jawadde001
Active member
Wat VIX futures geshort nu in aanloop naar de FED meeting. Nadat het nieuws naar buiten is gebracht zal de VIX (naar alle waarschijnlijkheid) terug dalen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Google, Amazon pre-market: +4%, Meta zelfs +18%
![]()

Ik ga er vanuit de betalende versie voor worldwide shares? Content van?Enkel TIKR.
gokken op macro-trend is altijd fun -> ik vermoed dat we nog enkele weken omhoog gaan, dat de beurs weeral eens gaat overdrijven en dat er dan een mooie 20% correctie gaat komen.En zijn we vertrokken voor een lange uptrend?
Wat zeggen jullie glazen bollen?
(Die van mij sneeuwt, als je die omdraait even.)
neen, de speculatietaks was (terecht) een erg kort leven beschorenKlopt het dat als ik mijn aandelen korter dan 6 maanden bezit ik 30% tax moet betalen omdat dat dan als speculatief word bekeken?
JaIk ga er vanuit de betalende versie voor worldwide shares? Content van?
Dus ge moogt zo dikwijls kopen en verkopen als ge wilt?Klopt het dat als ik mijn aandelen korter dan 6 maanden bezit ik 30% tax moet betalen omdat dat dan als speculatief word bekeken?
Als je speculatief gaat handelen, dan zijn de meerwaarden belastbaar aan 33%. Tussen een aandeel 20 jaar bijhouden en dagelijks op margin handelen zit er echter een heel breed grijs spectrum...Dus ge moogt zo dikwijls kopen en verkopen als ge wilt?
En minwaarden zijn niet aftrekbaarAls je speculatief gaat handelen, dan zijn de meerwaarden belastbaar aan 33%. Tussen een aandeel 20 jaar bijhouden en dagelijks op margin handelen zit er echter een heel breed grijs spectrum...
De inflatie ga naar beneden, de FED ga de rente minder hard laten stijgen, China ga terug open en de Q4 cijfers vallen al bij al mee. Lijk mij het begin van een bull markt

Ben je dat 100% zeker? Deze discussie op https://www.spaargids.be/forum/belastingen-belgie-t30008-75.html heeft het voor mij alvast ingewikkelder gemaakt om echt 100% zeker te zijnEn minwaarden zijn niet aftrekbaar
Misschien eens je aankopen posten op moment dat je ze doet om een beetje meerwaarde te geven in deze thread?Wie had dat durven voorspellen...
UP 70% ytd op actieve trading port.![]()

@veloke is blijkbaar een begenadigd weerman, want Europa ging verrassend niet in recessie omdat een uitzonderlijk warme november/december ervoor zorgde dat fabrieken niet moesten stilgelegd worden door gastekort.Wie had dat durven voorspellen...![]()