Kleine Beursfeiten

(Ik volg hier maar af en toe eens omdat ik quasi alles in iShares core MSCI world ETF fonds steek)

Maar goed, toch eens af en toe wat gokken met speelgeld en Colruyt gekocht met hun dip en de familie die zelf inkocht. Staat nu op +14.
Kan nog een tijdje verder stijgen maar gedoemd om de dieperik in te eindigen?

(Ik volg hier maar af en toe eens omdat ik quasi alles in iShares core MSCI world ETF fonds steek)

Maar goed, toch eens af en toe wat gokken met speelgeld en Colruyt gekocht met hun dip en de familie die zelf inkocht. Staat nu op +14.
Kan nog een tijdje verder stijgen maar gedoemd om de dieperik in te eindigen?
Ik denk niet dat je er de markt mee gaat verslaan op lange termijn, gewoon té veel concurrentie en geen duidelijke moat voor Colruyt.
Op korte termijn is alles mogelijk op de beurs :wink:

On a side note: ongelooflijk hoe fel Prosus de laatste weken aan het stijgen is, ondertussen bijna +100% sinds de bodem aan €40. Achteraf gezien dus nog meer moeten bijkopen, maar ja ... achteraf is 't altijd gemakkelijk

Hmm ik zou wat KBC willen uitcashen (+31%) maar aan de andere kant loop ik dan misschien nog meer gainz mis... wat do:thinking:

Hmm ik zou wat KBC willen uitcashen (+31%) maar aan de andere kant loop ik dan misschien nog meer gainz mis... wat do:thinking:
Ik denk dat het dan vooral van belang is: wat ga je met dat uitgecashte deel doen en denk je dat dat meer gaat opbrengen dan KBC te laten staan? Of als het is om zelf iets leuk mee te doen: gewoon doen, je weet nooit wat morgen brengt maar wel waar je vandaag plezier van hebt 🤓

On a side note: ongelooflijk hoe fel Prosus de laatste weken aan het stijgen is, ondertussen bijna +100% sinds de bodem aan €40. Achteraf gezien dus nog meer moeten bijkopen, maar ja ... achteraf is 't altijd gemakkelijk

Ja ik was een idioot om ook mijn BABA opties te verkopen na een snelle 24u 80-100% winst. Letterlijk ritje 63 naar $70 of zo. Had een 10 of 20-bagger kunnen zijn maar je gaat er natuurlijk niet van uit dat je per sé de bodem raakt of dat ding recht omhoog gaat nadat het zo'n jaar achter de rug heeft. Anders wel met paar andere opties mooie timing gehad dus mag niet klagen. Tis altijd een beetje spijt hebben met die dingen. Je mag al blij zijn als je beloond wordt voor het genomen risico.

Ik denk niet dat je er de markt mee gaat verslaan op lange termijn, gewoon té veel concurrentie en geen duidelijke moat voor Colruyt.
Op korte termijn is alles mogelijk op de beurs :wink:

Ik heb Prosus ook, maar die staat nu op -3,6% bij mij :)

Mijn prosus aandelen staan eindelijk weer groen. GAK is 60 euro. Was toch wel ff stress met heel dat china gedoe daar. Hopen dat baba ook snel hersteld. Die heb ik gekocht op 150 euro na de drop van 300... veel te vroeg maarja :)

Als die beiden ooit goed recoveren naar vorige highs zwier ik ze wel buiten. Chinese stocks zijn de stress niet waard.

Beetje tech en etfs mixen. enkel nog investeren in markten waar ik echt zelf ook in werk en thuis ben.

Biotech blijf ik van weg na die acacia pharma flater.... Mijn eerste en hopelijk laatste grote les van nooit analysten te vertrouwen. uiteindelijk 70% op verloren maar gezien de s&p in die zelfde periode ook 30-40% Gezakt is gelukkig het verlies nog kunnen beperken. Het kon veel erger.

Mijn prosus aandelen staan eindelijk weer groen. GAK is 60 euro. Was toch wel ff stress met heel dat china gedoe daar. Hopen dat baba ook snel hersteld. Die heb ik gekocht op 150 euro na de drop van 300... veel te vroeg maarja :)

Als die beiden ooit goed recoveren naar vorige highs zwier ik ze wel buiten. Chinese stocks zijn de stress niet waard.

Beetje tech en etfs mixen. enkel nog investeren in markten waar ik echt zelf ook in werk en thuis ben.

Biotech blijf ik van weg na die acacia pharma flater.... Mijn eerste en hopelijk laatste grote les van nooit analysten te vertrouwen. uiteindelijk 70% op verloren maar gezien de s&p in die zelfde periode ook 30-40% Gezakt is gelukkig het verlies nog kunnen beperken. Het kon veel erger.
BABA vliegt bij mij ook buiten bij winst, Prosus hou ik nog wel wat, in Tencent geloof ik wel.

Biotech -> hier heb ik enkel BioNTech maar die hou ik voor héél lange termijn, hun mRNA techniek gaat volgens mij écht voor een verschil zorgen in kanker treatment, maar dan kan je moeilijk een termijn op plakken (dankzij Covid vaccin hebben ze wel quasi unlimited funds om dit te verwezenlijken)

Hier op al mijn Chinese stocks (JD, BABA, TME) gewoon calls geschreven op de break even prijs of hoger.
Dan verdien ik er nog op, ook al halen ze het break even point niet.

Halen ze het wel, dan ben ik er vanaf. (Baba 120 april, ik voel dat het gaat lukken)

Nu Saxo ook nog eens begonnen is met geld te eisen voor ADR kosten, gaan ze zeker buiten.

En Colruyt de kapoen is zowaar aan een rally bezig. :support:

Hier op al mijn Chinese stocks (JD, BABA, TME) gewoon calls geschreven op de break even prijs of hoger.
Dan verdien ik er nog op, ook al halen ze het break even point niet.

Halen ze het wel, dan ben ik er vanaf. (Baba 120 april, ik voel dat het gaat lukken)

Nu Saxo ook nog eens begonnen is met geld te eisen voor ADR kosten, gaan ze zeker buiten.

En Colruyt de kapoen is zowaar aan een rally bezig. :support:

Niet altijd, het kan zijn dat de stock price even boven de 120 komt, om dan op expiration date onder de 120 te staan.

Ik ga een pakketje PERI inslaan. Perigon Network is de preferred partner van Microsoft voor Bing ads. Als Microsoft gaat Chat GPT in Bing implementeren gaan die volgens mij enorm van profiteren. Reken ook dat GPT nog veel granulair info zal hebben over wat een potentiële user naar op zoek is en dus nog veel gerichtere ads kan tonen.

Ik heb eerder al Google gekocht ook, want die gaan ook volop inzetten op AI, dus ik wil langs sowieso voldoende exposure.

Vraagje - is het mogelijk om realtime koersen van fondsen in Excel te plaatsen a.d.h.v. ISIN code bvb, gewoon op naam lukt niet voor allen vrees ik.

Voorbeeld: BE0159411405

Voor mensen met dollars die in afwachting van een investering hun dollars willen laten renderen aan de FED rate van 4%-5%:

Ik heb deze trade ook zojuist gedaan, dus perfect uitvoerbaar.

Buy SPX 3550 call en sell 3550 put (dus eigenlijk een synthetische long positie).
Sell SPX 3950 call en buy 3950 put (dus eigenlijk een synthetische short positie).

Hiervoor betaal je 39.810$ terwijl ("de box") op expiratie 40.000$ waard is. Onafhankelijk waar de index op expiratiedag volgende maand februari staat, krijg je altijd 40.000$ terug, dus een winst van 190$ of op jaarbasis 2280$ (=5.7%).

Ik koop wel gewoon een t bond. 4.8 op 6mnd en geen kosten en geen gedoe. 🤑

Een box is nogal moeilijk om de 4 aan de goeie prijs te krijgen en veel kosten ...

Bij Lynx/IB kan je de vier poten gelijktijdig laten uitvoeren, maar inderdaad met een overheidsobligatie gaat het ook, maar dan moet je RV afdragen in USA en nog eens in België. Dan hou je maar de helft over, dus "minder gedoe", maar ook minder opbrengst.

Bij Lynx/IB kan je de vier poten gelijktijdig laten uitvoeren, maar inderdaad met een overheidsobligatie gaat het ook, maar dan moet je RV afdragen in USA en nog eens in België. Dan hou je maar de helft over, dus "minder gedoe", maar ook minder opbrengst.
Het probleem blijft. Je moet 4 goede quotes tegelijk krijgen.

Moet er RV betaald worden op gewone interesten op een cash rekening in usa? Of is dat ook vrijgesteld tot ~900?

Momenteel 3.87% in fidelity.

Terug
Bovenaan