Kleine Beursfeiten

Wat VIX futures geshort nu in aanloop naar de FED meeting. Nadat het nieuws naar buiten is gebracht zal de VIX (naar alle waarschijnlijkheid) terug dalen.

Ik vind dat we allemaal massaal moeten gaan shoppen bij Colruyt en Dreambaby.

Uiteindelijk hebben we al zoveel nationale bedrijven verloren en zouden we toch dat beetje nationale trots dat ons nog rest best ondersteunen.

:support:

En zijn we vertrokken voor een lange uptrend?

Wat zeggen jullie glazen bollen?

(Die van mij sneeuwt, als je die omdraait even.)
gokken op macro-trend is altijd fun -> ik vermoed dat we nog enkele weken omhoog gaan, dat de beurs weeral eens gaat overdrijven en dat er dan een mooie 20% correctie gaat komen.

Mijn kleine teen is zich nu al aan het voorbereiden om me te laten weten wanneer ik winst moet pakken :biglaugh:

Nee, alle gekheid op een stokje: als deze rally zich verderzet en er komt nog eens 20% bij op korte termijn dan ga ik echt wel winst nemen en een serieuze cashpositie aanhouden.

jullie thoughts?

De inflatie ga naar beneden, de FED ga de rente minder hard laten stijgen, China ga terug open en de Q4 cijfers vallen al bij al mee. Lijk mij het begin van een bull markt

Klopt het dat als ik mijn aandelen korter dan 6 maanden bezit ik 30% tax moet betalen omdat dat dan als speculatief word bekeken?
Dus ge moogt zo dikwijls kopen en verkopen als ge wilt?

Ik dacht dat er sowieso een vage regel was die zei dat ge 33% taks moest betalen in geval van speculatie, die je niet moet betalen als je belegt als "goede huisvader". Ik denk dat er hier allemaal goede huisvaders zitten en dat er niemand 33% belastingen betaalt op zijn trades.

META: We expect first quarter 2023 total revenue to be in the range of $26-28.5 billion ($27.25B consensus) We anticipate our full-year 2023 total expenses will be in the range of $89-95 billion, lowered from our prior outlook of $94-100 billion due to slower anticipated growth in payroll expenses and cost of revenue. We expect capital expenditures to be in the range of $30-33 billion, lowered from our prior estimate of $34-37 billion.

27.5*4 = 110
110 - 92 = 18 (op income)
18 - 17% tax = 15
495/15 = 33 fwd p/e

15 + 12 (sbc) + 9 (depreciation) = 36
36 - 31.5 = 4.5b fcf
>100 fwd p/fcf

image.png

Mi
Wie had dat durven voorspellen... 😉

UP 70% ytd op actieve trading port. 😶
Misschien eens je aankopen posten op moment dat je ze doet om een beetje meerwaarde te geven in deze thread?

Achteraf komen stoefen met een gelukte trade is nogal lame imo

Mijn amazons, waarbij ik wel aankoop heb gepost nu +33% op maand tijd :wink:

Wie had dat durven voorspellen... 😉
@veloke is blijkbaar een begenadigd weerman, want Europa ging verrassend niet in recessie omdat een uitzonderlijk warme november/december ervoor zorgde dat fabrieken niet moesten stilgelegd worden door gastekort.

Daarnaast kon hij ook aan interne informatie van het politburo van China die begin december plots vanuit het niets covidzero liet varen en alles open gooide!

All heil Veloke!

Terug
Bovenaan