper kan. Je zit al bij de prijsbrekers.

Terug in $ATVI na de recente move van Microsoft om een deal te maken met NVIDIA.

De enige die nog moeilijk doet is de grootste concurrent. Nee, deze gaat gewoon naar $95 soon.

Da's gelijk in de Aldi staan en vragen of het ergens nog goedkoper kan. Je zit al bij de prijsbrekers.
De dag dat Aldi maandelijks abonnementsgeld begint te vragen aan iedereen die er een voet binnenzet "om de winkel toegankelijk te houden voor iedereen en de beste promoties te blijven aanbieden" is het m.i. geen prijsbreker meer. Dat is exact wat BUX Zero nu wil proberen, maar ik acht de kans vrij groot dat ze snel hun kar zullen moeten keren als ze nog klanten willen overhouden.
Zijn er goedkope alternatieven?
Mexem lijkt mij een kanshebber voor US stocks?

Krijg net een mail dat de tariefstructuur van Bux veel minder interessant wordt.
Zijn er goedkope alternatieven? Voor mij persoonlijk, ik koop 1x per maand een aandeel uit de US. Dit is tot eind maart zonder kosten bij BUX, vanaf 1 maart kost dit me 4 euro per keer (vaste maandelijkse vergoeding van drie euro + fee van een euro)
Degiro is volgens mij goedkoper of toch evenwaardig. Ikzelf zit ook bij BUX en overweeg ook om de overstap te maken.

Earnings:
Omzet 179.6b (+16%)
Net profit 16.8b (+26%)
Fcf 10.8b (+78%)

Prijs +2.2% op die resultaten

Market cap 53.25b
EV 32.2b
P/e 3.17
P/fcf 4.93
Dividend van 8.25% (42% payout ratio)
Buyback van 1.5b (2.8%)

🤡

In USD:
TSLA: 81.6b revs, 12.5b net income, 16.8% operating margin, 7.5b fcf, 624b MC, 609b EV
GM: 156.7b revs, 9.9b net income, 7.7% operating margin, -5b fcf, 57b MC, 150b EV
F: 158b revs, -2b net income, 4.8% operating margin, 0 fcf, 48.6b MC, 157b EV
Toyota: 271b revs, 18.5b net income, 7.2% operating margin, -3b fcf, 190b MC, 348b EV
BMW: 129b revs, 17.6b net income, 10.6% operating margin, 12.6b fcf, 67b MC, 163b EV
Mercedes: 141b revs, 22.7b net income, 12.2% operating margin 13.5b fcf, 85b MC, 190b EV
STLA: 190b revs, 17.8b net income, 13% operating margin, 11.5b fcf, 54b MC, 34b EV

Degiro is volgens mij goedkoper of toch evenwaardig. Ikzelf zit ook bij BUX en overweeg ook om de overstap te maken.

Klopt, maar bij Degiro moet je de RV van een dividendbetaling zelf uitrekenen en bij BUX dan weer niet. Daar krijg je maandelijks ook een mooi overzicht van al je transacties.

De dag dat Aldi maandelijks abonnementsgeld begint te vragen aan iedereen die er een voet binnenzet "om de winkel toegankelijk te houden voor iedereen en de beste promoties te blijven aanbieden" is het m.i. geen prijsbreker meer. Dat is exact wat BUX Zero nu wil proberen, maar ik acht de kans vrij groot dat ze snel hun kar zullen moeten keren als ze nog klanten willen overhouden.

De kans dat ze niet lang bestaan als ze voor niks operaten is ook groot.

Fairy tales fairy tales 🧚‍♀️

Ik heb zo een vermoeden dat die uitgaan van een structureel lagere olieprijs voor 2023 :smile:

Weeral een monster build van inventory.

U.S. API Weekly Crude Oil Stock​

image.png

#Crude: +9.895M #Cushing: +0.481M #Gasoline: +0.894M #Distillates: +1.374M

Waar komt al die olie vandaan though?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan