Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
amazon is wel massaal aan het automatiseren om die goedkope arbeiders weg te werken. Hun grootste kosten (aankopen van warenhuizen, vervoers netwerk opzetten,...) zijn jaar na jaar in geinvesteerd en ooit gaat dat ook eens "af" zijn. de focus draait ook meer naar hun cloud waar de marges massaal hoog zijn.
je moet het zo zien. geen enkele andere concurrent kan in de nabije toekomst een gelijkaardig distributienetwerk opzetten om te concureren met hun. Heel dat distributienetwerk onderhouden heeft natuurlijk ook zijn kost maar onderschat de gedane investering niet van de initienele opzet en aankoop van dat soort materiaal. dat zijn ook allemaal dingen die beginnen renderen eens ze afgeschreven zijn.
het is hoe dan ook een win win. als hun retail gedeelte blijft groeit blijven ze meer verdienen en kunnen ze uitbreiden/ winst maximaliseren. stagneert de groei zoals bij meeste bedrijven ooit wel gebeurt, dan dalen de investeringskosten en is er een hogere winstmarge.
De waarde van bvb mcdo zit ook grotendeels in hun real estate. daar zijn ze ook al aan het testen met volledig automatische restaurants.
Maar maakt ze dat ook beter dan apple, microsoft of alphabet.
Thats the question.
een beetje naar beneden na de recente rally is niet meer dan gezond héHet feest is al gedaan.![]()
Hier nochtans nieuwe ATH : unsure:Het feest is al gedaan.![]()
| 1 maand | 3 maanden | YTD | 1 jaar | 3 jaar | 5 jaar | Sinds start | |
| Rendement portefeuille (%) | 9,9% | 30,2% | 8,7% | 35,1% | 78,2% | 103,1% | 112,3% |
| Benchmark: BELGIUM BEL-20 | 5,6% | 17,4% | 5,2% | -8,4% | -2,7% | -5,9% | -1,6% |
| Benchmark: Amsterdam EXchanges (AEX) Index | 3,2% | 17,2% | 6,4% | -5,9% | 21,5% | 32,5% | 37,4% |
| Benchmark: SPDR S&P 500 ETF | 0,9% | 11,1% | 3,5% | -15,7% | 21,9% | 43,9% | 52,8% |
Die grafiek is dat via uw broker of zelf gemaakt?Hier ook een ATH!
Het nieuwe jaar is al even gestart, maar had nog geen overzicht van vorig jaar opgemaakt.
Ondanks dat de algemene markten neerwaarts gingen in 2022, was het voor mij een topjaar met ~38% rendement.
Een stuk beter alleszins dan 2021, waar ik als ik het mij goed herinner slechts 13% rendement haalde en de markt niet outperformde.
Alles bij elkaar zéér tevreden van mijn beursavontuur dat nu zijn 6de jaar in gaat. Volgens bolero doe ik het beter dan de S&P500 (wat mijn doel is)!
1 maand 3 maanden YTD 1 jaar 3 jaar 5 jaar Sinds start Rendement portefeuille (%) 9,9% 30,2% 8,7% 35,1% 78,2% 103,1% 112,3% Benchmark: BELGIUM BEL-20 5,6% 17,4% 5,2% -8,4% -2,7% -5,9% -1,6% Benchmark: Amsterdam EXchanges (AEX) Index 3,2% 17,2% 6,4% -5,9% 21,5% 32,5% 37,4% Benchmark: SPDR S&P 500 ETF 0,9% 11,1% 3,5% -15,7% 21,9% 43,9% 52,8%
Succes daarmeeWel relevant om uw aandelen in port ook te posten...
Ik denk niet dat er veel mensen dit doen..Tja, niet posten in welke aandelen je belegt of je aankopen posten op het moment dat je ze doet, maar dan wel achteraf komen "stoefen" met je rendement voegt toch ook wel héél weinig toe in dit topic nee?Succes daarmeeIk denk niet dat er veel mensen dit doen..
)Persoonlijk heb ik daar geen problemen mee maar ik kan me best voorstellen dat mensen een soort van schaamte kennen indien het resultaat wat tegen valt, of gewoon niet posten uit vrees voor reacties, of niet posten omdat ze hun eigen kennis/selectie niet zomaar willen delen - uiteindelijk is dat een vrije keuze natuurlijk.Succes daarmeeIk denk niet dat er veel mensen dit doen..
)
Surprise surprise. Eind 2021 was er ongetwijfeld geen vuiltje aan de lucht. Tis te vroeg, tis nog niet goedkoop genoeg en er komen nog renteverhogingen hoor! Enfin, zo denkt elke grote speler met als gevolg dat al die zaken al grotendeels in de koersen verwerkt zitten en het dalen eerder vroeg dan laat plots zal ophouden natuurlijk. Carrièrerisico is iets vreselijk.
Geen garantie, maar de kortzichtigheid van die gasten is soms om van over te vallen. In reële termen, dus na inflatie, staan de markten nog eens 10% lager dan een jaar geleden. Maar blijkbaar was beter om te kopen toen alles 30-40% duurder was!
Sell, sell, sell!!!!
Ja of omgekeerd natuurlijk, je kan een zeer aantrekkelijke rente vastklikken waar je binnen twee jaar misschien alleen maar van kan dromen. Nee nee, we gaan nu terug kortlopend opkopen om dan binnen enkele jaren alles te moeten investeren in equities die 50% duurder staan en obligaties die nog een fractie van de huidige rente opleveren. Top! Nog een geluk dat ze beseffen dat die TIPS forward-looking zijn. Blijkbaar gaat het lichtje niet branden dat hetzelfde geld voor de financiële markten in zijn geheel.
Nogmaals trouwens, volgens mij zijn we nabij een bodem. Niemand lijkt herstel te verwachten, de rentes gaan blijven oplopen, iedereen verwacht een vix-spike die de bodem aankondigt, kwaliteit staat veelal 40-60% lager, we gaan massaal verkleumen deze winter, er wordt een op een vergeleken met 2008 marktbewegingen, de kernbommen komen eraan, we moeten een bepaalde trendlijn raken, we zijn amper gedaald want de ATH's waren absurd hoog, de E van PE gaat een pandoering van jewelste krijgen, gedoe met Britse pension funds staat al gelijk aan Lehman, de Fed gaat voor niets of niemand wijken, inflatie gaat onverminderd blijven doorgaan ondanks stijgende rentes én stevige recessie én werkloosheid die zeer laag blijft, ...
Moet je zo gek zijn om zoals mij deze week met hefboom in iets als JOE te gaan speculeren? Natuurlijk niet. Maar wie nu koopt zit op langere termijn ongetwijfeld beter dan met cash. Als het allemaal naar de klote lijkt te gaan, heeft de markt dat al allemaal ingeprijsd en kijkt deze al 6-12 maanden verder. Elke daling lijkt het begin van het einde, maw, een verdere daling, en die koopknop blijft onaangeroerd. Er gaan geen grote alarmbellen af en die VIX moet niet per sé naar 50+, kopen doet altijd pijn in periodes zoals nu.
Deutsche Bank hetzelfde. Staan allebei op rand faillisement.
Zeker de criminelen van DB zullen wel gered worden door overheid of overname.
Alleszins als het klopt dan is de bodem nog niet bereikt. De bodem is bereikt als ze bij de bakker over een aandelencrash praten.
En dat is ook de reden waarom ik hier niet ga zeggen dat aandelen van Mithra in mijn portefeuille heb zittenPersoonlijk heb ik daar geen problemen mee maar ik kan me best voorstellen dat mensen een soort van schaamte kennen indien het resultaat wat tegen valt, of gewoon niet posten uit vrees voor reacties, of niet posten omdat ze hun eigen kennis/selectie niet zomaar willen delen - uiteindelijk is dat een vrije keuze natuurlijk.

Langs de andere kant: forum, zoeken, user Vanhove11:Voila, hier komen posten met je resultaten en dan weigeren je portfolio bloot te geven, is gewoon belachelijk. 0.0% toegevoegde waarde.

Net wel toch?Al komt het natuurlijk ook omdat figuren zoals Janus niet bepaald uitnodigend zijn om hier je portfolio te komen posten, maar dan nog.

Ik ken geen enkele rijke optietrader (op lange termijn), behalve Rennaissance Tech.